eitaa logo
مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها
696 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
11.4هزار ویدیو
527 فایل
اگر سؤال یا پیشنهادی دارید با شماره ۰۹۱۳۳۵۱۶۳۰۱پیام بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
زلال وحی: سورۀ قدر(2) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ(1) «همانا ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم.» نکته ها 1. خداوند، امور عالم را از طريق فرشتگان و با واسطه آنان به انجام مى‌رساند. لذا در بسيارى از آيات قرآن، فعل‌ها و ضميرهاى مربوط به خداوند به صورت جمع آمده است. چنانكه در آغاز اين سوره مى‌فرمايد: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ» ما قرآن را نازل كرديم. 2. بر اساس نظر مفسّران، قرآن دو بار نازل شده است. يكبار به صورت يكپارچه در شب قدر كه اين سوره به آن اشاره دارد و بار ديگر به صورت تدريجى در مدت بيست و سه سال دوره رسالت پيامبر(ص). 3. تعبيرات قرآن نيز درباره نزول اين كتاب آسمانى دو گونه است. برخى با واژه «انزلنا» از ريشه انزال به معناى نزول دفعى آمده و برخى ديگر با واژه «نزّلنا» از ريشه تنزيل به معناى نزول تدريجى آمده است. (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: سورۀ قدر(3) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ(1) «همانا ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم.» نکته ها 4. از انضمام آيه‌ «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» با آيه‌ «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ» (بقره/158) معلوم مى‌شود كه شب قدر در ماه رمضان است، امّا اينكه كدام يك از شب‌هاى ماه رمضان است، در قرآن چيزى بر آن دلالت ندارد و در روايات نيز به صورت مردّد ميان يكى از سه شب آمده است. 3. چنانكه از امام صادق عليه السّلام در مورد شب قدر پرسيدند: آن حضرت فرمود: در شب نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم رمضان جستجويش كن. البته معروف ميان اهل سنّت آن است كه شب بيست و هفتم رمضان، شب قدر است. (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: سورۀ قدر(4) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ(1) «همانا ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم.» پیام ها 1- شب قدر، شب شكرگزارى و تشكر از خداوند است. زيرا مهم‌ترين نعمت خداوند بر بشر، يعنى قرآن نازل شده است. «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» 2- ظرف و مظروف بايد متناسب باشند. بهترين كتاب در بهترين شب بر بهترين انسان‌ها نازل مى‌شود. «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
بسم الله الرّحمن الرّحیم خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند ❇ بی‌شک خداوند نیازمند نیست ولی برای کمک به خود مؤمنین چنین دعوت به کار خیر نموده است. 💥 این روزهای فتنه که با پشتیبانی فواحش و سلیطه‌های خارج نشین توان بیشتری گرفته و روز به روز با قدرت بیشتر در حال پیشروی سنگر به سنگر است تا جایی که حتی سنگرهایی از حوزه های علمیه را هم فتح نموده و اکنون به صراحت خون دل‌خوردنهای پیرجماران از برخی عمامه به سرها برای همگان عیان می‌شود. روزهای سختی است، امام جامعه تنها مانده و فریادهای «هل من ناصر ینصرنی» ایشان بی‌پاسخ مانده است. سالهاست بی در و پیکر بودن فضای مجازی کشور را فریاد می‌زند و هنوز جوانان انقلابی معتقدند فیلترینگ فضای مجازی باید برداشته شود؛ ایشان فریاد می‌زنند وظیفه حکومت اسلامی اجرای احکام اسلام است، اگر امروز در مقابل مسأله حجاب کوتاه بیاییم، فردا در مقابل خرید و فروش علنی مشروبات الکلی و سایر گناهان اجتماعی هم باید کوتاه بیاییم با این حال برخی معممین و انقلابی‌ها معتقدند با این کار در جامعه دوقطبی ایجاد می‌شود. 👈 مگر خداوند بیش از دو قطب به ما معرفی نموده، قطب خدا و قطب شیطان، خیر و شر، حق و باطل، انبیاء و مستکبرین؛ که همه از یک جنس‌اند. آیا قطب دیگری داریم؟ آنچه برخی به آن استناد می‌کنند و بواسطه آن مانع اجرای احکام اسلامی می‌شوند بیانات مقام معظم رهبری در نکوهش ایجاد دوقطبی در جامعه است؛ باید تذکر دهیم مواردی که معظم له بیان فرموده‌اند دو قطبی‌های ۱- جناحی و انتخاباتی ۲- قومی- قبیله ای ۳- مذهبی بین شیعه و سنی ۴- مجلس و دولت و ۵- سیاسی مدل بنی صدر- بهشتی هستند. 👌 یقیناً هیچ گاه نائب الامام، اجرای احکام اسلامی را موجب دوقطبی شدن جامعه نخوانده و نمی‌داند که در این صورت فلسفه آمدن انبیای الهی زیر سؤال می‌رود، چون شاخص‌ترین هدف انبیاء، تفکیک بین جنود الرحمان و جنود الشیطان و تقویت جنود الرحمان بوده است. با این دیدگاه غلط قیام انبیاء، قیام خونین حضرت سیدالشهداء، قیام حضرت روح الله خمینی و سایر مصلحین عالم، دوقطبی سازی جامعه و مردود خواهد بود! 😔 تأسف‌بارترین جای مسأله این است که کسانی چنین هشداری می‌دهند که اغلب از طیف روحانیون و انقلابیون جامعه هستند. ابتدا باید برای این جماعت روشن شود که دوقطبی سازی درون جامعه به اختلاف افکنی‌های سیاسی و مذهبی و قومیتی برمی‌گردد نه به اصل اجرای حدود الهی در کشوری که بر تارک آن کلمه جمهوری اسلامی نقش بسته است. به عنوان شاهد کلام و رد نظریه این حضرات سه نمونه از موارد مشابه که در عمر قریب به نیم قرن این حکومت تجربه شده است بیان می شود: ۱- طرح کنترل جمعیت که طرحی استکباری برای کنترل نسل شیعه ولی در قالب زیبای «زندگی بهتر با فرزند کمتر» به جامعه اجبار شد و با پشتوان محکم دولتی اقداماتی نظیر مقطوع النسل کرن مردان و زنان جامعه، کشور را به بحران پیری آتی کشاندند. نقدهای وارد بر این طرح به کنار، آنچه مشخص است این طرح، خلاف رویه الهی تکثیر نسل بود ولی با فضاسازی سنگین رسانه‌ای و اجبار و در مواردی تحمیق مردم، متأسفانه به اجرا درآمد. چرا کسی برای این انقلاب جمعیت‌زدا که مخالفین متعددی هم داشت، فریاد دوقطبی سازی سر نداد؟ ۲- الزام به بستن کمربند ایمنی در خودروها؛ برخی مخالفین طرح معتقد بودند بستن یا نبستن کمربند مسأله‌ای شخصی است و به جان شخص راننده مربوط است (گرچه بعدها برای سرنشین هم اجباری شد) شاید کسی نخواهد جان خود را در تصادفات حفظ کند چرا حکومت، رانندگان را ملزم به کاری کند که فردی و شخصی است؟ به هر حال در چند مرحله و با جرائم مختصر تا سنگین و تهدید به ابطال گواهینامه و خواباندن خودرو، این طرح در کشور اجرا شد و همچنان پابرجاست. چرا کسی داد نزد که این مسأله فردی و شخصی است و به حکومت ارتباط ندارد یا چرا دوقطبی ایجاد می‌کنید؟ ۳- مسأله کنترل بیماری کرونا که جدیدترین تجربه از این نوع الزامات در کشور و بلکه در بیشتر کشورهای جهان بود؛ کرونا یک بیماری پیشرفته از جنس آنفلوانزا و سرماخوردگی بود که بر اساس پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی در کشور ما محدودیتهای شدیدی به همراه داشت. سه گام: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک تنفسی و واکسن به اجبار در دستور کار حکومت قرار گرفت. عدم ارائه بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما و در واقع ممنوعیت سفرهای تفریحی، زیارتی و شغلی و ... (داخلی و خارجی)، عدم ارائه خدمات دولتی و خصوصی، پرداخت جرایم نقدی، تهدید به اخراج از محل کار و امثالهم برخی از فشارها و اجبارهای دولتی برای تمام افراد جامعه بود در حالیکه به اعتقاد برخی افراد و حتی اطبای سنتی، چنین سخت‌گیری‌هایی لازم نبود و در موارد متعدد که بعدها مشخص شد این مدل انجام واکسیناسیون، عوارض متعددی برای تزریق کنندگان به دنبال داشت.
این دیدگاه وجود داشت که بیماری فرد ممکن است به دیگران هم سرایت کند، لذا انجام این محدودیت‌ها امری فردی نیست و به کل جامعه برمی‌گردد؛ لذا همه باید مطیع قانون باشند. علی‌ای‌حالٍ بعد از گذشت چند سال اعلام شد بیماری کرونا کنترل شده ولی در عمل می‌بینیم هر سال سویه‌های جدیدی معرفی می‌شود و بیماری با شاخصه‌هایی که ذکر می‌شد، ریشه کن نشده است. در هر سه مثال ذکر شده یعنی اعمال کنترل جمعیت، الزام به بستن کمربند ایمنی و رعایت محدودیت‌های کرونایی بدون هرگونه رفراندوم یا نظرسنجی و علیرغم وجود مخالفین متعدد، به جبر حکومت انجام شد. علیرغم برخی تجمعات انسانی مخالفین در مرکز و برخی شهرهای کشور و بدون ایجاد دوقطبی کذایی که امروزه آلت دست برخی طرفداران انقلاب و مذهبی‌ها یا مذهبی‌نماها شده است. در موارد بالا برخی اعمال حتی بدون تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان صورت گرفت. پس نتیجه می‌گیریم اهرم فشار «دوقطبی سازی جامعه» صرفاً یک توهم خودساخته است و نباید به آن اعتنا نمود. 🚩 شبهه دیگری که در جامعه و بیشتر از زبان حامیان جمهوری اسلامی و قشر مذهبی حامی انقلاب بیان می‌شود این است که «الان اولویت کشور مسائل اقتصادی است نه بحث فرهنگ و خصوصاً حجاب» و یا این عبارت که «اگر اقتصاد مملکت درست شود، مسأله حجاب هم حل خواهد شد». در پاسخ باید گفت اولاً: منکر ضرورت بحث معیشت و اقتصاد کشور نیستیم، اما اگر کسی مالی از دست بدهد، ولو به سختی، با تلاش بیشتر یا وام و قرض و ... قابل جبران است اما اگر عفاف و غیرت و دین کسی از دست برود آیا قابل جبران است؟ در ثانی: وضعیت بی‌حجابی در قشر مرفه و بالانشین شهرها بیشتر است یا در قشر فقیر و حاشیه نشین؟ در مقوله حجاب اشراف و آقازاده‌های متمول بیشتر هنجارشکنی می‌کنند یا فقرا و افراد کم‌بضاعت؟ یقیناً پاسخ مشخص است؛ پس معلوم می‌شود شبهه ارتباط بی‌حجابی با فقر اقتصادی حرفی بی‌اساس و فاقد وجاهت است بلکه اغلب خلاف آن چیزی است که مطرح می‌شود! 🚩 مورد دیگر، دستاویز قراردادن آیه «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّين» توسط مذهبی‌های صورتی و بی‌حجاب‌هاست. مایلم این ابهام را یک بار برای همیشه برطرف کنم: اولاً کسی که منکر ضروریات دین مثل حجاب که از واضحات قرآن می‌شود، حق ندارد به آیه همین قرآن استناد کند و با تمسک به آن عمل ضدقرآنی خود را توجیه کند. دوماً این برداشت از آیه فوق کاملاً غلط و غیرعلمی است؛ در ادامه همین آیه خداوند می‌فرماید: قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ. به صراحت می‌فرماید در دین اجبار نیست چون راه هدایت و گمراهی مشخص است پس هر کس به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان بیاورد به ریسمان محکمی چنگ زده که ناگسستنی است و خداوند شنوا و داناست. در این آیه می‌فرماید در پذیرش اصل دین اجباری نیست، کسی که دین خدا را می‌پذیرد تحت حمایت خداوند قرار می‌گیرد و طبیعتاً خلاف آن هم صادق است. در تکمیل این آیه، در جاهای متعددی خداوند شروطی را برای اهل ایمان (کسی که دین را پذیرفته) ذکر فرموده؛ باید و نبایدهای متعددی به نام حلال و حرام مقرر داشته که بدون مراعات آنها، کسی دین ندارد. کسی نمی‌تواند ادعای دینداری کند و آن شرایط را رد کند. مخلص کلام اینکه در اصل پذیرش دین اجبار نیست ولی اگر دین را پذیرفتیم باید شرایطش را هم قبول کنیم. لا اکراه فی الدین تا قبل از قبول دین است؛ بعد از پذیرش دین، دیگر لاکراه معنی نمی‌دهد؛ الزام به انجام نماز و روزه و سایر واجبات و ترک گناهان بزرگ از شروط لاینفک دین هستند. پس مشول آیه «لا اکراه فی الدین» فقط برای کافران هستند و فرد باایمان نمی‌تواند بگوید در دین اجباری نیست. پذیرش دین یعنی پذیرش انواع محدودیت‌های شرعی که خداوند تبارک و تعالی مقرر فرموده است؛ مثلاً کسی که تابعیت کشوری را قبول می‌کند ناگزیر به پذیرش قوانین آن کشور هم هست. اصل پذیرش دلخواه است و نه اجبار، اما بعد از کسب تابعیت، الزام به رعایت قانون آن کشور خدشه ناپذیر است. 👈 اما برگردیم به اصل بحث مقوله مقابله با بی‌حجابی و نظر مخالفین برخورد با این طیف؛ در همه جای دنیا، احترام به قانون ضروری و عدم احترام به قانون با مجازات همراه است خواه عدم احترام از نوع فردی با جتماعی باشد مثلاً دزدی از یک فرد یا اختلاس از یک اداره، عبور از چراغ قرمز راهنمایی رانندگی یا چاقوکشی و نزاع خیابانی؛ اما در کشور ما چون حکومت از نوع جمهوری اسلامی است، قوانین توسط نمایندگان جمهور مصوب و توسط فقهای شرع تأیید می‌شوند تا هر دو اصل جمهوریت و اسلامیت مراعات شود.
در ایران برای اعمالی نظیر روزه‌خواری در ملأعام در ماه رمضان، مجازات درنظر گرفته شده است با اینکه شاید اکثر قریب به اتفاق جامعه روزه‌دار نباشند، مجازات بی‌حجابی از همین نوع است؛ بدلیل قانون شرع و مراعات حق‌الناس، افراد جامعه موظف‌اند برخی محدودیت‌های اجتماعی را بپذیرند، همانطور که فردی که روزه نگرفته در صورت خوردن و آشامیدن در منزل شخصی محدودیتی ندارد، فرد بی‌حجاب هم در محیط خصوصی محدودیتی ندارد اما در صورت حضور در میان جامعه باید قانون مربوطه را مراعات کند. اگر بخواهیم به اسم مخالفت با دوقطبی‌سازی، مجازات بی‌حجابی لغو شود، باید موارد متعدد دیگری از قانون هم ملغی گردد که این کار با اساس حکومت ما همخوانی ندارد و شدنی نیست. 🚩 مقوله بعدی، تهیه عکس و فیلم از شخص قانون‌شکن مانند بی‌حجاب است. بسیاری از بی‌حجابان با قانون‌شکنی و دین‌ستیزی، عکس برداشتن روسری خود را برای فلان زن خارج نشین ضداسلام ارسال می‌کنند تا با گسترش این پدیده شوم، از جامعه ما عفت‌زدایی کنند. همین افراد معتقدند موبایل اسلحه ماست و حق استفاده از آن را داریم؛ چرا مخالفین بی‌حجابی حق استفاده از این وسیله برای دفاع از خود و اثبات جرم طرف مقابل را نداشته باشند؟ اگر کسی به صوت مکشفه در خیابان یا هر جای عمومی دیگر تردد می‌کند، چگونه عمل خلاف شرع خود را درست ولی تهیه عکس از آن را خلاف می‌داند؟ در حالی که اولی خلاف قانون و جرم ولی دومی خلاف قانونی نیست. اگر تهیه عکس و فیلم ممنوع است ( که نیست) پس وجود این همه دوربین مداربسته در سطح شهر و ادارات و فروشگاه‌ها و درمانگاهها و غیره و ذلک اعم از دولتی و شخص که شبانه‌روزی از تمام مردم عکس و فیلم می‌گیرند و بدون کسب مجوز و کسب رضایت مردم فعالیت می‌کنند چرا ممنوع محسوب نمی‌شوند. لابد پاسخ می‌دهند وجود این دوربین‌ها مثل تمام دنیا برای ایجاد امنیت است. خوب وجود دوربین در دست آمران به معروف هم برای ایجاد امنیت اخلاقی و اجرای قانون الهی امر به معروف و نهی از منکر است. آیا اخذ و انتشار عکس و فیلم همه جا و توسط همه کس مجاز است الّا آمرین به معروف و ناهیان از منکر؟! ❓چرا وزیر کشور که به استناد قانون، از آمرین به معروف حمایت می‌کند را متهم به دوقطبی‌سازی در کشور می‌کنند؟ کجای اجرای قانون، دوقطبی‌سازی است؟ طبق اطلاعات متعدد، تعداد زنان مکشفه، زیر ده درصد جامعه زنان کشور است، شما با استناد به کدام مبانی عقلی برخورد قضایی و قانونی با این متخلفین را دوقطبی‌سازی می‌نامید؟ ❓آیا مطالبه قانونی بالای 90 درصد جامعه را فدای امیال نفسانی زیر ده درصد اشراف جامعه کردن ظلم مسلّم نیست؟ ❓چرا یک آمار واقعی از طیف بدحجابان که اغلب با پشتوانه پدر و همسر صاحب منصب خود، قانون‌شکنی می‌کنند منتشر نمی‌کنید تا دست این افراد برای جامعه رو شود؟ ❓آیا دفاع شما از قانون‌شکنان، دوقطبی‌سازی بین اکثریت مردم مخالف قانون‌شکنی و ترویج اباحه‌گری با حاکمیت جامعه نیست؟ ❓چرا خلاف واقع، اعمال جریمه را تأثیرگذار نمی‌‌دانید، آیا اثر جرایم متعدد راهنمایی و رانندگی و جرایم ایام کرونا خلاف نظر شما را ثابت نمی‌کند؟ ❓چرا اجازه می‌دهید یک زن بدکار(به اعتراف خودش) در خارج از کشور برای جامعه متدینین و انقلابیون نسخه بپیچد، فتنه به پا کند؛ حجاب از سر زنان ما بردارد و شما به جای مقابله، تسلیم خواست شیطانی او و مریدان قانون‌گریز او می‌شوید؟ ❓مگر امام راحل (ره) نفرمود صاحبان این انقلاب، پابرهنگان و خانواده شهدا هستند، آیا امروز صاحبان اصلی انقلاب حامی بی حجابی‌اند یا از عدم برخورد مسئولین با این هتاکان، خون دل می‌خورند؟ ❓آیا براستی مانند فتنه سال 1401 از این می‌ترسید که حکومت به دست این عده قلیل بیفتد و شما با بدست آوردن دل آنها می‌خواهید از مجازات پس از سرنگونی! در امان بمانید؟ حاشا که چنین باشد. نه انقلاب بدست آنان می‌افتد و نه اینکه اگر انقلاب بدستشان بیفتد به شما رحم خواهند کرد! 🔆❗ما معتقدیم فرصت دادن به بی‌حجابان به بهانه فرهنگ‌سازی، مشابه طرح زمان خریدن با دادن زمین به بعثی‌هاست. کشور بزرگ و ملت فهیم ما تجربه دوران کرونا را دارد. فرهنگ‌سازی قوی رسانه‌ای با تمام امکانات اعم از صداوسیما، مطبوعات، شبکه‌های مجازی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و ... و همزمان اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ی بازدارنده مانند جریمه‌های ریالی درشت به تناسب نوع تخلف، ابطال گذرنامه، تعلیق کار اداری، محرومیت از خدمات اجتماعی و ... می‌تواند این بلای خانمان سوز و سیل ویرانگر را در مدتی کوتاه مهار نماید. ما تجربه تغییر پوشش از چادر در اوایل انقلاب به نیم‌تنه‌های شکم باز امروزی در فاصله کمتر از 40 سال داریم. نگذارید وضع عفت کشور از این بدتر شود که آه مؤمنین و خاصه امام زمان (عج) و نایب برحق ایشان دامنگیرتان شود و باز می‌گویم: خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند.
✅✅✅ یک پیشنهاد اجرایی هم در پایان این مطالب ارائه می‌کنیم: اگر تهیه عکس و فیلم از مجرمین قانون‌شکن را رودرروی هم قراردادن مردم می‌دانید، چرا مانند دیگر کشور از ابزار قدرتمند دوربین‌های موجود در سطح شهر استفاده نمی‌کنید؟ با تصویب قانون لازم، مأموران قانون را مجاز به دسترسی کامل (در مواقع لزوم) به فیلم و لایو (پخش زنده) دوربین‌های سطح خیابان‌ها، اماکن دولتی و خصوصی نمایید. با تشخیص چهره متخلفین توسط نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید متخلفین را اعمال قانون نمایید. فراخوانی آنها به مراکز تذکر قانونی برای اولین بار تخلف و گوشزد مجازات‌های بعدی با اظهار افراد و یا ارسال پیامک به موبایل شخصی افراد برای اعلام نظارت قانونی بر تخلفات صورت گرفته و ارسال قبض فیزیکی جریمه در تخلفات بعدی به منزل افراد یا از طریق پیامک امری اثرگذار خواهد بود. ایجاد محدودیت‌های اجتماعی و حتی در صورت لزوم، زندان و مجازات تندتر را می‌توان برای افراد جری قانون ستیز در نظر گرفت. این روش با کمترین هزینه و کمترین نیرو، بدون ظهور و بروز صحنه‌های جنجالی در کف خیابان و فضاسازی‌های منفی رسانه‌های معاند، به راحتی قابل اجراست البته اگر عزمی برای اجرای قانونی الهی در بین مسئولین امر وجود داشته باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 عواقب کسی که با اقوام خود قهر باشد و صله رحم انجام ندهد چیست؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی https://eitaa.com/dars_akhlaq114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بیان خاطره بسیار زیبا از برخورد مرحوم آیت الله میرزا علی آقا قاضی و علامه طباطبایی 🍃 https://eitaa.com/joinchat6d1k8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنانی کمتر نشر داده شده پیرامون جدیت برخورد قاطعانه با بدحجابی؛ از دقیقه سوم بیشتر دقت کنید. جالبه این کلیپ خیلی کم در فضای مجازی نشر داده میشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام کننده مثل ابراهیم رئیسی⬆️ کارهایی که تا الان دولت آقای رئیسی کرده است.
مسابقه 💠 لطفا عدد گزینه صحیح را به سامانه 30001951 پیامک کنید. 💠 هر روزه به قید قرعه به ۵ نفر هدایای نقدی تقدیم خواهد شد. 🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️ 📲 صفحه مجازی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد: 🔰@nehzateyazd 🌐 پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا حالا فکر کردید اگر به جای یه مغز دو تا مغز داشتید چی می‌شد؟🤔 🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️ 📲 صفحه مجازی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد: 🔰@nehzateyazd 🌐 پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚❓آیا خداوند در قیامت هم ستارالعیوب هست؟ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین https://eitaa.com/dars_akhlaq114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله اکبر 🙂☝️🏻گسترش اسلام در اروپا.....(لندن) در جایی زنان و دختران تو ایران دارند کشف حجاب میکنن در عوض توی اروپا اونا دارند با حجاب میشن انبوه زنان محجبه در خیابانهای لندن را ببینید. ماشاءالله 💠بزودی اسلام اروپا را خواهد گرفت‼️ ان شاء الله 🤲 ✍ امیداست این ویدئو دست به دست بچرخه و همه گیر بشه تا یک عده عقب مانده از اسلام و دینِ حق و انسانیت بفهمندکه آنها بعداز مدتها راهی را رفتند و فهمیدند که هدایتها و دستورات اسلام برای رشد بشریت است و سبب عزت انسانهاست... 👌👏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 در آخرالزمان زنانی ظاهر می‌شوند که کشف حجاب می‌کنند و لخت و عریان بیرون می‌آیند! 🔸 سخنی عجیب از امیرالمومنین علی (ع) درباره زنان! 📚 منبع: من لا يحضره الفقيه ج۳، ص۳۹۰ 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 در آخر امت من مردانی خواهند بود که... بر آنها لعنت کنيد که آنها لعنت شده‌اند. 🔸 قسمت دوم کلیپ حجاب در آخرالزمان | حدیث از پیامبر (ص) درباره بی غیرتی مردان در آخرالزمان! قسمت اول: 🔻 https://t.me/Halalzadeha/34142 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از شگفتی‌های بزرگ اقیانوس دهان بزرگ این ماهی است که زمانی بخواد غذا بخورد دهان خود را کامل باز می‌کند 💫امام علی (ع): "ای کسی (خدا ) که در دریاها آثار شگفت انگیز او نهان است!" 📓 نفحات القرآن ج2 ص275 امام سجاد (ع) دعای جوشن کبیر ⚠️حواسمان باشد 14 قرن پیش بدون ابزار لازم به عجایب آفرینش در دریاها اشاره شده . اللّهم صلّ علی محمّدوآل محمّد و عجّل فرجهم 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم 👈کپی آزاد @Emmam_Ali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️سوالات شب اول قبر از زبان عباس موزون (با سابقه بیش از ۳ هزار کیس تحقیقی تجربه نزدیک به مرگ) نقطه‌زنی در فضای مجازی با کانال تک‌ تیرانداز انقلاب👇 💥@enghelab_sniper
«چه کسانی در ایران بیشتر غر می‌زنند ؟؟! از میان فرزندان خانواده، برادری دارم که بیشترین درآمد و بیشترین هزینه را دارد و پدرم هم بیشترین کمک مالی را به او می‌کند، اما بیشترین غر زدن و بی احترامی به پدر و خانواده متعلق به اوست... در بین اقوام و فامیل، پولدارترین‌ها و مرفه‌ترین‌ها، بیشتر از بقیه غر می‌زنند و از زندگی ناراضی‌اند و مشکلات اجتماعی بیشتری دارند... درکلاس دانشجویانم، دانشجوی مرفه که پدرش کارخانه‌دار است، بیشتر از مابقی غر میزند و امواج منفی می‌پراکند... در شهرمان، مردم مناطق مرفه و پولدار بیشتر از مناطق فقیر و بی‌بضاعت غر می‌زنند و از زندگی و مملکت می‌نالند... در مرکز استان، با وجود بیشترین رفاه و سهم بودجه، بیشتر از شهرستان‌ها غر می‌زنند و می‌نالند ... استان‌های مرفه و برخوردار، بیشتر از استانهای محروم غر می‌زنند و خودتحقیر و ابراز فلاکت می‌کنند... در تهران با وجود رفاه و امکانات بهتر، بیشتر از دیگر شهرها غر می‌زنند و ناامیدی همراه با مشکلات روحی و روانی بیشتری دارند... لطفا بفرمایید چرا؟ آیا با سبک زندگی غربی خانواده ارتباطی دارد؟ آیا زمان آن نرسیده که محرومان جامعه جایگاه واقعی خود را بیابند؟ و این غر زنندگان مرفه، مالیات واقعی خود را بپردازند؟؟؟ ✍🏻 کانال افق ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅قابل توجه امامان و مسئولین مساجد👇👇 ✨ انتقاد حاج محمود کریمی از وضعیت مساجد رونوشت : امامان محله ائمه جماعات مساجد هیأت امناء مساجد ༺🦋 تبلیغات اسلامی شهرستان یزد https://eitaa.com/nehzat_yazd
🌹📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: یکشنبه - ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ میلادی: Sunday - 24 March 2024 قمری: الأحد، 13 رمضان 1445 🌹 امروز متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها) ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹هلاکت حجاج بن یوسف ثقفی لعنة الله علیه، 95ه-ق 📆 روزشمار: ▪️2 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️5 روز تا اولین شب قدر ▪️6 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام ▪️7 روز تا دومین شب قدر ▪️8 روز تا شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام ✅ با ما همراه شوید... 🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia 🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia 🔗 روبیکا: rubika.ir/taqvim_shia ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: سورۀ قدر(5) «وَ ما أَدْراكَ ما لَيْلَةُ الْقَدْرِ(2) لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر» (3) «و تو چه دانى كه شب قدر چيست؟ شب قدر از هزار ماه بهتر است.» نکته ها 1. كلمه «قدر» در قرآن، در چند معنا به كار رفته است: الف) مقام و منزلت. چنانكه مى‌فرمايد: «وَ ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ» (انعام/91) آن گونه كه بايد، مقام و منزلت الهى را نشناختند. ب) تقدير و سرنوشت. چنانكه مى‌فرمايد: «جِئْتَ عَلى‌ قَدَرٍ يا مُوسى‌» (طه/40) اى موسى تو بنا بر تقدير (الهى به اين مكان مقدّس) آمده‌اى. ج) تنگى و سختى. چنانكه مى‌فرمايد: وَ مَنْ قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ‌ ... (طلاق/7) كسى كه رزق و روزى بر او تنگ و سخت شود ... دو معناى اول در مورد «لَيْلَةِ الْقَدْرِ» مناسب است، زيرا شب قدر، هم شب با منزلتى است و هم شب تقدير و سرنوشت است. (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: سورۀ قدر(6) «وَ ما أَدْراكَ ما لَيْلَةُ الْقَدْرِ(2) لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر» (3) «و تو چه دانى كه شب قدر چيست؟ شب قدر از هزار ماه بهتر است.» نکته ها 2. هستى، حساب و كتاب و قدر و اندازه دارد. «وَ إِنْ مِنْ شَيْ‌ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ» (حجر/21) هيچ چيز نيست مگر آنكه خزانه آن نزد ماست و جز به مقدار تعيين شده فرونمى‌فرستيم. حتّى مقدار نزول باران از آسمان حساب شده است. «وَ أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً بِقَدَرٍ» (مؤمنون/18) نه تنها باران، بلكه هر چيز نزد او اندازه دارد. «وَ كُلُّ شَيْ‌ءٍ عِنْدَهُ بِمِقْدارٍ» (رعد/8) چنانكه خورشيد و ماه، از نظر حجم و وزن و حركت و مدار آن حساب و كتاب دقيق دارد. و «الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ بِحُسْبانٍ» (الرّحمن/5) «منبع: تفسیر نور» 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
هر کسی دعای مجیر را در ایام البیض ماه رمضان (۱۳.۱۴.۱۵) بخواند گناهانش امرزیده شود اگر به اندازه قطرات باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‎‌‎⊰ ‎‌‌‎‌••━⊰•• تا دم لحد بی حد و عدد یا علی مدد