eitaa logo
مسجد میثم
129 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
17 فایل
نظرات و پیشنهادات @reeducation
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺قابی ماندگار از بانیان وضع موجود که تنی چند از ایشان به واسطه‌ی دولت دوباره بر مسند قدرت باز گشته اند 🌐 دولت وفاق منافقین
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دروغ های پزشکیان را باور نکنید ... بنزین لیتری ۸۵۰ تومان تمام میشه 🌐 دولت نفاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت فاطمه (علیها السّلام) فرمودند: 🔸اِلهی اَصلِح لی دینی، الّذی هُوَ عِصمَةُ اَمری، وَ اَصلِح لی دُنیایَ الّتی فیها مَعاشی، وَ اَصلِح لی آخرتیَ الّتی الَیها مَعادی، وَاجعَلِ الحَیاةَ زیادهً لی مِن کلّ خَیرٍ، وَ اجعَلِ الموتَ راحَهً لی مِن کُلّ شرًّ 🔹خداوندا! دینم را اصلاح کن که نگهدار کار من است، دنیای مرا اصلاح کن که خانه ی تلاش و معاش من است، آخرتم را اصلاح کن که بازگشتم به سوی آن است، زندگی مرا سبب زیادی هر خیر، و مرگ مرا مایه ی راحتی از هر شّر قرار بده 📗الصحیفة الفاطمیه، ص ۵۶ 🔻شرح حدیث 🔸«دین» و «دنیا» و «آخرت»، جلوه گاه حضور معنادار انسان در جهان هستی است. 🔸بعضی در اعتقادات به بیراهه می روند حتی تا حد شرک و کفر. 🔸گروهی برای رسیدن به دنیا دست به هر کاری می زنند حتی گناه. 🔸گروهی هم در پی لذتها و خوشی هایند حتی به قیمت باختن آخرت و تباه کردن سرنوشت و دچار شدن به عذاب ابدی. 🔸اگر «دین» کسی اصلاح شود، دچار بی دینی و انحراف فکری و عقیدتی نمی شود، و اگر دنیای کسی اصلاح شود، معاشی سالم که زمینه ساز معاد مطلوب است، خواهد داشت و اگر آخرت کسی اصلاح شود، اسیر دنیا نمی شود و به فکر آبادانی آخرت خواهد بود. 🔸این سه خواسته ی مهم و سرنوشت ساز به زندگی و مرگ انسان جهت و معنا می دهد. 🔸چگونه ممکن است زندگی سبب افزونی هر خیر برای انسان شود و چه سان می توان مرگ را موجب راحتی از هر بدی قرار داد جز با اصلاح دین و دنیا و آخرت؟ 🔸بازنده کسی است که آخرت را ببازد. 🔸برنده هم کسی است که به سعادت اخروی برسد. 🔸باید زندگی را دورانِ کِشت «خیر و صلاح» قرار داد تا مرگ آدمی طلیعه ی ورود به مرحله ی «برداشت اجر» باشد. 📗منبع: ، جواد محدثی
❌حمله شارلاتانیزم رسانه ای و سایبری های اصلاحات به مخالفان ولنگاری فضای مجازی در حالیکه هنوز دولت پزشکیان نتوانسته هیچ برنامه عملیاتی و قابل اجرایی برای اعمال مدیریت و حکمرانی بر فضای مجازی ارائه دهد ،سیاهی لشکر رسانه ای حامی دولت در اقدامی سخیف و پلشت ترور رسانه ای مخالفان ولنگاری و بی قانونی فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی را در دستور کار قرار داده اند. ظاهرا میخواهند بدون اینکه هیچ طرح و برنامه اصولی برای مدیریت فضای مجازی ارائه دهند ،سکوهای اطلاعاتی دشمن مانند تلگرام و اینستاگرام را رفع فیلتر کنند و کمر پیام رسان داخلی را بشکنند.... @ سرطان اصلاحات
اصلاح‌طلبان ماسونی بزرگترین سرمایه اسرائیل و آمریکا در ایران
🔴عواقب عقب نشینی از احکام الهی ⏪ دیدید که مساله غرب زده ها، پلیس امنیت اخلاقی، گشت ارشاد، طرح نور و ... نبود؟ ▪️کسانی که با اصل یا الزام حجاب مخالفت دارند، هیاهو و جنجال به راه می اندازند؛ هر قانونی که می خواهد باشد، باشد. ⏪وقتی یک بار در برابر آنها عقب نشینی کردید، به آنها فرمول دادید که چگونه شما را وادار به عقب نشینی کنند! 🔴 # دولت نفاق میلی
. 🔴 در این شبهای عزاداری، از وعاظ و سخنوران بخواهیم در این علیه حجاب و عفاف، به میدان رزم آمده از حکم الله حجاب دفاع کنند.
‍ عمریست رهین منت زهرائیم🌹 🌸مشهور شده به عزت زهرائیم مُردیم اگر به قبر ما بنویسید🥀 🍃ما پیر غلام حضرت زهرائیم ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، ان شاءالله در نجف و کربلا نائب الزیاره شما خواهم بود.   تسلای قلب نازنین امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف و تعجیل در ظهور حضرتش ۱۴ صلوات التماس دعا
🔷 پیرامون نسب خانوادگی محمد جواد ظریف با حاج علی نقی کاشانی (یهودی مخفی ایرانی) 🔹️برای پی بردن به واقعیت موضوع و حقایقی از زندگی وزیر دو زیست خارجه حسن روحانی دو پست بعدی را حتما به دقت مطالعه نمایید👇👇
🎯 مثلث برمودا در ایران (١) ⬅️ از تجّار متموّل ایران در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم است. آن‌گونه که نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سال‌های ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتش‌های متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد. ⬅️ قهرمان میرزا سالور (عین‌السلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴،‌ حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵ / ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت: 📝 باغ مرحوم نبیل‌السلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده. 🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهٔ نخ‌ریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پس‌کوچه [است] و آب روان هم ندارد. 🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بی‌محابا بدون تعمّق ملک می‌خرند، عمارت می‌سازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان، فروشی است، مثل ریگ پول می‌دهند. 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷ ⬅️و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود: 📝 در روزنامه هم بود، همسایهٔ شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه به‌هم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟) 🔸 نمازی، باز همسایهٔ دورتر من، سال قبل در دو معاملهٔ کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است. 🔸 قمار هم بین این‌ها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت می‌شود. شبی یک‌هزار و دویست تومان به صاحب‌خانه و مجلس می‌دهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان می‌بندند. عبدالعلی خان [خواجه‌نوری] می‌گفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت می‌شود. 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳ ⬅️ فروشندهٔ باغ فوق به ، که پس‌کوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، به‌نحوی که را متحیّر کرد، ‌«میرزا ابراهیم‌خان نبیل‌السلطنه» است که بعدها پسرش، ، رئیس دفتر شد و دخترش، ، سناتور. و فرزندانش از سرشناس بودند. ⬅️این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحران‌های مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری به‌منظور تبادل غیرقانونی پول () شبیه است. ⬅️علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهٔ ریسمان‌ریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهٔ فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که ، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمان‌ریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور افتتاح شد. ⬅️ احداث این کارخانه در به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین و بود که در آن زمان ‌مرغوب‌ترین پنبه ایران به‌شمار می‌ر‌فت. بخش مهمی از ‌زارعین این اراضی از طوایف شبان بودند که از زمان صفویه به‌تدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهٔ زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند. ⬅️ عین‌السلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است: 📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایف‌الحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را). 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷ ✍️ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود ┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅ 🌍 🌐 به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2273706174C41237230d4
🎯 مثلث برمودا در ایران (۲) سی‌وسه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار،‌ در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت: 📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاه‌آباد رسیدیم. اسب‌ها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت می‌کنند. باد می‌آمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عمله‌جات را از گرفته بود. حالیه هم باز همان‌ها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاق‌ها است. 📚 روزنامهٔ خاطرات عین‌السلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹ تصور می‌کنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوق‌الذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده می‌شد. با توجه به اسنادی ‌که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند ‌اطلاعات دقیق‌تری‌ دربارهٔ ‌«حاج علینقی کاشانی» و شرکایش،‌ و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشت‌های عین‌السلطنه را مستند و کامل کند. در سال‌های پسین می‌کوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آن‌گونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز می‌کرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيت‌الله‌العظمی بروجردی، «وجوهاتی» می‌داد. ورّاث مادی و معنویِ این‌گونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته می‌کنند و دربارهٔ منشاء و سازوکار خاندان خود ‌سکوت می‌کنند. سرگذشت ما را به نتایجی شگفت می‌رساند. این تأمل نشان می‌دهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود و سپس انتقال دولت به ، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهٔ کشت پنبهٔ فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که به‌خاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهٔ خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهٔ فوق در انتهای همین نوشته) محمود احمدی‌نژاد اصالتاً از طایفه مهاجر به است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه (مهاجر به ) و از جانب مادر از طایفهٔ است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) است. قبلاً و در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم: 📝 «در سال‌های ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهٔ جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی. 📝 آن زمان برای هیچ‌کس قابل تصور نبود که در آیندهٔ دور از دو خانوادهٔ ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان (مهدی‌شهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را به‌دست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگ‌ترین ‌تأثیرات را خواهند گذارد.» ✍️ استاد عبدالله شهبازی ┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅ 🌍 🌐 به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2273706174C41237230d4