eitaa logo
مسیر
123 دنبال‌کننده
301 عکس
19 ویدیو
6 فایل
🖌 با سلام، در صورت داشتن پیشنهاد یا انتقاد یا تمایل به همکاری، می‌توانید با آیدی @masirtn ارتباط بگیرید.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 امام جواد علیه‌السلام، قسمت اول 🖍 شهید مطهری: 🔸 یک مباحثه شیعی و سنی میان حضرت جواد که هنوز طفل بودند و علمای اهل تسنن برقرار شد. در آنجا آن عالم اهل تسنن در حرف‌هایش احادیثی در ابوبکر و عمر روایت کرد. به حضرت عرض کرد: شما درباره شیخین چه می‌گویید و حال اینکه ما حدیث معتبری از پیغمبر داریم که فرمود: «ابوبَکرٍ وَ عُمَرُ سَیدا کهولِ اهْلِ الْجَنَّةِ» یعنی ابوبکر و عمر دو آقای پیرمردان اهل بهشتند. همچنین حدیث دیگری کرد که روزی جبرئیل به پیغمبر نازل شد، از جانب خدا عرض کرد: من از ابوبکر راضی هستم، از ابوبکر بپرس آیا او از من راضی هست یا نه؟ حضرت جواد فرمود: ما فضیلت ابوبکر نیستیم ولی... 📚 اسلام و نیازهای زمانه، ج۱، ص۸۳ @masir_tn
🔹 کسی از تو نشود! 💠 آیت‌الله حائری شیرازی: 🔹 از امام جواد علیه‌السلام بگیرد. 🔸 این بابایش است که کسی از تو محروم نشود! 🔹 داری برو سراغ امام جواد علیه‌السلام. @masir_tn
🔹 مرا بدون تو حالی برای شادی نیست 🔸 شبیه بچه یتیمان به‌وقت روز پدر ❔ سبب دوستی و علی علیه‌السلام در دل‌ها چیست؟ 🔰 شهید مطهری: ❇️ علی از آن نظر است که پیوند الهی دارد. دل‌های ما به‌طور ناخودآگاه در اعماق خویش با سر و سرّ و پیوستگی دارد، و چون علی را آیت بزرگ حق و مظهر صفات حق می‌یابند به او می‌ورزند. در حقیقت پشتوانه عشق علی پیوند جان‌ها با حضرت حق است که برای همیشه در فطرت‌ها نهاده شده، و چون فطرت‌ها جاودانی است علی نیز جاودان است. 📚 جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام، ص۹۱ @masir_tn
مسیر
📌 #مباحثه امام جواد علیه‌السلام، قسمت اول 🖍 شهید مطهری: 🔸 یک مباحثه شیعی و سنی میان حضرت جواد که ه
📌 امام جواد علیه‌السلام، قسمت دوم 🖍 شهید مطهری: 🔸 حضرت جواد فرمود: ما منکر ابوبکر نیستیم ولی یک مطلب هست و آن این است که همه دارند که پیغمبر در حجةالوداع فرمود: کثُرَتْ عَلَی الْکذابَةُ دروغگویان بر من زیاد شده‌اند، و معیاری در اختیار قرار داد که هر را که از من کردند اول بر قرآن عرضه بدارید، اگر موافق قرآن بود قبول کرده والّا رد کنید. قرآن می‌گوید تمام اهل بهشت، هستند. و اما حدیث دیگری که گفتید، خدا در قرآن می‌فرماید: وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْانْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ اقْرَبُ الَیهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ. (سوره قاف، آیه ۱۶) ما انسان را آفریده‌ایم و از تمام خطورهای قلبی او هستیم. پس چطور می‌شود خدایی که قرآن او را این‏طور می‌کند، از پیغمبر بپرسد که من از فلان بنده هستم، تو از او بپرس که از من راضی است یا نه؟! 📚 اسلام و نیازهای زمانه، ج۱، ص۸۳ @masir_tn
شهید مطهری: 🔸 نقطه‌های در وجود علی علیه‌السلام بسیار است اما... 📚 جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام، ص۹۱ @masir_tn
مزیت و علی علیه‌السلام چیست؟ 🖊 شهید مطهری: 🔹 علی نسبت به دیگران چه مزیتی دارد که شما این‌قدر علی هستید؟ علی با شما چه قوم و خویشی دارد؟ هیچ. علی با شما چه روابط داشته است؟ هیچ‌گونه روابط مادی نداشته است. مزیت و خصوصیت علی چیست؟ خصوصیت علی و بندگی است. یک بنده صالح کامل خداست، بنده‏‌ای است که جز در موضوع در موضوع دیگری نمی‌اندیشد، بنده‏ای است که همیشه خدا را در اعمال خودش و می‌بیند. 📚 آزادی معنوی، صص۶۹-۷۰، با تلخیص @masir_tn
❗️ خون‌ریزی به حق و اسراف آب به ناحق! 🖍 آیت‌الله میرباقری: 🖇 نمونه‌ای تاريخی برای جهت‌گيری نادرست... ⚔️ چرا به جنگی بروم که و از ميان آنان مشخص نیست! 🚰 اما آب ريختن او به ناحق و بود... 🗓 ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ @masir_tn
📗 انواع کفر 🔰 شهید مطهری: 🔸 شکی نیست که بر دو نوع است: یکی کفر از روی لجبازی و عناد که کفر نامیده می‌شود و دیگر کفر از روی جهالت و نادانی و آشنا نبودن به . در مورد اول، دلائل قطعی و عقل و نقل گویاست که شخصی که دانسته و شناخته، با حق، عناد می‌‏ورزد و در صدد برمی‌آید مستحقّ عقوبت است. ولی در مورد دوم باید گفت اگر جهالت و نادانی از روی تقصیرکاری شخص نباشد مورد و بخشش پروردگار قرار می‌گیرد. 📚 عدل، ص۲۶۵ @masir_tn
♦️ شهید بهشتی: ♨️ در جامعه‌ای که عبور از چراغ قرمز می‌شود، چگونه با عبور از خط برخورد نمی‌شود؟ @masir_tn
📜 شهید مطهری: 🔸 ببینید، این‌ها مردمی هستند که به جز و شخصیت روحی و معنوی همه چیزشان را از دست داده‌اند. آن‌وقت شما توقع ندارید که شخصیتی مانند شخصیت زینب چنین حماسه‌‏ای بیافریند و در شام به وجود بیاورد؟ همان‏طور که انقلاب هم به وجود آورد. یزید مجبور شد در همان شام خودش را عوض کند و اسرا را محترمانه به مدینه بفرستد، بعد کند و بگوید: «خدا لعنت کند ابن‌زیاد را، من چنان دستوری نداده بودم، او از پیش خود این کار را کرد.» چه کسی این کار را کرد؟ زینب چنین کاری را کرد. 📚 حماسه حسینی، ج۱، ص۵۰ @masir_tn