✍امام على عليهالسلام: بدان كه تو بر دو فرشته نگهبان اعمالت نوشتهاى املا مىكنى و بهسوى پروردگارت مىفرستى. پس، سخنانى بگو كه برايت سودمند باشد و از سخنان بيهوده دم فروبند.
📚 ميزانالحكمه، جلد ۱۰، صفحه ۱۸۹
@Masafe_akhar
آیا پیامبر تابع عرف بود؟.mp3
8.26M
🎙 #پادکست
📌 پاسخ به شبهات
☆ خسارت زده کیست؟
☆ عرف تا کجا معتبر است؟
☆ حق در اکثریت پیدا نمیشود
☆ خواست انسان از نظر قرآن اصالت ندارد
📍برگرفته از جلسات مهر و قهر
#شبهه
#سکولاریسم
#پیامبر
@Masafe_akhar
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک تو دهنی محکم به خوارج و منافقان زمانه.....
سخنرانی روشنگرانه استاد مومنی
@masafe_akhar
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
12.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ
⁉️ چرا زندگی میکنیم؟ این سوالی است که اکثر ملت ها و بشریت پاسخ درستی برای آن ندارند !
🔻 زندگی نکنم چیکار کنم!؟
⬅️ قرار نیست به هر قیمت و هر روشی زندگی کنیم!
@Masafe_akhar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #استاد_مسعود_عـــالے
💥 علت تبدیل شراب به شیر
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
امام صادق عليه السلام :
إنّ أهلَ الرَّيِّ في الدُّنيا مِن المُسْكِرِ يَموتونَ عِطاشا ، و يُحْشَرونَ عِطاشا ، و يَدخُلونَ النّار عِطاشا
"آنان كه در دنيا از مسكرات سيراب شوند ، تشنه كام مى ميرند و تشنه كام محشور مى شوند و تشنه كام به دوزخ مى روند ."
✍
@Masafe_akhar
🔆 #پندانه
✍ با دیدن هر بدی، دیوار خوبیها را خراب نکن
🔹روزی کفاشی در حال تعمیر کفشی بود که ناگهان سوزن کفاشی در انگشتش فرورفت.
🔸از شدت درد فریادی زد و سوزن را چند متر دورتر پرت کرد.
🔹مردی حکیم که از آن مسیر عبور میکرد، ماجرا را دید. سوزن را آورد به کفاش تحویل داد و شعری را زمزمه کرد:
▫️درختی که پیوسته بارش خوری
▫️تحمل کن آنگه که خارش خوری
🔸این سوزن منبع درآمد توست. این همه فایده حاصل کردی، یک روز که از آن دردی برایت آمد، آن را دور میاندازی!؟
🔹اگر از کسی یا وسیلهای رنجشی آمد، بهیاد آوریم خوبیهایی که از جانب آن شخص یا فوایدی که از آن حیوان، وسیله یا درخت در طول ایام به ما رسیده، آن وقت تحمل آن رنجش، آسانتر میشود.
🆔 @Masafe_akhar
#ثقلین
امیرالمؤمنین عليه السلام:
خردمند به عمل خود تكيه مى كند و نادان به آرزوهايش
العاقِلُ يَعْتَمِدُ على عَملهِ، الجاهِلُ يَعْتَمِدُ على أمَلهِ
غررالحكم حدیث 1240
@Masafe_akhar
مردان و زنان منافق همانند و مشابه یکدیگرند،
به کار بد فرمان می دهند
الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ ۚ
يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ
توبه | ۶۷🌸
#آیه_گرافی
@Masafe_akhar
@masafe_akhar
💎#داستان_لوط «علیه السلام »
🔷#قسمت_دوم
♦️مأموریت لوط علیه السلام
➖حضرت لوط به دستور عمویش ابراهیم خلیل علیه السلام در شهر سدوم واقع در اطراف شرق اردن مستقر گردید. قوم آن شهر کافرترین و فاجرترین اقوام بودند. در خبث طینت و قبح سیرت سرآمد روزگار به شمار میرفتند. راه بر مردم میگرفتند و در مجالس به انجام منکرات (همجنس بازی) برمیخاستند. همدیگر را از انجام منکرات منع نمیکردند. چه بد اعمالی که انجام میدادند.
🔥 آنها مرتکب گناهی شدند که در واقع شنیعترین جرمها بود و کسی قبل از ایشان مرتکب آن نگشته بود جریمه «همجنس بازی».
📖 قرآن کریم این عمل شنیع آنها را بازگو میکند و میفرماید: {أَتَأْتُونَ الذُّکرَانَ مِنَ الْعَالَمِینَ (١٦٥)وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَکمْ رَبُّکمْ مِنْ أَزْوَاجِکمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ}*[آیا در میان شما جهانیان به سراغ جنس ذکور میروید و همسرانی که پروردگارتان برایتان آفریده است رها میسازید بلکه اصلاً شما قومی هستید که از حد میگذرید.] *(شعراء: 166-165)
🔻آنها هیچ عمل منکر و قبیحی را منکر نمیپنداشتند. در قساوت قلب و فساد اخلاق آن چنان غرق شده بودند که بیشرمانه در مجالس به انجام عمل لواط برمیخاستند. خداوند حضرت لوط را در میان آنها مبعوث فرمود، ایشان را به خداپرستی و ترک قبایح دعوت نمود بلکه هیچ اهتمامی به او نکردند و اعتنایی به نصایح او ندادند، بلکه گفتند: اگر از این تبلیغات دست نکشی تو را از دیار خود بیرون خواهیم کرد. {قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ یا لُوطُ لَتَکونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِینَ}[گفتند: ای لوط اگر (از این سخنان) دست نکشی از زمره تبعید شدگان خواهی بود.] (شعراء: 167)
🌼 جز چند تن از خوبان آن دیار که از منکرات آنها بیزاری میکردند، کسی به او ایمان نیاورد و قوم فاجر تصمیم به اخراج او و مؤمنان گرفتند. *خداوند میفرماید:{وَمَا کانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلا أَنْ قَالُوا أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْیتِکمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یتَطَهَّرُونَ}[پاسخ قوم او جز این نبود که گفتند: اینان را از شهر و دیار خود بیرون کنید آخر اینان مردمان پاک و پرهیزگارند.] (اعراف: 82)*. و این منتهای سفاهت و بیخردی آنها بود.
♨️ پناه بر خدا کی و کجا اجتناب از رذیلت و قبایح به عنوان جریمهای تلقی میشود که باید انسان به خاطر آن تهدید به طرد و حرمان گردد. و کی انسان شریف و پاکیزه مجرم تلقی می شود که باید مردم از او دوری کنند و از مملکت اخراج گردد. {أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْیتِکمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یتَطَهَّرُونَ}[پاسخ قوم او جز این نبود که گفتند: اینان را از شهر و دیار خود بیرون کنید، آخر اینان مردمان پاک و پرهیزگاری هستند.] (اعراف: 82)
سبب این اخراج چه بوده؟ بیشرمانه و وحشیانه میگویند: {إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یتَطَهَّرُونَ}[آخر اینان مردمان پاک و پرهیزگاری هستند.] (اعراف: 82). آنها انسانهایی هستند که میخواهند خود را پاک نگهدارند!
#ادامه_دارد