eitaa logo
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
322 دنبال‌کننده
752 عکس
584 ویدیو
127 فایل
پایگاه اطلاع رسانی فعالیت های واحد فرهنگی مسجد المهدی عجل الله کرمانشاه 💠 ارتباط با مدیر کانال:👇🏻 @M110nazari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این جنایت بزرگی‌ست در حق معصوم‌ترین عناصر یک جامعه‌ یعنی کودکان مقام معظم رهبری امروز.... بندگی| عضو شوید: https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بازنشر به مناسبت میلاد قطب عالم امکان، یگانه منجی عالم بشریت عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎙 بیانات آیت الله سید محمد صالح معصومی لاری در خصوص "انتظار فرج" 🎁 هدیه به روح مطهرش عجل الله تعالی فرجه @masjed_almahdi_kermanshah
يَوْمَ يَجْمَعُ اللَّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ قَالُوا لَا عِلْمَ لَنَا إِنَّكَ أَنتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ (مائده ۱۰۹) (از) روزی (بترسید) که خداوند، پیامبران را جمع می‌کند، و به آنها می‌گوید: «(در برابر دعوت شما،) چه پاسخی به شما داده شد؟»، می‌گویند: «ما چیزی نمی‌دانیم؛ تو خود، از همه اسرار نهان آگاهی.» نکته های آیه: امام باقرعلیه السلام در باره ى تأویل این آیه فرمود: پرسش خداوند از پیامبران، پرسش درباره ى اوصیاى آنهاست كه جانشین انبیا بودند، رسولان الهى نیز پاسخ مى دهند: ما درباره آنچه پس از ما درباره ى اوصیاى ما كردند، خبر نداریم. (211) علم حقیقى از آنِ خداست و هر كه علمى دارد از او دارد، همان گونه كه غیب را تنها او مى داند و علم آن را به هر كس بخواهد مى دهد. پیام های آیه: - در قیامت از انبیا سؤال مى شود كه رفتار مردم نسبت به آنان چگونه بوده است. «ماذا اجبتم» - علم انبیا نسبت به علم الهى هیچ است. «لا علم لنا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«توحید شاید اول مظلوم عالم باشد»۱ 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🌷 سلام🌷 کودک که بودیم شعری به ما می آموختند: اصول دین پنج بود دانستنش گنج بود توحید باشد یکم نبوت است دوم........ 🌹توحید🌹 از اصل اول چه می دانیم؟همین که: توحید، یگانگی و وحدانیت خداست؟ همین؟! «توحید» شاید اول مظلوم عالم باشد! محوری ترین و اصلی ترین اصل اعتقادی که حتی بقیه اصول دین هم برای رسیدن به آن شکل گرفته! و بدون ملاحظه «توحید» معنایی ناصواب پیدا می کنند. از «توحید »چه می دانیم؟! آیا می توانیم «عدل» را و «نبوت» و «امامت » را بدون ملاحظه«توحید» تعریف و تبیین کنیم؟ اصلا «زندگی» بدون توجه به «توحید» چگونه زندگی ای می شود؟ حیات و زنده بودن بدون«توحید» مگر معنا دارد؟و اصلا آیا حیاتی برقراراست؟ چطور است که بعضی حتی بعد از مرگ هم زنده اند(والعلماءباقون مابقی الدهر...،نهج البلاغه،ح147) و بعضی چنان محرومند که قبل از مرگ مرده اند(..و ذلک المیت الاحیا....نهج البلاغه ، خ87) و خداوند در مورد آنها می فرماید:...تو نمیتوانی مردگان را شنوا کنی...(نمل،80-81)....... 🌹همه ی ما مسلمانیم، بلکه یک پله بالاتر، اهل معرفت، اهل سر سائیدن بر درگاه ولایتش با خدمتگزاری به ساحت اولیائش! اما همین؟! آیا تا به حال باخود اندیشیده ایم کجاهای جریان زندگی ما کاملا توحیدی است کجاها غیرتوحیدی یا التقاطی؟ آیا می توانیم گردن راست کرده و سینه فراخ، با اطمینان و افتخار بگوییم: « ما توحید محوریم» بگوییم: «ما زندگی توحید محورانه داریم»؟ ادامه دارد.... 🌹🌹🌹🌹@shidesadeqi 🌺🌺🌺 https://www.instagram.com/p/CQKraBAH7nG/?utm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىَ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ (آل عمران ۹۲) هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، (در راه خدا) انفاق کنید؛ و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است. نکته های آیه: كلمه ى «بِرّ» به خیر وبركت گسترده، وزمینى كه براى كشت و زراعت ویا سكونت مهیّاست، گفته مى شود. همچنین به گندم كه غذاى عموم انسان ها وانواع حیوانات است، «بُرّ» گفته مى شود. با توجّه به اشتقاق لغوى «برّ» كه به معناى توسعه در خیر است؛ در قرآن، ایمان و عمل صالح و جهاد و نماز و وفاى به عهد، از نمونه هاى بِرّ معرفى شده اند.[101] همگان توصیه شده اند كه در انجام «برّ» همدیگر را یارى كنند. «تعاونوا على البرّ» و در این[102] آیه نیز مى فرماید كه شما هرگز به این گوهر گرانبها نمى رسید، مگر آنكه از آنچه دلپسند شماست وآن را دوست مى دارید، انفاق كنید. نمونه هایى از انفاق مؤمنان - ابوطلحه انصارى، بیشترین درختان خرما را در مدینه داشت وباغ او محبوب ترین اموالش بود. این باغ كه روبروى مسجد پیامبر صلى الله علیه وآله واقع شده بود، آب زلالى داشت. رسول خداصلى الله علیه وآله گاه وبى گاه وارد آن باغ مى شد واز چشمه ى آن مى نوشید. این باغِ زیبا و عالى، درآمد كلانى داشت كه مردم از آن سخن مى گفتند. وقتى آیه نازل شد كه «لن تنالوا البرّ حتى...» او خدمت پیامبر رسید وعرض كرد: محبوب ترین چیزها نزد من این باغ است، مى خواهم آن را در راه خدا انفاق كنم. پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: تجارت خوبى است، آفرین بر تو، ولى پیشنهاد من آن است كه این باغ را به فقراى فامیل و بستگان خویش دهى. او قبول كرد وباغ را بین آنان تقسیم نمود. - مه[103]مانى بر ابوذر وارد شد، ابوذر گفت: چون من گرفتارى دارم، شما خودتان یكى از شتران مرا نحر و غذا تهیه كنید. آنها شتر لاغرى را انتخاب كردند. ابوذر ناراحت شد و پرسید: چرا شتر فربه و چاق را نیاوردید؟ گفتند: آن را براى نیاز آینده تو گذاشتیم. ابوذر فرمود: روز نیاز من روز قبر من است.[104] - وقتى فاطمه زهراعلیها السلام را در شب عروسى به خانه شوهر مى بردند، فقیرى از حضرت پیراهن كهنه اى خواست. فاطمه زهرا علیها السلام به یاد این آیه «لن تنالوا البر...» همان پیراهن نوى عروسیش را انفاق كرد. - عبداللّه بن جعفر، غلام سیاهى را دید كه در باغى كارگرى مى كند، به وقت غذا سگى وارد باغ شد و در برابر غلام نشست. غلام لقمه اى به او داد، باز سگ با نگاه خود تقاضاى غذا كرد، غلام غذاى خود را لقمه لقمه به او داد تا تمام شد. از او پرسید: خودت چه مى خورى؟ گفت: من امروز سهمى ندارم. پرسید: چرا این پیام های آیه: یگانه راه رسیدن به مقام نیكوكاران، انفاق خالصانه از امور مورد علاقه است، نه فقط ذكر و دعا. «لن تنالوا البرّ...» - در مكتب اسلام، هدف از انفاق تنها فقرزدایى نیست، بلكه رشد انفاق كننده نیز مطرح است. دل كندن از محبوب هاى خیالى وشكوفاشدن روح سخاوت، از مهم ترین آثار انفاق براى انفاق كننده است. «لن تنالوا البرّ» - دلبستگى به دنیا سبب محروم شدن از رسیدن به مقام برّ است. «لن تنالوا البرّ» - سعادتِ فرد در سایه نگاه اجتماعى وكریمانه اوست. «لن تنالواالبرّحتّى تنفقوا» - بهترین چیز دوست داشتنى براى انسان «جان» است. پس شهدا كه جان خود را در راه خدا مى دهند، به بالاترین مقام بِرّ مى رسند. «تنفقوا مما تحبّون» - آنچه را كه خود دوست مى دارى انفاق كن، نه آنچه را كه بینوایان دوست مى دارند. زیرا ممكن است فقرا به جهت شدّت فقر، به اشیاى ناچیز نیز راضى باشند. «ممّا تحبّون»، نه «ممّایحبّون» - انسانى كه تربیت الهى یافته، اسیر مال و ثروت نیست، بلكه حاكم بر آنهاست. «تنفقوا ممّا تحبّون» - در انفاق، اصل كیفیّت است، نه كمیّت. «ممّاتحبّون» - اسلام، مكتب انسان دوستى است نه مال دوستى. «تنفقون مما تحبون» - در انفاق نه افراط و نه تفریط، تنها بخشى از آنچه را دوست دارى، انفاق كن. «ممّا تحبّون» - محبّت به مال در نهاد هر انسانى هست: «ممّا تحبّون»آنچه خطرناك است، شدّت محبّت است كه مانع انفاق شود. «و انّه لحبّ الخیر لشدید»[108] - مهم انفاق است حتّى اگر اندك باشد. «و ما تنفقوا من شى ء» آرى یك برگ زرد روى آب، مى تواند كشتى صدها مورچه شود. - حال كه خداوند انفاق ما را مى بیند، چرا در كمّ و كیف آن كوتاهى كنیم؟ بیایید بهترین ها را انفاق كنیم. «فان اللّه به علیم» ----- ( 108) عادیات بندگی محفل انس با قرآن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف همین الان عضو شوید https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب مهمی که سعید جلیلی معرفی کرد روز گذشته سعید جلیلی در واکنش به شعار "مرگ بر رژیم کودک کش" که توسط یک دانشجوی فریب خورده بیان شد، کتابی راهبردی و مهم را معرفی کرد. کتاب "شکست در بازی طولانی" که توسط فیلیپ گوردون دستیار ویژه اوباما نوشته شده و نمونه های عینی از تلاشهای امریکا در دخالت در کشورهای مختلف از ایران تا عراق و سوریه و... را تشریح کرده است. این کتاب حاوی نکات مهمی در عرصه سیاست و روابط بین الملل است که مطالعه آن به همه علاقه مندان به این حوزه پیشنهاد میشود و البته چند ماه قبل در همین کانال معرفی شده بود. قیمت پشت جلد این کتاب 320 صفحه ای 110 هزار تومان و هزینه ارسال آن به سراسر کشور 15 هزار تومان می باشد. (جهت سفارش بیش از یک نسخه یا سفارش با هر کتاب دیگری، هزینه ارسال رایگان خواهد بود) سفارش 👇 @Ketab_hafezeh_tarikhi مشاهده سایر کتابها 👇 https://eitaa.com/joinchat/2622488763C2bf91fff0c بندگی محفل انس با قرآن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف همین الان عضو شوید https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
«توحید شاید اول مظلوم عالم باشد»۱ 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🌷 سلام🌷 کودک که بودیم شعری به ما می آموخت
توحید شاید اول مظلوم عالم باشد(۲) 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🌷سلام🌷 « زندگی توحیدمحورانه» چگونه زندگی ای است؟ «زندگی توحید محورانه» زندگی ای است که فرهنگ و آرمان های کاملاً توحیدی در آن نمود داشته و باورها، ارزش ها و رفتارهای فردی و اجتماعی ما را حول محور« توحید» عینیت بخشد. ✅ اینکه در زندگی از چه امکاناتی ،چگونه و به چه مقدار استفاده کنیم ؟ اینکه اوقات خود را چگونه و برای چه چیز تقسیم و مصرف نماییم ؟چه چیزهایی را ارزش بدانیم و چه چیزهایی را ضد ارزش، در امور سیاسی چه نوع مواضعی اتخاذ نماییم و بر اساس آن چه اقداماتی داشته باشیم؟ ✅ در خانواده چه نوع روابط و تعاملاتی حاکم کنیم ؟چه شیوه‌ای در روند جریان پویای خانواده برگزینیم ... وبسیاری موارد دیگر از این دست که در جریان روزمره زندگی با آن مواجهیم، همه و همه وابسته به نوع ارزش ها، آرمان ها و اهدافی است که به آنها محوریت می‌بخشیم . ✅این «محور» است که سبک زندگی ما را می سازد و مبنای زندگی قرار می گیرد؛ مبنایی که امروزه به دلیل مشغولیت های کثیری که دنیای مادی برای جسم و روح و روان ما ایجاد کرده ، غالباً مورد غفلت واقع شده و گاه در لابلای هجمه های گسترده فکری و اطلاعاتی و تبلیغات رسانه‌ای به فراموشی سپرده می شود. 🔸هجمه ‌های گسترده‌ای که نوعا در غالب و به نام «علم » خالی از هرگونه خدا انگاری و معبود پرستی، فضاهای خاص فکری ما را به خود در می آمیزد و آنچه در این میان در پشت پرده های غفلت مظلومانه پنهان می ماند موضوعی به نام «توحید» در زندگی است. نشانه بارز این امر، چالش‌ها سردرگمی ها، اضطراب‌ها ، بلاتکلیفی ها، روابط ناسالم در خانواده و اجتماع و.....است که امروزه دامن گیر طیف وسیعی از نسل ها به خصوص جوانان شده است . ادامه دارد.... 🌹🌹🌹🌹🌹 🆔https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah 🆔@shidesadeqi
آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ (بقره ۲۸۵) پیامبر، به آنچه از سوی پروردگارش بر او نازل شده، ایمان آورده است. (و او، به تمام سخنان خود، کاملاً مؤمن می‌باشد.) و همه مؤمنان (نیز)، به خدا و فرشتگان او و کتابها و فرستادگانش، ایمان آورده‌اند؛ (و می‌گویند:) ما در میان هیچ یک از پیامبران او، فرق نمی‌گذاریم (و به همه ایمان داریم). و (مؤمنان) گفتند: «ما شنیدیم و اطاعت کردیم. پروردگارا! (انتظارِ) آمرزش تو را (داریم)؛ و بازگشت (ما) به سوی توست.» نکته های آیه: در این آیه اصول دین )توحید، نبوّت، معاد) بیان شده و در آیه بعد، آمادگى انسان براى انجام تكالیف الهى و درخواست رحمت و مغفرت از خدا مطرح مى شود. لذا در حدیث آمده است كه این آیه و آیه بعد ارزش خاصّى دارند و تلاوت آن دو همانند گنج است. تكریم پیامبر لازم است و حساب رسول اللّه صلى الله علیه وآله از دیگران جداست. لذا در این آیه ابتدا نام رسول خدا و ایمان او آمد و سپس نام مؤمنان و عقاید آنان. پیام های آیه: تبلور مكتب در رهبر است. «آمن الرّسول بما انزل الیه» - مبلغان دینى باید به آنچه دعوت مى كنند، باور داشته باشند. «آمن الرسول...» - نزول كتب آسمانى، براى پرورش وتربیت انسان هاست. «من ربّه» - ایمان به همه انبیا لازم است، چون تمام انبیا یك هدف دارند. «كتبه ورسله» - زمینه ى دریافت مغفرت الهى، ایمان وعمل است. «سمعنا واطعنا غفرانك ربّنا» - در كنار ایمان و عمل، باز هم باید چشم امید به رحمت و غفران الهى داشت. «سمعنا و اطعنا غفرانك ربّنا» - بخشش، از شئون ربوبیّت وزمینه ى پرورش است. «غفرانك ربّنا»
🍃بَرگَرد عَزیزِ زَهرا🍃 خط: مهدي پورعسکر