eitaa logo
اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه
2.3هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
115 فایل
پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: https://masoumieh.ir تلفن: 02532932080 آدرس: شهر مقدس قم، بلوار امین، مدرسه علمیه معصومیه (ویژه برادران)
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 مراسم تودیع و معارفه مدیریت مدرسه عالی جواد الائمه علیهم السلام با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد ملکی و مدیر محترم مدرسه علمیه معصومیه حجت الاسلام و المسلمین قنواتی زیدعزهما در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیهماالسلام، برگزار شد. 🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
📣 باسمه تعالی معنویات مهم است؛ بکوشید تا معنویات تحصیل کنید. علم تنها فایده ندارد، علم با معنویات علم است. قبل از آنکه عنان اختیار از کف شما ربوده شود، خود را بسازید و اصلاح کنید. (امام خمینی رحمة الله‌ علیه) 🔰 به اطلاع اساتید گرانقدر و طلاب محترم مدرسه علمیه معصومیه میرساند؛ 💠 درس اخلاق با حضور استاد زیدعزه روز 11 خردادماه 1402 بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار می‌گردد. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
آغاز ثبت نام دوره تابستانه پژوهشی مدرسه علمیه معصومیه @mpajoohesh
✨ دوره تابستانه رویش های پیشران 🌱 ویژه دانش آموزان پسر پایه های تحصیلی ششم تا دهم ⏱ مهلت ثبت نام: تا پانزدهم خردادماه 🌐لینک ثبت نام: http://form.masoumieh.ir/view.php?id=66531 ❕پس از ثبت نام، زمان و مکان مصاحبه حضوری به شما پیامک خواهد شد. ☎️شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۰۹۰۳۴۵۳۰۳۸۳ 🏫ارسال نام مدرسه به:۶۶۰۰۰۲۵۱۵۳ 📌 به دوستان خود اطلاع دهید. اطلاعات بیشتر در کانال اطلاع رسانی 💠https://eitaa.com/rooyesh_pishrun
📣 اطلاعیه؛ 🔺اعزام اساتید و طلاب محترم مدرسه به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی رضوان الله تعالی علیه 🔸ویژه برادران 🔹با توجه به محدودیت ظرفیت اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند 📍آخرین مهلت ثبت نام تا شنبه ساعت ۱۰ صبح می باشد! ✅ اعزام در دو قالب انجام می گردد: 1⃣ زائر 2⃣ روحانی کاروان از قم 🔺لطفا نام و شماره تماس و حالت مدنظر(زائر-روحانی کاروان) را به نام کاربری زیر ارسال کنید: @mirzakhani_M ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
🔰 تذکر ات امتحانی 📣 به اطلاع طلاب گرامی می‌رساند: 🔶 در امتحانات از ورود طلاب بدون کارت به جلسه جلوگیری می‌شود؛ لذا طلاب گرامی در به همراه داشتن کارت، دقت لازم را مبذول فرمایند. 🔸كارتها از ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ در اتاق ۱۱۰( اداره آموزش ) توزيع مي گردد. 🔷 دروسی که طلبه می‌تواند در امتحان شرکت کند و نیز دروس حذف شده (به دلیل غیبت )؛ درکارت درج شده است. 🔹چنانچه طلبه‌ای نسبت به مندرجات کارت اعتراض داشته باشد با مراجعه به اداره آموزش، اشتباهات احتمالی را رفع نماید. (در تصحیح اوراق امتحانی، دروس مندرج در کارت که حذف غیبتی نشده باشد مبنای عمل خواهد بود.) 🔶 درهای محل برگزاری امتحانات راس ساعت اعلام شده در برنامه امتحانات، بسته و بعد از آن اجازه ورود داده نخواهد شد. بنابراین طلاب گرامی حتما در زمان اعلام شده در برنامه امتحانات، (بادردست داشتن كارت امتحان) در محل حاضر شوند. 🔷 سؤالات امتحانی خرداد، از کل محدوده نیمسال دوم خواهد بود. ✳️ انصراف از امتحان در جلسه به منزله نمره صفر مي باشد. بنابراين كسي كه در جلسه امتحان شركت كرده و بدون پاسخگويي جلسه را ترك كند حق شركت در امتحان تجديدي را ندارد. ❇️ عدم شركت در امتحانات اصلي ( ولو موجه ) یا عدم قبولی، موجب محروميت از انتخاب به عنوان طلبه ممتاز و محروميت از شركت در امتحانات ارتقايي تابستان مي شود. •┈┈••✾••┈┈• @masoumieh_ir | کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه .
« امتحان تفسیر و حدیث» احتراما؛ امتحان درس تفسیر و حدیث به شرح ذیل الذکر برگزار خواهد شد: درس تفسیر: روز شنبه 1402/03/20 رأس ساعت 10 صبح. درس حدیث: روز چهارشنبه 1402/03/24 رأس ساعت 8 صبح. •┈┈••✾••┈┈• @masoumieh_ir | کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه .
❇️ پایش قرائت 📣 به اطلاع طلاب پایه‌های 5 و 6 می‌رساند؛ ✳️ شرط انتقال به سطح 2، قبولی در آزمون قرائت مرکز می‌باشد. ⏰ زمان برگزاری: دوشنبه 1402/3/22 ساعت 10:00 🕌 مکان برگزاری: اتاق109 (آقای حسن پور) 📝 ثبت نام: از روز سه‌شنبه 1402/3/16 تا شنبه1402/3/20 به اتاق110(اداره آموزش) مراجعه فرمایید. 🔰 بخشی از ابلاغیه مرکز: 1.در ارزیابی قرائت قرآن حد اقل نیم صفحه و حداکثر یک صفحه قرآن تلاوت و در ارزیابی قرائت نماز، علاوه بر حمد و سوره، اذکار نماز هم مورد ارزیابی قرار گیرد. 2.قرائت برخی از طلاب که اشکالات کوچکی دارند با راهنمایی و مهلت کوتاه حل شود، در مواردی که ضعف شدید در قرائت دارند، دوره های تکمیلی و تمرینی(بیشتر در قالب تمرین گروهی زیر نظر طلاب توانمند) طراحی و اجرا شود. •┈┈••✾••┈┈• @masoumieh_ir | کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه .
بیانیه تحلیلی بسیج مدرسه مبارکه معصومیه قم در خصوص لایحه عفاف و حجاب بسم الله الرحمن الرحیم كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ ۚ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ(آیه 110 سوره مبارکه آل عمران) با سلام و درود به محضر نورانی امام عصر ارواحنا فداه و ارواح طیبه حضرت امام و شهدا به استحضار می رساند، بسیج مدرسه مبارکه معصومیه قم بعد از برگزاری جلسات متعدد با صاحب نظران و کارشناسان از منتقدین و مدافعین و حتی نویسندگان لایحه عفاف و حجاب، جمع بندی خود را در قالب این بیانیه تحلیلی به محضر مسئولین امر جهت اصلاح آن و محضر امت حزب الله جهت مطالبه گری از متولیان به شرح ذیل اعلام می دارد: 1⃣ مهمترین نقدی که به این لایحه وارد است عدم توجه به نزاع تمدنی جاری بین نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان پرچمدار توحید و دیانت در جهان و تمدن منحط غربی می باشد، امروز جمهوری اسلامی مانند دژ مستحکمی در برابر انقلاب جنسی و سونامی فحشاء و فساد در دنیا ایستاده است و حجاب و عفاف، سنگر اصلی این نزاع تمدنی و نماد حاکمیت دینی است لذا نباید با این سنگر اصلی صرفا بعنوان یک حکم فقهی ساده مواجه شد و با این تعابیر که «کجای اسلام گفته است حجاب جزو اصول دین است» به راحتی از کنار ماجرا گذشت، این ساده انگاری است که در برابر طراحی پیچیده و ترکیبی دشمن در قضایای اخیر که بصورت هدفمند با محوریت از بین بردن سنگر عفاف و حجاب و ترویج برهنگی رخ داد، فکر کنیم با این لایحه ساده می توانیم مقابله کنیم؛ در ایام ارتحال حضرت امام(ره) هستیم، ایشان در خصوص سیاست های پیچیده استکبار جهانی خطاب به علماء این طور می فرمایند «آشنایی به روش برخورد با حیله‌‌ها و تزویر‌‌های فرهنگ حاكم بر جهان...شناخت سیاست‌ها و حتی سیاسیون و فرمول‌‌‌های دیكته شده‌ی آنان از ویژگی های یک مجتهد جامع است»؛ آقایان لازم است مبنای تحلیل و تقنین خود را فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این مجتهدِ حکیمِ آشنا به تزویرهای استکبار جهانی قرار دهند که اخیرا طی فرمایشی حکیمانه فرمود «کشف حجاب یک حرام شرعی و "سیاسی" است»(15/1/1402). 2⃣ نقد مهم دیگر به این لایحه این است که کشف حجاب و برهنگی بخشی از بدن و پوشیدن لباس نازک و بدن نما در فضای عمومی جامعه را که «حرام بیّن الهی» است، از یک جرم به یک تخلف تنزل داده است، آنهم در جایی که این حرام شرعی به حرام سیاسی نیز افزایش یافته است؛ عمده دلیلی که برای این عدول ذکر می کنند این است که «وقتی جرم شیوع پیدا کرد نمی توان با آن مقابله کرد چون موجب افزایش مجرم و پرونده قضائی و نهایتا اضطرار می گردد!» یا می گویند «قانونی که قابلیت اجرا نداشته باشد چه فایده ای دارد؟»، بعد به ماجرای ماهواره استناد می کنند که اول سفت و سخت با آن برخورد شد ولی وقتی شیوع پیدا کرد ناچارا از آن کوتاه آمدیم؛ در این خصوص هر دو دلیل مورد مناقشه است، اولا جمعیت کشف حجاب کرده(نه بد حجاب که حاضر به برداشتن شال و روسری اش نیست) همچنان در اقلیت جدی هستند و در بدبینانه ترین حالت تنها 5درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، چه رسد به کسی که بخشی از بدنش برهنه باشد یا لباس نازک بدن نما پوشیده باشد، اینها به یک درصد هم نمی رسند پس شیوع جرم منتفی است و اگر با تعدادی از همین اقلیت برخورد قاطع و مطابق با جرمی که مرتکب شده اند صورت بگیرد(كه اساسا فلسفه مجازات خشكاندن جرم در جامعه است) بقیه هم خودشان را اصلاح می کنند، ثانیا اینکه قانون حجاب قابلیت اجرا ندارد مشکل از قانون نیست، مشکل از مجریان و روال های قضائی است که نیاز به اصلاح جدی دارند و راهش اصلا عدول از احکام الهی نیست، چرا که ما اولا بلحاظ شرعی مجاز به این کار نیستیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب « کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد می‌کند؛ حکومت موظف است دربرابر حرام بایستد»(17/12/1396) ثانیا هر قدم عقب نشینی از این احکام الهی موجب جلوتر آمدن دشمن و رونماییِ سطح بالاتری از برهنگی و هنجار شکنی خواهد شد که وقایع اخیر شاهد جدی برای این مدعاست، در خصوص قیاس با ماهوره نیز گفتنی است فساد ماهواره مربوط به داخل خانه ها بود نه مثل کشف حجاب و برهنگی مربوط به فضای عمومی جامعه، گرچه ماهواره این گرداب فساد موجب تباهی سبک زندگی خیلی از خانواده ها شد. 🔰ادامه بیانیه در مطلب بعدی
3️⃣ دیگر نقد اساسی به این لایحه که مکمل دو نقد فوق است، این می باشد که در این لایحه گویا رابطه ای بین «فقه و قانون» قائل نشده اند، وقتی طی جلسات نقد و بررسی لایحه، با یکی از نویسندگان اصلی این لایحه مباحثه می کردیم خیلی مسائل برایمان روشن شد، از جمله اینکه لایحه بیش از آنکه مبتنی بر اجتهاد و فقاهت اسلامی باشد مبتنی بر ذوق و قریحه حقوقی است(البته اگر نگوییم مطلقا بریده از اجتهاد فقهي است)، مشکلی که سالها قبل شهید بهشتی طی نامه ای محرمانه به حضرت امام منتقل کرده بودند که خلاصه آن اشاره به دوگانه ای جدی در فضای اداره کشور بود، آنجا که نوشتند: « دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‏شود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‏ها و برداشت‏های بینابین، که نه به‌کلی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند». 4️⃣ مشکل دیگر این لایحه نوشته شدن در فضای جوّزده است که اخیرا رهبر معظم انقلاب صراحتا در دیدار نمایندگان مجلس آنرا یک آفت جدی قانون گذاری تلقی کردند(3/3/1402)؛ این لایحه بدون در نظر گرفتن اکثریت بالای 90درصد حامی عفاف و حجاب و مخالف برهنگی و کشف حجاب، ظاهرا تحت تاثیر پروپاگاندای دشمنان خارجی و داخلی و هجمه رسانه ای آنان، محور نگارش این قانون را توجه به این اقلیت پر سر و صدا قرار داده و خواسته های مردم انقلابی کشورمان را نادیده گرفته است، شاهد این مدعا خشم و خروش بخشی از این اکثریت مغفول واقع شده بعد از انتشار این لایحه ضعیف و انفعالی است که در صورت عدم اصلاح آن اگر منجر به حرکت های احیانا فراقانونی نشود حداقل منجر به سرخوردگی و نا امیدی بخشی از این جمعیت مومن و دارای غیرت دینی و انقلابی خواهد شد و این سرمایه سوزی جبران ناپذیر خواهد بود. 5️⃣ از دیگر انتقادات به این لایحه پیامی است که به جامعه منتقل می کند، این لایحه چراغ سبزی برای افرادی است که زمینه کشف حجاب را داشتند ولی ترس و واهمه از برخورد نظام موجب بازدارندگی آنان بود ولی با این لایحه عملا با دست خود اقدام به عادی سازی کشف حجاب می نماییم!؛ از سوی دیگر جبهه مومنین که به پشتوانه حقوقی و قانونی نظام برای امر به معروف و نهی از منکر میدانی نیاز دارند احساس می کنند این لایحه پشتشان را خالی کرده و حق تذکر به فرد مکشفه را ندارند چون قرار است از طریق پیامک به آنها تذکر داده شود! 6️⃣ در نهایت اینکه ولو همه اشکالات فوق را نپذیریم و این لایحه را مناسب بدانیم، سوال دیگر این است که چقدر زیرساخت های فناوری در کشورمان برای شناسایی متخلفین وجود دارد، بله برای ماشین ها که فقط باید داخل جاده حرکت کنند می توان دوربین کار گذاشت اما آیا ما در همه اماکن از جمله پاساژها و تفریحگاه ها و کوچه ها و بازارها می توانیم دوربین نصب کنیم؟ تازه اگر نصب کنیم راهکارهای فراوانی برای دور زدن دوربین وجود دارد که شبکه های ماهواره ای فورا اقدام به آموزش آن می کنند! پس نقد دیگری که به این لایحه وارد است در نظر نگرفتن نظارت میدانی است، استدلال آقایان این است که برخورد در میدان هزینه زاست و با وجود گوشی ها و فضای مجازی پخش شدن یک کلیپ مثل کلیپ هایی که از برخورد گشت ارشاد با بد حجابان منتشر می شد می تواند التهاب و بحران اجتماعی ایجاد کند لذا چاره ای جز برخورد غیر مستقیم و از طریق استفاده از فناوری های نوین و حذف نقش نیروهای میدانی نداریم؛ این در حالی است که اولا راهکار ریشه ای این مشکل، کنترل فضای مجازی است نه اينكه بخاطر ترس از آن، فضای حقیقی را رها كنيم! و ثانیا آموزش دادن نیروی میدانی متخصص این کار که حربه ها و ریزه کاری های این فضا را بشناسند که خوراک رسانه ای برای شبکه های معاند ایجاد نکنند بلکه موجب تحسین مردم در مواجهه صحیح با هنجار شکنان بشوند؛ چرا كه حذف نظارت و برخورد ميداني مساوي با افزايش افسار گسيخته هنجار شكني در فضاي اجتماعي خواهد بود. وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ(40 حج) والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته بسيج مدرسه مباركه معصوميه(س) قم 13 خرداد 1402 قرارگاه گفتمانی عمار یاسر ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
بیانیه تحلیلی در خصوص لایحه عفاف و حجاب.pdf
554.9K
🖌 بيانيه تحليلی بسیج مدرسه مبارکه معصومیه قم در خصوص لایحه عفاف و حجاب 🔺خطاب به مسئولین امر و امت حزب الله 🔰محورهای آن شامل: 1️⃣ توجه به نزاع تمدنی با غرب كه نماد آن امروز عفاف و حجاب است 2️⃣ تنزل از جرم به تخلف و از مجازات به جريمه 3️⃣ مبتنی بودن لایحه بر ذوق حقوقی بجای اجتهاد فقهی 4️⃣ نگاشته شدن در فضای جوّ زده که آفت قانون گذاریست 5️⃣ انتقال پیام انفعال به جامعه و عادی سازی کشف حجاب و برهنگی 6️⃣ ایرادات فنی در اجرای لایحه بخاطر نبود زیرساختهای فناوری و عدم نظارت و اقدام میدانی ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
📣 ثبت نام قطعی دوره احیاء۶؛ 🔰 پس از انجام پیش ثبت نام دوره تابستانی احیاء۶ و بررسی دروس مورد تقاضای طلاب محترم، دروس تابستانی این دوره مشخص شده و اکنون از طلاب محترم برای ثبت نام قطعی دوره احیاء۶ دعوت به عمل می آید. 📆 مهلت ثبت نام: پنجشنبه ١٨ خرداد ماه - ساعت ٢٢ ❇️ توضیحاتی در مورد دوره احیاء۶: مکان: مدرسه مبارکه معصومیه زمان: ٢۵ خرداد تا ٣١ تیر مسئولین اجرایی اردو: طلاب ورودی ١٣٩٩ (دبیر اجرایی: سیدعلی صالحی امیری @Ali_salehi9) هزینه دوره: ۴٠٠ هزار تومان ➖هزینه اردو می تواند به صورت یک‌جا یا در قالب چهار قسط ١٠٠ هزار تومان واریز گردد. ➖روش پرداخت هزینه متعاقبا اعلام خواهد شد ➖حداکثر تلاش برای تامین منابع مالی و بازگردادن هزینه به طلابی است که همراهی مطلوبی در دوره تابستان داشته اند. ❇️ برنامه کلی دوره: 🔸از ٢۵ خرداد تا ٢٧ خرداد: اردوی خانوادگی افتتاحیه و تفریحی اردوگاه ابوذر همدان ➖ثبت نام در این اردو، در فرم ثبت نام قطعی دوره(در لینک زیر) انجام می شود ➖با توجه به اتصال دوره تابستانه به ایام امتحانی و نیازمندی به یک برنامه خانوادگی مفرّح برای شروع هر چه پر انرژی‌تر دوره تابستان، امیدواریم شاهد شرکت حداکثری طلاب و خانواده ایشان در این اردو باشیم 🔸از ٢٨ خرداد تا ٣١ تیر: دوره آموزشی قم 🔸در بازه ٨ مرداد تا ١٨ مرداد: اردوی زیارتی خانوادگی پنج روزه مشهد مقدس ⚠️ لطفا پیش از انجام ثبت نام قطعی آیین نامه اردوی احیاء۶ را با دقت مطالعه نمایید. 📄 مشاهده آیین نامه اردو: اينجا 💢 جهت ثبت نام قطعی دوره احیاء۶ اینجا کلیک نمایید 🌐 دوره احياء ۶ - تابستان ١۴٠٢ 🆔 @ehya_masumieh
اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه
🔰 سخن‌نگاشت | نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده
🔰 یادآوری؛ نماز یکشنبه های ماه ذیقعده ♻️ابتدا غسل کرده سپس وضو بگیرید سپس دو نماز دو رکعتی به جای آورید، در هر رکعت یک بار سوره حمد و سه بار سوره توحید و یک بار سوره ناس و یک بار سوره فلق خوانده می‌شود ♻️پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده و اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه بگویید . ♻️آنگاه یک‌بار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله بگویید ♻️و در پایان چنین دعا کنید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ» 👈 برای این نماز ثواب زیادی ذکر شده، از جمله اینکه رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر که این نماز را به جا آورد؛ توبه او مقبول و گناهانش آمرزیده شود، دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند، با ایمان می‌میرد، دین و ایمانش از وی گرفته نمی‌شود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و والدینش از او راضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد؛ توسعه رزق پیدا کند؛ ملک‌الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان دهد. 📣 ضمن دعا و استغاثه به درگاه الهی جهت شفای همه بیماران از شیعیان و محبین حضرات معصومین علیهم السلام، ثواب نماز امروز را هدیه میکنیم به روح مطهر امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام 🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
💢اردوی شمال غرب کشور ✅ امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار می کند. 🕐 10 تیر ماه 1402 🔺ویژه طلاب مجرد بوده و هزینه هر نفر 200 هزار تومان می باشد. 🔹ظرفیت محدود می باشد. ⬅️ جهت ثبت نام به دفتر فرهنگی مدرسه علمیه معصومیه مراجعه و یا با آیدی زیر ارتباط بگیرید: @mirzakhani_M
پذیرش پایه هفتم مدرسه سطح عالی جوادالائمه علیه السلام . سطح عالی مدرسه معصومیه در دو رویکرد« فقه حکومتی»و «فقه، تبلیغ و راهبری اجتماعی » ❇️شروط پذیرش: _قبولی در ازمون داخلی موسسه _اتمام پایه ۶ ❇️مزایا: ۱ بهره مندی از اساتید جوان، فاضل، باانگیزه و انقلابی ۲ تاکید بر هدف گذاری رشد متوازن و جامع طلاب ۳ اهتمام ویژه به تحقق حوزه انقلابی در چهارچوب رسالت جامعه پردازی و ماموریت گرایی طلاب ۴ برگزاری دروس رشد(روش تفسیر قرآن, سیر روایت خوانی, تخصصی رجال و اعتبار سنجی, نظام اندیشه,الهیات اجتماعی) ۵ توسعه اختیار شرکت در دروس از طریق تعریف دروس موازی ۶ توجه ویژه به آموزش محصول محور از طریق اجرای گام به گام تقویم پژوهشی ۷ نگاه ضروری به رشد و ارتقاء گروهی طلاب و پرهیز از رشد فردی ۸ واسپاری بخشی از اداره آموزشی طلاب از طریق انجمن های علمی و کار گروه های آموزشی اساتید، تبلیغ، خانواده ،پژوهش و .... ۹ امکان شرکت در رویکردهای دوگانه ی «فقه ,تبلیغ و راهبری احتماعی» و «فقه حکومتی » ثبت نام : از ۱ الی ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ از طریق لینک نکته : قبل از ورود به لینک و آغاز فرایند ثبت نام نسبت به آماده سازی فایلهای که در پست بعدی تقدیم میگردد، اقدام فرمایید. لینک ثبت نام: 👇 http://form.masoumieh.ir/view.php?id=38949 لینک کانال پذیرش جهت معرفی به طلاب محترم https://eitaa.com/pmajavadolaemme
📣 قابل توجه طلاب محترم 📝 جهت مشاهده برنامه امتحانات ارتقائی و تجدیدی نیمسال دوم (مرداد و شهریور) سال تحصیلی 1402-1401مدرسه علمیّه معصومیه روی آدرس زیر کلیک بفرمایید. 🌐 برنامه امتحانات ارتقائی و تجدیدی نیمسال دوم •┈┈••✾••┈┈• @masoumieh_ir | کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه .
🔴 دحو الارض جزو چهار روز سال که به فضیلت روزه گرفتن ممتاز است ⏰چهارشنبه(۲۴ خرداد)مصادف هست با ۲۵ ذی القعده 🔵 طبق حدیثی از امام صادق و امام باقر (ع)، که در انتهای مطلب آمده است،مضمون آن چنین است که در طول سال، چهار روز است که در فضیلت روزه، امتیاز ویژه‌ای دارند: 1⃣ روز هفدهم ربیع الاول؛ که ولادت پیامبر اکرم (ص) است. 2⃣ روز بیست و هفتم ماه رجب؛ که پیامبر اکرم (ص) در آن روز به پیامبری مبعوث شدند. 3⃣ روز بیست و پنجم ذى القعده؛ که روز دحو الارض است. 4⃣ روز هجدهم ذى الحجه؛ که عید غدیر است و روزی است که پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی(ع) را به امامت نصب کردند.   🌕 قَدْ وَرَدَ الْخَبَرُ عَنِ الصَّادِقِینَ ع‏ بِفَضْلِ صِیَامِ أَرْبَعَةِ أَیَّامٍ‏ فِی السَّنَةِ إِلَى أَنْ قَالَ یَوْمُ السَّابِعَ عَشَرَ مِنْ رَبِیعٍ الْأَوَّلِ- وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی وُلِدَ فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ ص فَمَنْ صَامَهُ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صِیَامَ سِتِّینَ سَنَةً وَ یَوْمُ السَّابِعِ وَ الْعِشْرِینَ مِنْ رَجَبٍ‏ وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی بُعِثَ فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ ص- وَ مَنْ صَامَهُ کَانَ صِیَامُهُ کَفَّارَةَ سِتِّینَ شَهْراً وَ یَوْمُ الْخَامِسِ وَ الْعِشْرِینَ مِنْ ذِی‏ الْقَعْدَةِ (فِیهِ دُحِیَتِ الْأَرْضُ) وَ یَوْمُ الْغَدِیرِ- فِیهِ نَصَبَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع إِمَاماً 📚 وسائل الشیعه ج ۱۰ ص ۴۵۶ ح ۱۳۸۳۶ 🔴 طبق روایت مندرج در مفاتیح الجنان روزه گرفتن دحوالارض معادل ۷۰ سال روزه گرفتن و در روایت دیگر کفاره ۷۰ سال است. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
گلزار شهدای همدان برنامه روایتگری و زیارت قبور مطهر شهدا و علمای شهر همدان