eitaa logo
مسجد امام علی علیه السلام بفروییه
242 دنبال‌کننده
10هزار عکس
12.1هزار ویدیو
80 فایل
ولایة علی بن ابی طالب حصنی ارتباط با ادمین کانال ⬇️ @admin_masjed_emamali
مشاهده در ایتا
دانلود
💠برتری حضرت خدیجه علیهالسلام از دیدگاه حضرت آدم علیه السلام حضرت آدم علی نبینا وآله وعلیه السلام می‌فرمایند: انّی لسید البشر یوم القیامه الا رجل من ذریتی نبی من الانبیاء یقال له محمد صلی الله علیه و آله فضّل علیّ باثنین ، زوجته عاونته و کانت له عونا و کانت زوجتی علیّ عوناً. من در قیامت سرور همه افراد بشر هستم جز مردی از فرزندان من که او پیغمبری به نام محمد صلی الله علیه و آله است و بر من از دو جهت برتری دارد : ۱) همسر او یار و یاورش می‌باشد. ۲)همسر او خدمتگزار اوست. اما همسر من بر ضرر من اقدام کرد بحار الانوار : ج۱۶ ص۱۱. دهم ماه رمضان، وفات حضرت ام‌المؤمنین خدیجه کبری را خدمت امام زمان علیه السلام وشما شیعیان بزرگوارایشان تسلیت عرض می‌نمایم
زندگی نامه مختصر جناب خديجه الکبری(س) پدر او: خو يلد بن عبد الغري بن قُصَي بن كلاب است. مادر او: فاطمه دختر زائده بن أصَم است. تولد: سال 68 پيش از هجرت. لقب: طاهره وفات: در ماه رمضان سال دهم بعثت و پس از سه روز بعد از وفات ابوطالب است. پيغمبر(ص) او را در حجون دفن كرد و خود او را در قبر گذاشت و سال وفات او عام الاحزان (سال اندوه ها) ناميده شده است و خديجه به هنگام وفات 65 سال داشت. حضرت خدیجه سلام الله علیها یکی از چهار زن کامل دنیا، اولین و بهترین همسر رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم و مادر فاطمه زهرا و طاهر است.  کنیه او «ام هند» است جریان خواستگاری و ازدواج رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم با خدیجه خواندنی و مفصّل است. خدیجه به رسول خدا گفت:«من برای شما زنی را در نظر گرفته‌ام.»  رسول خدا فرمود:«او کیست؟»  خدیجه عرض کرد:« او کنیز شما خدیجه است.»  خدیجه که یکی از ثروتمندان عرب به شمار می آمد و نوشته اند هشتاد هزار شتر و پول های فراوانی در دست افراد مختلف برای تجارت داشت، وقتی می خواست با رسول خدا ازدواج کند، گفت:«به خدا قسم ای محمـد، اگر مال تو کم است، مال من زیاد است. کسی که خودش را در اختیار تو می‌گذارد، چگونه مالش را در اختیارت نگذارد؟! من با تمام اموال و کنیزانم در اختیار توام.»  خدیجه بعد از ازدواج با رسول خدا به عمویش، ورقه، فرمود:« این اموال مرا بگیر و نزد محمـد ببر و به او بگو من تمام اموال و بردگان و آنچه را در اختیار من است به او هدیه می‌کنم.»  ورقه این خبر را در بین زمزم و مقام ابراهیم با صدای بلند به گوش همه مردم رسانید و آنها را شاهد گرفت.  در جریان کناره گیری رسول خدا از خدیجه قبل از ایجاد نطفه فاطمه علیهاالسلام، پیامبرعمار یاسر را نزد خدیجه فرستاد و فرمود به او بگو:«ای خدیجه گمان مبر که کناره گیری من از توست. نه، خداوند به من چنین امر فرموده است. گمانی جز خیر مبر و بدان، خداوند هر روز چندین بار به ملائکه اش به تو مباهات و فخر می‌کند.»  خدیجه علیه اسلام در هنگام زایمان فاطمه علیهاسلام تنها بود و زن های مکه و قریش از او کناره گرفته بودند. خدیجه را غم و اندوه فرا گرفته بود که ناگهان چهار زن بلندقامت شبیه زن‌های بنی هاشم وارد اتاقش شدند.  خدیجه ترسید. آنها عرضه داشتند:« محزون مباش ای خدیجه. ما فرستادگان پروردگار توایم. ما خواهران توایم: ساره و آسیه و مریم و صفرا. آمده ایم تا تو را کمک کنیم » امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی خدیجه علیهاسلام وفات کرد، فاطمه علیهاسلام به رسول خدا پناه برد. به دور پیامبر می‌چرخید و می‌گفت:«پدر جان، مادر من کجاست؟»  جبرئیل علیه السلام نازل شد و عرضه داشت:«ای رسول خدا، پروردگارت امر فرمود به فاطمه سلام برسان و بگو مادرش در خانه ای است از یاقوت و زبرجد که اطاق‌هایش از طلا و ستون‌هایش از یاقوت قرمز ساخته شده و با آسیه و مریم همنشین است آخرين سخن خديجه، به هنگامي كه بر بستر مرگ خفته بود، از درد و رنج هائي كه در راه پيامبر(ص) ديده بود كم ارج تر نبود. لحظه اي كه شبح مرگ بر چهره او سايه افكنده بود به پيامبر چنين مي گويد: « اي رسول خدا ...... من در حق تو كوتاهي كردم و آنچه شايسته تو بود، انجام ندادم.از من در گذر و اگر اكنون، دل در طلب چيزي داشته باشم, خشنودي توست.» كلمات بر لبان پاكش مي لغزد و آخرين نفسهايش را با خشوع و ايمان بر مي آورد ...... خدا خديجه را رحمت كند. آن نمونه بارز زن مسلمان كه براي عقيده و رسالتش پيكار كرد. طاهر پسر رسول خدا و خدیجه بود که پس از بعثت به دنیا آمد ولی مانند دیگر پسران پیامبر در مکه فوت کرد . *** ابن عباس گفته است: رسول خدا (ص) بر روي زمين چهار خط كشيد و گفت آيا مي دانيد اين چيست؟ گفتند: خدا و رسولش داناترند. پس رسول خدا (ص) گفت: بهترين زنان اهل بهشت چهار تن هستند: خديجه دختر خويلد، فاطمه دختر محمد (ص)، مريم دختر عمران و آسيه دختر مزاحم زن فرعون. مناقب خديجه فراوان است و او از ميان زنان كسي است كه به مرحله كمال رسيده است. او خردمند و با جلال و متدين و پاكدامن و بزرگوار و از اهل بهشت بود. پيغمبر (ص) او را ستايش مي كرد و بر ديگر زنان مؤمن برتري مي داد و او را بسيار بزرگ مي داشت تا جائيكه عايشه مي گفت: به زني رشك نبردم آنچنان كه به خديجه حسد ورزيدم زيرا كه پيامبر (ص) بسيار زياد از او ياد مي كرد. منابع:  1-بحارالانوار، ج ۱۶، ص ۱-۲-۳-۷-۸-۱۲-۵۴-۵۵-۵۶-۷۱-۷۸-۸۰.  2ـ زنان صدراسلام / به قلم محمد علي بحر العلوم / ترجمه محمد علي اميني ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ @orve313
33.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈🏻 این خوشتیپی نیست، این جنایته!! لخت🧜‍♀️ 💠 یه خانواده‌ای دخترشون رو آورده بودند پیش من و گفتند که آقای دکتر لطفاً نصیحتش کنید! خیلی وضع پوششش خرابه!! گفتم دخترم، شما برای چی اینجوری می‌پوشی؟! انگیزت چیه؟! 💥دکتر_سیدعلی_مرعشی
23.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قدیری ابیانه:💸 *در مورد خاوری و اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی و بیشتر و سرنوشت اختلاس‌گران* ⏰ ۶:۱۰ دقیقه ◀️ لطفاً رسانه باشید🙏 https://eitaa.com/ghadiri1404/5396
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍واکنش عجیبه رهبری هنگام دریافت مدرک افتخاری! «من اهل دکتری نیستم. همان طلبگی ما کافی است.»۱۳۸۸/۱۱/۱۳ 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سخنان بسیار مهم رهبر انقلاب در دهه ۷۰ درمورد و 🔺اینکه یک نفر بگوید ده نفر ساکت بنشینند تماشا کنند!! این نهی از منکر نخواهد شد. 🔺منتظر نباشیم دستگاه ها بیایند یک کاری بکنند. مگر لازم است دولت وارد شود؟ خود مردم باید نهی کنند. 🔺نهی از منکر زبانی در هر شرایطی واجب است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جواد تاجیک : شهید آرمان علی‌وردی یکماه قبل از شهادتش به مزارش سر زده بود و گفته بود من به زودی به اینجا می‌آیم 🔹‌ مزار شهید آرمان یکی از شلوغترین مزارهای شهدای بهشت زهراست.
🔶شرح «حکمت۳۷نهج البلاغه » 🔸 ـ ضرورت ترک آداب جاهلى (در سر راه صفین دهقانان شهر انبار تا امام را دیدند پیاده شده، و پیشاپیش آن حضرت مى دویدند. فرمود : چرا چنین مى کنید ؟گفتند عادتى است که پادشاهان خود را احترام مى کردیم، فرمود) «به خدا سوگند که امیران شما از این کار سودى نبردند، و شما در دنیا با آن خود را به زحمت مى افکنید و در آخرت دچار رنج و زحمت مى گردید، و چه زیانبار است رنجى که عذاب در پى آن باشد، و چه سودمند است آسایشى که با آن، امان از آتش جهنّم باشد.» «شرح و تفسیر حکمت ۳۷ نهج البلاغه» ـ تشریفات زشت و زیان آور در زمان هاى گذشته معمول بوده ـ و هم اکنون نیز در بعضى از نقاط جهان معمول است ـ که اهل یک کشور یا اهل یک شهر براى تعظیم امرا و سلاطین اعمالى انجام مى دادند که نشانه نهایت ذلت بود. آنها نیز از این رفتار خشنود مى شدند، چراکه علاقه داشتند همواره شهروندانشان خود را ذلیل وخوار و بى مقدار در برابر آنها بدانند تا فکر قیام در مغزشان خطور نکند و سلطه آنان باقى بماند. ولى اسلام که به انسان ها شخصیت داده و آدمى را مسجود فرشتگان و اشرف مخلوقات مى داند و جهان را مسخر او مى شمرد، اجازه نمى دهد افراد با ایمان براى بزرگداشت امرا تن به کارهاى ذلیلانه بدهند. ◀️ به یقین اگر به جاى على(علیه السلام) معاویه بود آنها را به این کار تشویق مى کرد ولى امام به آنها هشدار داد و به سه دلیل آنان را بر حذر داشت. 🔸نخست این که امرا هیچ گونه نفع عاقلانه اى از این کار نمى برند، بلکه ممکن است باعث غرور و کبر آنها شود و شخصیت خود را گم کنند. 🔸 دیگر این که زحمت فوق العاده اى بر دوش توده هاى مردم مى افتد و گاه ممکن است در چنین شرایطى افرادى ضعیف زیر دست و پا بمانند. 🔸 سوم این که این عمل ناصالح مایه ی گرفتارى در آخرت مى شود، زیرا نوعى شرک محسوب مى شود. به عکس، اگر آنها به احترامات معقول قناعت کنند و به جاى این مشقت، آرامش را براى خود بپذیرند، آرامشى که امان از آتش دوزخ را نیز به همراه دارد، هم امرا گرفتار کبر و غرور نمى شوند و هم مردم مشقت توأم با ذلت را نمى بینند و هم در آخرت سربلند خواهند بود. ◀️قابل توجه است که در حدیث دیگرى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: روزى امیر مؤمنان به سراغ اصحابش آمد در حالى که بر مرکب سوار بود. گروهى پشت سر حضرت به راه افتادند. امام نگاهى به آنها کرد و فرمود: با من کارى داشتید؟ عرض کردند: نه یا امیرالمؤمنین ولى دوست داریم همراه تو راه برویم. امام به آنها فرمود: «برگردید، زیرا راه رفتن پیاده در کنار سوار موجب مفسده (غرور و خودبرتربینى) براى شخص سوار و سبب ذلت براى پیاده است». سپس امام صادق(علیه السلام) افزود: دفعه دیگرى باز امام سوار بود و جمعى پشت سر او پیاده به راه افتادند. امام(علیه السلام)فرمود: «بازگردید، زیرا صداى کفش ها پشت سر انسان ها موجب فساد دل هاى احمقان مى شود. (نوکى جمع أنوَک بر وزن أحمق و به معناى احمق است». ◀️ باید توجه داشت که هدف از این سخنان این نیست که مردم، بزرگان را احترام نکنند، بلکه منظور این است که احتراماتى که نسبت به شاهان و مانند آنها داشتند و نشانه ی ذلت و بدبختى احترام کنندگان بوده و مایه ی غرور و نخوت احترام شوندگان ترک شود. نکته ی روایت «نصر بن مزاحم» از آنچه «نصر بن مزاحم» در کتاب صفین آورده استفاده مى شود که دهقان هاى شهر انبار علاوه بر این کار اسب ها و غذاهاى خوب براى امام و لشکریان و علف بسیار براى مرکب هاى آنها را به عنوان هدیه آورده بودند و امام افزون بر این که مراسم ذلت بار آنها را تخطئه کرد افزود: «امّا این چهارپایانى که آورده اید ما مى پذیریم; ولى به عنوان خراجتان قبول مى کنیم و غذاهایى را هم که آورده اید در صورتى مى پذیریم که قیمت آن را از ما بگیرید». البته پذیرفتن هدیه مسلمان نه تنها عیب نیست، بلکه سنّتى است و حتى در روایات گفته شده که از پذیرش هدیه برادران مسلمان خوددارى نکنید، ولى هدف امام این بوده که این سنّت نادرست را بشکند که براى در امان ماندن از شرّ امرا براى آنان هدایایى مى بردند و روشن سازد که حکومت اسلامى همچون حکومت سلاطین جبار نیست. 👈برگرفته شده از m5736z.blog.ir
🔶 شرح " حکمت ۳۸ نهج البلاغه " 🔸 ـ ارزش ها و آداب معاشرت با مردم (به فرزندش امام حسن علیه السّلام فرمود) پسرم! چهار چیز از من یاد گیر(در خوبیها) و چهار چیز به خاطر بسپار (هشدارها)، که تا به آنها عمل مى کنى زیان نبینى: 👈الف- خوبى ها ۱- همانا ارزشمندترین بى نیازى عقل است، ۲- بزرگ ترین فقر بى خردى است، ۳- ترسناک ترین تنهایى خودپسندى است. ۴- و گرامى ترین ارزش خانوادگى، اخلاق نیکوست. 👈ب- هشدارها ۱- پسرم! از دوستى با احمق بپرهیز، چرا که مى خواهد به تو نفعى رساند امّا دچار زیانت مى کند. ۲- از دوستى با بخیل بپرهیز، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز دارى از تو دریغ مى دارد. ۳- از دوستى با بدکار بپرهیز، که با اندک بهایى تو را مى فروشد. ۴- و از دوستى با دروغگو بپرهیز، که او به سراب ماند، دور را به تو نزدیک و نزدیک را دور مى نمایاند. «شرح حکمت۳۸ نهج البلاغه»(۱) ◀️ امام علیه السّلام چرا نفرمود من هشت چیز را به تو توصیه مى‌ کنم، بلکه فرمود: چهار چیز و چهار چیز. ❇️ پاسخ سؤال این است که امام مى‌ خواهد بدین وسیله مخاطب را متوجه تفاوت این دو با هم سازد، زیرا : ▪️چهار قسمت اول ناظر به صفات «اخلاقى» است و چهار قسمت دوم ناظر به امور «رفتارى» ▪️و اضافه بر این چهار قسمت اول از باب اوامر است و چهار قسمت دوم از باب نواهى. امام در چهار قسمت اول نخست مى‌فرماید: «(فرزندم) بالاترین سرمایه ‌ها عقل است»؛ (إِنَّ أَغْنَى الْغِنَى الْعَقْلُ). انسانى که داراى عقل کافى است هم از نظر معنوى غنى است و هم از نظر مادى؛ از نظر معنوى عقل، او را به سوى خدا و اعتقاد صحیح و فضایل اخلاقى واعمال صالحه دعوت مى‌کند، زیرا عواقب شوم رذایل اخلاقى را به خوبى درک مى‌نماید و او را از آن باز مى‌دارد و در امور مادى با حسن تدبیر و همکارى صحیح با دیگران و تشخیص دوست و دشمن و درک فرصت‌ها و استفاده صحیح از نیروى دیگران به فواید و برکات مادى مى‌رساند، بنابراین سرمایه پیروزى در دنیا و آخرت عقل است. استثنایى که بعضى از شارحان به این اصل کلى زده‌اند که منظور از عقل، آنجاست که از طریق مشورت نتوان کارى کرد صحیح به نظر نمى‌رسد، زیرا در مورد مشورت نیز عقل است که انسان را به استفاده از افکار دیگران و عمل کردن به نتیجه مشورت دعوت مى‌کند. نقطه ى مقابل جمله ى اول چیزى است که امام علیه السلام در دومین جمله از گفتار حکیمانه خود بیان کرده است. مى‌فرماید «بزرگ‌ترین فقر حماقت و نادانى است». زیرا آدم احمق هم آخرت خود را به باد مى‌دهد و هم دنیایش را. او منافع زودگذر را بر سعادت جاویدانش مقدم مى‌دارد و لذت ناپایدار را بر سعادت پایدار. به همین دلیل روز رستاخیز دستش از حسنات تهى است و پشتش از بار سیئات سنگین. در دنیا نیز بر اثر ندانم‌ کارى‌ها دوستان خود را از دست مى‌دهد و منافع آنى را بر درآمدهاى آینده مقدم مى‌ شمرد. بخل و تنگ‌ نظرى که لازمه ی حماقت است مردم را به او بدبین مى‌ کند و تدبیر لازم براى تمشیت امور مادى را ازدست مى ‌دهد و به همین دلیل فقر عقل باعث فقر در زندگى مادى او نیز مى ‌شود. ✅یکى از مشکلات مهم کار احمق نیز مشکل بودن درمان اوست، زیرا او مانند بیمارى است که نه دارو مى‌ خورد و نه پرهیز مى‌کند. هنگامى که از آن حضرت صادق علیه السًلام سؤال کردند احمق کیست گفت: 👈احمق کسى است که تنها به رأى خود و شخص خود عقیده دارد و تمام فضیلت را براى خود روا مى‌دارى وچیزى بر ضد خود قائل نیست، حق را به طور کامل براى خود مى‌شمرد و هیچ حقى براى دیگرى بر خود روا نمى‌داند. سپس در سومین جمله از این کلمات نورانى مى‌فرماید: «بدترین تنهایى و وحشت خودبینى و خودپسندى است». «وحشت» در لغت هم به معناى تنهایى آمده است و هم به معناى ترس وناراحتى ناشى از آن و به یقین، افراد خودبزرگ ‌بین دوستان خود را به زودى از دست مى‌دهند، زیرا مردم حاضر نیستند زیر بار چنین افراد خودبین وخودخواهى بروند و به این ترتیب در زندگى تنهاى تنها مى ‌مانند. سرانجام در چهارمین دستور انسان‌ساز مى‌ فرماید: «برترین حسب و نسب اخلاق نیک است» حسب در لغت هم به شرافت‌هاى ذاتى و صفات برجسته اطلاق شده و هم به شرافت پدران و اجداد، بنابراین منظور امام این است که بالاترین شرافت ذاتى واکتسابى از پدران و اجداد دارا بودن حسن خلق است، زیرا بیش از هر چیز جاذبه دارد و قلوب را متوجه انسان مى‌ کند و شرافت‌هاى دیگر تا این حد توان ندارند. 👈برگرفته شده از m5736z.blog.ir
« حکمت ۳۹ نهج البلاغه » ـ جایگاه واجبات و مستحبّات «لَا قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ.» «عمل مستحب انسان را به خدا نزدیک نمى گرداند، اگر به واجب زیان رساند.» « شرح و تفسیر » روشن ترین تفسیرى که براى این گفتار حکیمانه امام(علیه السلام) به نظر مى رسد این است که هرگاه کارهاى مستحب ضررى به واجبات بزند ارزش آن کاسته مى شود و ثواب آن کم مى گردد، مثل این که کسى از سر شب تا بعد از نیمه شب مشغول عزادارى باشد ولى خواب بماند و نماز صبح او قضا شود. همه مى گویند آن مستحبى که به این فریضه لطمه زد کم ارزش است. یا این که به سراغ کارهاى خیر و کمک به مستمندان برود; ولى در اداى دیون خود و یا حج واجب کوتاهى کند. دلیل آن هم روشن است فرائض و واجبات مصالحى دارد که اگر ترک شود به انسان لطمه جدّى مى زند در حالى که مستحبّات چنین نیست و به این مى ماند که کسى داروى اصلى درد خود را رها کرده و به داروهاى اضافى و غیر ضرورى بپردازد. در حدیثى که در غررالحکم از امیرمؤمنان(علیه السلام) نقل شده مى خوانیم: «چهار چیز است که دلیل بر سقوط دولت ها مى شود: ضایع ساختن اصول، و چسبیدن به فروع و مقدم داشتن اراذل و مؤخر داشتن افاضل». تفسیر دیگرى که براى این گفتار حکیمانه است این که در بعضى از عبادات اگر واجبات را رها کنند و به مستحبات بپردازند مستحب اساساً باطل است; مانند کسى که روزه قضاى واجب بر اوست اگر روزه مستحب بگیرد از اساس باطل است و یا این که حج واجب را رها کند و به سراغ حج مستحب برود که به عقیده جمعى حج مستحب او باطل است. احتمال سوم نیز در تفسیر این سخن این است که اشاره به مسئله ی ضدین که در علم اصول آمده باشد، زیرا جمعى معتقدند که امر به شى نهى از ضدّ خاص آن مى کند و بر این اساس معتقدند کسى که بدهکارى فورى داشته باشد اگر در وسعت وقت نماز بخواند نماز او باطل است، زیرا انجام نماز در وسعت وقت به واجب فورى لطمه زده و چون امر به شى نهى از ضد مى کند این نماز قابل تقرب نیست و باطل است; ولى اخیراً محققان این مطلب را نپذیرفته اند و امر به شى را سبب نهى از ضد خاص نمى دانند. البته جمع میان همه این تفسیرها نیز منعى ندارد; ولى مناسب تر همان تفسیر اوّل است. برگرفته شده از http://m5736z.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم 🔰اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيَّ فِيهِ الْإِحْسَانَ، وَ كَرِّهْ إِلَيَّ فِيهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ، وَ حَرِّمْ عَلَيَّ فِيهِ السَّخَطَ وَ النِّيرَانَ، بِعَوْنِكَ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ. 🔹خدایا در این ماه نیکی را پسندیده من گردان، و نادرستی‌ها و نافرمانی‌ها را مورد کراهت من قرار ده، و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان، به یاری‌ات ای فریادرس دادخواهان. @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اقدام جالب روحانی اردکانی در ایام نوروز 🎉 استقبال متفاوت از مسافران نوروزی همراه با هدیه 👏 احسنت به شیخ حسین حیدریان عزیز، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان 🆔 @MEYBODE_MA
💠 سلام بانوی سرزمینم👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | توصیه آیت الله ناصری برای گرفتاری‌ها و فرزند دار شدن https://eitaa.com/joinchat/2757820437C0b24876819 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🍀 سیزدهَ را موقع افطار با افطار به دَر کن 🍀روز طبیعت میزبان خداست 🍀حرمت میهمانی خدا را نگه داریم 🍀روزه خواری نکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 اقدام مثبت و موثر کارکنان فرودگاه شیراز در ایام نوروز ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که 🔹اولاً، تحقق ارزش‌های اسلامی کار پیچیده و محال نیست 🔹ثانیاً، پذیرش اجتماعی نسبت به ارزش‌های اسلامی بسیار بالاست 🔹ثالثا، حرف‌های نسنجیده احتمال ایجاد دوقطبی و فتنه درگیری مومنین توهمی بیش نیست 🟢و در پایان پیام مهم این رخداد فرودگاه شیراز به مومنین است که امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را آغاز و مطالبه‌گران که با قدرت تمام به مطالبات خود ادامه دهند. @Resalat_Qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ نفوذ در رده کارشناسی را توهم توطئه ندانید 🔰 ناصر اولیایی یهودی در جمع یهودیان ایرانی آمریکا اقرار می‌کند با تظاهر به مسلمانی، ۱۴ سال رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در بازار تهران بوده است! او با افتخار و به زبان فارسی، از نفوذ هم وطن‌های یهودی‌اش در شاه‌راه‌های حیاتی و جای جای بنگاه های اقتصادی ایران حرف می‌زند. فکر می‌کنید این شبکه پیچیده و مسلط بر اقتصاد ایران پس از انقلاب چه شد؟ بدون شک این شبکه مخفی یهودیان و بهائیان هنوز هم فعالند و یکی از علت‌های اصلی ناراضی‌تراشی و یکی از دلایل اینکه امورات نظام آن طور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود همین نکته است. 🔴 شبکه رسانه ای "مقاومت نیوز"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 بسیار مهم و شنیدنی👌 🔰 سحری خوردن هنگام پخش اذان استاد محمدی نژاد @tasvir12
💠 خوردن سحری بعد از اذان صبح ✅ سوال: اگر شخصی با اعتقاد به اینکه هنوز اذان صبح را نگفته اند، مشغول سحری شود سپس متوجه گردد که وقت اذان صبح گذشته است؛ حکم روزه او چیست؟ ✅ پاسخ: اگر در سحر ماه رمضان بدون این که تحقیق کند صبح شده یا نه، کاری که روزه را باطل می‌کند انجام دهد، سپس معلوم شود که در آن هنگام صبح شده بوده است، باید قضای آن روز را بگیرد، ولی اگر تحقیق کند و بداند که صبح نشده و چیزی بخورد، و بعد معلوم شود که صبح بوده است قضای آن روز بر او واجب نیست. 🔺 رساله آموزشی آیت الله خامنه ای @tasvir12
💠حکم تلاقی غسل جنابت با اذان صبح ✅اگر در ماه رمضان با اعتقاد به اینکه برای غسل جنابت وقت دارد، مشغول غسل شود و در این بین بفهمد که مقداری از غسل با اذان صبح همراه شده، روزه اش صحیح است. 📚رساله مصور ص 265 @tasvir12
💠 غذای باقی مانده بین دندان‌های روزه‌دار 💬 سوال در یکی از روزهای ماه رمضان روزه گرفتم ولی دندان‌هایم را مسواک نزدم، و بدون این که باقی‌مانده غذاهای لابلای دندان‌ها را عمداً ببلعم، خودبخود بلعیده شده است. آیا قضای روزه آن روز بر من واجب است؟ ✅ جواب :اگر علم به وجود باقی مانده غذا در بین دندان‌هایتان و یا علم به رسیدن آن به حلق نداشته‌اید و فرو رفتن آن هم عمدی و با التفات نبوده، قضای روزه بر شما واجب نیست. @tasvir12
🔹آیت الله خامنه ای و آیت الله مکارم: دروغ بستن به خداوند متعال و پیامبران و معصومین(ع) بنابر احتیاط (واجب) موجب باطل شدن روزه می‌شود، هر چند بعداً توبه کند و بگوید که دروغ بسته است. 🔹آیت الله سیستانی: کسی که به خدای متعال و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و جانشینان معصوم ایشان(علیهم السلام) دروغ ببندد، موجب باطل شدن روزه می شود و بنابر احتیاط مستحب دروغ بستن به سایر پیامبران و حضرت زهرا(سلام الله علیها) موجب بطلان روزه او می شود. 💠 حکم غلط خواندن قرآن 🔹آیت الله خامنه ای: غلط خواندن قرآن یا غلط خواندن سهوی حدیث موجب بطلان روزه نمی شود. 🔹آیت الله مکارم: هرگاه قرآن را عمداً غلط بخواند و آن را به‌عنوان کلام خدا به خدا نسبت دهد روزه او بنابر احتیاط واجب باطل می‌شود. 🔹آیت الله سیستانی: فردی که قرآن کریم را غلط می‌خواند یا بعضی از کلمات آن را اشتباه تلفّظ می‌کند، می‌تواند در حال روزه قرآن بخواند در صورتی که قصد حکایت از قرآنی که حقیقةً از طرف خداوند متعال نازل شده است را نداشته باشد و در این صورت روزه‌اش، صحیح است. 📚 منابع: رساله آموزشی رهبر معظم انقلاب، جلد یک، درس ۶٠، توضیح المسائل جامع آیت الله سیستانی، جلد ٢، مسئله ٨٠ و ٨٧، استفتائات آیت الله مکارم، استفتا از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی @tasvir12
💠 حکم اقامت چند روز در هفته در محلی ♻️ سوال: در شهر دیگر خانه ای ساخته ایم و هفته چند روز در آنجا اقامت داریم آیا آنجا وطن ماست؟ ✍🏻 پاسخ: ⬅️ به نظر آیت الله خامنه ای در صورتی ­که مدت اقامت شما در آن مکان به مقداری نباشد که عرفاً آن مکان برای شما محل استقرار و زندگی محسوب شود، نماز شما در آنجا شکسته است و روزه صحیح نیست ولی اگر قصد ادامه برای مدت طولانی داشته باشید و لوازم وطنیّت را فراهم کرده باشید به نحوی که عرفا در آنجا مسافر محسوب نشوید؛ وطن محسوب می شود و نماز تمام و روزه صحیح است. -------------- استفتا از سایت آیت الله خامنه ای @tasvir12
💢مسواک و نخ دندان هنگام روزه سوال: آیا مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در حال روزه اشکال دارد؟ پاسخ: مسواک زدن با خمیر دندان در حال روزه اشکال ندارد، ولی باید از فرو رفتن آب دهان جلوگیری شود و دهان را بعد از آن بشوید. همچنین استفاده روزه دار از نخ دندان - که ماده فلوراید و طعم نعنا دارد - اگر آب دهان را فرو نبرد، اشکال ندارد. ----------------- منبع: کتاب «آموزش مصور احکام» مطابق با فتاوای آیت الله العظمی خامنه ای، احکام عبادات، بخش روزه، ص 360. پایگاه تخصصی فقه و احکام @tasvir12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا نماز می خوانیم و دوباره گناه می کنیم ؟ ⭕️ بعضی ها می پرسن مگه خدا در قرآن نگفته نماز انسان را گناه و زشتی باز می دارد ... ❓پس چرا خیلی از ما نماز می خوانیم و گناه هم می کنیم؟ ▫️استاد قرائتی @tasvir12