eitaa logo
مطالب ویژه
5.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅امیرالمؤمنین علیه السلام: ✍️ بِدَوامِ ذِكرِ اللّه ِ تَنجابُ الغَفلَةُ 💠 با پيوسته به ياد خدا بودن است كه پرده غفلت كنار مى‌رود. 📚 غرر الحكم: ۴۲۶۹. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 @Matalebevijeh
27.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در بحث «اربعين؛ سنتي در حال شکوفايي» ذهن‌ها متوجه فرهنگ اربعيني است، از آن جهت که اي انسان‌ها! متوجه باشيد حرکت‌هاي توحيدي هرگز در مسير خود به بن‌بست نمي‌رسد و عقيم نمي‌گردد حتي اگر همه‌ي عاملان آن حرکت يک‌جا شهيد شوند و اين آموزه‌اي است بسيار مهم براي انسان‌هاي موحدي که بناي نظام‌سازي دارند ✅اربعین حسینی امکان حضور در تاریخی دیگر↙️ https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1190
🔖وقتی استکبار، زندانیِ زمان خود می‌شود 27- امویان با امیدی که به اسلحه‌ها و حیله‌های رسانه‌ای خود داشتند، زندانی زمانِ «حال» خود گشتند و فاقد هرگونه آینده‌نگری شدند و امام حسین«علیه‌السلام» نماد آینده‌نگری و مقابله با ظلمات آن دوران بودند و متذکر آینده‌ای که حجاب امویان و حجاب جاهلیتِ دوران، تلاش داشت جهان اسلام را از آن آینده غافل کند و مردمان گمان کنند جاهلیت همچنان ادامه می‌یابد، در حالی‌که ملاحظه کردید چیزی نگذشت، جهان از آنِ امامان شد و بیش از 4000 دانشمند به سراغ امام باقر و امام صادق«علیهماالسلام» آمدند تا اسلام زنده بماند و چنین آینده‌ای را می‌توان در مقابل انقلاب اسلامی و تاریخی که در پیش است، احساس کرد. به نظر می‌آید نباید از موضوع فوق ساده بگذریم. یکی از علمای شهر اصفهان - پدر حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسن رحیمیان که تولیت مسجد جمکران را به عهده دارند - به بنده فرمودند: مرحوم علامه امینی به ایشان گفته بوده معاویه تمام روایاتی راکه پیامبر خدا«صلوات‌الله‌علیه‌واآله» در فضیلت امیرالمؤمنین«علیه‌السلام» مطرح کرده بودند در فضیلت خلیفه دوم جعل کرده است، تا جهان اسلام را از امیرالمؤمنین«علیه‌السلام» منصرف کند و اگر ما متوجه شخصیت کلی شخص خلیفه دوم از یک طرف، و شخصیت علی«علیه‌السلام» از طرف دیگر نباشیم حیله معاویه مؤثر می‌افتد، همان طور که در این زمان با حیله‌های رسانه‌ها و شبکه‌های جهانی‌ روبه‌رو هستیم، به امید آن‌که بتوانند افکار عمومی را به دست بگیرند، حال اگر ما متوجه سنت‌های الهی نباشیم و جایگاه «وجدان عمومی» را نشناسیم، فریب می‌خوریم. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
امیدی که تئودور هرتسل در رابطه با تشکیل رژیم جعلی صهیونیسم داشت و گمان می کرد با در دست‌گرفتن رسانه‌های دنیا می‌تواند افکار عمومی را در اختیار بگیرد. واقعاً هم امیدوار بودند، غافل از این‌که با انقلاب اسلامی و روحیه شهادتی که پیش می‌آید امری به عنوان «وجدان عمومی» بیدار می‌شود و مردم نسبت به حقایق حساس می‌گردند و آینده‌ای که بنده عرض می‌کنم با نظر به شهید و شهادت پیش می‌‌‌‌آید از چرا که شهید و شهادت به صورت رمزآلودی با وجدان عمومی انسان‌ها رابطه دارد و شما در شهادت حاج قاسم سلیمانی آن را ملاحظه کردید که چگونه افرادی برای او اشک ریختند که هیچ سابقه آشنایی با او نداشتند و این‌جا است که باید در این مورد فکر کرد. چرا ما با این‌همه رسانه و شبکه جهانی که به دیکتاتوری رسانه و امپراطوری رسانه مشهورند، می‌توانیم به آینده دیگری فکر کنیم؟ به همان معنایی که امویان با امیدی که به اسلحه‌ها و حیله‌های رسانه‌ای خود داشتند، زندانی زمان حال خود گشتند. آری! امویان زندانی زمان خود شدند و نفهمیدند در بستر نهضت اباعبدالله«علیه‌السلام» و شهادتی که پیش آمد، امری ماورای ظاهر حوادث در حال شکل‌گیری است، هرچند ظاهر حوادث حکایت از قدرت اسلحه‌ها و رسانه‌ها بکند و وقتی زندانی زمان خود بشویم نتیجه‌اش این می‌شود که فاقد هرگونه آینده نگری خواهیم شد، به همان معنایی که متفکران جهان غرب اذعان دارند جهان استکبار هیچ آینده و چشم‌اندازی ندارد و به همین جهت دائماً با ساختن تکنیکی بعد از تکنیکی بنا دارند آینده‌ای که نمی‌دانند چیست را بسازند. میشل فوکو در جایی می‌گوید با امیدواری به خودمان در قرن 19 گفتیم خدا مُرد و در قرن بیستم متوجه شدیم انسان مُرد، بدون هرگونه آینده. اگر متوجه شدیم امویان با امیدی که به اسلحه‌ها و حیله‌های رسانه‌ای خود داشتند، زندانی زمان حال خود گشتند و فاقد هرگونه آینده‌نگری شدند و امام حسین«علیه‌السلام» نماد آینده‌نگری و مقابله با ظلمات آن دوران شدند و متذکر آینده‌ای بودند که حجاب امویان و جاهلیت دوران تلاش داشت جهان اسلام را از آن آینده غافل کند؛ تا مردم گمان کنند جاهلیت همچنان ادامه می‌یابد، می‌فهمیم چگونه ما با انقلاب اسلامی و بصیرت شهدای‌مان آینده دیگری خواهیم داشت، در حالی‌که اگر امویان موفق می‌شدند تا نقشه‌های خود را عملی کنند هیچ چیز از اسلام باقی نمی‌ماند مگر ظاهری از عبادات. با نظر به تاریخی که امویان در آن تاریخ زندگی و انسان را معنا می‌کردند، حضرت زهرا«علیهاالسلام» آن بی‌قراری‌ها را نشان دادند، زیرا متوجه لایه‌های پنهان آن جریان بودند که دارد با سقیفه چه پیش می‌آید و البته پیامبر«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» در گوش حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» آن خبر مهم را دادند که مهدی امت از ما است. به این معنا که تاریخی که با اسلام شروع شد و شهدا جان خود را برای آن هزینه کرده‌اند، با آن نقشه‌ها از میان نمی‌رود و می‌توان آن نوع «بودن» را در سرتا سر تاریخ اسلام احساس کرد که چگونه حاکمان با همه تلاشی که می‌کنند نمی‌توانند وجدان عمومی را از آنِ خود کنند. https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh -------------------------<><>
داستان عجیب این دو تصویر! 🔹در سال ۱۹۹۱ صدام دستور کشتار شیعیان در عراق رو صادر کرد و از سلاح‌های شیمیایی برای سرکوب مردم نجف و کربلا استفاده کرد. 🔹آن‌زمان، زیارت کربلا در اربعین جرمی با مجازات شکنجه و اعدام بود.  🔹در سال ۲۰۲۱ اما، بیش از ۱۶میلیون نفر برای زیارت به کربلا رفته بودند!
به مناسبت روز جمعه و خواندن دعای ندبه کتاب دعای ندبه، زندگی در فردایی نورانی شرح استاد اصغر طاهرزاده در قالب برنامه اندروید فایل بعد از دانلود باید در گوشی نصب شود👇
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم🍃 إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا بی‌تردید این قرآن به استوارترین آیین هدایت می‌كند، و به مؤمنانی كه كارهای شایسته انجام می‌دهند، مژده می‌دهد كه برای آنان پاداشی بزرگ است. (۹) - سوره اسراء 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 @Matalebevijeh
🔅 علیه السلام: ✍️ إنَّ للقُلوبِ صَداءً كصَداءِ النُّحاسِ، فاجلُوها بالاستِغفارِ. 💠 دلها نيز، همچون مس، زنگار مى‌بندد، پس آنها را با استغفار صيقل دهيد. 📚عدّة الداعي: ۲۴۹. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 @Matalebevijeh
19.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷شکوفایی صبر در دلِ انتظار🌷 💓 : : 🖌سختی‌هایی که در دل این نوع راهپیمایی‌ها پیش می‌آید، سختی‌های تکامل‌زا می‌باشد و موجب رشد روحانیت زائر می‌گردد. نوعی پیاده‌روی است که زائر صفای پنهانی را در بستر آن احساس می‌کند و حضوری را پیش می‌آورد در شوقِ بیشتر نسبت به حضرت اباعبدالله«علیه‌السلام». صبر برای عبور از دیروز به سوی پس‌فردای تاریخ انقلاب اسلامی و جهانی دیگر. لذا به ما فرموده‌اند در امروزتان صبر و بردباری پیشه کنید تا در دل آن از هزاران تنگنای استکباری عبور کنید و در آن جهان که جهان دیگری است، حاضر گردید. صبر یعنی نگه‌داری خود در بحران، یعنی انتظار نسبت به آنچه پیش می‌آید و غفلت از گوهر آن شکیبایی، غفلت از وجودی است که باید در خود در این زمانه احیاء نماییم. 🕌مکان: مسیر نجف به کربلا پیاده روی اربعین شهریور1401 کلیپ شماره 10 ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh -------------------------<><>
🔖شهادت، راز ناکامی حیله‌های امویان 28- امام سجاد«علیه‌السلام» در شهری منهدم‌شده - به جهت حمله‌ لشکر یزید- کار خود را ادامه می‌دهند. در ابتدای امر حضرت می‌فرمایند 20 نفر هم نیستند که در مدینه ما را دوست داشته باشند، زیرا رابطه‌ عاطفی مردم تا حدّ زیادی با امام و اهل بیت«علیهم‌السلام» قطع شده بود. حضرت جهت بازسازی این شهر، سلوک معنوی را به میان می‌آورند و عملاً اتفاقی در زمان امام سجاد«علیه‌السلام» به وقوع پیوست که نتیجه آن پدیدآمدن انسان‌های بزرگ بود تا آن‌جا که ملاحظه می‌شود اصحاب امام باقر«علیه‌السلام» چه انسان‌های توانا و متفکری هستند. در حالی‌که در ابتدای امر بنی‌امیه نه‌تنها امام حسین«علیه‌السلام» و افراد بنی‌هاشم را شهید کردند، حتی خانه‌های بنی‌هاشم در مدینه را هم خراب کردند، به این معنا که اعلام کنند که کار بنی‌هاشم تمام شد. حتماً در رابطه با اسب‌دوانیِ بر روی پیکر مبارک شهدای کربلا فکر کرده‌اید، به گفته متفکرین عرب، چنین امری در عرب سابقه نداشته که اسب‌ها را نعل تازه بزنند و بر جسدها بتازند تا گوشت بدن آن‌ها با خاک مخلوط شود و هویت آن‌ها معلوم نگردد. معنای این کار این است که نگران بودند باز در آینده با این خاندان روبه‌رو شوند، زیرا متوجه حضور تاریخیِ آن‌ها بودند. پس باید بدن‌های آن‌ها را با خاک مخلوط کنند تا هیچ چیزی از آن‌ها نماند و این‌که حضرت زینب«علیها‌السلام» پیکر برادر‌شان را پیدا نمی‌کنند از آن جهت بود که جسد مبارک حضرت با خاک و خون مخلوط شده بود و خود حضرت اباعبدالله«علیه‌السلام» با ندای درونی فرمودند: «اُخَیَّ اِلیَّ» خواهرم بیا این‌جا، من این‌جا هستم.