eitaa logo
مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها
685 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
11.1هزار ویدیو
520 فایل
اگر سؤال یا پیشنهادی دارید با شماره ۰۹۱۳۳۵۱۶۳۰۱پیام بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نامه ای به ۵ تن از سران اصلاحات یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در نامه ای به ۵ نفر از سران اصلاح طلب خواستار بیان مواضعشان نسبت به بیانیه اخیر میرحسین موسوی شد. 🔻به گزارش ایسنا، متن نامه مجتبی توانگر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید حسن خمینی حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد موسوی خوئینی‌ها جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری جناب آقای دکتر محمدرضا عارف سلام علیکم نوشتار اخیر آقای میرحسین موسوی نقطه عطفی در حیات سیاسی جریان اصلاحات است زیرا از یک سو ادبیات نوشتار، راوی کینه و کنایه‌های تحریف‌آمیز و غیراخلاقی است و از سوی دیگر سرانجام پس از سال‌ها تظاهر به ملی‌گرایی، ماهیت ایران‌ستیز خود را آشکار کرد. او که روزگاری به هتاکان روز عاشورا لقب «مردان خداجو» داد، امروز در کنار تکفیری‌ها علیه سربازان حضرت زینب(س) با قلم، انتحار می‌کند. ۱۳ سال قبل در شرایطی که جامعه جهانی آماده پذیرش و نرمش در برابر خواسته به‌حق جمهوری اسلامی در مذاکرات بود و حتی آمریکایی‌ها به صورت مکتوب اعلام نرمش و انعطاف کرده بودند، با عملکرد آقای موسوی و برچسب تقلب به انتخاباتی که ۴۰میلیون ایرانی در آن مشارکت کرده بودند، به سبب شکل‌گیری یک شکاف سیاسی و اجتماعی که کشور را تا آستانه پرتگاه جنگ داخلی پیش برد، ناگهان ورق علیه ایران برگشت و موجی از تحریم‌ها و قطعنامه‌های سنگین علیه ایران تصویب شد که تاکنون گره کور آن باز نشده است. عجیب این که امروز هم در شرایطی که از یک‌سو شواهد نشان می‌دهد منطقه غرب آسیا آبستن اتفاقاتی است و محور مقاومت از پس بیش از یک دهه نبرد با تروریست‌های تکفیری آماده زورآزمایی با ماجراجویی‌های جدید اسرائیلی‌هاست و از سوی دیگر مراودات کشور با همسایگان وارد فاز جدیدی شده و حتی مسئله عادی‌سازی روابط با عربستان نیز در حال پیشرفت است و درست در زمانی که گمانه‌ها درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها بیش از هرزمان دیگری جدی شده تا شاید اقتصاد کشور و معیشت مردم از زیر فشار اقتصادی ناشی از این تحریم‌ها رها شود، ناگهان باز بیانیه‌ای از سوی آقای موسوی منتشر می‌شود که از یک سو ضد منافع و امنیت ملی است و از سویی مخرب انسجام و همگرایی است که در این شرایط کشور نیاز دارد تا بتواند با اتکا به آن از برهه کنونی عبور کند؛ چیزی شبیه اتمسفر سال ۸۸ که آقای موسوی یک تنه آن را علیه منافع ملی برهم زد. برآیند تحلیلی نوشتار آقای موسوی نشان می‌دهد که او راهبردی به غایت خطرناک برای مردم شریف ایران و دلربا برای دشمنان جمهوری اسلامی را طراحی می‌کند که اقدامی ناهمسو با استیلای کانون‌های پیشرفت در نسل جدید ایران و از سوی دیگر پیوند با ویران‌طلبان ایران‌ستیز از تکفیری‌ها تا منافقین است. جریان اصلاحات از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی اعلام حمایت تمام عیار نسبت به رفتار و گفتار آقای میرحسین موسوی داشته است و این روند حمایت از عملکرد وی در جریان اصلاحات، در همه این سال‌ها استمرار داشته است به نحوی که کنش‌گران سیاسی اصلاح‌طلب در کارزار رقابت سیاسی انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، همواره خواهان رفع محدودیت‌های قانونی درباره او بوده‌اند. بنابراین در برهه کنونی که آقای میرحسین موسوی به صراحت خواهان تغییر راهبردی الگوی سیاست‌ورزی جریان اصلاحات است و آنان را به سمت رفتارهای ضدمیهنی و ضد منافع ملی راهنمایی می‌کند؛ مهم است که جامعه بداند واکنش این جریان به مواضع اخیر چهره مورد حمایت خود چیست و با او چه می‌کند؟ مسلما این نوشتار ظهور یک تناقض تاکتیکی در جریان اصلاحات نیست بلکه بزنگاهی راهبردی برای شناخت نیروهای سیاسی همسو با اصلاحات است  و قطعا تقلیل نوشتار مذکور به موضع‌گیری فردی، امری خلاف واقع است زیرا اگر به ناهنجاری‌های رفتاری آقای موسوی معتقد بودید، نباید در ادوار تاریخی گذشته، پیگیر بازگشت کنشگری آسیب‌رسان به آرمان اصلاحات می‌بودید. آقایان سیدحسن خمینی، سید محمد خاتمی، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف؛ محتوای موضع اخیر آقای موسوی به گونه‌ای است که اگر جریان اصلاح‌طلب، امروز با این مواضع کینه‌توزانه و ضد منافع ملی تعیین تکلیف نکند در حقیقت با خودشان تعیین تکلیف کرده و خود را مقابل مردم و انقلاب قرار داده‌اند. لذا دیگر نمی توان ادعای پرتکرار اصلاح‌طلبی در چارچوب قانون اساسی را از کسانی پذیرفت که آشکارا با مواضع ضد قانون اساسی و ضد منافع ملی آقای میرحسین موسوی تعیین تکلیف نکرده‌اند. کسانی که در ماجرای شهادت شهید سلیمانی و تشییع تاریخی پیکر سید شهدای مدافع حرم توسط مردم نسبت به او و آن حرکت مردمی ابراز ارادت می‌کردند امروز باید ثابت کنند که
آن ادعا و ابراز ارادت، سیاسی‌کارانه و مزورانه بوده یا برخاسته از اعتقادشان به انقلاب اسلامی و مدافعان حرم؟* امیدوارم کسی در جریان اصلاحات این شرایط مهم و نقطه عطف را درک کند و یکبار برای همیشه تکلیف این جریان را با دوگانگی‌های رفتاری و گفتاری در مقابل مواضع ضد امنیت ملی و منافع مردم روشن کند.»
🔲 👈 دیدید به حرف من رسیدید؟! 🔹یک معامله معیوب (نقد- نسیه) را تصور کنید: عضو خانواده با وجود هشدار های شما، دارایی گرانبهای خانواده (مثلا زمین و آپارتمان یا طلا و خودرو) را می فروشد، اما در مقابل، یک چک بی محل می گیرد. ♦️معامله را هم این گونه ترتیب می دهد که ابتدا، سند حقوقی فروش را امضا می کند و ما یملک را هم تحویل طرف مقابل می دهد، و سپس، چکی را می گیرد با این وعده که در آینده نقد خواهد شد. ضمنا، شرط های امکان نقد کردن چک را هم در اختیار خریدار قرار می دهد. 🔹تصور کنید هفت سال از این معامله گذشته و معلوم شده که چک، هم بی محل است و هم، گروگان خریدار کلاهبردار. ♦️حالا اگر شما برای زنده کردن اموال خانواده و جبران خسارت، یا وادار کردن طرف مقابل به نقد کردن چک، عرق ریختید و همت به خرج دادید، معنایش این است که نصیحت ناشنوی و خودرایی آن عضو خانواده درست بوده و شما اشتباه می کرده اید؟! 🔹برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، درباره فاجعه حقوقی- سیاسی برجام، دقیقا همین شگرد فرار به جلو را در پیش گرفته اند و با وقاحت می گویند: "مگر شما برجام را فاجعه نمی دانستید، پس چرا درباره آن مذاکره می کنید؟! دیدید از حرف خود برگشتید و به حرف ما رسیدید!". ♦️انگار نه انگار که این مالباختگی، دستپخت خود آنهاست و دیگران می خواهند سنگ انداخته شده در چاه را بیرون بیاورند! 🔹البته عضو عادی یک خانواده، معمولا در چنین معاملات خسارتباری، گرفتار نادانی و غرور و فریب خوردگی می شود. اما برخی از بانیان متعمّد برجام که با دیدن فجایع آن ژست طلبکاری می گیرند، فراتر از خطا و ندانم کاری، با طرف های غربی شراکت دارند، یا پادویی آنها را می کنند. محمد ایمانی
🔰سمت حسین 🔹درباره برنامه پر مخاطب «حسینیه معلی»، پدیده تلویزیون در محرم امسال 🔸محرم امسال یک برنامه تلویزیونی بیننده های زیادی را پای تلویزیون نشاند؛ حسینیه معلی با تهیه کنندگی سیدبشیر حسینی برنامه ای بود که به نظر می رسد توانست در جلب نظر بیننده ها و منتقدان موفق باشد. برنامه ای که ساختار فرم آن بر پایه تلنت شو شکل گرفته بود اما تا حد قابل قبولی توانسته بود این فرم را به خدمت محتوای ارزشمند خود درآورد و نتیجه، یک سبک نو و ابتکاری در برنامه سازی مدهبی مردمی بود. نه شبیه عصر جدید بود و نه حتی شبیه «وجیها بالحسین» عراقیها. 🔸یکی از مهمترین ویژگیهای برجسته این برنامه، حفظ اصول محتوایی امر روضه و مداحی برای امام حسین در قالب و فرم نمایش و اجرا بود. اساسا محور یک برنامه تلنت شو، دیده شدن و شو و نمایش خلاقیت و هنر فردی است؛ اما حسینیه معلی تا حد بسیار خوبی توانست در عین به نمایش درآوردن هنر و خلاقیت و استعداد افراد و تواناییهای کارشناسان خود، به محل نمایش «خود» و محور شدن افراد تبدیل نشود؛ بلکه محور این برنامه نمایش «حسین» و «عاشورا» و محور قرارداشتن مفاهیم عاشورایی و حسینی بود؛ یعنی دقیقا همان چیزی که فلسفه عزاداری و هیاهو و دسته‌روی حسینی در خیابان و کوچه و حسینیه و هیأت است. 🔸از نشانه های اخلاص سازندگان و توجه عامدانه آنها به دیده نشدن خودشان، علاوه بر ارتباط قلبی‌ای که مخاطب از همان قسمت اول برنامه با آن برقرار کرد می توان به عدم درج نام و نشان عوامل و سازندگان برنامه اشاره کرد. 🔸رقابتی نبودن برنامه از دیگر عوامل موفقیت برنامه در رسیدن به اهداف محتوایی خود بود. انتخاب درست کارشناسان مداحی هم از دیگر عوامل موفقیت حسینیه معلی بود. مداحانی که توانستند بین حضور در یک برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناس و نشستن در یک مجلس روضه و همچنین قرار گرفتن در موقعیتهای معمول جلسات خصوصی روضه خوانی خودشان که به تبادل و تعامل و چرخش شعر و نوحه و گریز و روضه می گذرد، به خوبی جمع کنند. 🔸تنوع سبک و مدل مداحی، روضه خوانی و مرثیه سرایی شرکت کنندگان و توجه به آیینهای عزاداری اقوام مختلف ایرانی و حتی دیگر کشورها، از نقاط برجسته حسینیه معلی بود. مادحین و روضه خوانان نوجوان، جوان، میان سال و مسنی که به خوبی نشان دادند ایران و امت شیعه، چه استعدادها و ظرفیتهای کم نظیری در عرصه ذاکری اهل بیت دارد. حضور نوجوانان و جوانان حافظ و قاری قرآن، جانباز دفاع مقدس، خانواده تعزیه خوان، جوان پرده خوان و نقال، سنتی خوان، ابتهال خوان، مداح نابینا، مداح اهل سنت، مادحین عرب، ترک، لر، کرد، جنوبی، شمالی، مشهدی، اصفهانی، خوزستانی، یزدی، تهرانی، افغانستانی، پاکستانی، تایلندی و ... از جذابیتهای این برنامه بود. 🔸اظهارات فنی و تخصصی چهار کارشناس برنامه در عین توجهات دلی و قلبی آنها به خواندن شرکت کنندگان شاید کمی کمرنگ بود اما ادب این چهار مداح شناخته شده نسبت به هم و نسبت به شرکت کننده ها از درسهای این برنامه بود. مثلا وقتی کارشناس برنامه قصد داشت نقدی را نسبت به شرکت کننده ای مطرح کند با توجه به رقابتی نبودن برنامه، تلاش می کرد به طور غیر مستقیم و در لفافه و در عین حال دقیق و فنی و با رعایت ادب در کلام نقدش را مطرح کند تا احتمالا فقط خود شرکت کننده متوجه نقد و ایراد خود شود. 🔸مجری برنامه هم از بهترین انتخابها برای این کار بود. سلطانی نشان داد هم اهل روضه و هیات است، هم کارش را بلد است و هم اهل نمایش و ادا درآوردن نیست. 🔸تعدد روضه خوانها و زمان یک ساعته برنامه طبیعتا برای مخاطبی که پای تلویزیون نشسته و در فضای هیات قرار ندارد، می توانست کسل کننده باشد، اما عوامل برنامه باز هم در این بخش توانستند تا حد خوبی بر این مساله فائق آیند تا جذابیت برنامه کم نشود و مخاطب تا پایان، همراه و همدل حسینیه معلی باشد. 🔸حسینیه معلی نشان داد می شود محتوای ثقیل صددرصد مذهبی و آئینی را در یک فرم جذاب و حرفه ای و در عین حال مخاطب‌پسند و محبوب ارائه داد؛ بعد از حسینیه معلی، برنامه سازان و مدیران سیما دیگر نمی توانند دوگانه جذابیت-محتوا یا مخاطب- محتوا را بهانه کم کاری و نساختن برنامه های جذاب انقلابی دینی قرار دهند. 🔸تحقق کارکردهای چهارگانه تصریحی رهبر انقلاب برای صدا و سیما در حکم رئیس جدید، یعنی آوردگاه، قرارگاه، آسایشگاه و قرارگاه حتما شدنی و امکان‌پذیر است. صدا و سیمایی که در عین آسایشگاه بودن و جذابیت برای مردم، اندیشگاه فکر و اندیشه ناب انقلابی اسلامی باشد و قرارگاهی برای تبیین مفاهیم عمیق دینی و دفاع از انقلاب اسلامی. 🔸حسینیه معلی، گام نخست و نمونه ای از حرکت در این مسیر است. حسینیه معلی نشان داد صدا و سیما می تواند در عین اینکه مخاطب را پای تلویزیون بکشاند، حسینیه هم باشد، و اندیشه و محتوای متعالی و معلی را هم ارائه دهد. ▪️نه دی •┈
بسم الله الرحمن الرحیم قابل توجه مبلغان و مربیان گرامی جهت پاسخ به سئوالات مخاطبان می توانید به سایت ویکی پاسخ که زیر نظر حوزه های علمیه هست، رجوع کنید https://fa.wikipasokh.com
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: Thursday - 18 August 2022 قمری: الخميس، 20 محرم 1444 🌹 امروز متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علی العسكری عليهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹دفن پیکر جون در کربلا توسط بنی اسد، 61ه-ق 📆 روزشمار: ▪️5 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️14 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️29 روز تا اربعین حسینی ▪️37 روز تا شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️39 روز تا شهادت حضرت امام رضا علیه السلام ✅ با ما همراه شوید... 🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia 🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: امام نور و امام نار(3) «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولئِكَ يَقْرَؤُنَ كِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا» (اسراء/71) «روزى كه هر گروهى از مردم را با پيشوايشان فرامى‌خوانيم، پس هر كس نامه‌ى عملش به دست راستش داده شود، پس آنان نامه‌ى خود را (با شادى) مى‌خوانند و كمترين ستمى بر آنان نمى‌شود.» پیام ها 7. امامت و ولايت، در متن زندگى مطرح است، نه آنكه صرفاً موضوعى اعتقادى و در حاشيه‌ى زندگى باشد. رهبر، زمينه‌ساز سعادت يا شقاوت مردم مى‌باشد. 8. در قيامت، نيكان از خواندن نامه‌ى عمل خود شاد مى‌شوند و يكديگر را صدا مى‌زنند كه بياييد نامه‌ى مرا بخوانيد. 9. انسان عملكرد خود رابه صورت مكتوب دريافت خواهد كرد. 10. محاكمه‌ى انسان‌ها در قيامت بر اساس دلائل و اسناد مكتوب است. 11. كيفر و پاداش در قيامت، صددرصد عادلانه است. (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: Friday - 19 August 2022 قمری: الجمعة، 21 محرم 1444 🌹 امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكری عليهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹امروز 📆 روزشمار: ▪️4 روز تا شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام ▪️13 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️28 روز تا اربعین حسینی ▪️36 روز تا شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️38 روز تا شهادت حضرت امام رضا علیه السلام ✅ با ما همراه شوید... 🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia 🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: کوردلی و گمراهی(1) «وَ مَنْ كانَ فِي هذِهِ أَعْمى‌ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمى‌ وَ أَضَلُّ سَبِيلًا» (اسراء/72) «و هر كس در اين دنيا كوردل و گمراه باشد، در آخرت نيز كور و گمراه‌تر خواهد بود.» نکته ها: در قيامت علاوه بر صحنه‌هايى كه انسان‌ها مُهر بر لب و لال برانگيخته مى‌شوند، عده‌اى هم نابينايند. نابينايىِ آنجا ريشه در كور دلى دنيا دارد. در روايات است: كسى كه حج بر او واجب شود ولى حج نرود، يا قرآن بخواند ولى عمل نكند، كور محشور مى‌شود. كور دلى بدتر از كورى چشم است، چنانكه حضرت على عليه السّلام مى‌فرمايد: «شر العمى عمى القلب»، بدترين كورى، كورى دل است. و همچنين فرمودند: «أشد العمى من عمى عن فضلنا» بدترين و سخت‌ترين كورى، كورى كسى است كه چشم ديدن فضايل مارا ندارد. كورى در قيامت در آيات ديگر هم آمده است، از جمله: «نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى‌ وُجُوهِهِمْ عُمْياً» (اسراء/97)، همچنين آيه‌ى 125 سوره طه، كور برانگيخته شدن در قيامت را در اثر كور دلى در دنيا و فراموش كردن آيات الهى و اعراض از حقّ دانسته است. (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
🔥 گروه سرود فجر جاوید یزد 🔥 💢از علاقه مندان این هنر دعوت به عمل می آید : گروه سنی 9 تا 16 سال🌈 ✅جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره : +98 991 368 0211 +98 937 882 7632 مراجعه فرمایید. 🌟کانال ایتا :https://eitaa.com/fajrejavid_ir
چوب خرما، از چوب‌های در دسترس موجود در کشور به شمار می‌آید؛ زیرا ۲۲-۲۰ درصد از نخلستان‌های جهان در ایران جای گرفته‌اند. از دیرباز از این چوب برای ساخت انواع وسایل زندگی و مسکن بهره می‌برده‌اند. وجود بناهای ۵۰۰ -۳۰۰ ساله ساخته شده از چوب درخت خرما، نشان از استحکام و دوام این چوب دارد. در سال‌های اخیر از این چوب برای ساخت سقف خانه‌های روستایی استفاده می‌شد. از چوب خرما در ساخت آلاچیق، سایه‌بان، مبلمان، میز و صندلی، سرویس خواب، ظروف آشپزخانه و… نیز به ویژه در مناطق نخل‌خیز استفاده می‌شود چوب خرما، پتانسیل بالایی برای تولید انواع محصولات را دارا می‌باشد اما متأسفانه به دلیل کمبود امکانات و تکنولوژی لازم، این محصولات هنوز تجاری نشده و نیاز و توانایی تولید آن‌ها به رسمیت شناخته نشده است. 🌴🌳موسسه ثقلین راه زندگی🌳🌴 https://eitaa.com/thagalayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک‌های حامد کاشانی در مهلا ؛ در قبال خیلی‌ها اشتباه قضاوت کردم ! رو سیاه ترینم ! @BisimchiMedia‌‌