eitaa logo
┄═﷽═┄مسجد عشاق
26 دنبال‌کننده
134 عکس
233 ویدیو
9 فایل
┄═﷽═در این کانال به اطلاع رسانی ارائه محتوای برنامه های مسجد و مطالب مفید برای همسایه های مسجد در جهت تسریع در نهضت جهانی حضرت مهدی(عج) می پردازیم. ارتباط (مسجد عشاق. حجه الاسلام محمد صادق محسن زاده) ۰۹۱۳۵۲۰۲۹۰۷☎️ @masjedeoshagh1 🆔http://nafsezakiyah.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فضیلت زیارت عاشورا و و مداومت بر آن ذکر شده در مفاتیح الجنان در خصوص همسر استاد اشرف آهنگر
لَوْ أَنزَلْنَا هَٰذَا الْقُرْآنَ عَلَىٰ جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ ۚ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ‎ ﴿٢١/حشر﴾‏ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ ۖ هُوَ الرَّحْمَٰنُ الرَّحِيمُ ‎ ﴿/حشر٢٢﴾‏ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ ‎ ﴿٢٣/حشر﴾‏ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ ۖ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ ۚ يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ‎ ﴿٢٤/حشر﴾‏ قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ‎﴿٢٦﴾‏ تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ ۖ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ ۖ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿٢٧/آل عمران)
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه منبر مدح و روضه گوش کنید. دوستان این براء بن معرور بوده نه براءبن حاذب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ اعترافی تلخ برای اینترنشنال؛ دوران سلطنت‌طلب، لیبرال، چپ، مجاهد و همه اینها تمام شده! 🔹فرج سرکوهی، روزنامه‌نگار ضد ایرانی: 🔹[امام]خمینی نیرو داشت؛ با یک حرف نیرو بسیج می‌کرد و ما نمی‌خواهیم اینها را ببینیم. 💎 کانال 😎👇 https://eitaa.com/joinchat/3996188889C03027d4cf9
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درود خدا برآقای سلطانی گوینده خبرسراسری که اشک مارا بااین خاطره قشنگش درآورد 🆔 @moje_siasi ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔴 اولین قربانیان تورم عیدی پایان سال کارمندان هر سال نسبت سال قبل، در ظاهر افزایش داشته اما با احتساب در واقع کم ارزش تر شده است!! مثلا در سال ۱۳۹۰ ارزش عیدی کارمندان حدود ۲۹۰ دلار بوده که با کاهش هرساله، امسال به حدود ۴۵ تا ۷۵ دلار رسیده است!! دقیقا همین اتفاق در رابطه با حقوق ها هم رخ داده است. این یعنی اولین قربانیان تورم افسارگسیخته در دولت های مختلف، حقوق بگیران (کارمند و کارگر) بوده اند ... ┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅ 🌐 به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2273706174C41237230d4
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کودک، تحت تأثیر بیهوشی، با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صحبت می‌کند😢 انا شیعتُکَ یا مهدی... مهدی... مهدی... یا مهدی... عجل الله فرجک... یا مهدی... عجل الله فرجک... یا مهدی... یا ابا عبدالله... https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🇵🇸🍃 @woman_family 💫🍃🇵🇸🍃💫🍃 ✨💫🍃🇵🇸🍃💫🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر زیباست این ۳۰ ثانیه؛ در دین ما خیلی به روزی حلال تاکید شده است تاجاییکه پیامبر اسلام فرمودند: عبادت ده جزء دارد، که نُه جزء آن، طلب روزى حلال است؛ اَلْعِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلالِ. فرمودند: طَلَبُ الحَلالِ جِهادٌ؛ آره کسب روزی حلال سخته مثل جهاد است. حضرت صادق فرمودند: آیا دیده‌ای مردی در خانه‌اش بنشیند و درهای کسب روزی را به روی خود ببندد و از آسمان برای او چیزی فرود بیاید؟ أَرَأَیتَ لَو أنَّ رَجُلاً دَخَلَ بَیتَهُ وَ أَغلَقَ بابَهُ أكانَ یَسقُطُ عَلَیهِ شیءٌ مِن السّماء؟! پیامبر رحمت فرمودند کسی که دنیای خود را با عفت نفس به دست بیاره در مقام شهدا است؛ مَن طَلَبَ الدُّنیا حَلالاً فی عَفافٍ كانَ فی دَرَجَةٍ الشّهداءِ. حضرت امیر فرمودند: اگر دنبال نورانی شدن قلبت هستی به مال حلال دقت کن؛ ضِیاءُ القَلبِ مِن أَكْلِ الحَلالِ. پیامبر فرمودند: فرزند خوب میخوای تربیت کنی باید مالت حلال باشد؛ إنَّ أَطیَبَ ما أَكَلَ الرَّجُلُ مِن كَسِبِهِ وَ إنَّ وَلدَهُ مِن كَسِبه. حضرت صادق فرمودند: کسی که دنبال کسب مال حلال است، مجاهد فی سبیل الله است؛ الشّاخِصُ فی طَلَبِ الرِّزقِ الحَلالِ كَالمُجاهِدِ فی‌سبیلِ الله. پیامبر فرمودند: عبادت با مال حرام مثل ساختن خانه روی آب است و فرمودند هیچ عمل واجب و مستحبی با مال حرام قبول نمیشود؛ اَلعِبادَةُ مَعَ اَكلَ الحرامِ كَالِبناءِ عَلَی الماء! من اَكَلَ حراماً مّالم یَقْبَلِ اللهُ مِنهُ صَرفاً و لا عدلاً. 🇯‌🇴‌🇮‌🇳 ↯ شیخ فرهاد @sheikh_farhad_fathi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا زنهای اروپایی کمتر مورد آزار و‌ اذیت جنسی قرار میگیرن؟!🤔 🔹دخترا وقتی موضوع رو فهمیدن جا خوردن🙈 @khoobkechee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره‌ای‌ جالب‌ از‌ شهید‌ بادپا به روایتگری زیبای شهید‌ مصطفی‌ صدرزاده ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
فضیلت نماز اول وقت و ثواب جماعت
"نماز جعفر طیار" 🟠وجه نام گذارى آن به نماز جعفر این است که در آن هنگام که جعفر بن ابى طالب (برادر امیر مؤمنان(علیه السلام)) از هجرت حبشه به مدینه بازگشت و به حضور رسول خدا(صلى الله علیه وآله) رسید، آن حضرت بسیار خوشحال شد و میان دو چشمان جعفر را بوسید و فرمود: اى جعفر! آیا به تو هدیه اى بدهم؟! عرض کرد: آرى یا رسول اللّه(صلى الله علیه وآله)! مردم گمان کردند، که حضرت مى خواهد طلا یا نقره به او ببخشد، آن حضرت(صلى الله علیه وآله)فرمود: عملى را به تو بیاموزم که اگر هر روز یا هر ماه و یا هر سالى یک بار به انجامش توفیق یابى، امید است که خداوند گناهانت را ببخشد، سپس این نماز را به وى آموخت. 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 🟡این نماز چهار رکعت است با دو سلام، در رکعت اوّل بعد از «حمد» سوره «اذا زلزلت» را مى خوانى، و در رکعت دوم بعد از «حمد» سوره «عادیات»، و در رکعت سوم بعد از «حمد» سوره «نصر»، و در رکعت چهارم بعد از حمد، «سوره توحید». در هر رکعت پس از اتمام حمد و سوره، پانزده مرتبه مى گویىد: سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ. همین ذکر را پس از ذکر رکوع ده مرتبه و پس از سر برداشتن از رکوع ده مرتبه، در سجده اوّل ـ پس از ذکر سجده ـ ده مرتبه، پس از سر برداشتن از سجده اوّل (وقتى که نشسته اى) ده مرتبه، و در سجده دوم نیز ـ بعد از ذکر سجده ـ ده مرتبه، پس از سر برداشتن از سجده دوم و پیش از برخاستن ده مرتبه (در یک رکعت مجموعاً 75 مرتبه مى شود)، در رکعت دوم نیز همین گونه انجام مى دهید که ده مرتبه آخر آن بعد از سجده دوم و قبل از تشهد خواهد بود و در دو رکعت بعد نیز همین گونه عمل مى کنید. 🟢علاّمه مجلسى مى نویسد: مرحوم «شیخ» و «سیّد بن طاووس» از مفضّل بن عمر روایت کرده اند که گفت: روزى امام صادق(علیه السلام)را دیدم نماز جعفر را بجا آوردند و پس از نماز دست ها را بلند کردند و گفتند: یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ (به اندازه یک نفس) سپس گفت: یا رَبّاه یا رَبّاه، یا رَبّاه (به اندازه یک نفس) سپس گفت: رَبِّ رَبِّ رَبِّ (به اندازه یک نفس); یا اللّه یا اللّه یا اللّه (به اندازه یک نفس) یا حَىُّ یا حَىُّ یا حَىُّ(به اندازه یک نفس) یا رَحیمُ یا رَحیمُ یا رَحیمُ (به اندازه یک نفس) پس از آن هفت مرتبه یا رَحْمنُ و هفت مرتبه یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ را گفتند و در پایان خواندند: اَللّهُمَّ اِنّى اَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِکَ، وَاَنْطِقُ بِالثَّنآءِ عَلَیْکَ، وَ اُمَجِّدُکَ وَ لاغایَةَ لِمَدْحِکَ، وَاُثْنى عَلَیْکَ وَ مَنْ یَبْلُغُ غایَةَ ثَنآئِکَ، وَ اَمَدَ مَجْدِکَ، وَ اَنّى لِخَلیقَتِکَ کُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِکَ، وَ اَىَّ زَمَن لَمْ تَکُنْ مَمْدُوحاً بِفَضْلِکَ، مَوْصُوفاً بِمَجْدِکَ، عَوّاداً عَلَى الْمُذْنِبینَ]الْمُؤْمِنینَ [بِحِلْمِکَ، تَخَلَّفَ سُکّانُ اَرْضِکَ عَنْ طاعَتِکَ، فَکُنْتَ عَلَیْهِمْ عَطُوفاً بِجُودِکَ، جَواداً بِفَضْلِکَ، عَوّاداً بِکَرَمِکَ، یا لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ الْمَنّـانُ ذُوالْجَـلالِ وَ الاْکْرامِ. سپس امام(علیه السلام) فرمود: اى مفضّل! هرگاه سختى و حاجتى شدید به تو روى آورد نماز جعفر(رحمه الله) را انجام بده و حاجات خود را از خدا بخواه که برآورده مى‌شود ان‌شاءاللّه. 📜بحارالانوار، جلد 88، صفحه 200، حدیث4 به ما بپیوندید:⬇️ ┄┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄┄ https://eitaa.com/mahshar02 ┄┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄┄
وقف مجازی دانلود ترتیل 30 جزء قرآن کریم موقوفه مجازی حجه الاسلام دکتر محسن زاده (هر جزء نهایت ۳۵ دقیقه) 🆔 http://mohsenzade.com 🆔 http://mohsenzade.com/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/7751
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد اللیثی قاری بین المللی مصری
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محمد اللیثی، قاری بین المللی مصری در تاریخ ۲۸ بهمن سال ۱۳۷۷ به دانشگاه فارابی دعوت شد تا در محفل انس با قرآن کریم تلاوت کند اما به دلیل خستگی، نپذیرفت. ایشان پس از گذشت لحظاتی ناگهان با حالتی دگرگون پس از گوش فرا دادن به مصائب حضرت اباعبد الله(ع) با اعلام این که می‌خواهد قرآن بخواند، تلاوت ماندگار آیات 189 تا 195 سوره آل‌عمران را به یادگار گذاشت. در فیلم ماجرای این تلاوت شنیدنی را از زبان اساتید بنام می‌شنوید😭😭😭👌👌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ حلبی بنیان گذار انجمن منحرف حجتیه در موردش بخونید.
تقابل با اندیشه امام‌خمینی پس از آغاز نهضت اسلامی، انجمن در تقابل با اندیشه و راه امام‌خمینی قرار گرفت. در مجموع خط مشی انجمن و حلبی برخلاف روش روحانیت به‌ویژه امام‌خمینی بود[۳۶] و انحرافات فکری و رفتاری انجمن به‌تدریج موجب جدایی مواضع این گروه از مشی امام‌خمینی گردید.[۳۷] تقابل اصلی با انجمن حجتیه در تشکیلات یا افراد مؤسس نبود بلکه انجمن به عنوان نماینده یک جریان فکری در تعارض اندیشه امام‌خمینی بود؛ ازجمله: تقابل اول تقابل اصلی امام‌خمینی با انجمن در اسلام عوامانه و سطحی و اندیشه جدایی دین از سیاست بود.[۳۸] این گروه در زمان غیبت معصوم(ع)، ورود به عرصه سیاست را غلط و موجب لطمه به دین می‌پنداشتند. در تفکر حلبی در عصر غیبت امام زمان(ع)، به دلیل نبود امام معصوم (نه عادل) جهاد محقق نمی‌شود. وی بر آن بود که خون، آبرو، مال و ناموس مردم را نمی‌توان به دست کسی که خطا می‌کند (و معصوم نیست) داد.[۳۹] افراد انجمن اجازه ورود به مسائل سیاسی را نداشتند[۴۰] و در واقع تفکر انجمن با سکولارهای داخلی که خواهان خصوصی‌شدن دین و دورشدن دیانت از سیاست بودند، در این نقطه مشترک بود.[۴۱] در حالی‌که امام‌خمینی دین و سیاست را در پیوند با یکدیگر معنا می‌کرد. ایشان با یادآوری این نکته که برخی می‌گویند وظیفه آنان سنگین‌تر از امام زمان(ع)، نیست و اصلاح امور را تنها وظیفه آن حضرت می‌دانند.[۴۲] افزوده است همه مردم موظف به احیای دین و دفاع از مظلوم‌اند.[۴۳] ایشان پیامبر اکرم(ص)، و ائمه(ع)، را نیز سیاست‌مدار می‌دانست[۴۴] و بر آن بود که ائمه(ع)، در برابر ستم قیام کردند و به شهادت رسیدند[۴۵] و قیام‌های فرزندان ائمه علیه حاکمان، مورد توجه ائمه(ع)، بوده است.[۴۶] ایشان اصل جدایی دین و متدینان از سیاست و جامعه را دیدگاهی استعماری[۴۷] و حامیان این‌گونه طرز تفکر را منحرف و ساده‌لوح[۴۸] می‌شمرد. (ببینید: دین و سیاست) تقابل دوم انجمن با توجه به برخی از روایات[۴۹] تشکیل حکومت را مخصوص امام معصوم(ع)،[۵۰] و اقدام به تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت را نامشروع و از مصادیق برافراشتن پرچم گمراهی می‌شمرد.[۵۱] امام‌خمینی روایات مورد استناد این گروه را ضعیف و غیرقابل مقاومت در برابر دلایل استوارِ ضرورت مبارزه با ستم می‌دانست[۵۲] و بر آن بود که مردم وظیفه دارند برای اجرای احکام، حکومت اسلامی تشکیل دهند و تشکیل نظام، دایمی است و ویژه وقت ظهور نیست[۵۳] افزون بر این، از نگاه ایشان نظریه مشروع‌نبودن حکومت در دوره غیبت از نظر عقل و قرآن نیز باطل است. ایشان این نوع تفکر را موجب هرج و مرج در جامعه می‌دانست که اگر صدها روایت نیز دراین‌باره وجود داشته باشد، بر اثر معارضه با دستورهای قرآن مردود است.[۵۴] (ببینید: مهدویت و امام زمان(ع)) تقابل سوم امام‌خمینی عقیده کسانی را که وجود مشروب فروشی‌ها، فسادها و حکومت ظالمان را برای ظهور امام زمان(ع)، راهگشا می‌دانستند[۵۵] عوامانه و انحرافی و باطل می‌دانست[۵۶] و بر آن بود باید در زمان غیبت تلاش کرد و در اجرای احکام اسلام و مبارزه با مفاسد و گناهان کوشید و حقایق را منتشر کرد[۵۷] و با مبارزه با ظلم و ستم زمینه ظهور را فراهم آورد.[۵۸] برخی اندیشمندان دیگر نیز همانند امام‌خمینی، این نگاه به مهدویت را قشری شمرده و در شرح آن افزوده‌اند ظهور امام زمان(ع)، از نگاه این جریان ماهیتی انفجاری دارد و تنها با گسترش ظلم و تبعیض و تباهی، رهایی حاصل می‌شود و آن‌گاه که صلاح به نقطه صفر برسد و حقیقت طرفداری نداشته باشد و گناه و باطل یکه‌تاز میدان گردد و فرد صالحی در جهان یافت نشود، انفجار رخ می‌دهد و دست غیب برای نجات حقیقت (نه اهل حقیقت) از آستین بیرون می‌آید، و معنای این تفکر این است که هر اصلاح و نقطه روشنی محکوم است؛ زیرا تا در صحنه اجتماع نقطه روشنی هست، دست غیب ظاهر نمی‌شود و در صورت جواز توجیه وسیله به واسطه هدف، بهترین کمک به تسریع در ظهور و بهترین شکل انتظار، ترویج فساد است؛ یعنی هم گناه است و هم کمک به انقلاب مقدس نهایی.[۵۹] تقابل چهارم سخنگویان انجمن معتقد بودند با توجه به تجربه تاریخی، انقلاب بدون وابستگی به غرب یا شرق شکست می‌خورد.[۶۰] این گروه ناامید از پیروزی، مبارزه امام‌خمینی با رژیم پهلوی و آمریکا را نیز کاری غیرعاقلانه و مشت بر درفش کوبیدن تلقی می‌کردند[۶۱] و طیفی از آنان این تقابل را موجب ازدست‌رفتن بستر مبارزه با بهائیت و گرفتارشدن مبارزان می‌خواندند[۶۲] ولی امام‌خمینی در مبارزه همواره بر سیاست نه غربی و نه شرقی تأکید می‌کرد و همواره نوید پیروزی می‌داد[۶۳] و معتقد بود با اتکا به نیروی ایمان می‌توان بر همه قدرت‌ها پیروز شد.[۶۴] تقابل پنجم