eitaa logo
کانال مسجدی ها (مسجدالاقصی)
1.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3هزار ویدیو
754 فایل
🖤بسم رب الحسین🖤 🕌 ادرس: اراک، خ دانشگاه، منطقه خانه سازی 🇮🇷 مدیر کانال: @mojtaba1570 دارای کانون فرهنگی امام رضا ع با محوطه ورزشي فوتبال و والیبال، اتاق IT، کلاس مهد قران، هیئت مذهبی، کتابخانه، گروه سرود، اتاق پخش فیلم، کلاس هاي کاردستی و خلاقیت ..
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | این محرم‌ها بهار فاطمه‌ست پس بخوان با نوحه‌ی زهرا: حسین(ع) 📹 در ایام ماه محرم، گلچینی از مداحی‌ مداحان اهل بیت(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) در حضور رهبر انقلاب منتشر خواهد شد. 🖼 💻 @masjedolaghsa
14.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️اهمیت و لزوم جهاد ما برای معرفی حقیقت سیدالشهداء علیه السلام به جهان اسلام @masjedolaghsa
💠از همین می‌ترسند جوانهای ما خیال نکنند که مساله، مساله «ملتِ گریه» است! این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید «ملت گریه»! آنها از همین گریه‌ها می‌ترسند، برای اینکه گریه‌ای است که بر مظلوم است؛ فریاد مقابل ظالم است. اینها شعائر مذهبی ماست که باید حفظ بشود. اینها یک شعائر سیاسی است که باید حفظ بشود. 📚صحیفه نور، جلد ١٠،صفحه ٣١ @masjedolaghsa 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مدیریت تصویر امام حسین علیه السلام توسّط امام هادی علیه السلام @masjedolaghsa
19.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️آسان جان دادن اصحاب سیدالشهداء علیه السلام @masjedolaghsa
[سخنان امام در مجلس ولید] [منبر کوتاه ] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ❇️تاریخ وقتی یزید به حکومت رسید به فرماندار مدینه نامه نوشت که از امام حسین(ع) بیعت بگیرد. او هم کسی را در پی امام فرستاد. شجاعت حسینى ایجاب مى کرد از دعوت حاکم مدینه به خاطر وحشت از توطئه سرباز نزند، ولى درایت آن امام بزرگوار نیز ایجاب مى کرد که جانب احتیاط را از دست ندهد، از این رو جمعى از جوانان شجاع و نیرومند بنى هاشم و شیعیان را با خود به سوى خانه حاکم مدینه، (ولید) برد که در صورت لزوم آنها را به درون خانه بخواند و توطئه دشمن را درهم بشکنند! جالب این که امام(ع) همراهان را با خود به درون خانه نبرد بلکه شخصاً وارد شد، و آنها بر در خانه ماندند. امام حسین(ع) بر ولید وارد شد و طبق آداب اسلامى سلام کرد ولید با خوشرویى پاسخ داد و او را نزد خویش نشاند. ولید از مرگ معاویه خبر داد. امام حسین(ع) فرمود:«إنّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»، اکنون براى چه منظورى مرا خواسته اى؟ ولید گفت :تو را براى بیعت دعوت کردم، و همه مردم با یزید بیعت کرده اند! امام که دنبال تدبیری بود آن جلسه مسالمت آمیز خاتمه باید فرمود: تو به بیعت مخفیانه من راضی نمی شوی که. ولید تایید کرد. امام خواست بیرون رود مروان حکم که در جلسه حضور داشت گفت: ای ولید اگر اکنون بگذاری بیعت نکرده بیرون شود هرگز بیعت نخواهد کرد. او را بگیر و مگذار از نزد تو بیرون رود، تا بیعت کند و گرنه گردنش را بزن! امام(ع) ناگهان از جایش برخاست و فرمود: «یَابْنَ الزَّرْقاءَ أَنْتَ تَقْتُلُنی اَمْ هُو؟ کَذِبْتَ وَاللّهِ وَ اَثِمْتَ»; اى پسر زرقاء (زن چشم کبودِ بد سیرت)، تو مرا مى کشى، یا او؟ به خدا سوگند! دروغ گفتى و گناه کرده اى! آنگاه امام(ع) با صراحت وارد بحث شد و رو به ولید بن عتبه کرد و فرمود: «أَیُّهَا الاَمیرُ! إِنّا أَهْلُ بَیْتِ النَّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلائِکَةِ وَ مَحَلُّ الرَّحْمَةِ وَ بِنا فَتَحَ اللّهُ وَ بِنا خَتَمَ، وَ یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ خَمْر قاتِلُ النَّفْسِ المحَرَّمَةِ مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ، وَمِثْلی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ». اى امیر! ما از خاندان نبوّت و معدن رسالت و جایگاه رفت و آمد فرشتگان و محلّ نزول رحمت الهى مى باشیم. خداوند با ما آغاز کرد و با ما پایان برد. در حالى که یزید مردى است فاسق، مى گسار، قاتل بى گناهان و آن کسى که آشکارا مرتکب فسق و فجور مى شود. بنابراین، هرگز مانند من، با مردى همانند وى بیعت نخواهد کرد! 👈 وقتی صدای امام بلند شد یاران که بیرون ساختمان منتظر بودند با شنیدند دست به شمشیر وارد شدند که امام آنها را در گیری منع کرد و به منزل بازگشتند. 🟢پیام ها این سخنان امام حسین(ع) را می توان دیباچه قیام عاشورا دانست که پیام های مهمی در آن وجود دارد؛ ➖ امام در این سخنان معرفی چهره معنوی خاندان پیامبر و معرفی چهره پلید یزید پرداخته اند. ➖امام حسین(ع) یزید را با سه ویژگی «شارِبُ خَمْر»، «قاتِلُ النَّفْسِ المحَرَّمَةِ»، «مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ» معرفی فرموده است. ➖ معتقدیم جمع شدن ویژگی هایی مثل شراب خواری ، بی رحمی، گناه آشکار افراد را به تدریج به جریانی پلید مشابه جریان یزیدی نزدیک میکند؛ جریانی اباحه گر که به بهانه مخالفت با ریاکاران به گناه آشکار و دریدگی افتخار میکند. ➖امام رضا(ع) فرمود:« لَمَّا حُمِلَ رَأْسُ الْحُسَیْنِ إِلَی الشَّامِ أَمَرَ یَزِیدُ لَعَنَهُ اللَّهُ فَوُضِعَ وَ نَصَبَ عَلَیْهِ مَائِدَةً فَأَقْبَلَ هُوَ وَ أَصْحَابُهُ یَأْکُلُونَ وَ یَشْرَبُونَ الْفُقَّاعَ...فَمَنْ کَانَ مِنْ شِیعَتِنَا فَلْیَتَوَرَّعْ عَنْ شُرْبِ الْفُقَّاعِ وَ اللَّعِبِ بِالشِّطْرَنْجِ وَ مَنْ نَظَرَ إِلَی الْفُقَّاعِ أَوْ إِلَی الشِّطْرَنْجِ فَلْیَذْکُرِ الْحُسَیْنَ (ع) وَ لْیَلْعَنْ یَزِیدَ وَ آلَ زِیَادٍ یَمْحُو اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِذَلِکَ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ کَانَتْ کَعَدَدِ النُّجُومِ» هنگامی که سر مقدس امام حسین(ع) به شام رفت، یزید ملعون دستور داد آن سر را در میان مجلس نهادند و بساط میگساری را برقرار کردند. سپس یزید و اصحابش بر سر آن بساط نشستند و شروع به میگساری نمودند...پس کسی که خود را از شیعیان ما بداند، باید از آشامیدن فقاع و شطرنج بازی بر حذر باشد. کسی که نظرش به فقاع و شطرنج بیفتد، باید امام حسین (ع) را یاد کند و یزید و آل زیاد را لعنت نماید. خدای مهربان برای این عمل گناهان او را می‌آمرزد، ولو این که به شماره ستارگان باشد. 📘عیون أخبار الرضا ج ۲ ص ۲۲ 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 ✅ کانال مسجدالاقصی🔰🔰🔰 @masjedolaghsa
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین‏ 🌙بیان احکام ۱.نجس ‏كردن حرم‏ امامان علیهم السلام حرام است و اگر يكى از آنها نجس شود، تطهير آن واجب است. ۲.ورود جنب و حائض و نفساء به حرم پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و توقف در حرم ائمه معصومين علیهم السلام جايز نيست. ۳. نمازخواندن جلوتر از قبور امامان علیهم السلام اگر هتك حرمت حساب شود، باطل است. ۴. سجده كردن براى امامان معصوم علیهم السلام حرام است ولى اگر براى خدا سجده نمايد اشكال ندارد. 🌺شعر شادی هر دو جهان بی‌تو مرا جز غم نیست جنت بی‌تو عذابش ز جهنم کم نیست در دم مرگ اگر پا به سرم بگذاری عمر جاوید به شیرینی آن یک‌دم نیست.. تا خدایی خدا هست، لوای تو به پاست زآن‌که جز دست خدا، حافظ این پرچم نیست هم خدا داند و هم عالم و آدم دانند که به جز رایت عشق تو در این عالم نیست.. ملک هستی همه ماتمکدۀ توست حسین جایی از ملک جهان خالی از این ماتم نیست گوهر اشک عزای تو به هر کس ندهند اهرمن را شرف داشتن خاتم نیست گریه بر پیکر مجروح تو باید همه دم که جراحات تنت را به از این مرهم نیست تو به جا ماندی و ظالم اثرش هم شد محو پایۀ ظلم که در دار جهان محکم نیست سائل توست کسی کز تو، تو را خواهد و بس آن‌که شد طالب تو در طلب دِرهم نیست داد مظلومی تو ملک خدا را پر کرد عالمی نیست که با یاد غمت، دَرهم نیست.. غلامرضا سازگار 💠داستان ایجاد انگیزه مرحوم حاج محمد علی یزدی مرد فاضل و صالحی بود. ایشان در زمان حیات خود، حکایت آموزنده ای را این چنین نقل کرده است: در دوران کودکی یکی از همسایگان ما دارای پسری بود که من با او دوست بودم. با هم بزرگ شدیم و هر کدام راه زندگی را پیش گرفتیم. او شغل خوب و مورد تأییدی نداشت و در مجموع، انسان خوب و درستی نشد. تا این که از دنیا رفت. مدتی پس از فوتش، شبی او را به خواب دیدم که دارای جایگاه خاصی بود و ظاهر خوب و آراسته ای داشت. از او پرسیدم: من تو را در دنیا می شناختم؛ تو کار خیری انجام نداده بودی که حال چنین جایگاهی به تو داده اند. او گفت درست است؛ من در دنیا انسان خوبی نبودم و از همان شب فوتم تا شب قبل، گرفتار عذاب بودم و سختی زیادی کشیدم، اما از شب قبل چنین مقامی به من بخشیده اند. در کمال تعجب از او پرسیدم: چه اتفاقی سبب این تغییر در وضعیت تو شد؟ او گفت: دیشب خانمی را به این قبرستان آورده، دفن کردند. او همسر استاد اشرف حداد(آهنگر) بود. هنگامی که او را به قبرستان آوردند، امام حسین علیه السلام به دیدارش آمدند. پس از خاکسپاری،‌ بار دیگر امام حسین (ع)به دیدار او آمدند. مرتبه سوم که امام (ع) تشریف فرما شدند،‌ دستور دادند تا عذاب از همه مردگان قبرستان برداشته شود. سپس از خواب بیدار شدم. فردا صبح زود به بازار آهنگران رفته، استاد اشرف حداد را یافتم. از او پرسیدم:‌آیا همسر شما به رحمت خدا رفته؟ با تعجب گفت: این چه سوالی است؟!  از او پرسیدم: آیا همسرت به کربلا مشرف شده بود یا روضه خوان حضرت بود یا در منزل خود مجلس عزا برپا می کرد؟  استاد اشرف دلیل سؤالاتم را پرسید و من به او گفتم که چه خوابی دیده ام؛ سپس استاد برایم توضیح داد که همسر من هیچ یک از اعمالی را که شما برشمردید،‌ انجام نداده بود؛ تنها در خواندن زیارت عاشورا مداومت می کرد. و من دانستم که به برکت زیارت عاشورا، نه تنها امام حسین (ع)به دیدار او آمده و قطعا مقام و مرتبه ای رفیع در بهشت به او بخشیده، که به برکت وجود او، گناه کاران را نیز مورد رحمت حق قرار داده است.(۱) ✅طرح موضوع درباره زیارت حضرت سیدالشهدا روایات فراوانی وجود دارد و در خصوص زیارت عاشورای معروف، احادیث متعددی از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نقل شده است. امام باقر (ع) این زیارت را به یکی از اصحابش به نام «علقمة بن محمد حضری» آموزش داده است. زیارت عاشورا علاوه بر برخورداری از آثار عجیب اخروی،از آن جا که نوعی اعلام موضع و مشخص کردن خط فکری است دست آورد ها و پیام های مهمی را در خود جمع کرده است. 🔻در این مبحث دست آورد ها و مقامات سلوکی زیارت عاشورا را مورد بررسی قرار می دهیم؛🔺 🔹 مقام قرب و پیوند معنوی [اللهم انی اتقرب الیک بالموالاة لنبیک و آل نبیک] انسان با زیارت عاشورا را جهت ابراز محبت به خاندان عصمت و تشدید علاقه و مودت به آنها قدم بر میدارد از آن جا که این محبت به خاطر خداوند است - و خاندان عصمت از آن جهت که الهی و منسوب به اویند، محبوب واقع شده اند - مایه تقّرب به خداوند است. در قسمتی از این زیارت چنین می خوانیم. 🔻 ادامه دارد 👇👇 ✅ کانال مسجدالاقصی🔰🔰🔰 @masjedolaghsa
🔹 مقام معیت و هم جهتی با اولیا [یا اباعبدالله! انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم] مومن، با اعلام برائت و نفرت از ستم گران و ابراز محبت به پیروان حق و دوستان خاندان عصمت، به مقام معیت و هم جهتی با اولیا نایل می شود و پایه های ایمان دینی خود را مستحکم می کند. موءمن واقعی در برابر ستم، بی موضع نیست؛ از ستم گر نفرت و انزجار آشکاری دارد و با مظلوم و جبهه حق، اعلام همراهی می کند. این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه سپس میهمان طلب) اللهم‌العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الان از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد. این لعن که در زیارت عاشورا آمده، عبادت بزرگی است که ما را از سقوط و انحطاط و از خطر امواج فتنه که از دستگاه شیاطین جنی و انسی می‌آید، حفظ می‌کند که گویا مؤمن خودش یکی از قلعه‌ها و سنگرهای اسلام است و شیاطین سعی می‌کنند این سنگر را با امواج ظلمانی خود فتح کنند. 🔹 شباهت در سبک زندگی [اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد] یکی از مهم ترین مقامات سلوکی که در زیارت عاشورا از خداوند طلب می شود مقام زندگی و مرگ آل محمدی است. ➖در روایات فرموده اند: در انبیاء پنج روح وجود دارد: روح القدس، روح الایمان، روح القوه، روح الشهوه و روح المدرج. در اصحاب میمنه چهار روح است و در اصحاب مشئمه یک روح که روح المدرج است. روح المدرج همان روحی است که انسان با آن می خورد و می خوابد و این تمنیات دنیایی را دارد. یا وقتی روح الایمان دمیده می شود انسان توان بر بندگی و اطاعت پیدا می کند و وقتی روح الشهوه دمیده می شود اشتها و مبدأ میلش عوض می شود و کراهت از معصیت خدای متعال پیدا می کند و اگر خوف الهی در قلوب مؤمنین هست به خاطر این است که در آنها روح الایمان دمیده شده است. ورای همه اینها روح القدس است که در انبیاء دمیده شده است و بر اساس آن، دائماً بیدار و دائماً بصیر هستند. از این روست که خداوند به ما دستور میدهد با ولایت و تبعیت از پیامبر حیاتی دوباره به دست آوریم و از زندگی ویژه ای برخوردار شویم؛ «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم لِمَا یحْییکُمْ»(۲) 🔹ثبات قدم و قدم صدق [وَ اَن يُثَبِتَ لي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ في الدُّنيا وَالأخرةِ] ثبات قدم یعنی دائماً انسان در صراط توحید و ولایت باشد و با همه وجود از این صراط جدا نشود؛ گناه یعنی پا بیرون گذاشتن از صراط عبودیت و صراط مستقيم و خروج از مقام معيت. اين ثبات قدم بايد از روی صدق باشد؛ يعني انسان واقعا آن طرف را حق محض بداند و اگر ثبات قدم دارد از سر تردید و شک و ریب در باب خدای متعال و اولیای او نباشد. این چیزی است که در سیر به وادي عاشورا اتفاق می افتد و این درها می تواند به روی او باز شود. اين سير از دنیا آغاز می شود و در آخرت هم ادامه دارد. 🔹مقام محمود [وَ اَسَئلهُ اَن یُبَلغَنیَ المَقامَ الَمحمودَ لَکُمُ عِنْدَ الله] وجود مقدس رسول الله (ص) صاحب مقام محمود هستند. اگر کسی مجرای نعمت های الهی شد و رحمت های او، به خصوص رحمت رحیمیه از طریق او به خلایق رسید، او مستحق حمد می شود و مقام محمود پيدا مي کند. مقام محمود مطلق آن مقامی است که همه فیوضاتی که به همه عوالم می رسد، از طريق اين مقام مي رسد. اگر کسی به این مقام رسید و کائنات را به او سپردند، هر فیضی که به هر کسی مي رسد، از طريق اوست. 👈معنای رسیدن به مقام محمود این است که: «دستم به شما برسد و شما دستگیری کنید». اگر کسي نتوانست به آن مقام محمود راه پیدا کند خیرات، به روی او بسته می شود. «اَن يُبَلغَنيَ المَقامَ الَمحمودَ» يعني من بی حجاب به مقام محمود شما راه پیدا کنم و خودتان مستقیم دستمان را بگیريد؛ نه با واسطه. 👈معناي دیگر اين است که انسان در سیر با عاشورا می تواند به این مقام محمود متصل شود و اگر چنين شود، آن مقام، در انسان تجلی مي کند و انسان خودش هم می تواند شفاعت کند. یعنی وقتی دستش را گرفتند خودش هم می تواند دست گیری کند و به یک معنا مقام محمود در او نازل می شود (نه آن که خودش به آن مقام برسد). اگر کسی سالک با زیارت عاشورا بود می تواند به جایی برسد که دست خودش را به دست ولی خدا برساند و پس از آن، دست دیگران را هم بگیرد و به ولی خدا برساند. 🔻 ادامه دارد 👇👇 ✅ کانال مسجدالاقصی🔰🔰🔰 @masjedolaghsa