eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
212 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
738 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 امروز پنج شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇 🕋 لا اله الا الله الملک الحق المبین 🕋 انجام اعمال مخصوص روزهای ماه رمضان و شبهای قدر 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🕋🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🕋 ✍آیات برگزیده جزء هجده قرآن 🏴 👈أَ یحَْسَبُونَ أَنَّمَا ...(55) نُسَارِعُ لهَُمْ فىِ ..(56- مومنون) آیاگمان میكنند گسترشى كه به سبب مال واولاد به آنان میدهیم؛ برای آن است که میخواهیم درعطا كردن خیرات به آنان شتاب ورزیم؟ [چنین نیست‏] بلكه آنان‏ درك نمیكنند. تصوری بین دینداران بی بضاعت وبی دینان ثروتمند رواج دارد که گمان می کنندانباشته آنان لطف خداوند است اما خدا دراین آیات خط بطلان بر چنین تصوری کشیده و صاحبان این پندار را افرادی قلمداد کرده است که از شعوربی بهره اند. زیراآنها نمیدانند كه اموال یك نوع عذاب یا مقدمه كیفراست. آنها نمیدانند كه خدامیخواهد آنها را در نعمت فرو برد تا هنگام گرفتار شدن كیفر الهى، تحمل عذاب برآنها دردناكتر باشد؛ زیرااگر درهاى نعمت به روى انسان بسته شوداو آمادگى پذیرش ناراحتیها را پیدا می کند؛ امااگر كسى را ازمیان نعمت بیرون كشند و به زندان وحشتناكى بیفكنند فوق العاده برای اودردناك خواهد بود. 👈ادْفَعْ بِالَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ (96- مومنون) به بهترین شیوه بدی رااز خودت دور کن یكى از مؤثرترین راههای مبارزه با دشمنان لجوج آن است كه بدیهای آنها به نیكى پاسخ داده شود؛ اینجاست كه غوغایى از وجدان آنها برخاسته واو را تحت ضربات سرزنش قرار میدهد. این کاردر بسیار از موارد سبب بیداری وجدان و تغییر عملکرداو می شود. دستور مخصوص مواردى است كه دشمن از آن سوء استفاده نكند وآن رادلیل بر ضعف شما نشماردوبر جسارتش افزوده نگردد. و نیز مفهوم این سخن هرگزسازشكارى دربرابر دشمنان نیست، وشاید به همین دلیل بعدازبیان این دستور به پیامبر خدا ص دستور داده شده است كه ازهمزات و وسوسه‏هاى شیاطین و حضور آنها به خدا پناه ببرد 👈الزَّانِیَةُ وَ الزَّانىِ فَاجْلِدُواْ ..(2- نور) به هرزن ومردزنا كاری صد تازیانه بزنید واگربه خدا وروز قیامت ایمان دارید نبایددر [اجراى‏] دین خدا نسبت به آن دو دلسوزى ومهربانى کنید. این نهی از دلسوزی درحقیقت نهی از ترحم بی جایی است که سبب سستی در اجرای احکام خدا می شود برای همین بودکه فرمود در اجرای این حکم الهی از رأفت دردین خدا پرهیز کنید نکته این که مبادا در اجرای حکم گرفتار احساسات بى مورد شوید؛ محبتى كه نتیجه‏اى جزآلودگى اجتماع ندارد. آنگاه براى خنثى كردن انگیزه‏هاى این گونه احساسات، مساله ایمان به خدا وروزجزا را یادآور می شود؛ زیرا ایمان به خداوند سبب مى‏شود كه انسان بداند هرحكمى حكمتى دارد و بى دلیل تشریع نشده و ایمان به معاد سبب میشود كه انسان در برابر تخلفها احساس مسئولیت كند. 👈وَ لَوْ لَا فَضْلُ اللَّهِ ..(21- نور) اگرفضل و رحمت خدا بر شما نبود،هرگز احدى از شما [از عقاید باطل و اعمال و اخلاق ناپسند] پاك نمى‏شد. «زكات» و«تزكیه» دراصل به معنى «نمو یافتن ونمو دادن» است، ولى در معناى «پاك شدن و پاك كردن» هم به كار رفته است که ممكن است هردو معنابه یك ریشه باز گردد؛ زیرا تاپاكى ازمفاسد نباشدرشد امكان پذیر نخواهد بود براساس آیه، تنها عامل نجات انسانها از آلودگیها ونیز رشدروحی او فقط رحمت الهى است 👈یَوْمَ تَشهَْدُ عَلَیهِْمْ ...(24- نور) روزى كه زبان‏ها ودست‏ها وپاهایشان بر ضد آنان به گناهانى كه همواره انجام میدادند، شهادت می دهند. پیام آیه نیازی به توضیح ندارد؛ تنها چیزی که می توان گفت توجه به هشداری است که درآیه نهفته است. هشدار به کسانی که گناه درخلوت را ساده انگاشته و به راحتی ازکنار آن می گذرند غافل از آنکه در مخفی ترین مکانها همواره شاهدانی با ما هستند که گناه، را درک کرده و علیه ما شهادت می دهند. 👈وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ ..(31- نور) به زنان باایمان بگوازنگاه كردن به مردان نامحرم خوددارى كنندودامان خودرا از گناه حفظ نمایند و نباید زینت خود را آشكار سازند جز آن مقدار كه طبیعتا ظاهر است‏ و باید روسری های خود را روی سینه‏هاى خود بیندازند. آنها نباید زینت خودرا آشكار سازند مگر برای شوهرانشان و .. (یازده مورد دیگر)و هنگام راه رفتن پاهاى خودرا به زمین نزنندتا زینت پنهانیشان برای نامحرمان دانسته شود. چشم‏چرانى» همانگونه كه بر مردان حرام است بر زنان نیز حرام مى‏باشد. پوشاندن شرمگاه» در مقابل نگاه دیگران همانگونه که برای مردان واجب است براى زنان نیزواجب است. پنهان کردن محلهایی ازبدن که معمولا تزیین می کنند» وجوب رعایت حجاب»: زنان باید اندام خودرا درمقابل دیگران بپوشانند براین اساس واجب است حجاب را رعایت کنند. .. ادامه .... ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed
ale emran_141.wma
9.44M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۹ قسمت ۵ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ(۶۰) فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_142.wma
11.88M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۰ قسمت ۶ فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇 🕋 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان وشبهای قدر و اعمال روز جمعه 🕋🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🕋 ✍آیات برگزیده جزء نوزده 🌒قرآن کریم 🌒 👈وَ یَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ ......(27)یَاوَیْلَتا‌ لَیْتَنِی لَمْ ....(28)لَّقَدْ أَضَلَّنِی .....(29- فرقان) ‌ روزی که ظالم دست خود را از روی حسرت به دندان می‌گزد و می‌گوید: ای کاش همراه با فرستاده او برای خود، راه باریکه‌ای به سوی هدایت دست و پا می‌کردم. ای و ای، کاش من فلانی را [که سبب بدبختی من شد] به دوستی نمی‌گرفتم؛ چون او مرا از قرآنی که برایم آمد گمراه کرد. «ظالم» هر کسی است که به راه راست نمی‌رود؛ در قیامت یک صحنه حسرت‌های بی فایده ایست که ظالمان نسبت به عمل کرد غلط خود می‌خورند؛ حسرت اول بعد از آن است که می‌بینند راه نجات راهی بود که فرستادگان الهی به مردم ارائه کردند و خود در آن راه پیش‌قدم شده و مردم را به آن دعوت کردند؛ ولی این‌ها به جای همراهی با رسولان حق، آن‌ها را مسخره کردند و از گام نهادن در آن خودداری کردند. حسرت دوم نسبت به دوستانی که به ظاهر دوست بودند اما در واقع دشمنانی بودند که باعث گمراهی آن‌ها شدند 👈أَ رَءَیْتَ مَنِ ..... (فرقان- 43) آیا دیدی کسی را که معبود خود را هوای نفس خویش برگزیده؟ «هوی» به معنای میل نفس به سوی خواسته‌های خودش است؛ بدون اینکه آن تمایلات را با عقل خود هماهنگ کرده باشد و مراد از «معبود گرفتن هوای نفس»؛ پیروی کردن آن است؛ هر جا که خواست دل با احکام الهی در ستیز شد همان جا می‌توان فهمید که ما خداپرستیم یا مطیع بت نفسیم. اگر دستور دین را بی محلی کردیم شک نکنیم که بت پرستیده‌ایم؛ نشان به آن نشان که در دل یا به زبان می‌گوییم: «چون دلم می‌خواهد» نه «چون خدا می‌خواهد» 👈وَ الَّذِینَ إِذَا أَنفَقُواْ ......(67- فرقان) مؤمنین که بندگان خداوند رحمانند وقتی انفاق می‌کنند، نه اهل زیاده‌روی هستند و نه بخل می‌ورزند؛ بلکه بین این دو راه اعتدال را بر می‌گزینند. بر اساس روایتی از امام صادق ع آمده است که آیه را تلاوت فرمود و مشتی سنگ‌ریزه از زمین برداشت و محکم در دست گرفت و فرمود این همان «اقتار» و سخت‌گیری است؛ سپس مشت دیگری برداشت و چنان دست خود را گشود که همه آن به روی زمین ریخت و فرمود این «اسراف» است. بار سوم مشت دیگری برداشت و کمی دست خود را گشود به گونه‌ای که مقداری فرو ریخت و مقداری در دستش ماند و فرمود این همان «قوام» و اعتدال است. 👈مَن تَابَ وَ ءَامَنَ .....(70- فرقان) آنان که توبه کنند و ایمان آورند و کار شایسته انجام دهند، که خدا بدی‌هایشان را به خوبی‌ها تبدیل می‌کند و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. این آیه بشارتی است به کسانی که گناه کرده‌اند و از گذشته خود پشیمانند. در این فراز سخن از بخشش نیست بلکه گامی فراتر به چشم می‌خورد و آن تبدیل گناهان به حسنات است. اگرگنه‌کاری واقعاً از کرده خود پشیمان شد و در عقیده و عمل خود بازنگری کرد و راه جبران و صلاح را پیش گرفت خداوند به او وعده داده که گناهانش را تبدیل به حسنات خواهد کرد. نظر علامه طباطبایی(ره) گناه آن اثری است که با ارتکاب نهی خدا در نفس ایجاد شده و در آن باقی می‌ماند. و نیز تا ذات کسی شقی نباشد، مرتکب عمل گناه نمی‌شود. حال اگر چنین ذاتی با توبه؛ ایمان و عمل صالح تبدیل به ذاتی طاهر و خالی از خباثت شد؛ لازمه این تبدیل این است که آثاری هم که در سابق داشت به نام گناه، با مغفرت و رحمت خدا مبدل به آثاری شود که با نفس پاک و طیب متناسب باشد و آن این است که عنوان گناه از آن برداشته شود و عنوان حسنه به خود بگیرد. 👈وَ لَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ .....(156) فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُواْ نَادِمِینَ(157) فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ ....(158) حضرت صالح ع به آن‌ها گفت کاری به شتر نداشته باشید که اگر آسیبی به او رساندید گرفتار عذاب خواهید شد. اما آن‌ها گوش نکرده و آن شتر را کشتند و بعد که عذاب قطعی را دیدند پشیمان شدند که سودی به حالشان نداشت و عذاب آن‌ها را فراگرفت. نکته قابل توجه در این آیه این است که قاتل آن شتر فقط یک نفر بود؛ اما همان‌طور که ملاحظه می‌کنید خداوند متعال نفرمود «فعقرها احد منهم؛ یکی از آن‌ها شتر را کشت»؛ بلکه فرمود « فَعَقَرُوهَا «همه او را کشتند و بعد هم نفرمود فقط آن یک نفر عذاب شد بلکه فرمود همه آن‌ها به عذاب الهی گرفتار شدند. چرا خداوند گناه یک نفر را به همه نسبت داد و همه را گرفتار عذاب کرد؟ پاسخ سوال از امیرالمؤمنین ع: ای مردم، جز این نیست که خشنودی و خشم است که مردم را بر محوری جمع می‌کند. 👈 ادامه.. 1401/02/02 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_143.wma
11.7M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۱ قسمت ۷ فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز شنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا رب العالمین 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز این ماه و شبهای قدر و... 🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 ✍آیات برگزیده جزء بیستم قرآن کریم 👈به امید وقت اضافه ننشین «فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَتْهُمُ .. عنکبوت/37 (ولى) آنها او را تكذيب كردند، و به اين سبب زلزله آنان را فراگرفت، و بامدادان در خانه‏ هاى خود به رو در افتاده و مرده بودند! یکی از اموری که انسانها را غرق در خود کرده، بحث فراموشی یاد مرگ و معاد، و به تاخیر انداختن توبه است،ما انسانها به بهانه ی این که هنوز وقت داریم، توبه از گناه و یاد مرگ و معاد رابه تاخیر می اندازیم، و این غفلت تا به جایی انسان را فرا می گیرد که قبل از این که توبه کند و برگردد،در دام مرگ گرفتار می شود 👈زیبا ترین درسی که از شیطان گرفتم «فَخَرَجَ عَلى‏ قَوْمِهِ في‏ زينَتِهِ قالَ الَّذينَ .. [قصص/79] (روزى قارون) با تمام زينت خود در برابر قومش ظاهر شد، آنها كه خواهان زندگى دنيا بودند گفتند: «اى كاش همانند آنچه به قارون داده شده است ما نيز داشتيم! به راستى كه او بهره عظيمى دارد!» «....وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبيلِ وَ كانُوا مُسْتَبْصِرينَ [عنکبوت/38].. شيطان اعمالشان را براى آنان آراسته بود، از اين رو آنان را از راه (خدا) بازداشت در حالى كه بينا بودند.» در ایه 79 سوره مبارکه قصص وقتی قارون با مال و مکنت دنیای به طرف مردم آمد شیطان این مال قارون رو برای مردم زیبا جلو داد،به طوری که مردم آرزوی داشتن آن مال قارون را کردند،ولی در آیات بعدی همین سوره آیه 80 سوره مبارکه قصص،اشاره می شود که کسانی که به آنها علم و دانش و معرفت داده شده،این زینتی که قارون برای مردم آورد،برای آنها زیبا نبود بلکه زیبایی در نگاه این افراد، آنچه نزد خداوند متعال بود معنا و مفهوم پیدا می کرد« وَ قالَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَيْلَكُمْ ثَوابُ اللَّهِ خَيْرٌ لِمَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ لا يُلَقَّاها إِلاَّ الصَّابِرُونَ [(قصص/80]اما كسانى كه علم و دانش به آنها داده شده بود گفتند: «واى بر شما ثواب الهى براى كسانى كه ايمان آورده‏اند و عمل صالح انجام مى‏دهند بهتر است، اما جز صابران آن را دريافت نمى‏كنند. 👈عمده دلیل به بیراهه کشیده شدن فرقه ضاله وهابیت «إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏ وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرينَ [نمل/80] مسلّماً تو نمى‏توانى سخنت را به گوش مردگان برسانى، و نمى‏توانى كران را هنگامى كه روى برمى‏گردانند و پشت مى‏كنند فراخوانى! یکی از چیز هایی که عموماً باعث به خطا رفتن فرقه ی ضاله وهابیت شده این است،این گروه به ظاهر صرف بعض آیات استناد میکند،بدون این که توجه ای به معنای واقعی آیات داشته باشند، لذا به خاطر همین رویکردی که دارند دربسیاری از موارد به بیراهه کشیده شده اند، این گروه با استناد به این آیه منکر توسل به حضرات معصومین علیهم السلام می شوند،در حالی که اگر ذره ای توجه به آیاتی قبلی و بعدی و حتی اگر به فحوای خود همین آیه 80سوره مبارکه نمل می اندازختند، می فهمیدن که مقصود مردگان در آیه که در وصفشان خداوند متعال فرموده:نمی شود چیزی به آنها فهماند کفار و کسانی هستند که نمی خواهند حقانیت دین مبین اسلام را قبول کنند،که در این آیه به مردگان تعبیر شده اند، ولی فرقه وهابیت مردگانی که در این آیه ذکری از آنها شده را مردگان دنیای و اجسادی که روح از بدنشان خارج شده است اطلاق کرده و با این برداشت خود بحث توسلی که در آیات و روایات سخن از آن به میان آمده را زیر سوال برده اند. 👈آداب شکر گذاری «قالَ رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهيراً لِلْمُجْرِمينَ[قصص/17] عرض كرد: «پروردگارا! بشكرانه نعمتى كه به من دادى، هرگز پشتيبان مجرمان نخواهم بود!» یکی از آداب ارزشمند شکر گزاری که آیات و روایات هم آن را تایید می کند،این است که انسان واقعاً شاکر خدوند متعال باشد،حقیقت تشکر و سپاسگزاری هم زمانی به منصه ظهور می رسد،که انسان در وادی عمل درمنطقه های ممنوعه ای که خدا تعین کرده، وارد نشود و نعمت های الهی را در مسیر دشمنی با خدا مصرف نکند، یکی از منطقه های ممنوعه، که خدا از ورود در آن انسان را منع کرده کمک و یاری ظالم می باشد که در آیه مذکور به آن اشاره شده است. 👈عواقب تمایل و کمک به ظالمان قرآن با صراحت میگويد:" تمايل بر ظالمان موجب عذاب آتش دوزخ است مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎‍♂️ https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
💢 دعای روز بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً و لا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً و اجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً و مَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین. 🔸 ای خدا مرا به سوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده ای برآرنده حاجات خواهندگان. 🤲 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
1_68382910_5902416002607482853.mp3
4.7M
🌹شرح دعای روز بیست ویکم ماه مبارک رمضان که اشتباها بیستم ذکر می شود 🌹آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🌹شهادت اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی/۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ایشان در منزل خود توسط چند تروریست از به شهادت رسید. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🌹شهادت اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی/۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ♦️شهید قرنی در سال ۱۲۹۲ شمسی متولد و از ابتدای کار در ارتش، فعالیت علیه رژیم طاغوت را آغاز کرد. در سال۱۳۳۷ با عده ای از همکاران خود طرح یک کودتا را علیه رژیم ریخت که بنا به دلایلی کشف شد و به سه سال زندان محکوم شد. سپهبد قرنی پس از آزادی از زندان به فعالیت های خود ادامه داد و در جریان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ پس از دیدار با آیت الله میلانی مجددا دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد. به دنبال پیروزی انقلاب، سپهبد قرنی به سمت اولین رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شد. ♦️ در شرایطی که عده ای از گروهک های سیاسی به بهانه وضعیت گذشته ارتش شاهنشاهی خواستار انحلال ارتش بودند شهید قرنی تحت فرماندهی امام راحل انجام امور ارتش را بر عهده گرفت و در روز ۲۴بهمن ۵۷ با حضور در دفتر ریاست ستاد ارتش خطاب به حاضران گفت: "ارتش شاهنشاهی که می گفتند از مجهزترین ارتش های دنیاست و شاید هم از لحاظ وسایل و تجهیزات چنین بود, از آنجا که ایمان و اعتقاد نداشت, ظرف چند ساعت متلاشی شد. افراد ارتش اولا باید مومن باشند , ثانیا آرمان آنها حفظ استقلال میهن باشد نه حمایت از یک فرد" . ♦️ شهید قرنی، فعالیت خود را برای تصفیه و بازسازی و توان مکتبی بخشیدن به ارتش آغاز کرد اما با خشم گروههای چپی و منافقین مواجه شد و از جمله به تصرف پادگان سنندج اقدام کردند که با مقاومت شدید شهید قرنی مواجه شد. پس از این جریان، تنش ها و مخالفت هایی ایجاد شد و گروهک ها با تبلیغات منفی سعی کردند که دولت موقت را وادار به برکناری رییس ستاد ارتش کنند. سرانجام مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت در ۶ فروردین ۱۳۵۸، ایشان را از ریاست ستاد ارتش برکنار کرد. سپهید قرنی در روز سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ در منزل خود توسط چند تروریست از به شهادت رسید. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥الغارات، نیمی از تاریخ (ع) که نمیدانیم! 🔻معرفی کتاب «ترجمه » توسط 👈🏻 به همراه قرائت بخش‌هایی از کتاب @Panahian_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💥نسخه الکترونیک کتاب «ترجمه الغارات» منتشر شد! 📘 الغارات روایت سال‌های روایت‌ نشده (ع) است. 👈🏻 نسخه الکترونیک این کتاب را در اپلیکیشن طاقچه ببینید: 📎 taaghche.com/book/120582 🔻برای دیدن معرفی و اطلاعات بیشتر در مورد کتاب به لینک زیر مراجعه کنید 📎 Panahian.ir/post/3200 @Panahian_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔲◾️▪️ شعری در سوگ مولای متقیان، امیرالمؤمنین، حضرت علی علیه السلام، سروده شده توسط مرجع شهید، حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری(اعلی الله مقامه) ▪️باز از نو محشری در گنبد گردون نگر / شورش محشر نگر ▪️شاه خاور کرد از خجلت به مغرب رو نهان / زرد رخ، سینه زنان ▪️با علم‌های سیه اندر قفا اخگر نگر / شورش محشر نگر ▪️بازوی دین شد شکسته، خانه ایمان خراب / مضطرب این نُه قُباب ▪️چاک از تیغ مرادی، تارک حیدر نگر / شورش محشر نگر ▪️زیبد ار محزون نوری جان خود سازد فدا / در ازای این عزا ▪️شاهد صدق مقالش، صدق این دفتر نگر / شورش محشر نگر ♦️جهت شادی روح مرجع شهید، الفاتحه مع الصلوات مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔻پاداش انفعال در برابر جریان غیرانقلابی: سیاستمدار لغزان و هراسان ______________________ مهدی جمشیدی [۱]. در نظر من، مسأله این نیست که خانوادۀ قالیباف به سفر ترکیه رفته و چند چمدان کالا خریده، بلکه این است که قالیباف از ناحیۀ افشای این خبرِ راست یا دروغ، «سرمایۀ اجتماعی»‌اش را باخت و این همان «حسّاسیّت» برخاسته از تعارض منافعی بود که ایشان را در مقابل طرحِ مدیریّت فضای مجازی قرار داد. ایشان در آنجا برای پرهیز از «هزینۀ اندکِ مؤمنانه»‌، از حمایت گریخت، امّا در اینجا، متحمّلِ «هزینۀ گزافِ بیهوده» شد. دیروز قالیباف به بهانۀ این‌که «طرح مدیریّت فضای مجازی» در مقابل «نظر مردم» قرار دارد، عقب‌نشینی کرد و حقّ را زیر پا گذاشت؛ و امروز به‌جای آن طرح، «خودِ او» به بهانۀ خطای نه‌چندان مهمّ چند تن از اعضای خانواده‌اش، این‌چنین محکوم و منهدم می‌شود و استعفای او به‌عنوان یک «مطالبۀ مردمی» مطرح می‌گردد. [۲]. اگر او و مجلس در مقابل «روایت‌سازیِ دروغینِ جریان غیرانقلابی» نسبت به مدیریّت فضای مجازی می‌ایستاد و نمی‌هراسید و به دفاع عقلانی می‌پرداخت و از خود، ضعف و سستی نشان نمی‌داد، شاید امروز گرفتار «تهاجمِ حذفیِ جریانِ غیرانقلابی» نمی‌شد. تصویری که او از خود در ذهن جریان غیرانقلابی ساخته، تصویر یک «سیاستمدار لغزان و هراسان» است که هر لحظه احساس کند «سرمایۀ اجتماعی»‌اش در حال آسیب‌دیدن است، به‌جای «حضور تهاجمی» و «ضدّحملۀ مردانه»، خود را می‌بازد و عقب‌نشینی می‌کند. جریان غیرانقلابی، به‌درستی دریافته است که می‌توان در مقابل این «شخصیّتِ نگران و شناور»، پیشرویِ روایی کرد و در نهایت، به حیات سیاسی‌اش پایان داد. مسئولیّت سفر خانوادۀ قالیباف، به عهدۀ ایشان نیست و روایت‌سازان، دروغ می‌بافند و مغالطه می‌کنند، امّا مگر دربارۀ طرح مدیریّت فضای مجازی، چنین ناجوانمردانه روایت‌سازی نکردند و قالیباف با آنها همراهی نکرد؟! امروز همان «روایت‌سازانِ غیرانقلابی»، به جان خودِ او افتادند. [۳]. به تعابیر رهبر انقلاب در دیدار اخیر دقّت کنید: «تکرار کلمۀ تعارض منافع در مجلس»، «منفعت ما در توجّه مردم به ما»، «منفعت عمومی کشور»، «مقدّم‌دانستن آبرو و توجّه مردم به خودمان»، «در نظر داشتن خدا» و ... . قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس، باید پرچم‌دار و نیروی پیشرانِ این حقّ می‌شد، نه این‌که سنگ‌اندازی کند و در نهایت نیز، به بهانۀ واهیِ تعیین سیاست‌های فضای مجازی، «مطالبۀ کوتاه‌مدّت رهبر انقلاب» را به «سراب سرگردانی» بیفکند. به‌واقع، هیچ محملی برای حمل‌برصحّت کردن اقدام ایشان نیست. او گرفتارِ «عقوبتِ ترک فعل» شده است: اوّلاً، «خواستۀ رهبر انقلاب» از «مجلس»، تقنین دربارۀ اعمال مدیریّت بر فضای مجازی در کوتاه‌مدّت بوده است، ولی پس از دو سال، این کار انجام نشده است و این یعنی در تعلیق ‌نهادنِ مطالبۀ ایشان. ثانیاً، شخص قالیباف تا آنجا که احساس کرد این طرح، «هزینۀ اجتماعی» ندارد، با آن همراهی کرد و پس از آن‌که ورق برگشت، نظر او نیز «ناگهان» تغییر کرد. مشاهده کردیم که شخص منصوب ایشان در «مرکز پژوهش‌های مجلس»، در آن بیانیۀ بسیار ضعیف و کم‌مایۀ عمومی، چگونه همین طرحِ موردِ دفاعِ سابقِ قالیباف را به‌طور کلّی و از اساس، «نفی» و «انکار» کرد. ثالثاً، رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، از «تعارض منافعِ در مجلس» سخن گفت و این نشان می‌دهد که کسانی در مجلس، «درگیر ملاحظۀ منافعِ شخصیِ خود» شده‌اند و آن منفعت، تداومِ بدنۀ اجتماعی‌شان است. [۴]. جریان بدسابقۀ غیرانقلابی که سرچشمۀ فساد است، زبان در کام بگیرد و خاموش بنشیند. اینان که کارگزاران‌شان، «اشرافی» و «کاخ‌نشین» و «نجومی‌بگیر» و «قاچاق‌چیِ حرفه‌ای ارز» و «واردات‌چی» و «هزارمیلیادی» و «متواری از وطن» و «زن‌کُش» و ... بوده‌اند، چه نسبتی با دلسوزی برای «مردم» و «تولید» و «اخلاق» و «ساده‌زیستی» دارند؟! تاریخ انقلاب، حادثه‌ای سیاه‌تر و تلخ‌تر از حضور مدیریّتی اینان به خود ندیده است. درد قدرت دارند و می‌خواهند با «سوزاندنِ دیگری»، یخِ بدنۀ اجتماعیِ خویش را آب کنند، غافل از این‌که مردم از آنها عبور کرده‌اند. [۵]. باید انقلاب را به تجربۀ مدیریّتی تازه‌ای وارد کرد که متناسب با غایاتِ گام دوّم باشد. چپ و راست سیاسی، مدّت‌هاست به تمامیّتِ خویش رسیده‌اند و سخن مبدعانه و عمل متعهدانه ندارند. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎‍♂️ https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
🔰 ارتشی انقلابی و مقاوم 📝 روایت تصویری ویژه از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس ▫️اولین روزهای سال ۱۳۵۸ و در جریان غائله‌ی کردستان پادگانهای ارتش مورد حمله‌ی گروه‌های ضدّانقلاب قرار گرفت. به نیروهایش دستور مقاومت داد؛ امّا دولت موقت به دنبال سازش بود. در همین روزها با قرنی دیدار کرد: «به قرنی گفتم من خیلی این لباس [ارتشی] را دوست دارم و اگر آخوند نبودم، می‌آمدم در ارتش با تو کار می‌کردم. قرنی گفت اگر بیایید از همان اول به شما درجه‌ی درجه‌ی سرهنگی می‌دهم. آن وقت‌ها [در ارتش] سرهنگی درجه‌ی سطح بالا بود.» 🌷 سالگرد شهادت 📥 نسخه قابل چاپ 👇🏼 khl.ink/DarLebaseSarbazi مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شیخ بهایی، سی و چهارمین و نائب امام عصر(عج) از میان ۶۱ زعیم شیعه تا به امروز است که بزرگداشت ایشان، در کشور ما به نام‌گذاری شده است. ✴️ دو پرسشی که حکمای معماری از دانشجویان و اساتید دارند: ❇️ یا حکمت «ظرفیت شکل حیات» چیست❓ ❇️ خلقت انسان، هدف دارد؛ هدف آن عبودیت است: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» دارالحیات یک عبد و بنده چطور خانه‌ای باید باشد تا عبودیت او به بهترین شکل رقم بخورد❓ 🔸 جلسه ۲۹۵ و ۲۹۶ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت را ببینید در مهر ۹۰ : 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/111 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/112 🏙 @MemariHejri_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠 او خانه همی جوید و من صاحبِ خانه... «شیخ بهایی» 🔶🔸سوم اردیبهشت هر سال، بزرگداشت حکیم نام گرفته ا‌ست. 🔸شیخ بهایی، عالم دینی‌ست که سی و چهارمین و نائب امام عصر(عج) از میان ۶۱ زعیم شیعه او تا به امروز نیز بوده‌ است و علاوه بر علوم دینی، در ریاضی، معماری، مهندسی، ادبیات، سیاست، مدیریت، فقه و... تبحّر داشته است؛ مقیاس علمی ایشان را با فارغ‌التحصیلان فعلی دانشگاه قیاس کنید. تخصص و اشراف همه جانبه‌ی شیخ بهایی بر علوم، حاصل چه چیزی جز درجه‌ی اعلی ایشان می‌تواند باشد؟ 🔸حکیم کسی است که در پیمودن درجات علم و معرفت، هرچه بالاتر ‌می‌رود، خوف او از خدا بیشتر می‌شود چون هر لحظه خودش را بیشتر در محضر خدا می‌بیند و در نتیجه معصیت خدا را نمی‌کند. 🔅 پس حکمت، مخصوص است؛ یعنی اگر مؤمن نباشیم، راهی به حکمت نخواهیم برد! و گام نخست در دست‌یابی به حکمت، تزکیه است. در روایتی از امام علی(ع) آمده است که: «الحكمة ضالة المؤمن» «حکمت، گمشده‌ی مؤمن است.» ❓چرا نظام دانشگاهی امروز، عاجز از پرورش ابن سیناها و خواجه نصیرها و شیخ بهایی‌هاست؟ ✔️ چون نمی‌پروراند.. در تمام علوم دانشگاهی، می‌شود به اعلی‌ترین درجات دست‌یافت ولی آلودگی اخلاقی هم داشت. ✳️ تفاوت حکیم‌پروری از دکترپروری در خوف از خدا است که رسول‌الله(ص) فرمودند: «رأس الحكمة مخافة الله عزّوجلّ» یعنی همان نسبتی که سر انسان با بدن او دارد، خوف از خدا در حکمت دارد. اگر علم به دستان کسانی که آلودگی اخلاقی دارند توسعه یابد، همچون شمشیری‌ست که در کف زنگی مست باشد. 🔸امام خامنه‌ای - ۱۳۷۰/۱۱/۱۵ : 💬 «بعضی به غلط خیال می‌کنند که «علم‌گرایی» با «دین‌گرایی» نمی‌سازد... این‌ها کور خوانده‌اند و اشتباه می‌کنند؛ این دو با هم هیچ منافاتی ندارند؛ زیرا دین اگر دین اسلام است، دینی است که انقلاب می‌کند... و به علم دعوت می‌کند.» ❇️ علت این‌که مسلمانان توانستند برای مدت چند قرن متمادی به چنان اوج علمی دست یابند که از فارابی و خوارزمی و ابن سینا و تا شیخ بهایی و خواجه نصیر عرضه کنند، توجه دین مبین اسلام به علم و معرفت بود؛ علمی توأم با تزکیه‌ی نفوس که: «ویُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة» ❇️ هر در که زدم، صاحب آن خانه تویی تو // هر جا که روم، پرتو کاشانه تویی تو ❇️ در میکده و دیر که جانانه تویی تو //مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو ✅ مقصود تویی، کعبه و بتخانه بهانه... «شیخ بهایی» 🇮🇷 @iran1444_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎‍♂️ https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
⭕️ابلاغ پیام همدردی با خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر 🔻معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیئت همراه ضمن دیدار با خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان، پیام تسلیت و ابراز همدردی رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی را به آنان ابلاغ کردند. 🔻مرکز آموزشی «ممتاز» و دبیرستان «عبدالرحیم شهید» شهر کابل سه شنبه گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفتند و جمعی از دانش‌آموزان افغانستانی در این حوادث به شهادت رسیده و مجروح شدند. پس از این حادثه تروریستی سفارت ایران در افغانستان آمادگی خود برای کمک به مجروحان این حوادث و انتقال آنان به ایران را اعلام کرده بود. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
خدایا همچین رفاقت هایی روزی مون کن. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
مرحوم مغفور شهید محمود آبسالان محافظ سردار الماسی فرمانده تیپ نیروهای مخصوص ۱۱۰ سلمان فارسی زاهدان که بر اثر تیراندازی سحرگاه بیست و یکم رمضان به شهادت رسید. ضمن عرض تسلیت شهادت ایشان، مجلس ختم مجازے با قرائت فاتحه مع‌الصلوات و یڪ صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحوم را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۲۴۹ قرآن کریم 💠 قرائت سوره مبارکه رعد از آیه ۱ تا آخر ۵ 🔸 نثار روح مرحوم مغفور شهید محمود آبسالان 🌹 مسجد مجازی حضرت عمار (ره) نشانی ما در واتساپ ، ایتا ، سروش و تلگرام 🕋🧎‍♂️https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX 🕋🧎‍♂️eitaa.com/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️splas.ir/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️t.me/masjed_ammar
مرحوم مغفور عالم ربانی و فقیه عالی‌قدر حضرت آیت الله حاج سید مهدی موسوی بجنوردی ضمن عرض تسلیت این ضایعه به حوزه‌های علمیه، بیت شریف آن مرحوم و شاگردان و علاقه‌مندانش ، مجلس ختم مجازے با قرائت فاتحه مع‌الصلوات و یڪ صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحوم را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۲۵۰ قرآن کریم 💠 قرائت سوره مبارکه رعد از آیه ۶ تا آخر ۱۱ 🔸 نثار روح مرحوم مغفور حضرت آیت الله حاج سید مهدی موسوی بجنوردی 🌹 مسجد مجازی حضرت عمار (ره) نشانی ما در واتساپ ، ایتا ، سروش و تلگرام 🕋🧎‍♂️https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX 🕋🧎‍♂️eitaa.com/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️splas.ir/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️t.me/masjed_ammar
ale emran_144.wma
7.36M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۲ قسمت ۸ فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar