eitaa logo
سنگر مسجد
604 دنبال‌کننده
504 عکس
179 ویدیو
8 فایل
💠سنگر مسجد محفلی برای همسنگرهای‌ مسجدی خادم: @mohsenzlf
مشاهده در ایتا
دانلود
📌مسجد؛ محلی برای تخاطب واقعی با مردم ✍ اگر بپذیریم که برنامه ملی شفافیت، یک بار روی زمین مانده در سطح کلان سیاست‌گذاری برای پروژه بازیابی سرمایه اجتماعی است، برنامه ملی تخاطب واقعی با مردم ضلع تکمیل کننده آن است که مع الاسف به‌نظر می‌رسد نه نمایندگان مجلس و نه بدنه عمومی خواص ما توجهی بدان ندارند. قصد پیچیده‌سازی مفاهیم را ندارم لذا بگذارید یک مثال بزنم، در همین ماجرای بنزین، بسیاری همچون بنده مدعی بودیم که می‌توان از اصل منطق اقتصادی افزایش قیمت بنزین به نفع طبقات محروم دفاع کرد (مستقل از مدل و شیوه اجرایی) و با همین استدلال دل خودمان را خوش کرده بودیم که لابد مردم هم باید همین برداشت را داشته باشند، غافل از اینکه حتی دهکهای اول و دوم جامعه که علی‌القاعده باید بیشترین رضایت را از این طرح کسب می‌کردند و تمام محاسبات اقتصادی همچنین چیزی را تأیید می‌کرد، به‌هیچ وجه ادراک رضایت، تأکید می‌کنم ادراک رضایت از نتیجه اجرای این طرح نداشته و ندارند. مشکل چیست؟! عدم تخاطب واقعی بین مدعیان دانستن فواید طرح و مخاطبین بالفعل طرح یعنی مردم. در همین ماجرای بنزین و در همین شهر مشهد، یعنی شهری که در آن بیش از هزار مسجد فعال داریم، چند هزار طلبه جوان انقلابی سطوح متوسط و عالی، چند صد استاد دانشگاه جوان حزب‌اللهی، ده‌ها و شاید صدها فعال فرهنگی سیاسی و چندین نهاد انقلابی دارای ابزارهای حاکمیتی برای ارتباط با مردم (مثل سازمان تبلیغات) به تعداد انگشتان دو دست جلسه گفت‌وگوی صریح و گعده مردمی در باب حقیقت ماجرای بنزین با مخاطبین داشته‌ایم که اکنون انتظار داریم مردم این نحو از اجرای افتضاح طرح را به پای نظام ننویسند و حساب رهبری و دلسوزان را از غرب‌گراهای دولتی جدا کنند؟! ماجرای بنزین نشان داد که با همه ادعاهایی که ما مدعیان فهم حقیقت و ارتباط وثیق با مردم و بصیرت داریم، اساساً عزمی جدی برای تخاطب واقعی، پایدار، شبکه‌ای و با کمیت اثرگذار در سطح کشور نداریم و ظاهراً این تکلیف را به صداو سیمای معیوب و بحران‌زده سپرده‌ایم! تا زمانی که تلاشی برای این نقیصه نکنیم، بهترین برنامه‌ها و قوانین کشور هم به‌درستی نمی‌توانند به حلقه نهایی، یعنی حلقه مصرف در زندگی مردم برسند و می‌شود همانی که در قضیه بنزین شد یعنی هم چوب را خوردیم و هم پیاز را! پ ن: با این‌که در طول دو دهه گذشته، صدها جلسه سخنرانی دانشگاهی، حوزوی و مسجدی را تجربه کرده‌ام اما باید اعتراف کنم که سخت‌ترین و کیفی ترین جلسات پرسش و پاسخ را در مساجد عموما مناطق محروم مشهد دیده‌ام نه در مناظرات دانشگاهی! کانال | @masjid_sangar
👌 دو مسجد مشهد(مسجد امام حسین و مسجد توفیق) که با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تیم فوتسالی تشکیل دادند که نتیجه آن قهرمانی در لیگ فوتسال مشهد در رده نوجوانان شده‌است. کانال ‌| @masjid_sangar
👌 #کار_خوب و تمیز بچه‌های مسجد الزهراء مشهد که شب یلدای به یادماندنی برای محله خود به یادگار گذاشتند. 💡حتماً و قطعاً با ایده‌های خلاقانه میشه مسجد رو جذاب کرد. کار نشد نداره! کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
📌 صرف باز بودن در مسجد ارزشی ندارد! صرف باز بودن در مسجد ارزشی ندارد. مسجد باید در شرایط کنونی کارآفرین باشد. اگر بتوانیم در شئون زندگی مردم، راه نشان دهیم، آنها به مسجد مراجعه می‌کنند. در این صورت باید در مسجد همیشه باز باشد. باز بودن درِ مساجد برای ارائه طریق در زندگی مردم ارزشمند است. 🔻 مصاحبه کامل #حجت_الاسلام_علوی_تهرانی با خبرگزاری فارس را بخوانید fna.ir/de9ccu کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
👌 #کار_خوب و رسم شیرین امام جماعت مسجد فائق | در عکس ببینید☝️ کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
28.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 باز بودن درِ مسجد هزینه دارد! #حجت_الاسلام_علوی_تهرانی کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدی اند... 🌺 میلاد حضرت زینب کبری مبارک باد🌺 کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
کسی که نتواند سربازانش را حفظ کند، خطش سقوط کرده و اگر جوانانی از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است. کانال | @masjid_sangar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩پرچم سرخ خونخواهی بر فراز مسجد جمکران انتشار تصاویر برافراشتن پرچم سرخ بر فراز مسجد جمکران، با واکنش رسانه‌های صهیونیست مواجه شد. یکی از این رسانه‌ها این‌طور نوشت: «پرچم قرمز امروز صبح بر فراز مسجد جمکران در قم افراشته شد که نشان از انتقام دارد.» این پرچم سرخ تا گرفتن انتقام شهادت قهرمانان مقاومت، بر فراز گنبد مسجد خواهد ماند. کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمان فیلم: ٢دقیقه و ۵٧ثانیه 💬ده کیلومتر مربع، محیطِ مسجد هست نه دویست متر مربع! گذاشتن امام جماعتِ پرمشغله و خسته هنر نیست! این فرد محیطِ به این بزرگی را نمی‌تواند حفظ بکند! کانال | @masjid_sangar
👌 و ماندگار مسجدی در خوزان اصفهان در دهه اول انقلاب که بر روی موزائیک های حیاط حک کرده‌اند. ⁉️ کارهای مردمی ضدآمریکایی این دوره ما چیست؟ کانال | @masjid_sangar
🕌 #اعتکاف حرم مطهر رضوی و مساجد وابسته ⏰ زمان ثبت نام: ١٨ دی ماه ١٣٩٨ لغايت ٣ بهمن ١٣٩٨ 🔻روش‌هاي ثبت نام: ١. مراجعه به سايت: www.Etekaf.razavi.ir ٢. ارسال عدد ٨ به سامانه پيامكی ٣٠٠٠٠٨٠٣٠ و تكميل فرم ثبت نام 📌مكان‌هاي برگزاری اعتكاف: ١- مسجد گوهرشاد ٢- مساجد وابسته آستان قدس رضوی (مسجد الرضا(ع) مصلی، مسجد الرضا(ع) خواجه ربيع، مسجد الرضا(ع) احمدآباد، مسجد صديقی‌ها، مسجد امام خمينی(ره) و مسجد ملاهاشم) 🔻شرايط ثبت نام: الف – برادران ١۵ سال كامل ب – خواهران ٩ سال تمام کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
👌 و جالب مسجدالرضا مشهد که صندوق صدقات و دریافت کمک‌های مردمی در حوزه‌های متنوع اجتماعی طراحی کرده‌اند. کانال | @masjid_sangar
مادر هر کاری که بکند اهل خانه هم یاد می‌گیرند! مثلا اگر شهید شود... ♣️ شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد کانال | @masjid_sangar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_دانلود زمان فیلم: ۵دقیقه و ٧ثانیه 😳 ذباح(داعشی) و ذبح شونده(شهید حججی) هردو ثمره مسجدند! #شهید_قاسم_سلیمانی 🔻فیلم کامل سخنرانی را از آپارات دانلود کنید: https://b2n.ir/610433 کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه روحانیون عزیز و مداحان گرامی🌷🌺👆 من عاشق این تیپ کلیپ های حاج قاسم هستم. نه کلیپ های صرفا احساسی لطفا هر کس کلیپی از آن شهید سرافراز مثل همین مطالبی که در این کلیپ گفته شده، ارسال کند با افتخار منتشر میکنم. آثار سازنده بالایی در اذهان و افکار و عمل به تکالیف داره. #حدادپور_جهرمی #دلنوشته_های_یک_طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_دانلود زمان فیلم: ۴٨ ثانیه 🔺آیا مسجد ما کمتر از یک گردان است؟! مابرای اداره یک گردان که ٣٠٠نفر هستند، دوره‌های مختلف می‌گذاریم تا مدیر لایقی برای اداره گردان تربیت بشود. مسجد ما مگر کمتر از یک گردان است که اینگونه رهایش کرده‌ایم؟! #شهید_قاسم_سلیمانی کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
👌 #کار_خوب مانه و مصاحبه خوب امام جمعه لیورپول 📌 امام جمعه لیورپول: مانه حتی در نظافت مسجد هم به ما کمک می‌کند 🔺امام جمعه مسجد بندر لیورپول به تمجید از سادیو مانه پرداخت: سادیو اغلب به مسجد می‌آید. او یک ماشین بنتلی دارد اما با یک ماشین معمولی به اینجا می‌آید. او به دنبال جلب توجه نیست و اصلا در رفتارش غرور وجود ندارد. سادیو حتی در نظافت مسجد هم به ما کمک می‌کند. پ ن: مانه هفته اخیر به عنوان برترین بازیکن سال قاره آفریقا انتخاب شد. کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
👌 #کار_خوب گروه جهادی محمد رسول الله که سال‌هاست در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان مستقر هستند و با شناخت کامل منطقه و با نگاه تمدن‌سازی پروژه عمرانی بزرگی را شروع کرده‌اند. آن‌ها مسجد را محور امورشان قرار داده‌اند و بیش از مسائل عمرانی و شکلی، به مسائل محتوایی و عمقی آن توجه دارند. ❗️آبادانی سیستان و بلوچستان نیازمند این سبک از حرکات جهادی هست. کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
📌 روحانیون از متن و میدان اصلی خود به بیرون پرتاب شده‌اند! ✍️ ١. در خبرها آمده بود «یک روحانی جوان به ریاست هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی» انتخاب شده است. چنین خبری اگر چند دهه پیشتر منتشر می‌شد، امکان نداشت کسی باور کند. الان ولی این خبر و موارد مشابه‌اش را لابه‌لای اخبار می‌خوانیم و می‌گذریم و نهایتاً پوزخندی می‌زنیم. ٢. یکی از ویژگی‌های روحانیت در زمانه‌ی ما، «پرتاب‌شدگی» است؛ پرتاب‌شدگی به بیرون از جایگاه تاریخی و هویتی خود. تا پیش از انقلاب، روحانیون نوعاً پذیرای نقش‌هایی بودند که فلسفه‌ی وجودی روحانیت در همه‌ی ادیان یعنی تبلیغ و ترویج دین اقتضا می‌کرد. به جز معدود موارد استثنا، بدنه‌ی روحانیون، پس از اتمام تحصیل علوم حوزوی یا به‌موازات آن یا واعظ می‌شدند یا امام جماعت یا نویسنده و مدرس دینی. پایگاه اصلی روحانیت، بعد از حوزه، مسجد و منبر بود. ٣. با تشکیل حکومت دینی، بسیاری از همان وعاظ و ائمه جماعات قبلی شدند مسئولان اجرایی کشور و از بالای منبر یا داخل محراب منتقل شدند به پشت میز ریاست و قضاوت و مدیریت. با شکل‌گیری بوروکراسی مذهبی، نقش‌های جدید تکثیر شدند و فرصت‌های شغلی تازه‌ای برای روحانیون به‌وجود آمد. حکومت دینی پروژه‌های متنوعی داشت و چه کسانی بهتر از روحانیون (که در گفتار رسمی «سرباز نظام» محسوب می‌شوند) برای کارگزاری و پیگیری این پروژه‌ها؟ به‌تدریج روحانیت از معنا و تعریف سنتی و ضیق خود منفصل شده و پذیرای هویت تازه‌ای ‌شد و دامنه‌ی تکثر نقش‌های جدید تا آنجا ادامه یافت که بسیاری از روحانیون بیرون از نقش‌های کلاسیک و اصلی صنفی‌شان، و در نقش‌هایی قرار گرفتند که منطقاً جزو شئون روحانیت محسوب نمی‌شود. ۴. در زمانه‌ی ما روحانیون (یا دقیق‌تر بگویم: معممین) همه‌جا هستند جز آن‌جایی که باید باشند و همه کاری می‌کنند جز کاری که ازیشان انتظار می‌رود. از انواع مناصب سیاسی و اجرایی گرفته تا مدیریت‌ سازمان‌های فرهنگی و اقتصادی و تدریس علوم غیردینی و حتی علوم غربی در دانشگاه‌ها و مشاوره روان‌شناسی و طبابت و درمان و نقد فیلم و حتی مجری‌گری تلویزیون همه جا معممین حضور دارند. و این درحالی است که به گفته مسئولان ذیربط بیش از نیمی از مساجد کشور امام‌جماعت ندارند! (لینک پایین👇) در همین تهران، خصوصاً اگر برای نماز ظهر به مسجد بروید، در بسیاری از مساجد خواهید دید که یا نمازگزاران فرادا نمازشان را می‌خوانند یا یکی از معمرین و کسبه‌ی معتمد محل عبا روی دوشش ‌انداخته و خلق‌الله پشت سرش قامت بسته‌اند. مشابه همین اتفاق سال‌هاست در مجالس مذهبی و هیئت‌ها افتاده است: کمبود وعاظ حرفه‌ای و تمام‌وقت و بی‌رغبتی طلاب و فضلای نخبه‌ی حوزه به منبررفتن، در کنار عوامل دیگر، سبب شده است محوریت میدان تبلیغ دین به دست مداحان بیفتد و خلأ روحانیون را هم آن‌ها پر کنند. ناگفته پیداست که این جابه‌جایی نقش، سرمنشأ چه آفات و آسیب‌هایی در فرهنگ دینی شده است. این معنای همان پرتاب‌شدگی است؛ این‌که روحانیون از متن و میدان اصلی خود (مسجد و منبر) به بیرون پرتاب شده‌اند. ۵. بااین‌اوصاف برخلاف آنچه تصور می‌شود در حکومت دینی، قدرت نهاد روحانیت افزون‌تر نشده است. شاید روحانیت پساانقلابی ثروتمندتر شده باشد، شاید از حیث مالکیت ساختمان و بنا و میز و منصب بسیار برخوردارتر شده باشد، شاید حضورش در عرصه‌ی عمومی بیشتر شده و از فرصت‌های شغلی متنوع‌تر و با پرستیژ بالاتری منتفع شده باشد، شاید ازنظر امکانات سخت‌افزاری و نفوذ در ساختار قدرت سیاسی رسمی رشد بی‌سابقه‌ای کرده باشد، اما هیچکدام اینها به‌معنای آن نیست که قدرت و نفوذ و منزلت اجتماعی‌اش هم افزایش یافته است. ۶. حکایت روحانیت پساانقلابی، حکایت کسی است که خانه‌ی پدری‌اش را رها کرده است، در طمع تصرف خانه‌های دیگر. غافل از آنکه خانه‌ی پدری‌اش را دیگران تصاحب کرده‌اند و در خانه‌های دیگر هم او آخرش یک بیگانه است برای اهالی. https://www.instagram.com/p/B7yu2e_nGSp/?igshid=7isfoeqt30x1 🔗 www.hamshahrionline.ir/news/344789/ کانال | @masjid_sangar
♦️ محفل سیاسی- بصیرتی 👈 سخنرانی با عنوان: "انتظار انقلاب از مسجد و مسجدی ها" ➕سخنران: آقای دکتر میثم لطیفی 🗓 زمان: دوشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۷بعد ازنماز عشاء 🕌 مکان: قم، بلوار شهید نواب صفوی، خیابان میلاد، مسجد امام حسین علیه السلام. کانال | @masjid_sangar
👌 #کار_خوب بچه‌های مدرسه شهید عارفیِ مسجد جمکران مشهد(مدرسه در مسجد) که وضعیت آسفناک سرویس بهداشتی را طوری تغییر داده‌اند که از شدت تمیزی کسی باورش نمی‌شود این محل سرویس بهداشتی است! پ ن: پیامبر اکرم: مسجد از زباله و آشغال منزجر شده و مثل شخص کتک خورده، پژمرده می‌شود. مستدرک الوسائل، ج٣، ص٣٧۶ کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
حضرت زهرا (س) می‌فرمایند: "مَنْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ إِلَیْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ" هر کس که عبادت خالص خود را به سوى خدا بفرستد خداوند متعال بهترین مصلحتش را برایش فرو می‌فرستد. 🏴 شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) تسلیت باد. کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar