eitaa logo
مسجد امام حسین علیه السلام تهرانپارس
16 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
382 ویدیو
72 فایل
تهرانپارس خیابان خلبان شهید سید خلیل سید علی (استخر ) خیابان شهید الهی شماره تماس :02177781058 پایگاه بسیج سعادت ارتباط با مدیر @ammarha1399 لینک دعوت eitaa.com/masjed_emamhoosein
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پیک صبا
93-09-23 rafiee.MP3
2.87M
🔖منبر کوتاه🔖 صلی الله علیه و آله 💠سه نگرانی پیامبر اکرم بعد از خود برای امت اسلام 💠 ‼️ متن روایت : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) ثَلَاثٌ أَخَافُهُنَّ عَلَى أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي 1⃣الضَّلَالَةُ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ 2⃣وَ مَضَلَّاتُ الْفِتَنِ 3⃣وَ شَهْوَةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ. رسول اکرم(ص) فرمود: سه چیزند که پس از به خاطر آن نگران امتم هستم: 1⃣ گمراهی پس از شناخت 2⃣فتنه های گمراه کننده 3⃣شهوت شکم و شهوت جنسی. 💠کافی، ج2، ص79 🌷به ما بپیوندید: 🆔 Eitaa.com/salehinrasad 🆔 Sapp.ir/salehinrasad 🆔 rubika.ir/salehinrasad 🍃
هدایت شده از پیک صبا
19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اصل مهم تبلیغ در سیره پیامبر(ص)؛ امید دادن به مردم در سخت‌ترین شرایط رهبر معظم انقلاب: 🔹پیغمبر اکرم در سخت‌ترین شرایط، میفرماید که من کاخ کسریٰ را میبینم که شما میگیرید؛ من امپراتور روم را -در یک ضربه‌ی دیگر- میبینم که شما شکست میدهید؛ یعنی امید، اعتمادبه‌نفس... 🌷به ما بپیوندید: 🆔 Eitaa.com/salehinrasad 🆔 Sapp.ir/salehinrasad 🆔 rubika.ir/salehinrasad 🍃
❤️به نام خداوند بخشنده مهربان مسجد امام حسین علیه السلام تهرانپارس خیابان سید علی 🕋 @masjed_emamhoosein ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
بسم الله الرحمن الرحیم صبح مان را با ایت الکرسی شروع کنیم🌱💛 ✨اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج✨ ∞🌤∞__________💛⃟ ⃟ مسجد امام حسین علیه السلام تهرانپارس خیابان سید علی 🕋 @masjed_emamhoosein ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌹روبه شش گوشه ترین هر صبح 🌹بردن نام میچسبد 🌹اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ 🌹وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ 🌹وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ 🌹وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ مسجد امام حسین علیه السلام تهرانپارس خیابان سید علی 🕋 @masjed_emamhoosein ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🔅 ۱۴۵ شرکت در ختم قرآن برای در فرج مسجد امام حسین علیه السلام تهرانپارس خیابان شهید سید علی 🕋 @masjed_emamhoosein ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
صلى الله عليه وآله: 💠 لَا تُشَاوِرْ جَبَاناً فَإِنَّهُ يُضَيِّقُ عَلَيْكَ الْمَخْرَجَ ❇️ با ترسو مشورت مكن، زيرا او راه بيرون آمدن ازمشكل را برتو تنگ مى‌كند. 📚 علل الشرايع جلد ۲ صفحه ۵۵۹ مسجد امام حسین علیه السلام تهرانپارس خیابان سید علی 🕋 @masjed_emamhoosein ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمان بعد از نماز صبح روزانه با امام عصر مسجد امام حسین علیه السلام تهرانپارس خیابان سید علی 🕋 @masjed_emamhoosein ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔹 ایشان همان رحمهً للعالمین هستند. دو شبانه روز کامل که برای نوشتن یک پست در خصوص پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فکر کردم. از آیات و روایات و سخن بزرگان و مجموعه فیش های سخنرانی علما و... گرفته تا دست نوشته های سالهای گذشته ام و مطالب ادمین های صاحب فکر و صاحب سبک و... تا اینکه دقایقی قبل، نفهمیدم چه شد که یهو به کریمه ۱۵۷ اعراف رسیدم و مثل برق گرفته ها خشکم زد! مخصوصا این فراز نورانی: «وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ» ( بار گران را از دوش آنها برمی‌دارد و از غل و زنجیرشان می‌رهاند.) هر چه غل و زنجیر به پای انسان ببندد و سبب اسارتش شود مذموم است و در منطق پیامبر باید با آن جنگید تا ضایع و نابود شود. چه با قلم چه با بیان و چه ... در آن روزگار نیز مردم مریض میشدند. به پیامبر مراجعه می‌کردند. نه از باب یک طبیب و حکیم. بلکه از باب اعتقاد و ایمان و محبتی که به ایشان داشتند. وگرنه جایی نیامده و احدی نگفته پیامبر و اهل بیت به طبابت اشتغال داشتند. مردم مراجعه می‌کردند و حالا یا توقع دعای خیر داشتند و یا انتظار معجزه و کشف و کرامت داشتند که دردشان مرتفع یا صبرشان بیشتر شود. و بودند معدودی که طالب استفاده از علم بیکران و دانش الهی پیامبر بودند و به ایشان مراجعه می‌کردند. برخورد پیامبر با این دسته مراجعات و سوالات جالب بود. مانند تمام برخوردهای پیامبر. پیامبر به هیچ وجه مریضی و بیماری مردم را ندانستند. چه منشأ بیماری، مسائل معمولی باشد و چه به فرض از قلعه های یهود و نصارا به سایرین سرایت کرده باشد. 👈 در منطق پیامبر، بیماری نیست و نباید با سخنان دو پهلو و پاس دادن بحث از خاصی مثلا پرده برداشت که هنوز روشن نیست. پیامبر به آرامش روانی و اذهان عمومی احترام می‌گذاشتند و در خصوص مسائل علمی، ژست اپوزیسیون نمی‌گرفتند. پیامبر صبورانه و عالمانه توصیه هایی داشتند. اما در حد قدرت فهم مردم و با کلماتی حساب شده. مثلا: 🔺دستمال گوشت را در خانه جا ندهید که آرامگاه شیطان است. (وسائل الشیعه، ج۳، ص ۵۷۲) 🔺شب در خانه هایتان زباله و خاکروبه را نگه ندارید و در روز آنها را بیرون ببرید که آن، نشیمنگاه شیطان است. (همان) 🔺ظرف های خود را بدون پوشش نگذارید که اگر چنین کنید شیطان در آن آب دهان می اندازد و از آن، آن چه را که بخواهد می خورد. (وسائل الشیعه، ج۳، ص ۵۵۷) و ... چنان که از ظاهر این گونه روایات که شمار آنها بسیار است فهمیده می شود، منظور از شیطان یا شیاطین، است. ویژگی شیاطین، سركشی و تجاوزگری است و انسان یا جن و یا هر جنبنده‌ای كه در محدودۀ عمل خود سركشی كند، شیطان خوانده می‌شود و ابلیس بزرگ‌ترین شیطان است، از این‌رو با توجه به سركشی و اضرار به انسان، بهترین تعبیر برای میكروب مضر، استفاده از نام «شیطان» بوده است كه در روایات بسیار وارد شده است. در برخی دیگر از روایات، به صورت استعاری از موجود نامرئی سودمند به «سكّان» یا «ملائكه» و گاهی به «اهل» تعبیر شده است؛ همچنان كه در پی‌خواهد آمد، این موجودات همان میكروب‌های مفید هستند. ادامه ... 👇
✔️ پرهیز از بیماران مسری در منابع دینی به برخی از بیماری‌ها تصریح شده است. به طوری كه نمی‌توان در اصل آن تشكیك نمود. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است كه فرمودند: «لا یورد ذوعاهة علی مُصحّ» مریض را بر سالم وارد نكنند. (بحارالانوار، ج۶۲، ص۸۲) ظاهر روایت بر این دلالت دارد كه هرگونه عیادت از بیمار را منع می‌كند، البته این روایت با روایات متعدد در استحباب عیادت از بیمار در تعارض است و این تعارض تنها با حمل مورد روایت به مجهول بودن نوع بیماری به لحاظ سرایت، قابل حل است. مطابق این روایت و دیگر روایات هم سان آن، اصل در بیماری‌ها سرایت است، چرا که پیامبر اکرم، به‌طور مطلق از حضور فرد بیمار به میان افراد سالم منع فرموده‌اند؛ ولی این بدان معنا نیست كه اگر ما از عدم سرایت بیماری اطمینان داشتیم، از حضور بیمار در میان افراد سالم مانع شویم یا به تعبیر دیگر به عیادت فرد بیمار نرویم، در واقع این روایت در مقام بیان این مطلب است كه در صورت عدم شناسایی بیماری، اصل را بر سرایت بگذارید و از تماس بیمار با افراد سالم جلوگیری كنید تا وضعیت بیمار روشن گردد. همچنین از آن رسول خدا نقل شده است: «‌فِرَّ مِنَ الْمَجْذُومِ فِرَارَكَ مِنَ الْأَسَدِ؛» فرار كن از جذامی چنان كه از چنگال شیر می‌گریزی. (بحارالانوار، ج۷۲، ص۱۳۱) در ماجرای دیگر، فرد جذامی به نزد پیامبر می‌آید تا با آن حضرت بیعت كند، اما پیامبر دستش را به سمت او دراز نكرده و می‌فرماید: «دستت را نگه‌دار، بیعتت را گرفتم» (بحارالانوار، ج۶۲، ص۸۳) ادامه ... 👇