eitaa logo
مسجدالرسول(ص)کهریزسنگ
391 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
41 فایل
🌾هدف کانال : اطلاع رسانی و تقویت امور فرهنگی مسجدالرسول(ص) و شهرمان کهریزسنگ🍃 #مسجد_الرسول_ص #مرکز_نیکوکاری #قرض_الحسنه #کانون_فرهنگی_منادی‌وحدت #پایگاه_مقاومت_شهید_قاسمی
مشاهده در ایتا
دانلود
اشکالات متعدد به روایت نهم ربیع وارد است هم به سند هم به محتوای روایت!!!
این متن کتاب اقبال سید بن طاووسه!!! می‌فرماید:در مورد نهم ربیع ۲چیز یافتم: یه روایت عظیم الشان از شیخ صدوق یافتم که هر چه ورق زدم کتب را چیز قابل اعتمادی برای اعتماد به اون روایت نیافتم دیگه اینکه بعضی برادران غیر عرب ما این روزا جشن میگیرن به زعم اینکه روز هلاکت یکی از دشمنان خدا و رسوله(جالب اسمش رو هم نمیارن!!!)
در صفحه بعد می‌فرماید اگه روز هشتم ربیع شهادت مولای ما امام عسکریه پس نهم ربیع آغاز ولایت حضرت مهدی هست و شادی و بزرگداشت این روز به همین خاطر است!!!
اما متن اون روایت عظیم الشان در مورد نهم ربیع👇
هدایت شده از رضا
ما رواه خلف السید النبیل علی بن طاوس رحمة الله علیهما فی کتاب زوائد الفوائد، و الشیخ حسن بن سلیمان فی کتاب المحتضر، و اللفظ هنا للاخیر، و سیاتی بلفظ السید قدس سره فی کتاب الدعا قال الشیخ حسن: نقلته من خط الشیخ الفقیه علی بن مظاهر الواسطی، باسناد متصل، عن محمد بن العلا الهمدانی الواسطی و یحیی بن محمد بن جریح البغدادی، قالا: تنازعنا فی ابن الخطاب فاشتبه علینا امره، فقصدنا جمیعا احمد بن اسحاق القمی صاحب ابی الحسن العسکری علیه السلام بمدینة قم، و قرعنا علیه الباب، فخرجت الینا صبیة عراقیة من داره، فسالناها عنه،عراقیة من داره، فسالناها عنه، فقالت: هو مشغول بعیده فانه یوم عید. فقلنا: سبحان الله! الاعیاد اعیاد الشیعة اربعة: الاضحی، و الفطر، و یوم الغدیر، و یوم الجمعة، [ج31، ص121] قالت: فان احمد بن اسحاق یروی عن سیده ابی الحسن علی بن محمد العسکری علیهما السلام ان هذا الیوم هو یوم عید، و هو افضل الاعیاد عند اهل البیت علیهم السلام و عند موالیهم. قلنا: فاستاذنی لنا بالدخول علیه، و عرفیه بمکاننا، فدخلت علیه و اخبرته بمکاننا، فخرج علینا و هو متزر بمئزر له محتبی بکسائه یمسح وجهه، فانکرنا ذلک علیه، فقال: لا علیکما، فان فقال: لا علیکما، فانی کنت اغتسلت للعید. قلنا: ا و هذا یوم عید؟. قال: نعم، و کان یوم التاسع من شهر ربیع الاول-، قالا جمیعا: فادخلنا داره و اجلسنا علی سریر له، و قال: انی قصدت مولانا ابا الحسن العسکری علیه السلام مع جماعة اخوتی کما قصدتمانی بسرمن‌رای، فاستاذنا بالدخول علیه فاذن لنا، فدخلنا علیه صلوات الله علیه فی مثل هذا الیوم و هو یوم التاسع من شهر ربیع الاول و سیدنا علیه السلام قد اوعز الی کل واحد من خدمه ان یلبس ما یمکنه من الثیاب الجدد، و کان بین یدیه مجمرة یحرق العود بنفسه، قلنا: بآبائنا انت و امهاتنا العود بنفسه، قلنا: بآبائنا انت و امهاتنا یا ابن رسول الله! هل تجدد لاهل البیت فی هذا الیوم فرح؟!. فقال: و ای یوم اعظم حرمة عند اهل البیت من هذا الیوم؟!. و لقد حدثنی ابی علیه السلام ان حذیفة بن الیمان [ج31، ص122] دخل فی مثل هذا الیوم و هو التاسع من شهر ربیع الاول علی جدی رسول الله صلی الله علیه و آله، قال حذیفة: رایت سیدی امیر المؤمنین مع ولدیه الحسن و الحسین علیهم السلام یاکلون مع رسول الله صلی الله علیه و آله و هو یتبسم فی وجوههم علیهم السلام و یقول لولدیه الحسن و الحسین علیهما السلام: کلا هنیئا لکما علیهما السلام: کلا هنیئا لکما ببرکة هذا الیوم، فانه الیوم الذی یهلک الله فیه عدوه و عدو جدکما، و یستجیب فیه دعا امکما. کلا! فانه الیوم الذی یقبل الله فیه اعمال شیعتکما و محبیکما. کلا! فانه الیوم الذی یصدق فیه قول الله: (فتلک بیوتهم خاویة بما ظلموا) کلا! فانه الیوم الذی یتکسر فیه شوکة مبغض جدکما. کلا! فانه یوم یفقد فیه فرعون اهل بیتی و ظالمهم و غاصب حقهم. کلا! فانه الیوم الذی یقدم الله فیه الی ما عملوا من عمل فیجعله هبا منثورا قال حذیفة: فقلت: یا رسول الله! و فی امتک و اصحابک من ینتهک هذه الحرمة؟. [ج31، ص123] فقال رسول الله (صلی الله علیه و آله): نعم یا حذیفة! جبت من المنافقین یتراس علیهم و یستعمل فی امتی الریا، و یدعوهم الی نفسه، و یحمل علی عاتقه درة الخزی، و یصد الناس عن سبیل الله، و یحرف کتابه، و یغیر سنتی، و یشتمل علی ارث ولدی، و ینصب نفسه علما، و یتطاول علی امامة من بعدی، و یستحل اموال الله من غیر حلها، و ینفقها فی غیر طاعته، و یکذبنی و یکذب اخی و وزیری، و ینحی ابنتی عن حقها، و تدعو الله علیه و یستجیب الله دعاها فی مثل هذا الیوم. قال حذیفة: قلت: یا رسول الله! لم لا تدعو ربک علیه لیهلکه فی و یظهر منه ورود روایة اخری عن الصادق علیه السلام بهذا المضمون رواها الصدوق رحمه الله، و یظهر من کلام خلفه الجلیل ورود عدة روایات دالة علی کون قتله فی ذلک الیوم، فاستبعاد ابن ادریس و غیره رحمة الله علیهم لیس فی محله، اذ اعتبار تلک الروایات مع الشهرة بین اکثر الشیعة سلفا و خلفا لا یقصر عما ذکره المؤرخون من المخالفین، و یحتمل ان یکونوا غیروا هذا الیوم لیشتبه الامر علی الشیعة فلا یتخذوه یوم عید و سرور. فان قیل: کیف اشتبه هذا الامر العظیم بین الفریقین مع کثرة الدواعی علی ضبطه و نقله. قلنا: نقلب الکلام علیکم
دو تا منبع آوردن واسه روایت: ۱)زوائد الفوائد که منسوب است به پسر سید ابن طاووس از علمای قرن هشتم و نسخه چاپی هم نداره و یه نسخه خطی ازش هست و خدشه دارد انتساب ۲)المحتضر که سند روایت مرسل است یعنی یه نفر از قرن هشتم از یه نفر در قرن سوم روایت نقل کرده!!!!(مثه اینکه بنده بدون واسطه بگم ۵۰۰سال پیش شاه عباس اینجور گفت!!!!) تازه قسمت عظیمی از روایت در قرن سوم زمان امام هادی از زمان پیامبر و قرن اول نقل شده که فاصله زیاده و عجیبه که از خود ائمه طاهرین قبل از امام هادی روایت اینچنینی نداریم!!! بعضی راویانش مجهولن و اسمی ازشون تو کتب رجالی نیس ۷۲اسم برا این گفتن فقط بخاطر حذف فیزیکی دشمن؟!!!! تفکرشون که بود! وووووووو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم ما همیشه دینشون رو از فقها و مراجعی مثل مرحوم آیت الله بهجت گرفته اند!!!
هفته وحدت، بر همه مسلمین جهان مبارک♥️ 🔻@MasjedAR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیغی که در مصاف به فریاد دین رسید اینبار در غلاف به فریاد دین رسید آتش به سینه اگر داری شعله ور مباش هیزم بیارِ سوختن خشک و تر مباش
هدایت شده از منتظر
با سلام انشاالله گروه از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳ باز می‌شود برای پاسخ به سوالات از ساعت ۲۱ در خدمت مخاطبان عزیز هستیم موضوع بحث امشب: نسبت برائت با زندگی راحت و بندگی منتظر حضور دوستان و شنیدن نظرات و سوالات شما هستیم گروه شوکران فرهنگ عضو شوید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3878421316Cf1867efcc4
هدایت شده از منتظر
جمع بندی مباحث شب گذشته پیرامون لعن و برائت از دشمنان مرده یا سقیفه قرن بیست و یکم ۱_اهمیت و ارزش تبری؛تبری فعل مکلف و محدوده آن https://eitaa.com/54847276/8345 ۲_نظر رهبر انقلاب در مورد وحدت و تفرقه؛معنای وحدت؟ https://eitaa.com/54847276/8348 ۳_چرا مرگ بر شاه واجب و توهین به مقدسات اهل سنت حرام است؟ https://eitaa.com/54847276/8352 ۴_روحانیون مخالف وحدت از کافی تا مجتهدی؛ معنای شرط قبولی اعمال با ولایت https://eitaa.com/54847276/8364 ۵_معنای کلمه لعن؛ توهین در قرآن؟قرآن و احترام به مقدسات دیگر مذاهب https://eitaa.com/54847276/8372 ۶_لعن علنی و غیر علنی؛ تئوریزه کردن لعن غیر علنی خود بزرگترین لعن علنی است؛ جامعه قرن بیست و یکم و فضای غیر علنی؟ https://eitaa.com/54847276/8378 ۷_لعن و برائت از دشمنان زنده یا مرده؟ نسبت صحیح با دشمنان مرده؟ https://eitaa.com/54847276/8386 ۸_انواع تبری؛ لعن به عنوان تبری لسانی با مصداق دشمنان امروز اهل بیت معنا دارد https://eitaa.com/54847276/8401 وَآخِرُ دَعْوَانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ به گروه شوکران فرهنگ بپيونديد 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3878421316Cf1867efcc4