22.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵 نماهنگ
🔸 « امیر بی گزند »
🎙 خواننده: محسن چاوشی
🔺 #آهنگ
🌹 عید غدیر مبارک
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸 در جلسهی شوراى برنامه ریزى آموزشى و درسى دانشگاه که با حضور دکتر امید رئیس، معاونین دانشگاه، مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناورى برگزار شد، با تدوین و پیشنهاد مرکز دانشگاهی «هنر آفرین پویان» رشتهی «نوازندگى پیانو ایرانى» در مقطع کارشناسى تصویب شد.
🔹 به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، دکتر «پویان آزاده» مدیر و موسس مرکز دانشگاهى «هنر آفرین پویان» داراى دکترای آموزش پیانو از کشور آلمان رساله دکترا خود را در زمینه پیانو کلاسیک ایرانى با درجه عالى دفاع کرد.
🔹 «آزاده» سالهاست که در زمینهی ارتقای جایگاه پیانوی ایرانی تلاش میکند، برای مثال به دعوت کنگرهی موسیقی ۲۰۱۹ در کشور آلمان دربارهی «جهانی شدن در آموزش پیانو» سخنرانی خواهد کرد.
او بهعنوان عضو هیئت علمى دانشگاه هنر تهران چندین مقاله و راهنمایى رسالههاى کارشناسى ارشد و دکترای دانشجویان رشته موسیقى در ایران و آلمان و چین را در خصوص تحقیق در پیانو ایرانى ارائه و راهنمایى کرده است، آخرین آلبوم وى با نام «با یادش» یادواره استاد جواد معروفى با تنظیم و اجرا ایشان توسط انتشارات ماهور منتشر شده است، همچنین ایشان اقدام به ثبت ملى «مکتب نوازندگى پیانو کلاسیک ایرانى» ، شیوه نواختن پیانو ایرانى به سبک استاد محجوبى و شیوه نواختن پیانو استاد جواد معروفی در فهرست ناملموس میراث ملى کشور کرده و نت نوشتههاى استاد مرتضى خان محجوبى با تلاش ایشان در حافظه جهانى به ثبت رسیده است، رشته نوازندگى پیانو ایرانى نیز براى اولین بار با تلاش، تدوین، ارائه و دفاع دکتر آزاده به تصویب نهایى رسیده و بهعنوان یکى از رشته هاى دانشگاه جامع علمى کاربردى و در مقطع کارشناسى ارائه خواهد شد.
#پیانو
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 افسانه شعباننژاد میگوید: بچهها لالایی دوست دارند اما متأسفانه پدر و مادرها فراموش کردهاند بچهها به لالایی نیاز دارند.
🔸این شاعر ادبیات کودک و نوجوان در گفتوگو با ایسنا، درباره ضرورت حفظ لالاییها و راههای انتقال آن به نسلهای بعدی اظهار کرد: ادبیات شفاهی سینه به سینه گشته تا به ما رسیده است و مسلما حفظ آن ضرورت دارد؛ لالاییها هم بخشی از آن هستند و واقعا حفظ آنها ضروری است. پدر و مادرها فراموش کردهاند بچهها گاهی نیاز دارند در بغل آنها باشند تا برایشان لالایی، قصه و افسانههای قدیمی تعریف کنند تا خوابشان ببرد. البته برخی میگویند بچههای امروز دیگر اینطور نیستند و لالایی و قصه دوست ندارند، اما بچه بچه است و بچه دیروز و امروز، اینور دنیا و آنور دنیا ندارد. همه بچهها به آغوش پدر و مادر نیاز دارند، بچهها نیاز دارند که موقع خواب زمزمهای کنار گوششان باشد که آرامشان کند.
🔸او درباره کمرنگ شدن لالاییها با تأکید بر اینکه بچهها لالایی دوست دارند، افزود: این موضوع به پدر و مادرها بر میگردد و مشکل، بیحوصلگی بزرگترهاست که برای بچهها لالایی نمیخوانند، نه نخواستن بچهها. یکبار من، آقای رحماندوست و خانم قاسمنیا یک کار لالایی انجام داده بودیم، کسی آمد و به ما گفت: فکر میکنید بچههای امروزی لالایی دوست دارند؟ گفتم شما بچه داری؟ گفت بله. از او پرسیدم تا حالا برای بچهتان لالایی خواندهاید؟ گفت خیر. گفتم پس چرا این حرف را میزنید. وقتی شما امتحان نکردهاید و نمیدانید کودکتان لالایی را میپذیرد و با آن احساس آرامش میکند یا نه، حق ندارید اظهارنظر کنید که بچههای امروز لالایی دوست ندارند.
🔸شعباننژاد درباره راههای انتقال لالاییها گفت: من در هر جلسهای که حضور دارم از پدر و مادرها میخواهم برای حفظ احساس مادرانه و پدرانه بین فرزند خود و خودشان، برای کودکان لالایی و قصه بخوانند زیرا بچهها شنیدن لالایی را دوست دارند. این وضع فقط مختص ایران هم نیست. در آنور دنیا هم لالایی وجود دارد و استفاده میشود. لالایی چیزی است که بین والدین و فرزند پیوند احساسی ایجاد میکنند. خواندن قصه و لالایی شنیدن از طرف پدر و مادر آرامش خاصی به بچه میدهد. بچهای که در بغل مادرش قصه و ترانه بشنود بچهای با احساس زلال و پاک خواهد بود تا بچهای که توجهی به او نشده است و عاطفهای از طرف پدر و مادر دریافت نکرده است.
🔸شاعر کتابهای «جمجمک برگ خزون»، «آفتاب مهتاب چه رنگه» و «الک و دولک خانم بزک» با تأکید بر ضرورت حفظ ادبیات عامیانه، گفت: خودِ من همیشه تلاشم این بوده تاجایی که بتوانم در کارهایم به ادبیات عامیانه توجه داشته باشم؛ اگر شما کتابهای من ر ا ورق برنید، میبینید آنها برگرفته از ادبیات عامیانه قدیم برای بچههای امروز هستند. در زمینه لالاییها هم کارهایی انجام شده و با زبان بچههای امروز لالاییهایی برایشان سروده شده است؛ از جمله توسط من، آقای رحماندوست، خانم قاسمنیا و خانم اسلامی. دوستان شاعر دیگر هم سعی کردهاند برای حفظ لالاییها، آنها را با زبان امروزی بسرایند.
🔸او در ادامه بیان کرد: حتی ما یکسری کار انجام دادیم که بچه بتواند لالاییها را برای عروسکهایش بخواند؛ یعنی لالاییهایی را در سطح فهم و درک بچه خردسال سرودهایم تا برای عروسکش بخواند. تلاشهایی برای حفظ لالاییها شده اما فکر میکنم باز هم باید تلاشهای بیشتری برای حفظ این آثار ارزشمند عامیانه که جزء فرهنگ ما هستند، صورت بگیرد. ادبیات عامیانه جزء پایههای فرهنگ کشور ماست که باید برای حفظ آن بکوشیم.
🔸شاعر «لالا گلدون لالا ماهی»، «کلاغه به خونش نرسید» و «دار، دار، خبر دار» درباره بازتولید لالاییها با توجه به اینکه برخی لالاییها به لحاظ محتوا کارکرد خود را از دست دادهاند، اظهار کرد: من لالاهای قدیمی را نفی نمیکنم و به نظرم الان هم میتوانیم یکجورهایی از آنها استفاده کنیم، زیرا گاهی بچهای که برایش لالایی میخوانیم آنقدر کوچک است که محتوای لالایی را درک نمیکند و فقط به خاطر موسیقی خاص لالایی و آرامشی که در موسیقی آن هست، به خواب میرود. وگرنه لالاییهای قدیمی بازگوکننده درد و رنجهای مادری بوده که برای کودکش لالایی میگفته است. البته لالاییهای زیبای بدون اندوه هم در گذشته داریم.
🔸او در ادامه تأکید کرد: اگر فکر میکنیم حفظ لالایی لازم است باید برای این کار با زبان بچههای امروزی لالایی بگوییم. خب این کار تا حدودی انجام شده اما کم است و باید برای اینکار خیلی تلاش کنیم.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 متین رضوانیپور پژوهشگر و آهنگساز شناخته شده موسیقی آیینی در تشریح تازهترین فعالیتهای خود از تالیف یک کتاب پژوهشی-صوتی با هدف آنالیز موسیقایی شیوه مداحی حاج منصور ارضی خبر داد.
🔸 متین رضوانیپور پژوهشگر شناخته شده موسیقی آیینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازهترین فعالیتهای خود گفت: طی یک سال گذشته به شدت مشغول تدوین و گردآوری کتابی برگرفته از ۲۵۰ مجلس حاج منصور ارضی از ذاکران و مداحان پیشگام کشورمان بودم که طی آن تلاش کردم ضمن بررسی دقیق این مجالس ارزشمند، آنالیز موسیقایی نیز درباره هر کدام داشته باشم.
🔸 رضوانیپور ادامه داد: به هر حال این نوحهخوان پیشکسوت یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین افراد در حوزه مداحی نوین است که به اعتقاد من پس از پیروزی انقلاب اسلامی همراه با صادق آهنگران اصلیترین نقش را در پیوند بین مداحی سنتی و مداحی نوین ایجاد کردند.
🔸 وی افزود: بر اساس برنامهریزیهایی که برای تالیف این کتاب صورت گرفت، بیش از ۲۵۰ مجلس ایشان در مساجد ارگ و شهدا طی دهههای ۶۰ و ۷۰ آنالیز شد و تلاش کردیم ضمن این بررسی دقیق، شمایل دقیقی از نو شدن شیوه مداحی که تقریبا از دهه ۶۰ آغاز شد به مخاطب ارائه کنیم. به نوعی میتوان گفت که این کتاب دربرگیرنده نکات بسیار مهم و ارزشمندی در حوزه مداحی نوین است که در آن ضمن بررسی تطبیقی با تکیه بر مجالس حاج منصور ارضی، شیوههای موسیقایی این آثار نیز مورد کنکاش قرار گرفته است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور در تشریح تازهترین فعالیتهای انجام گرفته در این مجموعه ضمن اشاره به برگزاری جشنواره «سرود مساجد» به جدایی خود از رادیو اشاره کرد.
🔸 جمشید جم خواننده شناخته شده آثار انقلابی که با ترانه «یار دبستانی» به شهرت رسید در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام گرفته در انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور که مدیریت آن را بر عهده دارم بناست تا مقدمات برگزاری جشنواره سرود مساجد را فراهم کنیم. زیرا پایگاههای فرهنگی هنری مساجد دارای پتانسیلهای بسیار فراوان و ارزشمندی در حوزههای مختلف هنری به ویژه سرود هستند که از بدو شروع مبارزات مردمی برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره سرمنشا خدمات ارزشمندی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و منویات امام راحل بوده است.
🔸 جم افزود: از این جهت ما تصمیم گرفتیم در روزگاری که نسبت به هنر والای سرود بی مهری و کمتوجهیهای زیادی میشود در کنار رویدادهایی که طی سالهای گذشته طراحی و برگزار کردیم جشنواره سرود مساجد را نیز پایهریزی کنیم که به اعتقاد من میتواند دربرگیرنده دستاوردهای موثری برای اعتلای این هنر انقلابی باشد.
🔸 وی ادامه داد: بر اساس آنچه برای برگزاری جشنواره سرود مساجد طراحی شده بنا داریم که این رویداد هنری را در دو بخش بدون ساز و با ساز برگزار کنیم که جزییات این بخشها مشخص نیست، اما به طور حتم بعد از طراحی کامل رویداد و تبیین اهداف و اولویتهایی که در این زمینه مد نظر قرار دارد به زودی نسبت به انتشار فراخوان اقدام خواهیم کرد.
🔸 این هنرمند ادامه داد: این در حالی است که با توجه به نزدیکی ایام گرانقدر سوگواری حضرت سید الشهدا تلاش داریم فضا به گونهای باشد تا در این ایام عزیز نیز آثاری با مضامین عاشورایی توسط گروههای سرود مساجد تولید و در دسترس مخاطبان قرار گیرد. به هر حال ما طی سالهای گذشته جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج را برگزار کردیم که طی آن هنرمندان بسیجی بسیار ارزشمند و مستعدی کشف شدند و امیدوارم شرایط به گونهای باشد که جشنواره سرود مساجد نیز بتواند برای اعتلای بدنه لاغر سرود در کشور نقش موثری را ایفا کند.
🔸 رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: سرود یکی از جدی ترین هنرها در ایران است که بیش از چهل سال قبل توسط عدهای از ما پایهگذاری شد و ما با تمام مشکلات پای هدف خود ایستادیم تا نشان دهیم این هنر والا میتواند دستاوردهای بسیار موثری را برای اهداف انقلابی به همراه داشته باشد. حالا هم ما در انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان هستیم که این رویکرد میان جوانان نسل امروز نیز تسری پیدا کرده و موجب خلق آثاری شود که بتواند معرف جوانان هنرمند انقلابی شود.
🔸 این خواننده شناخته شده آثار انقلابی در بخش دیگری از صحبتهای خود به تازهترین فعالیتهایش در عرصه موسیقی اشاره کرد و توضیح داد: مدتی پیش قطعه ضد استکباری «مشت» را تولید کردم که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت به طوری که در بسیاری از نشستها و برنامههایی که با موضوعات ضداستکباری برگزار میشود از این قطعه استفاده میکنند. البته طی ماههای اخیر مشغول ساخت اثر دیگری به نام «با تو هستم» بودم که محتوای آن با حال و هوای امروزی جامعه است که امیدوارم بتواند بیان کننده خوبی برای مقابله مردم ایران با دشمنان باشد.
🔸 جم در پایان ضمن اشاره به جدایی خود از رادیو هم تصریح کرد: من تا چندی پیش هفتهای یک بار در رادیو برنامه داشتم اما به دلیل برخی سیاستهای نادرست که در سازمان صدا و سیما میبینم و شاهد این هستم که این مجموعه که زمانی مونس مردم بود تبدیل به جایگاهی شده که مورد نظر من نیست بنابراین ترجیح دادم از رادیو جدا شوم. اینجا خانه من بود به طوری که هر زمان در آنجا حضور پیدا میکردم با تمام وجود تلاش داشتم تا هرآنچه در دنیای هنر آموختم به درستی به مخاطب ارائه شود. اما متاسفانه شرایط اکنون به گونهای شده که ترجیح میدهم در این فضا فعلا حضور نداشته باشم.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 خراسان/ فریدون شهبازیان از وضعیت موسیقی برنامههای تلویزیونی برای کودکان به شدت انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، این موسیقیدان و آهنگ ساز در این باره گفت: امروز میبینیم به جای بالابردن سواد موسیقی در برنامه تلویزیونی فقط از ابتدا تا انتهای برنامه بچهها را وادار به رقصیدن میکنند. وی تصریح کرد: همانطور که سواد خواندن و نوشتن در یک دانشآموز کلاس اولی با دانشآموز کلاس هفتم یکی نیست در خصوص موسیقی نیز باید به این مسئله توجه کنیم که در نوشتن قطعههای موسیقی برای بچهها، از ملودیهای سادهتر و دلنشینتری استفاده و از ریتمهای رقصگونه پرهیز کنیم.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Baz'a.mp3
6.99M
🎵 آهنگ
🔸 « بازآ »
🎙 آهنگساز و خواننده: شاهین اَسنا
📜 شاعر: ابوسعید ابوالخیر
🎛 میکس و مسترینگ: شروین معینی
🌄 طراح کاور: امیرسالار
⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف
🔺 #آهنگ
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
✍ توییت واحد موسیقی موسسه مصاف :
اگر تا کنون فرصت نکرده اید تا در خلوتی دنج به این اثر ارزشمند (#نینوا) گوش فرا دهید، این ایام بهترین فرصت است.
لطفا به دلیل حفظ حقوق ناشر اثر، آن را خریداری کنید.
#حسین_علیزاده
🌐 twitter.com/masafmusic/status/1167457597588484097?s=19
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic