eitaa logo
مساجد فعال خوزستان 🇵🇸
11.1هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3.6هزار ویدیو
321 فایل
☘قدمی کوچک جهت افزایش ارتباط مجموعه‌های فعال و انقلابی ☆ تعامل صدها نیروی فرهنگی و بیش از ۱۷۰ مسجد فعال، هیئت ونهاد فرهنگی @masajed_kh 👈 دریافت محتوا ✓ #تبلیغ 👈 @tablighmasaajed کانالهایمان: @jahadian @madaares @tolidaat ●مسئول کانال: @talabehh
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 مَحفـــل اُنــــس بــا قُــــــرآن 🌱 بہ مناسبت ولادت امام حسن مجتبے (علیه السّلام)🎉 همراه با ضیافت افطار 🕌نشانـــے: اهواز، منبع آب بین خیابان ۱۱ و ۱۲ مسجد سید الشهدا علیه السلام •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
💠 محفل انس با قرآن روزه اولی ها 🔸باحضور و سخنرانی: حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد (نماینده ولی فقیه در استان خوزستان) 🕰زمان:پنجشنبه ۹ فروردین ، ساعت ۱۶:۳۰ شهرستان کارون ⚡️نوجوونای روزه اولی عجله کنید که ⏳ظرفیت محدوده 📝جهت حضور در برنامه روزه اولی ها در پیوند زیر حتما ثبت نام کنید👇 https://survey.porsline.ir/s/AMAtGEOI •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
مساجد فعال خوزستان 🇵🇸
📹 #ببینید 🔸 تجارت فقه دارد؛ اگر بلد نباشی، به ربا می‌افتی! 🔹 فضای مجازی فقه ندارد؟! 🔹 عدالت‌خواهی
پس از انتشار این کلیپ، و بیان لزوم شناخت فقه عدالت‌خواهی ، مطالب و انتقاداتی در فضای مجازی پیرامون این گفتار حجه الاسلام دکتر پاکباز مطرح شد. نکات تکمیلی پیرامون این بیان ایشان به دستمان رسیده که در پستهای بعدی می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم ☘نکاتی چند راجع به مطالبی که حاج آقای پاکباز بعدازنماز صبح روز ۵ فروردین ۱۴۰۳ پیرامون ضرورت دانستن فقه فضای مجازی و خطر خوارجی گری، فرمودند: ۱- مهمترین اشکال خوارج این بود که درمسائل اجتماعی، خودشان را ملاک و میزان فهم دین و تشخیص حق می دانستند؛ و هر فهم و تشخیصی مغایر با دیدگاهشان را برنمی تافتند؛ لذا در قضیه حَکَمیّت، به امیرالمؤمنین علیه السلام هم گفتند تو هم منحرف شدی و باید توبه کنی وگرنه با این شمشیر راستت میکنیم!!! ۲- از دیدگاه خوارج، صدور خطا از مسلمانی، مساوی با کفر بود و حکم به قتل وی می‌کردند. برخی مطالبه گران و عدالتخواهان هم اینگونه اند که اگر انسان مؤمنی خطایی کرد(نه اینکه حتی معصیتی انجام دهد)، او را از هستی ساقط می کنند. (افراد را صفر و صدی تحلیل می کنند) ۳- خوارج تشخیص اهم و مهم نمی‌دادند و وقتی امام مسلمین از روی تشخیص مصلحت، حُکمی میکرد آن را برنمی تافتند. ۴- از برخی از مطالبه گران و عدالتخواهان سؤال شد، اگر در موردی تشخیص شما در مطالبه عدالت، مخالف تشخیص و نظر رهبری بود، چه میکنید؟ جواب داد: ما به دنبال تحقق عدالت هستیم ولو با عبور از ولایت. ۵- برخی مطالبه گران و عدالتخواهان وقتی می‌خواهند اشکالی از مؤمنی بگیرند بجای اینکه طبق روایت، اشکالش را به او هدیه دهند، در فضای مجازی آبرو و شرف او را می‌برند و با تیکه زدن و تمسخر و شکلک و هشتک و ... بدون در نظر گرفتن ضرورت وحدت و انسجام جبهه خودی، روابط ولایی بین مؤمنین را از بین می‌برند. ۶- شاید تنها نحوه مطالبه گری و پیگیری عدالت، بیانیه دادن در رسانه ها نباشد؛ بلکه بتوان حق مردم را استیفا کرد بدون اینکه انسان خودش را مطرح کند و نشان دهد. گروه‌های جهادی متعددی با رویکرد فرهنگی، ازمساجد فعال اهواز میشناسم که در جریان سیل سال ۹۷ یا تنش آبی سال ۹۸ در روستاهای الهایی یا منطقه عین دو و ... چندین ماه خدمت رسانی به مردم و مطالبه از مسئولین داشتند، بدون سر و صدا و بی ریا. آیا عدالتخواهی و مطالبه گری ملازمه دارد با طرح خود و اینکه کار به اسم من انجام شود؟ ۷- یکی از ضوابط کنشگری در فضای مجازی آن است که مخرج مشترک با دشمن پیدا نکنیم. در قضیه آیت‌الله صدیقی و برخی دیگر از مسائل اخیر، بسیاری از نکات بالا رعایت نشد؛ و برخی کنشگران رسانه ای جبهه خودی، تیرهایشان را به سوی هسته سخت نظام نشانه رفتند. ۸- در پایان، این را شهادت میدهم در این ۲۳ سالی که حاج آقای پاکباز را می شناسم، همواره زندگی جهادی و انقلابی داشته و در جهت تبیین فرمایشات آقا و گفتمان سازی آنها در جامعه تلاش میکرده. و السلام و علیکم و رحمة الله و برکاته و العاقبه للمتقین امیر یزدان پرست •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
بسم الله الرحمن الرحیم اخیرا در فضای مجازی پستی در قالب چند پرسش از استاد حوزه منتشر شد که حاکی از بی اطلاعی منتشر کننده نسبت به مواضع و فعالیت های ایشان است. ظاهرا حتی کلیپ چند دقیقه ای مورد نقد رو هم کاملا ملاحظه نکردند. چند مطلب در این موضوع مورد توجه است: 1⃣مجموعه های فرهنگی رسالت اصلی شان تربیت کادر فرهنگی و نیروهای مومن انقلابی است که در عرصه های مختلفی مثل عدالت طلبی، مبارزه با فساد، جهش تولید، مهار تورم، ارتقای سطح فرهنگی جامعه، گسترش معنویت و... نقش آفرینی کنند. کارنامه استاد عزیز و بزرگوار ما در این عرصه ها روشن است. نیروهای مختلفی که در سطح استانی و کشوری با مدل تفکر حضرت آقا رشد کرده و الان درحال نقش آفرینی هستند. عدالتخواهی را به شکل صحیحی که آقا فرموده اند درون مجموعه ها انجام می دهند و با فساد در قسمت های مختلف مبارزه کرده اند و جلوی بسیاری از رانت ها را در ادارات و ارگان ها می گیرند. با پرس و جویی ساده بسیاری از این افراد را خواهید شناخت. 2⃣نمازگزارانی که ارتباط مستقیم با فرمایشات حضرت استاد دارند مشغول به فعالیت های تولیدی مثل باغداری، کارگاه های تولیدی و... شده بدون این که نیاز مادی به این انجام این کارها داشته باشند. این ها در راستای فرمایشات حضرت آقا درباره مهار تورم و جهش تولید و مسئولیتی که به قول خودتان آقا از مجموعه های فرهنگی مطالبه کردند نیست؟! 3⃣به نظر شما مطالبه گری و تنویر (!) افکار عمومی به این شکل و قبل از پرسش از خود استاد یا هر بزرگوار دیگری که عمر خود را در راه اسلام و انقلاب صرف کرده اند و بهره مادی اندکی از این مجاهدت ها در سالیان دراز نداشته اند، ثمره ای جز ایجاد بدبینی و انشقاق در جبهه انقلاب دارد؟! به نظر شما این مطلب در راستای فرمایشات حضرت آقاست؟! البته ملتفتید کلام متوجه افرادی در این رده فکری و فرهنگی است. حداقل قبل از طرح پرسش عمومی و تشویش افکار به ادمین همین کانالی در آن جست و جو کردید پیامی ارسال می کردید شاید مطلبی وجود داشت که برای شما ارسال می کردند یا پاسخی می دادند! به نظر شما طرح پرسش عمومی قبل از تحقیق کافی مناسب تقوا و شان طلابی مثل بنده و شماست؟! 4⃣مطالبه گری که حضرت آقا مطرح فرموده اند معنایش طرح پرسش های عمومی بدون تحقیق نیست و شاید شیوه های دیگری وجود داشته باشد که موجب تفرقه مجموعه های فرهنگی استان و کشور نشود. همان طور که مطالبه گری از مسئولین در عرصه های دیگر هم شیوه های دیگری غیر از ایجاد اختلاف و تلخ کردن کام مردم دارد (همان طور که حضرت اقا هفته گذشته در موضوع مجلس اشاره کردند) انسان میتواند بدون آسیب به فضای روانی جامعه و ایجاد دوقطبی های کاذب و با هماهنگ کردن رفتار و عمل، به صورت واقعی و راهگشا از مسئولین مطالبه گری کند. مطالبه گری در فضای جبهه انقلاب و مسئولین انقلابی و خودی با غیر این ها متفاوت است! این شیوه را حضرت استاد در موضوعات مختلف به کار گرفته اند و فرمایشات رهبری را اجرا نموده اند که نمونه های اون رو در مسئله مطالبه گری از مسئولین در قضایای سیل، آبرسانی به منطقه بامدژ، محرومیت زدایی از منطقه الهایی و مثال های بسیار دیگر در سطح منطقه شهر و استان می توان دید. 5⃣به نظر شما مفسده ایجاد انشقاق و اختلاف در جامعه متدینین بالاتر است یا مفسده ترک فعل امثال حضرت استاد (به گمان شما)؟! و پرسش های دیگری که در این مقال نمی گنجد. والسلام علی من التبع الهدی ___________________ ✍🏻 حسین رئیسیان پ.ن: چند مرتبه سعی کردم این مطالب رو به صورت خصوصی با نویسنده پست و بازنشر کنندگان آن درمیان بگذارم ولی پاسخی از جانب ایشان دریافت نشد. شاید نه توان پاسخ وجود دارد نه جرئت بازنشر جوابیه های مختلف! موضوع عدالتخواهی در فرمایشات رهبری اینگونه به انحراف می‌رود! •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
مساجد فعال خوزستان 🇵🇸
پس از انتشار این کلیپ، و بیان لزوم شناخت فقه عدالت‌خواهی ، مطالب و انتقاداتی در فضای مجازی پیرامون ا
بسم الله الرحمن الرحیم حرف دلی با دوستان و اهل علم عرض تحیت و اهداء سلام و تبریک میلاد کریم اهل بیت علیه السلام روی عن امیرالمومنین علیه السلام قال أكرِموا العلَماءَ فانّهم ورثةُ الانبیاءِ فَمَن أكرَمَهُم فَقد أكرَمَ اللهَ و رسولَهُ و عن الامام الکاظم علیه السلام عَظِّمِ العالِمَ لعِلمِهِ و دَعْ مُنازَعَتَهُ. همه شما عزیزان در ماه های اخیر شاهد بدعت هایی در فضای مجازی در مواجهه با بزرگان کشور و استان و علمای اعلام و اساتید انقلابی بوده اید. صبر و حوصله در مقابل این بداخلاقی ها تا چه اندازه و به چه قیمتی ؟! به قیمت حرمت شکنی و قداست زدایی از سردمداران و پرچم داران صف اول نهضت خمینی کبیر ؟! به قیمت قبح زدایی از تعرض و توهین به علما و شخصیت های معنوی و حوزوی کشور و استان ؟! به بهای نفرت پراکنی و ایجاد ذهنیت منفی در اذهان طلاب جدید الورود نسبت به سرمایه های علمی و معنوی استان ؟! به بهای تضعیف ایمان و تدین مردم بعد از لکه دار کردن وجهه عالمان دین در اذهان عمومی؟! ویا اینکه به قیمت نهادینه شدن رویه بدعت آلودی و دور از اخلاق در نقد علمی در بین طلاب و حوزویان ؟! آیا نمی دانند بسیاری از مردم کشور و استان ایمان دینی خود را مدیون همین شخصیت ها هستند؟! برای نمونه قبل از مشخص شدن ماجرای حوزه علمیه امام خمینی ازگل تهران چقدر بریدند و دوختند و بدون هیچ احتیاطی نفرت پراکنی کردند آن هم حوزه ای که موسس آن شخصیتی که سابقه انقلابی و سلامت نفس او تاکنون برای همه روشن بوده ؟! پس این همه استعجال در قضاوت به همراه لجن پراکنی برای چه بود؟و این نقش آفرینی در زمین کدام جبهه صورت پذیرفت ؟ نمونه دیگر درباره عالم ربانی و فقیه انقلابی احیاگر حوزه علمیه استان خوزستان یعنی حضرت آیت الله موسوی جزایری دام ظله العالی این مجتهد جامع الشرایط در تراز مراجع معظم تقلید را متهم به اموری کردند که هیچ مجوز اخلاقی و شرعی برای تفوه به آن اتهامات و حتی نقل آنها را پیدا نمی کنیم. عجیب آنکه پیرامون تاسیس و مدیریت شبکه الاهواز و یا زائرسرای خوزستان در مشهد و ثبت نام و حضور در انتخابات خبرگان رهبری از تهران شبهه پراکنی می کنند و حال آنکه تنها دلیل انقلابی بودن این عالم جلیل القدر همین تکلیف مداری در هر شرایط و سرباز نظام و ولایت و عدم گوشه نشینیشان است. و اتفاقا این است دلیل اعتماد امامین انقلاب به این عالم برجسته و بزرگ استان که به شهادت نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه مردمی مورد توجه بیت رهبری معظم انقلاب هستند عجیب تر اینکه با کمال جسارت مشی ایشان را بر خلاف نص صریح حکم رهبر انقلاب مبنی بر سکونت در اهواز می دانند و حال آنکه ایشان در اینباره صریحا اعلام کردند که کلام رهبری معظم انقلاب فصل الخطاب است و مثل همیشه ملاک عمل این سید و فقیه عظیم الشان بوده و خواهد بود نمونه تازه تعرض به کلام استاد بزرگوار حضرت حجةالاسلام و المسلمین پاکباز زید عزه است به بهانه نقد علمی شخصیت این استاد انقلابی را زیر سوال می برند و هویت انقلابی از حضرتشان می زدایند. شخصیتی که بسیاری از ما طلاب جرقه حوزوی شدن و ورود به سلک روحانیت را مدیون حضور در جلسات و کلاس های معرفتی این عالم دینی متواضع می دانیم و بلکه در سخت‌ترین شرایط تصمیم گیری در همه عرصه ها چه شخصی و چه اجتماعی تنها تکیه گاه مشورتی قابل دسترسمان این استاد عزیز بوده. آن برادران اگر چه هدف خود را عدالت خواهی اعلام کرده اند که قطعا از نظر ما در گفتار خود صادق هستند و افرادی دغدغه مند در مسائل کشور اما حرف ما این است اگر نقد علمی به کلام اخیر ایشان درباب لزوم توجه به فقه کنش گری اجتماعی وجود دارد که جار و جنجال ندارد صاحبان علم و فضل حوزه و دانشگاه در ترجیح و توزین کلام طرفین نیازمند هوچیگری نیستند. جالب اینکه سخن از مناظره هم به میان آورده شد در حالی که حداقل لازم بود در مستوی و وزان شاگردان این استاد باشند. و عجب آنکه بر چسب بی توجهی به فرائض مستفاد از فرمایشات مقام معظم رهبری را به ایشان می زنند و حال آنکه تنها جمع حوزوی یا دانشگاهی را می شناسیم که تبیین فرمایشات رهبری و چگونگی تحقق آنها را در جامعه به طور هفتگی چندین سال در دستور کار خود قرار داده اند که در کشور نمونه آن را کم و یا اصلا نمی بینیم و الحمد الله شمع محفل آن جمع حضرت حاج آقای پاکباز دام توفیقه است در پایان یادی کنیم از امثال شهید آیت الله بهشتی‌ها و مرحوم علامه‌مصباح‌ها که آماج تیرها قرار می گرفتند وبرای دفاع از خود دم نمی زدند و این می شود که مثل این ناچیز و فقیر باید قلم به دست گیرد بلکه حق اساتید را ادا کنیم و اگر چه همین مقدار قلم فرسایی هم خلاف میل درونی بوده لکن هر چه صحبت و گفتگوی خصوصی کردیم با پاسخ ها و اظهارنظرهایی جسورانه نسبت بزرگان مواجه شدیم والسلام و العاقبه للتقوی مهدی آریاخاکی طلبه حوزه علمیه اهواز ۷/فروردین/۱۴۰۳ @masaajed
مساجد فعال خوزستان 🇵🇸
پس از انتشار این کلیپ، و بیان لزوم شناخت فقه عدالت‌خواهی ، مطالب و انتقاداتی در فضای مجازی پیرامون ا
استاد حامد کاشانی: نباید به اسم عدالت خواهی توهمی عمل کرد /خوارج با عنوان عدالت خواهی به علی (ع) جسارت کردند - تسنیم B2n.ir/y23202 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
مساجد فعال خوزستان 🇵🇸
پس از انتشار این کلیپ، و بیان لزوم شناخت فقه عدالت‌خواهی ، مطالب و انتقاداتی در فضای مجازی پیرامون ا
...اصلاً عدالتخواهی که بدون عقل پیش میرود به عدالت لطمه میزند یک نمونه ی بارز این همین خوارج بودند. شما میدانید که خوارج آدمهای فداکاری بودند اما نداشتند و شور دینی داشتند افراط و تفریط میکردند و هیچ وقت در مسیر تعادل عمل نکردند. از آن طرف هم اکثر مردم حوصله و دغدغه ی عدالتخواهی ندارند. دنبال منافع خودشان .هستند. اگر دنبال منافع خودشان هم نباشند دنبال دردسر نیستند. عدالتخواه یعنی کسی که دنبال دردسر است یعنی کسی که تن او میخارد این عدالتخواه میشود آدمی که سرش درد نکند ولی دستمال ببندد عدالتخواه میشود و الا اگر سرت درد بکند و دستمال ببندی که همه این کار را میکنند. تو باید بدون این که سر خودت درد بکند دستمال را ببندی این عدالتخواه میشود. یعنی بدون این که منافع تو ایجاب بکند برای خدا و برای تأمین حقوق متقابل که خداوند تعریف کرده اقدام بکنی. این عدالتخواهی میشود اکثریت بشریت و اکثر مردم این طور نیستند یا فقط دنبال منافع خود هستند یا بی تفاوت هستند و میگویند حالش نیست و به من چه مربوط است؟ همان تعبیر «الناس یکفونک را میگویند. وقتی مسلم در کوفه قبل از این که امام حسین (ع) بیایند امضا جمع کرد وقتی که دورش خلوت میشد در تاریخ نوشته که زنها می آمدند و به شوهرهای خود که پیمان شهادت را با مسلم امضا کرده بودند میگفتند الناس» یکفونک» یعنی مردم هستند به تو چه مربوط است؟ بقیه .هستند. این شعار اکثر مردم در همه ی زندگی است به من چه؟ من سر پیاز هستم یا ته پیاز؟ عدالتخواه کسی است که هم سر پیاز است ته و هم پیاز است و میگوید همه چیز به من مربوط است. من مسلمان هستم پس همه چیز به من مربوط است. 🔻 منتها این سلوک دارد دارد که باید توضیح المسائل آن را بخوانید بخشی از این توضیح المسائل مربوط به آسیب شناسی و وظیفه شناسی است و بخشی از آن مربوط به مباحث تئوریک عدالتخواهی است. یعنی چه؟ معرفت شناسی ،عدالت یعنی درست شناختن حقوق، منشأ رفت شناسي حقوق فلسفه ،حقوق غایت حقوق و اینکه بدانیم حقوق متقابل چه هستند اصلاً عدالتخواه باید حق شناس باشد و حقوق را بشناسد. وقتی چیزی را نشناسیم چطور آن را مطالبه کنیم؟ الان تحت عنوان حقوق بشر شما دیده اید که در دنیا چقدر لیستهای قلابی فاسد از حقوق بشر موجود است؟ مثلاً خیلی از NGOهای حقوق بشر در دنیا هستند که مثلاً میگویند حق سقط جنین، حق هم جنس گرایی و هم جنس بازی و حق خودکشی را جزو حقوق بشر میدانند و مطالبهی حقوق بشری می.کنند اینها جزو عدالتخواهی شده است. عدالت یعنی حقوق و اینها را حقوق بشر میدانند. این انحطاط تئوریک و معرفتی در شناخت مفهوم عدالت و مصادیق عدالت است اول باید حقوق را شناخت. مرداد 1388 آداب" عدالتخواهی" و توضیح المسائلِ "مبارزه"( رحیم‌پورازغدی) •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 سیاسی ترین تعبیر از شب قدر! ⁉️ تفاوت شب قدر در حکومت و شب قدر در حکومت طاغوت؟ 🌙 آمادگی ورود به شب_قدر 📌 حجت الاسلام والمسلمین دسمی شبکه افق •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
مساجد فعال خوزستان 🇵🇸
...اصلاً عدالتخواهی که بدون عقل پیش میرود به عدالت لطمه میزند یک نمونه ی بارز این همین خوارج بودند.
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» گفتگوها و مطالب اخیر در فضای مجازی پیرامون عدالتخواهی به نظر فرصت مناسبی شد برای پرداختن به موضوع مهمی بنام عدالتخواهی حقیقی ۱_ اگر گفتمان عدالت مبتنی بر بایسته های دینی برای نخبگان و عموم مردم به خوبی تبیین گردد، عدالتخواهی حقیقی به گفتمان عمومی جامعه تبدیل خواهد شد . نظریه پردازی در باب عدالت که از اصول حکمرانی دینی است عمق کار عدالتخواهی را زیاد خواهد کرد و از سطحی‌نگری و عمل‌زدگی افراطی که سردرگمی و بی‌اثرشدن را به دنبال خواهد داشت جلوگیری می کند. ۲_عدالتخواهی حقیقی از دیدگاه رهبری باید مبتنی بر تعالیم اسلامی ، عقلانیت گرا و معنویت گرا ، مستمر و شجاعانه ، گفتمان ساز و تقویت کننده نظام اسلامی باشد . ۳_حال یک شخصیت انقلابی دنبال کنندهٔ عدالتخواهی حقیقی باید نسبت فکری و عملی خود را با منظومهٔ گفتمان امام امت محاسبه نماید . ۴_ نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه مبتنی بر فقه می‌باشد ؛ فقهی که به شدت عدالت محور است.لذا عدالتخواهی بدون توجه به لوازم آن گاه به ضد آن تبدیل خواهد شد . ۵_ هر چند که فریاد عدالت خواهی یک تکلیف برای هر مومن انقلابی است ولکن گاه عده ای تابلو دار این شعار را در انحصار خود می‌دانند و هر گونه نقد منصفانه و مصلحانه اهل فن مبتنی بر ارتقا عدالتخواهی تا سطح حقیقی را متوجه خود دانسته و بعضا به دلیل سطح پایین بینش با مغالطه به میدان پاسخ می آیند. ۶_ از آفت های عدالتخواهی غیر حقیقی رویکرد گزینشی عمل کردن ، سطحی نگریستن ، جلوه دادن های شخصی و بعضا دلالی های تحت این عنوان است که اولین خسارت آن تغییر اولویت های اساسی به مسائل فرعی خواهد بود و اینجاست که دقیقا به ضد خود تبدیل خواهد شد . و در پایان معتقدم باب گفتگو و آزاد اندیشی میبایست در زمینه عدالتخواهی حقیقی به معنای واقعی کلمه گشوده و گسترده شود و اساتید فن بر تعمیق این موضوع نقش اساسی خواهند داشت. با تاکید بر موارد فوق الاشاره به مواردی از موضوعات قابل بحث می‌پردازم: ۱_ایا نظام تعلیم و تربیت از جمله آموزش و پرورش به چه میزان عدالت محور است ؟ ۲_فرهنگ جامعه امروز به چه میزان عدالت پرور است ؟ ۳_ایا رسانه ملی در ترویج سبک زندگی عدالت گونه عمل کرده است ؟ ۴_کتب درسی و غیر درسی به چه میزان مروج عدالتخواهی هستند ؟ ۵_ نقش عدالتخواهان حقیقی در ترویج مردمسالاری دینی و مبارزه با جریان های فکری و سیاسی که می‌خواهند نقش دین و مردم را در مقابل دنیای منافع خود کم رنگ کنند کجاست ؟ ۶_نقش عدالتخواهان حقیقی در مردمی سازی تولید و در واقع نجات اقتصاد کشور به چه میزان است ؟ آیا بنگاه داری بانک ها یکی از موانع مردمی سازی تولید نیست ؟ ۷_ایا عدالت اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی، سیاسی، اقتصادی در پهنه کل کشور به یک میزان در دولت‌ها به آن توجه شده است ؟ ۸_ آیا تمسک به روش‌های ناعادلانه ، غیر منصفانه و بعضا خارج از عرف ادب برای عدالتخواهی ، منتج به عدالتخواهی حقیقی خواهد شد ؟ و بسیاری موارد دیگر که مجال پرداختن به آن در این یادداشت مختصر نیست . احمد سراج ۸ فروردین ۱۴۰۳ ┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
ضوابط ده گانه مطالبه گری.pdf
215.5K
💠 جزوه‌ای جالب از ضوابط ده گانۀ «مطالبه گری» در بیانات حضرت آقا •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed
مساجد فعال خوزستان 🇵🇸
پس از انتشار این کلیپ، و بیان لزوم شناخت فقه عدالت‌خواهی ، مطالب و انتقاداتی در فضای مجازی پیرامون ا
🔹 اولویتهای اساسی امروز ما براساس بیانات حضرت آقا : ۱-همه با هم و وحدت کلمه ، با تمام توان به جبهه مقاومت ، غزه و جبهه ایمان که در مقابل جبهه کفر ،اسرائیل ، آمریکا و اذنابشان ایستادند به هر شکلی که می توانیم کمک و نصرت کنیم و از اختلاف در جبهه خودی با هر بهانه ای جلوگیری کنیم . ۲- همه با هم با اتحاد کامل به تحقق شعار سال( جهش تولید با مشارکت مردم.)کمک و یاری کنیم و با این کار ولی جامعه را نصرت دهیم .که نصرت ولی خدا ،نصرت خدا را بدنبال خواهد آورد «ولینصرن الله من ینصره » پ.ن : زدن نیروهای انقلابی ،تخریب آنها،ایجاد دوگانه های کاذب به هر بهانه‌ای مطالبه گری، سوال یا عدالت خواهی و....باعث می شود: اولا اولویت ها جابجا شود . ثانیا مشغول به خود شویم و از دشمن غافل شویم . ثالثا حرف ولی جامعه زمین بماند وکسی عمل نکند . رابعاً خودمان ناخواسته نقشه دشمن را( که تخریب نیروهای عالمان انقلابی با تقوا و بصیرت است و دشمن هدفش خارج کردن آن بزرگواران از میدان انقلاب و اسلام است که در فتنه ها سکوت کنند یا اگر حرف بزنند چون بی آبروشان کرده ،کسی به حرفشان گوش ندهد ) را کامل می کنیم . خامسا می شود این مباحث درون گفتمانی را به جای کشاندن در فضای مجازی و ایجاد آفت های که بیان شد در یک جلسه دوستانه با دلسوزی و محبت به بحث گذاشته شود و از یکدیگر در تقویت جبهه انقلاب و اولویتهای نظام اسلامی که بیان شد استفاده کرد . این رعایت اولویت ها ، تزاحمات،رعایت اصل و فرع و....بخشی از فقه (فهم عمیق دین با ابزار اجتهاد از منابع دین با توجه به عنصر مکان و زمان-فقه جواهری )است و انسان را ناخواسته به یاد جمله معروف امام ره در منشور روحانیت می اندازد که: «حكومت نشان دهنده‌ی جنبه‌‌ی عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است؛ فقه تئوری واقعی و كامل اداره‌ی انسان و اجتماع از گهواره تا گور است. » پس ما فقه مکاسب داریم فقه فضای مجازی داریم فقه عدالت خواهی داریم فقه سیاسی ،فقه حکومتی ،فقه نظام و....داریم و اگر فقه اسلام که برنامه خداوند برای زندگی انسان است را کنار بزنیم و توجه به فهم عمیق دین در همه عرصه ها با ابزار اجتهاد نکنیم هم خود منحرف می شویم هم دیگران را منحرف می کنیم . مثل یا خوارج می شویم که نگاه سطحی نه عمیق به دین داشتند یا مثل ناکثین می شویم که برخلاف فقه عمل کردند و دنبال دنیا راه افتادند یا قاسطین که تبعیت از هوای نفس کردندو عمل به فقه نکردند . والسلام علی من تبع الهدی دوستدار،مخلص ،محب همه نیروهای انقلاب و سربازان امام سید علی خامنه‌ای حسنی حسینی دامت برکاته. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🔻 🔻 🔻 @masaajed @masaajed