5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیدا شدن دستنوشتۀ دستور آیتالله خامنهای برای آغاز عملیات سوسنگرد پس از حدود ۳ دهه
⭕️ ۲۶ آبان، سالروز آزادسازی سوسنگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چالش امریکا با ایران "حل ناشدنی" است، چه با ترامپ و چه بدون ترامپ.
چه عراقچی مذاکره کند و چه باقری.
چه پزشکیان رئیس جمهور باشد چه جلیلی و چه قالیباف.
کسانی که طرفدار مذاکره با امریکا هستند باید پاسخ دهند با کدام مدل و طبق کدام تجربه موفق خوشبین هستند؟
برشی از سخنرانی در جمع دانشجویان کرمان
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️یاد اون روزهای هشت سال دفاع مقدس بخیر
یاد شهیدان را هرگز فراموش نخواهیم کرد
🌷 این نوای جانسوز شهید نوجوان نادر دیرین است.
🍀 نه داد زد و نه بالا پایین پرید و نه دستی تکان داد.
🍃فقط تمام عشق و ارادت پاک خود را از نای حزین خود سر داد.
🍃تمام مجلس محو نوای جانسوز او و در دست اوست.
🌹شادی روح پاک و مطهر شهید والامقام نادر دیرین و همۀ شهداء و اموات صلوات🌹
شهید#نادر_دیرین🕊🌹
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً (96)
همانا كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام دادهاند به زودى خداى رحمان براى آنان محبّتى (در دلها) قرار مىدهد.
بارها دیدهایم كه هرگاه انسانهاى با ایمان و صالح از دنیا مىروند، حتّى افراد لاابالى و فاسق هم در غم فرو مىروند و ناخودآگاه به عزا مىنشینند و اشك مىریزند و یادش را گرامى داشته، قبرش را زیارت مىكنند و یا خاطراتش براى دیگران بازگو مىكنند. همه اینها به خاطر فطرت پاك وكمالدوستى انسان است.
آرى، كسى كه تنها به خدا دل ببندد، خداوند هم دلهاى مردم را به او متوجّه مىكند. كسى كه به یاد خدا باشد، خداوند او را یاد مىكند. «فاذكرونى اَذكُركم»(156)
از امام صادقعلیه السلام روایت شده است: ولایت امیرالمؤمنینعلیه السلام پاداشى است كه خدا به مؤمنان داراى عمل صالح مىدهد.(157) و نظیر این روایت از پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله در مورد مهر و محبّت اهل ایمان به علىّعلیه السلام آمده است.(158)
-----
156) بقره، 152.
157) كافى، ج1، ص431.
158) تفسیر فرات، ص247.
- ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان، كارساز نیست. «آمنوا و عملوا...»
- ایمان وكار شایسته، كلید محبوبیّت نزد مردم است. «اِنّ الّذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل... وُدّا» هرگاه دیدیم محبوبیّت ما كم شده، عقیده یا عملكرد خود تجزیه و تحلیل كنیم. زیرا كه وعدهى خداوند تخلّف ندارد.
- محبوبشدن به دست خداست. «سیجعل لهم الرّحمن» دلها نیز به دست اوست.
- محبوب شدن، رحمتى الهى است كه نصیب مؤمنان و صالحان مىشود. «سیجعل لهم الرّحمن»
- ممكن است امروز به كار شایستهى شما ارج ننهند، ولى صبر و تلاش مداوم
شما، در آینده به ثمر خواهد نشست. «سیجعل ...»
- محبوبیّت، از الطاف و پاداشهاى الهى در دنیاست. «سیجعل لهم الرّحمن وُدّا» (مؤمنان وصالحان علاوه بر پاداش آخرت، در همین دنیا نیز پاداش مىگیرند)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 حسن روحانی برای اینکه این یک دقیقه حرف حق را بزنه، ۶سال کشور را معطل کرد:
❌ مگر کشورها #دیوانه شدند که با شما مذاکره کنند!
عاشقان مذاکره لااقل حرف حسن روحانی رو گوش بدهید😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هماکنون یک موشک اسراییلی از بالای سر ما رد شد
▪️حاج حسین یکتا زیر موشک باران رژیم صهیونسیتی: اخبار #ایران_همدل در لبنان پیچیده است و ما میبینیم که چه اظهار محبتی به مردم ایران میکنند؛ وقتی این خبر پخش میشود که خانمها انگشتر و سینهریز و دستبند خود را اهدا میکنند.
▪️اگر یک مجاهدی در خط مقدم میجنگد خیالش راحت است که یک امت پشتیبان اوست. گرم گرم طلا و نقدینگی که تحویل ما دادید ما امانتدار شما هستیم و میرسد به دست مردم لبنان.
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
هدایت شده از شاخص
12.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكاً وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى (124)
قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَى وَقَدْ كُنتُ بَصِيراً (125)
و هر كس از یاد من روى گرداند، پس همانا براى او زندگى تنگ و سختى خواهد بود و ما او را در قیامت نابینا محشور مىكنیم.
(در قیامت خواهد) گفت: پروردگارا! چرا مرا نابینا محشور كردى در حالى كه من (در دنیا) بینا بودم؟!
آیهى قبل بشارت به پیروان حقّ مىداد، ولى این آیه هشدار واخطار به روىگردانان از حقّ، تا بیم و امید در كنار هم مطرح شده و مؤثّر باشد.
در روایات، رها كردن خط ولایت اهلبیت علیه السلام یا ترك كردن فریضهى حج، مصداق اعراض از یاد خدا شمرده شده است.(142)
مراد از سختى و تنگى زندگى، نداشتن نیست، بلكه بسیارى از سرمایهداران به خاطر حرص، ترس و دلهره، در فشار و تنگنا زندگى مىكنند.(143)
سؤال: كور بودن مجرمین، با آیه «اقرء كتابك»(144) كه خواندن نامه اعمال نیاز به چشم دارد، چگونه قابل جمع است؟
پاسخ: چون در قیامت مواقف متعدّد است، ممكن است در موقفى بینا و در موقف دیگر اعمى باشند.
روایات متعدّدى مراد از كورى در قیامت را ندیدن راه حقّ وخیر دانستهاند.(145)
امام سجادعلیه السلام پس از تلاوت آیهى «مَن اعرض... ضنكاً» فرمودند: قسم به خداوند! همانا قبر، باغى از باغهاى بهشت یا گودالى از گودالهاى جهنّم است.(146) بنابراین دامنه معیشت تنگ تا برزخ نیز ادامه دارد.
-----
142) تفسیر نورالثقلین.
143) تفسیر نمونه.
144) اسراء، 14.
145) منلایحضرهالفقیه، ج2، ص447.
146) بحار، ج7، ص 104.
- انسانها در انتخاب آزادند. «من اعرض»
- فطرت انسان بر خداپرستى است، انبیا و ادیان آسمانى تنها آن را یادآورى مىكنند. «عن ذكرى»(147)
- دورى از یاد خدا مایه اضطراب، حیرت و حسرت است، هر چند تمكّن مالى بالا باشد. «من اعرض ...»
- زندگى آرام و شیرین، فقط در پرتو یاد و ذكر خداست. «من اعرض عن ذكرى»
- معنویت در زندگى مادّى نیز نقش مهمى دارد. «ومن اعرض عن ذكرى فان له معیشة ضنكا»
- كسى كه در دنیا چشم جانش را بر روى حقایق بست، در قیامت كور محشور خواهد شد. «من اعرض - یوم القیامة اعمى»
- بى ایمان، هم در دنیا زندگى مشقّتبار دارد و هم در آخرت از نعمت دیدن محروم است. «من اعرض - معیشة ضنكا - یوم القیامة اعمى»
-----
147) ذكر» یادآورى چیزى است كه انسان فراموش كرده است.
بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ (18)
(این چنین نیست،) بلكه ما حقّ را بر باطل مىكوبیم تا مغز آن را در هم بشكند، پس بىدرنگ، باطل محو و نابود مىشود. و واى بر شما از آنچه (خداوند را به آن) توصیف مىكنید (و نسبت لهو و لعب و بیهوده كارى مىدهید).
كلمه «قَذف» به معناى پرتاب از راه دور و با سرعت و قدرت است و كلمه «دَمغ» نیز به ضربهاى گفته مىشود كه به سر مىخورد و تا مغز اثر مىگذارد.
كلمه «وَیل» به معناى عذاب و هلاكت است و در جایى بكار مىرود كه مورد استحقاق هلاكت را داشته باشد.(17)
-----
17) لسان العرب.
- پیروزى حقّ، اراده و خواست خداوند و جلوهاى از هدفدارى نظام آفرینش است. «بل نقذف بالحقّ»
- برخورد حقّ با باطل باید تهاجمى باشد نه تدافعى. «نقذف»
- سنت خداوند بر نابودى و محو باطل است. «نقذف - فیدمغه»
- حقّ بر باطل پیروز است. «فاذا هو زاهق»
- محو شدن باطل با حضور حقّ در جبهه است. «نقذف بالحقّ على الباطل»
- در مبارزه علیه باطل باید سرعت، قدرت و هدف گیرى درست مراعات شود. «نقذف - فیدمغه»
- باطل باید به كلّى نابود شود، نه آنكه نیمه جانى داشته باشد. «یدمغه»
- باطل رفتنى است. «فاذا هو زاهق»
- حكومت چند روزهى باطل، بر اساس سنت مهلت دادن الهى است و عاقبت از آن متقین و اهل حقّ است. «فاذا هو زاهق»
- واى بر كسانى كه آفرینش را بازیچه مىدانند. «و لكم الویل ممّا تصفون»
33.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥روایت جلسه وحشتناک دولت
🔻این کلیپ دردناک را حتما حتما ببینیم
تا بدانیم چرا حتما باید راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند...
چرا این روایت مستقیم اینقدر دیر منتشر می شود؟
آیا شایسته است دوباره به همین وضعیت به عقب برگردیم؟