eitaa logo
احکام شرعی
392 دنبال‌کننده
93 عکس
32 ویدیو
0 فایل
احکام شرعی خیلی دقیق وطبق نظر مراجع تقلید به روش نوین......احکام فقهی وشرعی شما عزیزان را پاسخگو هستم..
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴موضوع: 1⃣مسافری که نمازش شکسته است اگر تصمیم قطعی داشته باشد که حداقل 10روز کامل در شهر یا روستای محل اقامت بماند ‌نمازش کامل و روزه در آنجا صحیح است. لذا فردی که می‌داند ده روز نمی ماند یا تردید و شک دارد که ده روز می ماند یا کمتر از ده روز، نمازش شکسته و روزه صحیح نیست.  2⃣ آنچه در قصد ده روز مهم است کیفیت محاسبه دقیق ده روز است بنابر‌این اگر کسی بعد اذان صبح و در بین روز وارد شهر یا روستای محل اقامت شود (به فتوی اکثر مراجع عظام تقلید) چنانچه تصمیم قطعی داشته باشد که حداقل ده شبانه روز کامل یعنی 240 ساعت در آنجا بماند قصد ده روز تحقق پیدا می کند مثل کسی که ساعت 10 صبح وارد مشهد شده و تصمیم قطعی دارد حداقل تا ‌ساعت 10‌  روز یازدهم در مشهد بماند. اما اگر کسی شب تا قبل از اذان صبح وارد شهر یا روستای محل اقامت شود همینکه تصمیم قطعی داشته باشد حداقل تا غروب روز دهم آنجا بماند قصد ده روز تحقق پیدا می کند مثل کسی که ساعت12 شب ‏وارد ‏شهر مشهد شده و قصد دارد تا غروب روز دهم در مشهد بماند.  3⃣کسی که قصد ده روز داشته‌، اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی‌، به هر جهتی از قصد‌ خود منصرف شود، نمازهای قبلی او صحیح است و تا زمانی که در آن مکان قرار دارد نمازش‌ کامل ‌است (رساله مراجع‌1342)  @masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴۳- تزريق آمپول، اگر به جاى غذا نباشد، روزه را باطل نمى كند. « [۱] ---------- [۱]: . توضيح المسائل، م ۱۵۷۶. @masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴اگر روزه دار بى اختيار قى كند و يا نداند روزه است، روزه اش باطل نيست. « [۱] ---------- [۱]: العروةالوثقى، ج ۲، ص ۱۸۷، م ۴۸. @masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴حکم تزریق آمپول و سرم در حین روزه 🌙سوال:نظر شریف جناب عالی درباره تزریق آمپول و سایر تزریقات نسبت به روزه داران در ماه مبارک رمضان، چیست؟ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📕مقام معظم رهبری:احتیاط واجب آن است که روزه دار از آمپول های مقوّی یا مغذّی و هر آمپولی که در رگ تزریق می شود و نیز انواع سُرم ها خودداری کند، لکن آمپول های غیر تقویتی که در عضله تزریق می شود؛ مانند آنتی بیوتیک یا مسکن و نیز آمپول هایی که برای بی حسّ کردن به کار می رود، مانعی ندارد. 📕آیت الله مکارم شیرازی:تمام انواع آمپول‌های دارویی یا تقویتی یا بی حسّی که به‌صورت عضلانی تزریق می‌شوند و همچنین تزریق عضلانی واکسن برای افراد روزه‌دار اشکالی ندارد؛ ولی تزریق آمپول‌ها و سرم های وریدی (که در رگ تزریق می‌شوند) جایز نیست. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌺آیا حمام کردن در حال روزه اشکال داره ... ؟؟🛁🛁 ✅نه هیچ اشکالی نداره ولی اگر ضعف بیاره ،حمام رفتن مکروهه. دو نکته رو اینجا باید دقت داشته باشیم ؛ ۱. دوش گرفتن حکم سر زیر آب بردن رو نداره ۲. بخار حمام حکم غبار غلیظ رو نداره برا همینه که حمام رفتن مشکل نداره https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴 🔒اگر روزه‌دار در ماه مبارک رمضان قبل از ظهر مسافرت برود و قبل از اذان ظهر از حد ترخص گذشته باشد، روزه‌اش چه حکمی دارد؟ 🔑-باطل است (چه از شب نیت داشته و چه قصد سفرش بعد از اذان صبح باشد) (حضرت امام، آیت الله مکارم). 🔑-در صورتیکه از شب قبل قصد سفر کرده باشد روزه اش باطل است. ولی اگر قصد سفر در روز بوده بنابر احتیاط واجب روزه بگیرد و پس از ماه رمضان آن روز را قضا کند. (امام خامنه ای) 🔑-اگر قبل از ظهر مسافرت کند مجاز به افطار است بلکه بنابر احتیاط واجب، نمی‌تواند آن روز را روزه بگیرد، خصوصاً اگر از شب نیّت سفر داشته باشد. (آیت‌الله‌ سیستانی) 🔑-در ماه رمضان اگر روزه‌دار از شب در فکر سفر نباشد -حتی به نحو تردید- و در روز مسافرت کند باید روزه را تمام کند، و چنانچه از شب در فکر سفر باشد و پیش از ظهر مسافرت کند، روزه‌اش باطل می‌شود و باید آن را قضا کند. (آیت الله شبیری زنجانی) آدرس: عروة الوثقی، فصل فی شرائط وجوب الصوم، مسئلۀ۱؛ توضیح المسائل مراجع، مسئلۀ۱۷۲۱؛ امام خامنه ای، جزوه ارسالی اختلاف فتاوی از طرف دفتر معظم له در سال 99، ش37، آیت الله سیستانی، منهاج الصالحین، م1038؛ توضیح المسائل جامع، مسأله ۲۱۰۵. آیت الله مکارم، توضیح المسائل، م1447. توضیح المسائل شبیری زنجانی، م1730. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴مسواک زدن روزه دار🌺 برخى از مردم تصور مى ‏كنند اگر روزه‏ دار مسواك كند روزه‏ اش باطل مى ‏شود، در حالى كه صِرف مسواك كردن و استفاده از خمير دندان روزه را باطل نمى ‏كند، بلكه فرو دادن كفِ خمير دندان و رطوبتِ مسواكى كه از دهان بيرون آورده شده و مجدداً به دهان برده شده، روزه را باطل مى ‏كند. پرسش: آيا مسواك كردن با خمير دندان در حال روزه، اشكال دارد؟ پاسخ: اشكال ندارد، ولى بايد از فرو رفتن آب دهان جلوگيرى شود. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴کثیر السفر کثیرالسفر عرفی است که چند مورد را حضرت آقا تایید می کند 1⃣در سال هر ده روز یکبار 2⃣در هفته یکبار حداقل ۸ ماه 3⃣دو یا سه روز در هفته حداقل ۶ ماه 4⃣هر روز حداقل ۳ یا۴ ماه آیه الله _خامنه_ای نکته : سفر هم باید کاری باشد . https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴یکی از موضوعاتی که این روزها خیلی سوال می شود، احکام روزه مسافر است که در این زمینه چند نکته رایادآوری می کنیم 1. كسي كه در ماه رمضان مسافر است و قصده ده روز هم نكرده هيچ روزه اي نمي تواند بگيرد ولي نمازهايي كه در وطنش قضا شده است مي تواند در مسافرت بخواند اما بايد به صورت كامل بخواند. 2. اگر كسي بعد از اذان ظهر از وطن يا جايي كه قصد ده روز كرده است مسافرت كند روزه اش صحيح است ولي نمازش را چنانچه نخوانده بايد در حال سفر شكسته بخواند. 3. كسي كه در ماه رمضان قبل از ظهر به وطن خودش يا جايي برسد كه مي خواهد ده روز بماند چنانچه در حال مسافرت مبطلات روزه را انجام نداده مثلا چيزي نخورده بايد نيت روزه كند و روزه بگيرد.(رساله مراجع 1722) https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴موضوع: سوال این است که آیا روزه در وطن های سابق انسان روزه صحیح است، به همین مناسبت چند نکته را توجه بفرمایید: مكاني كه شرعا وطن انسان هست تا وقتي كه اعراض و ترک وطن نكرده به نظر اکثر مراجع از جمله امام خامنه ای وطن باقي مي ماند و نماز و روزه كامل است اما اگر از وطن اعراض و ترك وطن كند يعني بعد از خارج شدن و رفتن از وطن تصميم بگيرد كه ديگر براي زندگي به آنجا برنگردد یا بداند كه ديگر نمي تواند برای زندگی و سکونت به آنجا برگردد، در اين صورت چنانچه برای دید و بازدید مسافرت کند نماز و روزه در آنجا كامل نيست مگر اینکه بخواهد ده روز بماند. اگر انسان از وطن خودش خارج شده است ولی شک دارد که در آینده برای زندگی و سکونت بر می گردد یا نه، آنجا به نظر اکثر مراجع از جمله امام خامنه ای وطن اوست و نمازش کامل است. وطن پدر و مادر که فرزندان در انجا ساکن نبوده اند و فقط در برخی از مناسبتهای خاص فرزندان به وطن پدر و مادر می روند، نماز برای فرزندان شکسته و روزه صحیح نیست. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴حکم زیر زبان گذاشتن ناس در حال روزه چیست؟ 🌱- بنابراحتیاط واجب روزه دار خودداری کند (حضرت امام). 🌱- بنا بر احتیاط واجب، از مواد مخدری که از راه بینی یا زیر زبان جذب می‌شود، خودداری کند (امام خامنه ای). 🌱- استفاده از ناس برای روزه اشکال ندارد. (آیت الله سیستانی) 🌱- ناس (که از تنباکو و آهک تهیه می‌شود و در دهان می‌گذارند و مقداری هم سبب بی‌حالی می‌شود) مطمئناً برای روزه ‌اشکال دارد و در غیر حال روزه نیز استفاده از آن شرعاً بدون‌اشکال نیست (آیت‌الله‌ مکارم) 📚آدرس: امام خمینی، استفتائات 10جلدی، ج3، ص397، س340؛ امام خامنه ای، اجوبة الاستفتائات، س۷۶۱؛ ؛ آیت الله سیستانی، منهاج الصالحین (جلد زرد قدیمی) ج1، م1003، ص325. آیت الله مکارم، استفتائات جدید، ج۲، ص۱۴۷، سؤال۴۲۲. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴سجده سهو ۱- در مواردى كه سجده سهو واجب مى شود، مانند شك بين ۴ و ۵ در حالت نشسته، بايد بعد از سلام نماز، به سجده رود و بگويد: بِسْمِ اللَّه وَ بِاللَّهِ الَّلهُمَصَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّدٍ و بهتر است بگويد: بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ ايُّها النَّبِىُّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُهُ « [۱] » و بعد بنشيند و دوباره به سجده رود و يكى از ذكرهاى بالا را بگويد سپس بنشيند و تشهد و سلام را بجا آورد. « [۲] » ۲- سجده سهو تكبيرةالاحرام ندارد. ---------- [۱]: خوئى احتياط واجب آن است كه جمله دوّم را بگويد. مسأله ۱۲۵۹ [۲]: . توضيح المسائل، م ۱۲۵۰. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴احکام_قرآن 1⃣لمس کردن خط های قرآن بدون وضو جایز نیست. اما لمس کردن غیر خطوط قرآن مثل حاشیه صفحه ها اشکالی ندارد هر چند کراهت دارد و بهتر است بدون وضو لمس نشود. (رساله مراجع م317) 2⃣   جلوگیری بچه نابالغ از برداشتن قرآن و لمس خط های قرآن واجب نیست، البته باید بگونه ای باشد که سبب بی احترامی به قرآن محسوب نشود. (رساله مراجع م 318) 3⃣ در صورتی که قرآن روی زمین بیفتد کفاره ندارد؛ البته اگر عمدا این کار را کرده باشد گناهکار است و باید فورا توبه کند. (سایت مکارم استفتائات قرآن کریم) 4⃣در قرآن چهار آیه سجده دار واجب وجود دارد در سوره های نجم، علق، فصلت، سجده می باشد که هر کس آنها را بخواند یا بشنود فورا باید سجده بجا بیاورد یعنی پیشانی را بر چیزی که سجده صحیح است بگذارد و گفتن ذکر واجب نیست ولی مستحب ذکر بگوید و هر ذکری گفته شود کافی است. 5⃣خانمی که عذر شرعی دارد می تواند برای مراسم قرآن به سر چنانچه توقف در مسجد نداشته باشد و کلمات قرآن را لمس نکند، شرکت کند. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴رد_مظالم 1⃣رد مظالم در جایی واجب می شود که انسان به کسی بدهی مالی داشته باشد و طلبکارش را نمی شناسدیا اگر می شناسد دسترسی به او امکان ندارد و اگر فوت کرده است به وارثین او هم دسترسی ندارد.(سایت ایت الله مکارم، تعریف رد مظالم) 2⃣رد مظالم را می توان به دفتر مرجع تقلید پرداخت کرد یا به نظر اکثر مراجع (بنابر فتوا یا احتیاط)با اجازه مرجع تقلید یا نماینده او به مصرف فقیر شیعه برساند.( استفتاءات (امام خمینى)، ج‌3، ص: 576) 3⃣اگرکسی در دوران کودکی به اموال کسی خسارت وارد کرده است یا به بدن کسی ضربه ای واردکرده است که سبب دیه شده است یا اینکه از مال کسی برداشته یا اموال کسی در ماشین یا منزل یا مغازه جا می ماند و مانند اینها که دسترسی به مالک و طلبکار وجود ندارد و از پیدا شدن صاحبش هم ناامید باشد، از موارد رد مظالم است. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴زکات فطره 1 :پرداخت زکات فطره چه زمانی است؟ کسی که نماز عيد فطر می خواند، بنابراحتياط واجب بايد فطره راپيش از نماز عيد بدهد، ولی اگر نماز عيد نمی خواند، می تواند دادن فطره را تا ظهر تأخير بيندازد. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴پرداخت زکات فطره غيرسادات به سادات چه حکمی دارد؟ غيرسادات نمی توانند زکات فطره خود را به سادات فقيرپرداخت کنند اما سادات می توانند زکات فطره خود را به سادات ياغيرسادات فقيرپرداخت کنند. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴آیامی توان زکات فطره را به پدر ومادر وبرادر وخواهر واقوام پرداخت کرد؟ زکات فطره را نمی توان به کسانی که واجب النفقه )کسانی که مخارج آنها شرعا بر انسان واجب است(انسان هستند مانند پدر ومادروفرزندان پرداخت کرد اما پرداخت زکات فطره به برادر وخواهر واقوام فقير اشکال ندارد. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴موضوع: 1⃣ فردی که فقیر نیست باید فطريه خودش و همچنین کسانی را که در شب عید فطر نان خور او حساب می شوند پرداخت كند. (رساله مراجع م1993) 2⃣مقدار فطریه ای که برای هر نفر واجب است سه کیلو از غذای معمول شهر است یا محاسبه قیمت سه کیلو از غذای معمول شهر برای هر نفر است و اگر همه عزیزانی چه آنهایی که بیشتر در طول سال نان مصرف می کنند یا برنج مصرف میکنند، قیمت گندم را پرداخت کنند یا قیمت برنج را حساب کنند، صحیح است و مانعی ندارد و لازم نیست انسان فطریه را بر اساس غذای غالب خودش بدهد. و بهتر این است سه کیلو خرما یا قیمت سه کیلو خرما را به فقیر پرداخت کند.(تحریر، زکات الابدان، جنس زکات مساله 3) 3⃣زمان پرداخت فطريه براي كسي كه در نماز عيد شركت كرده تا قبل از نماز‌ عيد ‌فطر ‌بوده‌ و ‌كسي ‌كه‌ در ‌نماز عید فطر شرکت نکرده تا اذان ظهر روز عيد فرصت‌ پرداخت زکات فطریه را دارد یا اینکه مقدار زکات فطره را به نیت زکات فطره از اموالش جدا کند. (خوئي، بهجت، زنجاني: واجب نيست- رساله مراجع مساله 2030 ،2031 ،2029 ، 2032العروه الوثقي، زكات الفطره، وقت وجوبها و العروة الوثقى؛ ج‌2؛ زکات فطره) 4⃣کسی که پول فطریه را کنار بگذارد باید همان را پرداخت نماید و نمی تواند آن را جابجا یا عوض کند.  (رساله مراجع , ج2,م 2032- عروه الوثقی , ج2, الزکات ,فصل فی وقت وجوبها ,م6 استفتائات , ج2, س3354) https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴🦋🦋 مصرف زکات فطره همان موارد هشتگانه زکات مال است... اما 1⃣احتیاط واجب است بفقرا بدهند. آیات عظام: سیستانی،وحید، خامنه ای، مکارم 2⃣ احتیاط مستحب است بفقرا بدهند حضرت امام (ره) https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴موضوع: 1⃣.برخی از افراد بلافاصله در ماه رمضان یا بعد از اتمام ماه مبارک رمضان می توانند فدیه خود را پرداخت کنند و لازم نیست تا رمضان سال آینده صبر کنند مانند مرد و زن کهنسالی که روزه گرفتن برایشان مشقت دارد و همچنین خانم باردار وشیردهی که روزه برای فرزندش ضرر داشته که طبق نظر اکثر مراجع از جمله امام خامنه ای فدیه واجب شده و برای پرداخت لازم نیست تا رمضان آینده صبر کند (مشهور بجز آیت الله فاضل شیرده و باردار در صورت ضرر بر خودش فدیه دارد) 2⃣برخی از افرادی که روزه نگرفته اند، چنانچه تا رمضان سال آینده قضای روزه را بگیرند کفاره ای بر آنها واجب نمی شود و چنانچه قضای روزه را نگیرند باید کفاره بدهند ، مانند مریض یا مسافر یا خانمی که عذر شرعی داشته.البته باید توجه داشته باشیم که فدیه همان مد طعام یعنی 750 گرم نان یا غذای دیگر است.  3⃣ پرداخت پول به عنوان کفاره صحیح نیست مگر اینکه پرداخت کننده مطمئن باشد که فقیر از جانب کفاره دهنده، پول دریافتی را به مصرف همان غذای محاسبه شده می رساند. بنابراین اگر فقیر مثلا پول هفت و نیم کیلو نان را، دریافت کرده ولی با آن پول سه کیلو برنج تهیه کند جهت برداشته شدن تکلیف کافی نیست. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴اگر مسافر از قصد ده روز برگردد: الف: قبل از خواندن نماز چهار ركعتى از قصد خود برگردد: بايد نماز را شكسته بخواند. ب: بعد از خواندن يك نماز چهار ركعتى از قصد خود برگردد: تا وقتى كه در آنجا هست بايد نماز را تمام بخواند. « [۱] ---------- [۱]: توضيح المسائل، م ۱۳۴۲. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🌴چند فتاوای جدید امام خامنه ای ، ۷،۲،۱۴۰۲ 1⃣غسل زیارت از حدث اصغر فقط با خواب باطل میشه ولی عرفا باید نزدیک زیارت باشد، 2⃣تردید در منوی به این صورت که ماموم نماز جماعت بین چند نماز قضا برای خود و والدین قرار دهد (نیت می کنم این قضا را می خوانم برای مادرم اگه قضا نداشت باشه بر پدرم نداشت و اگر نداشت و... ....) این تردید در نیت نیست چون قطعا نیت نماز است. به اجیر هم میشه گفت اینجوری نیت کن که برای پدرم و اگر اون قضا نداشت برای مادرم و... 3⃣کسی که چندسال کفاره تاخیر را در پایان ماه رمضان می داده فقط سال آخری را کافیه تکرار کند. 4⃣کسی که یقین داشت عاجز از قیام است برای همیشه و نماز قضا را نشسته می خواند و بعد توانایی پیدا می کند باید ایستاده قضا کند. 5⃣چیز مشخص و خارجی که نذر شرعی شده که صدقه داده بشه خمس ندارد. 6⃣مسافر بودن امام جمعه صحیح نیست بلکه باید نمازش تمام باشد. 7⃣برخورد های منجر به دیه یا خسارت در ورزش ها در صورتی که عمدی نبوده و ضرورت و طبیعی بازی است دیه ندارد ولی اگر عمدی باشد دیه دارد. در ورزش هایی که لازمه آن صدمه بدنی است مثل بکس و...در مشروعیت آنها بحث است. 8⃣زن حامله و شیردهی که روزه برای خودش ضرر دارد بنابر احتیاط واجب فدیه دارد. https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
مسح مقداری از نوک انگشت پا که نزدیک ناخن است و عرفاً جزء روی پا محسوب می‌شود ؛ واجب است 👍 و مسح مقداری از آن که عرفاً جزء روی پا شمرده نمی‌شود ؛ لازم نیست 👎 و در صورت شک ؛ بنابر احتیاط لازم مقدار مشکوک را مسح نماید.👍 📚رساله جامع آیت الله سیستانی
🌴سنّ یائسگی زنان پرسش :زنان در چه سنّی یائسه می‌شوند؟ آیا در این مورد تفاوتی بین زن سیّده و غیر آن می‌باشد؟پاسخ :زنان سيّده و غير سيّده هر دو بعد از تمام شدن پنجاه سال قمرى يائسه می‌شوند، يعنى اگر در اين سن و سال خونى ببينند خون حيض نيست و استحاضه است مگر این‌که خون جراحت و مانند آن باشد و سن يائسگي مربوط به خون‌های مشکوک است؛ بناتر این هرگاه خوني که پس از سن يائسگي می‌بینند تمام شرايط حيض را داشته باشد، عادت ماهانه محسوب می‌شود و باید مطابق آن عمل کنند.نکته اینکه در مورد زن یائسه: 50 سال قمری تقریباً 543 روز و 18 ساعت، یعنی 18 ماه و سه روز کمتر از 50 سال شمسی است؛ بنابراین، سنّ یائسگی به سال شمسی تقریباً 48 سال و 6 ماه می‌شود.نکته اینکه در مورد زن یائسه: 50 سال قمری تقریبا 543 روز و 18 ساعت ، یعنی 18 ماه و سه روز کمتر از 50 سال شمسی است. بنابراین، سنّ یائسگی به سال شمسی تقریباً 48 سال و 6 ماه می شود. https://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=45171&mid=257486 https://eitaa.com/masaelsharey 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا