eitaa logo
Masafmusic
8.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
3 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸فاجعه ای که در خیابان ها و یا فضای مجازی بارها دیده ایم! 🔹خداروشکر مشكل خوانندگي با حضور چنین دوستانی حل شد و ديگر نياز به كلاس و زحمت و يادگيري نت و دستگاه و گوشه هم نيست با سه تومن خواننده شويد . 🔴مراقب افراد سودجو باشید🔴 #خوانندگی #خواننده_شو 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸جکی چان، آلبوم عاشقانه منتشر کرد! 🔹جکی چان هنرمند مشهور هنگ کنگی آلبوم جدیدی منتشر کرد، مجموعه‌ای از آهنگ‌های عاشقانه و ملایم به زبان مندرین که "من جکی چان هستم" نام دارد. 🔹او که علاوه بر فعالیت‌های سینمایی، دستاوردهایی نیز در موسیقی دارد، این آلبوم را به اعضای خانواده، دوستان و همکارانش تقدیم کرده است. 🔹به گفته این هنرمند ۶۵ ساله، ترانه‌ها با الهام از شخصیت‌های واقعی و ماجراهای تلخ و شیرین زندگی او شکل گرفته و به همین دلیل هنگام ضبط آهنگ‌ها دراستودیو سخت منقلب و احساساتی شده است. 🔹جکی چان با بازی در فیلم‌های حادثه‌ای و هیجان‌انگیز به شهرت رسید ولی از اوایل دهه هشتاد میلادی در عرصه موسیقی نیز فعال بوده است و تاکنون ۲۰ آلبوم موفق و پرفروش با آهنگهایی به زبان های کانتونیز، مندرین، ژاپنی، تایوانی و انگلیسی منتشر کرده است. 🔹او به عنوان خواننده در تولید موسیقی برای تعدادی از فیلم ها و انیمیشن های بزرگ نیز مشارکت داشته است و تجربیات مختلفی در این زمینه دارد. 🔹"من جکی جان هستم" نخستین آلبوم انفرادی این هنرمند در ۱۶ سال اخیر است. 🔹او در حال حاضر سرگرم سفر به کشورهای آسیای شرقی است و ضمن دیدار با طرفدارانش، آلبوم جدید را رونمایی می‌کند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸آهنگی که احسان خواجه‌امیری برای بمباران شیمیایی سردشت خواند. 🔹پاییز مسموم" نام آهنگی است با شعر افشین یدالهی که احسان خواجه امیری آن را برای بمباران شیمیایی سردشت خوانده است. 🔹بمباران شیمیایی سردشت توسط عراق در ۷ تیر۱۳۶۶ اتفاق افتاد. در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر جان‌ باخته و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
19.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 کلیپ "راجر واترز (ستاره پینک فلوید)، حامی فلسطین" 🎙 گوینده: شاهین اسنا 🎞 تدوین: سید محمد صابری ⭕️تولید واحد موسیقی مصاف 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸اجرای دوباره ارکستر ملی ایران با رهبر مهمان. 🔹فریدون شهبازیان از مهر ماه سال ۹۵ به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران معرفی شد و از آنجا که او بازنشسته سازمان صداوسیماست و دستمزد رهبری ارکستر از بودجه دولتی هزینه می‌شود، خبر رسید که او دیگر فعالیت خود را با این ارکستر ادامه نمی‌دهد. 🔹تا به امروز که بیش از یک ماه از خبر رفتن شهبازیان از ارکستر ملی ایران می‌گذرد، جایگزینی برای او معرفی نشده و این ارکستر از ابتدای سال با رهبر مهمان فعالیت کرده است. 🔹رهبر مهمان جدیدترین اجرای ارکستر ملی ایران، سهراب کاشف و خواننده آن، حسام‌الدین سراج است. 🔹در این کنسرت قطعات «شب عاشقان بیدل»، «طلوع»، «نشان بی نشان»، «دل آرا» و «باد صبا» به آهنگسازی همایون رحیمیان، «توحید» به آهنگسازی فرهاد رحیمیان و تنظیم همایون رحیمیان، «هزار دستان» به آهنگسازی مرتضی حنانه، «رقص دایره» به آهنگسازی حشمت سنجری، «رنگ اپرای کوراوغلو» به آهنگسازی عزیز حاجی بیگف و «راپسودی» به آهنگسازی خیام میرزازاده اجرا می‌شود. 🔹ارکستر ملی ایران، جمعه (۱۴ تیر ماه) ساعت ۲۱و۳۰ دقیقه در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان است. این ارکستر پیش از این و در آخرین روز بهار، قطعات فوق را با صدای حسام‌الدین سراج و رهبری سهراب کاشف اجرا کرد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸مدیر برگزاری فستیوال «شب‌های موسیقی تهران» با اعلام برگزاری پنجمین دوره این رویداد موسیقایی در خانه هنرمندان از حضور گروه‌های با کیفیت و کمتر شناخته شده در این مجموعه برنامه خبر داد. 🔹کامران همت‌پور تهیه‌کننده، ناشر و مدیر برگزاری فستیوال شب‌های موسیقی تهران توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پنجمین فستیوال شب‌های موسیقی از روز چهارشنبه دوازدهم تیرماه تا پایان روز سی‌ام مرداد ماه توسط موسسه فرهنگی هنری «آوای حنانه» و همکاری خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان موسیقی در بخش‌ها و گونه‌های مختلف است. 🔹وی افزود: آنچه ما برای این دوره از فستیوال طراحی و برنامه‌ریزی کردیم حضور گروه‌های کمتر شناخته شده اما با کیفیت حوزه موسیقی است که در این روزهای پرترافیک کنسرت‌های موسیقی که به غیر از مواردی معدود موسیقی خوبی به مخاطبان ارائه نمی‌شود، تلاش می‌کنند در قالب کاری خود آثار با کیفیتی را ارائه دهند. 🔹مدیر موسسه فرهنگی هنری «آوای حنانه» گفت: این موضوع بسیار مهمی است که همه ما باید بیشتر از این‌ها به فکر آن باشیم و بدانیم که شنیده نشدن موسیقی خوب در قالب‌های دغدغه‌مند و گرایش محض به موسیقی سرگرم‌کننده اتفاق خوشایندی نیست. اساساً به همین جهت است که ما تلاش می‌کنیم همراه با برخی دیگر از تهیه‌کنندگان که در این حوزه دغدغه‌هایی دارند کارهایی را انجام دهیم که امیدوارم بتواند تاثیرات خود را روی گوش شنیداری مخاطبان بگذارد. 🔹همت پور در معرفی گروه‌های شرکت کننده در پنجمین فستیوال شب‌های موسیقی تهران توضیح داد: شهریار مسرور، نوید اربابیان، گروه «ضرب و فوت» به سرپرستی داریوش صالح پور، گروه «پلاستیکا» به سرپرستی امیراشکان غلامی، سعید مبینی، گروه «سبحان» به کارگردانی سبحان اکرامی، گروه «چهار برج» به سرپرستی سروش عمومی، گروه «وهاران» به سرپرستی مهرداد زرینی، گروه «حافظ» به سرپرستی میرفرساد ملک نیا، گروه «حنانه» به سرپرستی بنده و گروه «پیل دم» به سرپرستی ژوبین عسگریه مجموعه‌هایی هستند که در پنجمین فستیوال شب‌های موسیقی برای حضور آنها برنامه‌ریزی شده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸هوشنگ جاوید مطرح کرد؛ مرثیه‌ای بر ظرفیت رو به زوال موسیقی مذهبی/وقتی «پول» سکان‌دار است. 🔹هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی در آسیب‌شناسی و تحلیل دلایل کمرنگ شدن جریان تولید آثار مذهبی در بازار موسیقی،‌ بر نقش سکان‌داری تهیه‌کنندگان و خلأ سیاست‌های حمایتی دولت تأکید کرد. 🔹هوشنگ جاوید پژوهشگر حوزه موسیقی در تبیین دلایل ضعیف شدن جریان تولید آثار موسیقایی متکی بر مفاهیم و مناسبت‌های مذهبی گفت: حدود یکی دو دهه گذشته حمایت از موسیقی ایرانی و ارکسترال خیلی موردتوجه مسئولان قرار گرفت و به دلیل اینکه هزینه ساخت و تولید آثاری با مضامین، ملی، مذهبی و مناسبی هم بسیار کمتر بود، بنابراین آهنگسازان بیشتری نیز روی چنین موضوعاتی تمرکز می‌کردند. 🔹غیرسفارشی‌های محبوب جاوید افزود: بسیاری از هنرمندان به دلیل شرایط مطمئنی که در آن سال‌ها وجود داشت، کارهایی را از روی میل باطنی خود، در همین حال و هوا تولید می‌کردند که هیچ مدیر و نهادی برای ساخت آن سفارشی انجام نداده بود. اتفاقاً همین آثار به قدری موردحمایت دستگاه‌های فرهنگی قرار می‌گرفت که تهیه‌کنندگان را هم ترغیب می‌کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری و آثاری را در قالب مجموعه‌های موضوعی روانه بازار کنند. 🔹وی ادامه داد: در همین سال‌ها بود که شاهد تولید آثار ارزشمندی بودیم که هنرمندان و تهیه‌کنندگان، باانگیزه‌های شخصی نسبت به تولید آن‌ها اقدام می‌کردند؛ آثاری با مضامین انتظار، فرج امام زمان (عج)، قیام عاشورا و مواردی در این چارچوب که در عین رعایت کیفیت‌های لازم، بسیار خوب هم میان مردم جایگاه پیدا می‌کردند. 🔹متاسفانه بازار این روزهای موسیقی در سیطره آثاری سبک و روزمره است که این روزمرگی یک خواننده را یک روز به عرش و خواننده دیگر را در همان روز به فرش می‌برد! در این راه توجه به آثاری که مضامینی مذهبی، عارفانه و الهی دارند هم تکلیفشان معلوم است جاوید ادامه داد: در این حوزه هنرمندانی چون جلیل عندلیبی، کیومرث پورناظری، سیدجلال محمدیان، حسام‌الدین سراج و بسیاری دیگر از هنرمندان بودند که آثاری را در محیط‌های عارفانه خلق می‌کردند که واقعاً مخاطبان را به سمت خود می‌کشاند. حتی این میزان توجه هم ماجرا را به سمتی هدایت کرد که جوان‌ترها نیز به سمت تولید این آثار گرایش پیدا کرده و وارد کار می‌شدند. در این راه می‌توان به هنرمندانی چون امیرحسین مدرس و برخی دیگر اشاره کرد که اساساً حضورشان در موسیقی را با تولید آلبوم‌های مذهبی آغاز کردند اما رفته رفته گرایش بیشتری به سمت موسیقی پاپ پیدا کرده و به سمت خوانش کارهای عاشقانه پرداختند. 🔹سکان بازار موسیقی در دست تهیه‌کنندگان جاوید گفت: متاسفانه تهیه‌کنندگان در این چارچوب شرایطی را به وجود آوردند که خواننده‌های خوش آتیه و جوان دوران قدیم نیز که هنر خود را تحت تاثیر سال‌های درخشان موسیقی اصیل ایرانی به دست آورده بودند، به تدریج وارد همین جریان شوند؛ جریانی که تهیه‌کنندگان و به‌تعبیری پول در آن حرف اول و آخر را می‌زند. شکل‌گیری این شرایط هم به سیاستگذاری‌های دولتی بازمی‌گردد که متاسفانه در این زمینه برنامه راهبردی نداشته و ندارند. 🔹این مولف و مدرس موسیقی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: طی سال‌های اخیر آثار مناسبتی متعددی تولید شده اما به دلیل اینکه از حمایت چندانی برخوردار نیستند و شرایط به گونه‌ای می‌شود که شنیده نمی‌شوند، بنابراین در یک چارچوب محدود باقی می‌مانند و اتفاق خاصی مانند گذشته برای آن‌ها نمی‌افتد. در این راه اگر دولت و متولیان صدور مجوز ساز و کار صدور مجوزها را به سمتی هدایت کنند که تهیه‌کنندگان مجاب به حمایت از این آثار شوند قطعاً ظرفیت رو به زوال موسیقی‌های مرتبط با مضامین ملی و مذهبی باردیگر احیا می‌شود. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸وقتی پروتئین تبدیل به موسیقی می‌شود. 🔹 پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی سیستمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با تبدیل مولکول‌های پروتئین به صدا، آنها را به صورت یک موسیقی ارائه دهد. 🔹پژوهشگران در بررسی مشترکی میان علم و موسیقی موفق شدند سیستمی ابداع کنند که ساختارهای مولکولی پروتئین را به صدا تبدیل می‌کند و یک پیام موسیقایی ارائه می‌دهد. آنها با معکوس کردن این فرآیند می‌توانند لرزش‌ها را به موسیقی تبدیل کنند و سپس آنها را به صورت پروتئین‌های جدیدی ارائه دهند که پیش از این در طبیعت وجود نداشته‌اند. 🔹اگرچه فرآیند به وجود آوردن پروتئین، ساده نیست اما این سیستم جدید، آن را ممکن می‌سازد. این سیستم جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه "ام. ای. تی" (MIT) ابداع شده، روش سیستماتیکی برای تبدیل توالی آمینواسیدهای پروتئین به توالی موسیقایی است که در آن از ویژگی‌های فیزیکی مولکول‌ها برای تشخیص صداها استفاده می‌شود. لحن صداهای به وجود آمده و ارتباط میان آنها، بر اساس فرکانس‌های طبیعی لرزش مولکول آمینو اسیدها است. 🔹این سیستم که توسط "مارکوس بولر"(Markus Buehler)، استاد مهندسی دانشگاه ام.ای.تی و همکارانش، ابداع شده‌ که می‌تواند ۲۰ نوع آمینواسید را که در یک زنجیره به هم متصل می‌شوند، به صدا تبدیل کند. سپس، توالی هر پروتئین از آمینواسیدها را به صورت یک توالی از نت ارائه می‌دهد. 🔹اگرچه ممکن است این صداها برای برخی افراد، ناآشنا باشند اما شنوندگان می‌توانند پس از آشنا شدن با صداها، روابط و تفاوت‌های میان آنها را تشخیص دهند. بولر گفت: من پس از گوش کردن موسیقی‌های این سیستم، در حال حاضر می‌توانم توالی خاص آمینواسیدها را که منطبق با پروتئین‌ها هستند، تشخیص دهم. 🔹وی افزود: هدف اصلی ما، درک بهتر پروتئین‌ها و تفاوت‌های میان آنهاست. پروتئین‌ها، ماده ساختاری پوست، استخوان و عضله را تشکیل می‌دهند اما در این میان، عوامل دیگری مانند آنزیم‌ها، مواد شیمیایی سیگنال دهنده، تغییرات مولکولی و مواد میزبان بدن موجودات زنده هم نقش دارند اما ساختار این عوامل از جمله روش اتصال آنها به یکدیگر که اغلب، نوع عملکرد آنها را تعیین می‌کند، بیش از اندازه پیچیده است. این عوامل، زبان خاص خود را دارند و ما از عملکرد آنها بی‌خبر هستیم. ما از مواد سازنده پروتئین بی‌خبر هستیم و الگوهایی که عملکرد آنزیم‌ها را منعکس می‌کنند، نمی‌شناسیم. 🔹این پژوهش، در مجله "ACS Nano" به چاپ رسید. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔸خبرهای خوب از یک هنرمند موسیقی نواحی. 🔹یک هنرمند موسیقی نواحی دارای نشان درجه یک هنری که پیش‌تر از کم بودن حقوق خود گله کرده بود از افزایش حقوقش خبر داد. 🔹اسحاق بلوچ‌نسب، خواننده و نوازنده تنبورک اهل چابهار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده بود: روزی که حقوق بگیر ارشاد شدیم خجالت می‌کشیدیم بگوییم ماهی ۷۰ هزار تومان می‌گیریم، بعد هم که این مبلغ به ۱۲۰، ۱۵۰ و در نهایت به ۲۵۰ هزار تومان رسید. علاوه بر این گاهی هم ۱۵۰ هزار تومان به حسابم واریز می‌شود و گاهی هم نه. من دارنده درجه (نشان) یک هنری از وزارت ارشاد هستم و به من گفتند با این نشان، میزان حقوقم بالاتر می‌رود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. 🔹اما او حالا از افزایش حقوقش خبر می‌دهد و به ایسنا می‌گوید که میزان حقوقش ماهیانه به ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. 🔹بلوچ‌نسب که برای درمان بیماری‌اش به تهران سفر کرده بود، از گرانی بلیت هواپیما و درخواست مساعدت برای هزینه آن نیز سخن گفته بود؛ این هنرمند موسیقی نواحی حالا می‌گوید هزینه بلیت هواپیما نیز به او پرداخت شده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸اپلیکیشن جامع نی نوازی، وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شد 🔹حامد امجدیان،متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۸ مالک اپلیکیشن جامع نی نوازی، ارشد حقوق، محقق فلسفه و اصول فقه، فعال بازار سرمایه، مدیر عامل شرکت فارس تجارت امجد (سهامی خاص) و نوازنده ساز نی، این اپلیکیشن را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کرده است. 🔹امجدیان در خصوص این حرکت نیکو به قلم خویش وقفنامه ای تحریر نمودند که متن آن به قرار زیر است. 🔹«مصمم بودم که پس از اتمام امور اپلیکیشن جامع نی نوازی، به رسم بازاریانِ حبیب الله، کیسه ای از بهر درآمد دوخته و منفعتی نه چندان کلان از محل فروش هر نسخه اپلیکیشن جهتِ امرار معاش به دست آرم و ارتزاقی از این راه بر خود حلال کنم که حقیقتاً شرعاً و عرفاً حقی بود معین، مطلق و مفروض بر ذمه ام که ناگه خبرِ زلزله مهیب کرمانشاهان آنچنان در دلم آوار گشت که ذوق و رقبتِ درآمدزایی از این طریق بر خود حرام دانسته و کلاً چشم از چنین منفعتی فرو شستم و بی دل و دردمند و نالان به فکر چاره ای از بهر بازماندگان و تسکین دل دردمند فتادم. در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی در این احوالات به تمکین از رأی برادر که استادِ مسلمِ اقتصاد و تحلیلگرِ مالی و از خوشنامان بازار سرمایه است، اندکی تأمل کرده و النهایه سر تسلیم فرود آوردم و برآن شدم که به توصیه معنون ایشان، همه منافعِ مادی حاصل از فروش اپلیکیشن را به زلزله زدگان معِز و غم دیده استان کرمانشاه وقف کنم تا بلکه دلم اندکی از غم تهی گردد ور نه سزاوارِ غم زداییش کس نتواند که به جا آورد مگر ذات اقدس حق که هویتش بسیط محض است و احدی را بدو دسترسی نیست. مورد موقوفه با شماره شامد ۱۶۰۶۷۸-۰-۶۳-۶۸۹۷۷۷-۲-۱ مادام العمر نفس نفیس واقف و بعد از ایشان به ترتیب با «رییس شورای عالی خانه موسیقی کشور» و پس از فوت ایشان تولیت با یکی از نی نوازان دلسوخته خواهد بود. لذا بدین وسیله رسماً، عافیتاً، عاقلاً، مختاراً، فکوراً و قاصداً بالحکم و الموضوع اعلام اِشعار و اقرار می دارم که تمام منافع اپلیکیشن مذکور وقف مردم آسیب دیده زلزله استان کرمانشاه است و جسارتاً ملتمسانه از همه نی نوازان شریف ایران زمین خواهشمندم که به رسم بزرگی حقیر را در امر مذکور یاری نموده تا به حول قوه ذات اقدس اله روزی از این غم به درآییم و در سرای معرفت شادان و غزلخوان همه به جشن بنشینیم. حامد امجدیان ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تهران، محله شیخ هادی» 🔹امجدیان در این باره افزود: در خصوص اپلیکیشن جامع نی نوازی سه مورد رو خدمت دوستان عرض میکنم که زیاد مصدع اوقات نشم. مورد اول؛ اینکه منافع مادی اپلیکیشن جامع نی نوازی کلاً وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شده و مستقیماً به حساب ۰۱۱۰۰۱۱۰۰۱۰۰۵ کمک های مردمی نزد بانک ملی واریز می شود. کاربران عزیز که در کافه بازار اپلیکیشن رو به نسخه طلایی ارتقا میدن در این امر خیر شریک هستند و هیچ مبلغی به حساب من واریز نخواهد شد. من از راه موسیقی کسب درآمد نمی کنم و فعال حقوقی بازار سرمایه( بورس و اوراق بهادار) هستم. 🔹مورد دوم؛ انشالله به زودی نسخه جدید اپلیکیشن جامع نی نوازی با فضای بصری دلنشن تر و محتوایی پربار تر منتشر خواهد شد که از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» به اطلاع دوستان عزیز خواهد رسید. قبلاً بابت کم و کسر از محضر کاربران معز پوزش می طلبم. 🔹مورد سوم؛ سوال شده که افرادی بدون کسب اجازه، محتوای داخل اپلیکیشن جامع نی نوازی را در قالب های دیگری به قیمتهایی گزاف در رسانه های مجازی به فروش می رسانند نظرتان در این باره چیست؟ در پاسخ باید عرض کنم مشکلی ندارد. خداوند مالک حقیقی همه اموال است. این اولین اپلیکیشن تخصصی کشور در حوزه ساز نی هفت بند ایرانی می باشد. من برای ضبط گوشه های ردیف موسیقی ایران به روایت مرحوم استاد عبداله خان دوامی سه و سال و نیم به صورت مستمر وقت گذاشتم و قرار بود به طریق عقلا و بزرگان این آثار را به فروش برسانم و برنامه ریزی کرده بودم. اما ناگهان خبر زلزله مهیبِ استان کرمانشاه تمام وجودم را غمگین کرد و همان شب با مشورت اخوی ام( مشاور مالی و تحلیلگر بازار سرمایه) تصمیم گرفتم که درآمد اپ را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کنم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸سطح‌بندی مداحان در دستور کار بسیج/ شناسایی ۸۷۹ شهید مداح در کشور 🔹دومین نشست هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج مداحان ظهر امروز با حضور یدالله بهتاش مداح اهل بیت(ع)، علی اکبر مداحی رئیس هیأت رزمندگان اسلام، عباس دلجو مداح اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام واضحی مدرس حوزه و کارشناس مقتل شناسی، مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان کشور ، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و جمعی از اساتید و کارشناسان برگزار شد. 🔹ارجوانی اضافه کرد: در سال جاری بناست کنگره ملی شهدای مداح را در کشور برگزار کنیم. 🔹رئیس سازمان بسیج مداحان با اشاره به ثبت اطلاعات ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور تصریح کرد: این افراد بناست با دستورالعملی‌هایی سطح‌بندی شوند تا در صورت نیاز به هرکدام براساس این سطوح آموزش‌های لازم ارائه شود. 🔹وی افزود: در دوم شهریورماه بناست همایش روز قشر بسیج مداحان در سالروز شهادت میثم تمار در تهران برگزار شود. 🔹وی با ارائه پیشنهادی جهت برگزاری همایش روز قشر بسیج مداحان افزود: این همایش باتوجه به برگزاری در ایام متهی به ماه محرم نیاز است به‌صورت گسترده و هزار نفری در سطح تهران و با حضور بزرگان این عرصه برگزار شود. 🔹اهمیت سطح‌بندی مداحان براساس توانمندی‌ها حجت‌الاسلام واضحی مدرس حوزه و کارشناس مقتل شناسی نیز در این نشست اظهارداشت: برخی از مداحان، طلبه‌ها و عوام مردم هنوز توجیه نشده‌اند که این انقلاب مظلوم واقع شده است لذا باید برروی محتواسازی بسیار تمرکز کنیم تا با ارائه مطلوب محتواها به دفاع از انقلاب بپردازیم. 🔹واضحی افزود: می‌توان روزی به نقطه‌ای برسیم که در یک سایت مداحان را براساس سطح‌بندی و توانمندی معرفی کنیم تا یک هیأت و مجموعه در مواجه با آنان بداند چگونه باید برخورد کند و انتظار داشته باشد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸 ناگفته‌هایی از موسیقی «شبی که ماه کامل شد» 🔹 خاموشی ملودی عاشقانهآهنگساز فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با اشاره به جزییات فرآیند ساخت موسیقی متن این اثر سینمایی از سومین همکاری با نرگس آبیار بعد از فیلم‌های «شیار ۱۴۳» و «نفس» گفت. 🔹مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» که این روزها به پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران سینماهای کشور تبدیل شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تجربه همکاری با نرگس آبیار در این پروژه سینمایی گفت: آهنگسازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» سومین همکاری من با خانم آبیار بعد از فیلم‌های «شیار ۱۴۳» و «نفس» است و در این اثر هم مانند دو اثر دیگر تغییراتی اساسی در نگرش زیبایی‌شناسانه کارگردان رقم خورده است که طبیعتاً بی‌تاثیر در روند شکل‌گیری اجزای دیگر همچون موسیقی نبوده است. 🔹روایت یک مسخ به زبان موسیقی سخاوت‌دوست درباره تفاوت ساخت موسیقی متن فیلم «شبی که ماه کامل شد» با آثار دیگر آبیار افزود: موسیقی «شیار ١۴٣» همانند فیلمش لطافتی زنانه همراه با کشمکش‌های درونی مادرانه را روایت می‌کرد و نتیجه کار در یک لالایی خلاصه می‌شد. موسیقی «نفس» نیز یک فانتزی کودکانه را صورتی شنوایی می‌بخشید، اما موسیقی «شبی که ماه کامل شد» داستان مسخ و دگردیسی انسانی است که در طول روایت مانند روایت کافکا تغییر ماهوی بلکه وجودی می‌دهد. تغییری که نه در ساحت جسم بلکه در ساحت روح و در سطح آگاهی شکل گرفته و نخست باور را تسخیر می‌کند و در نهایت احساسات را تحت سلطه خود می‌گیرد. 🔹این آهنگساز بیان کرد: من معتقدم درک نحوه برخورد صوتی با صحنه‌های فیلم بدون در نظر گرفتن لایه‌های زیرین تفکر کارگردان، کاری بیهوده است و حاصلی کلیشه‌ای هم به بار می‌آورد. به همین جهت منطبق شدن گفتمان فلسفی آهنگساز و کارگردان، بیش از هر زمان دیگری در چنین فیلمی حائز اهمیت می‌شود. 🔹وی افزود: درعین حال درک عمیق خانم آبیار به عنوان کارگردانی مولف، از موسیقی و کارکرد آن و همچنین جسارت ایشان در مواجهه با ایده‌های نو باعث شد که در ساختار آهنگسازی با آزادی بیشتری به دنبال ملودی‌سازی و سازبندی بروم و استایل صوتی کار را به صورت الکترو آکوستیک بنا کنم. تجربه‌ای که پیش‌تر در موسیقی فیلم «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری هم به صورت تجربی آزموده بودم، اما در این فیلم با رویکردی آگاهانه‌تر آن را به کار گرفتم. 🔹بهره‌مندی از لطافت ملودی‌های بلوچ سخاوت‌دوست درباره کارکرد ملودی‌های مرتبط با موسیقی اقوام بلوچ در آهنگسازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» توضیح داد: ملودی‌های بلوچی که در ابتدای فیلم نوعی لطافت طبیعی را همراه دارد، در طول اثر دستخوش تغییرات ماهوی شده و همانند شخصیت مسخ شده فیلم دگرگون می‌شوند؛ دگرگونی‌ای که نه الزاماً همراه با ارزش داوری اخلاقی نیست بلکه صرفاً توصیفی از شرایط روانی انسان‌های درون داستان است. 🔹وی افزود: ضمن اینکه هم‌نوازی‌های پی در پی سازهای بادی بلوچی و عربی که نمادی از رویکردهای مذهبی حاکم بر فیلم است، همراه با زخمه‌ها و کشیدگی آرشه بر ساز کمتر شنیده شده «دلربا»، نوعی خشونت توأم با عشق را تداعی می‌کند و در نهایت گروه سازهای زهی سمفونیک که در این اثر صرفاً بستر شکل‌گیری موارد مذکور را فراهم کرده‌اند. این موارد از خصوصیات ارکستراسیون موسیقی این فیلم به حساب می‌آید. 🔹آهنگساز «شبی که ماه کامل شد» در ادامه تأکید کرد: خودم معتقدم هارمونی در این اثر به جهت قضا و بافت میکروفونیک، بر هموفونیک غلبه دارد. این شرایط مانند خود فیلم است که هوشمندانه و باظرافت نشان می‌دهد چگونه لایه‌های پنهان روان آدمی، تحت‌تأثیر باورهای جزمی، عمیق‌ترین و اصیل‌ترین احساسات یعنی «عشق» را هم قربانی توهمات می‌کند. 🔹وی در پایان گفت: افکت‌های خاص و مصنوعی اضافه شده به سازهای زهی در موسیقی این اثر نیز راوی این خشونت ناشی از جهل معرفت‌شناسانه است که در انتهای اثر در بستری تراژیک فروکش می‌کند و خاموش می‌شود، در حالی که کار از کار گذشته و راهی برای بازگشت ملودی عاشقانه باقی نمانده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic