هدایت شده از پندهای مولا علی علیه السّلام
🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘
🌴امام علی علیه السلام :🌴
🌷« خوشا به حال آن کس که در نامه عملش، در زیر هر گناه ، یک استغفار ثبت شده باشد ».
📖 بحارالانوار جلد ۵ صفحۀ ۳۲۹
⭐️✨⭐️✨⭐️✨⭐️
@Nahjolbalaghekhani
✅ نشست سیاسی بمناسبت هفته دفاع مقدس
🌺سخنران :« دکتر مصطفی باقرزاده »
✅ دکتری فیزیک هستهای از تهران ،
✅ سخنگوی کمیته صیانت از حقوق هستهای
✅ استاد دانشگاه
✅ 🔍فعال و تحلیلگر سیاسی بنام کشور
🌺 زمان: شنبه ۶ مهرماه، بلافاصله بعداز نماز مغرب
🌺 مکان: پنجتن ۷۰- سراه اول، مسجد صاحب الزمان
🌺 خواهران--- برادران 🌺
⭐ امور فرهنگی مسجدصاحب الزمان، پایگاه شهید صدوقی، کانون شهید بابانظر. ⭐
7 مهر سالروز شهادت سرداران رشید اسلام
فکوری، نامجو، فلاحی، کلاهدوز و جهان آرا گرامی باد .
﷽
💫💫💫
✨✨✨
#کانالـ رسمی مسجدجامع صاحب الزمان عج پنجتن ٧۰
پایگاه بسیج شهیدصدوقی
کانون شهیدبابانظر
🌺🌺🌺🌺🌺
آدرس ما در سروش و ایتا میباشد
سروش sapp.ir/masjedjame5tan70
ایتا
@masgedgame_sahebazaman
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🔰آیا امام حسین(ع) خود را فدا کرد تا گناهان شیعیان و دوستداران ایشان بخشیده شود؟
✍️پاسخ:
✅در این تحلیل امام حسین(علیه السلام) خود را فدا کرد تا گناهان امّت بخشوده شود و امام کفّاره گناهان امّت باشد. نظیر اعتقاد باطلى که مسیحیان نسبت به حضرت مسیح(علیه السلام) دارند و مى گویند مسیح(علیه السلام) با تن دادن به صلیب باعث پاک شدن گناهان پیروان خود شد و آنان را رستگار کرد.
معتقدان این تحلیل با تمسک به تعابیرى چون «یا بابَ نِجاةِ الاُمَّةِ» چنین برداشت کردند که امام حسین(علیه السلام) نیز با استقبال از شهادت موجب بخشوده شدن گناهان فاسقان و فاجران امّت و در نتیجه سبب نجات آنان شده است. در عوض امّت با برپایى مجالس عزا از امام تشکّر و سپاسگزارى کرده و مستحقّ رستگارى مى شود.
این تحلیل نیز با هیچ یک از اصول و مبانى مسلّم دینى سازگار نیست و موجب شده است عدّه اى گمان کنند که امام حسین(علیه السلام) با شهادت خود و فرزندانش، گناهکاران را در برابر عذاب الهى بیمه کرده است. به تعبیر دیگر :
امام(علیه السلام) و یارانش کشته شدند تا دیگران در انجام هر گناه و جنایتى آزاد باشند و در واقع تکلیف الهى از آنان ساقط گردد.
همین پندار سبب شده است که عدّه اى گمان کنند هر کس بر امام حسین(علیه السلام) گریه کند، هر قدر در فساد و تباهى غوطه ور باشد و حتّى نسبت به ضروریّات دین پایبند نباشد، مورد عفو و بخشش قرار گرفته و اهل نجات خواهد بود.
نفوذ این پندار غلط تا جایى بوده است که حتّى سلاطین جبّار و ستمگرى که حکومتشان بر پایه هاى ظلم و بى عدالتى استوار بود و دستشان به خون بى گناهان آلوده بوده، در ایّام عزادارى آن حضرت مجالس عزا به پا کنند و یا خود پا برهنه در دستجات عزادارى به سر و سینه بزنند، و آن را مایه نجات خود بدانند! [۱]
📚پی نوشت:
[۱] . گردآوری از کتاب: عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها، زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی، ص۶۹.
هدایت شده از کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحولات عراق بدون روتوش
فتنهای از اتاق فکر صهیونیستی با آتشبیاری عربستان و پیادهنظامی بعثیها برای اختلافافکنی میان دو ملت ایران و عراق و کمرنگ کردن حماسه اربعین
امّا زهی خیال باطل که خاک به آفتاب میپاشند...