🐲🏃♂آنهایی که بیشترین طول عمر را دارند، کسانی نیستند که خیلی ورزش میکنند، بلکه کسانی هستند که تحرک بیشتری دارند◀️روزی پُر تکاپو را برای خود ایجاد کنید
اولین کار🔻
یکی از برنامه هایِ ثابت تمام ساکنان منطقه اُگیمی
برنامه ورزشی و نرمش صبحگاهی به مدت ده دقیقه ست.
🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران
✅@matinchamran
👆برخی حرکاتِ برنامه ورزشی صبحگاهی
🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران
✅@matinchamran
📝📺⏰ تقویمِ تاریخ
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ خورشیدی برابر با ۲۹ محرم ۱۴۴۶ هجری و ۴ آگوست ۲۰۲۴ میلادی
1⃣صدور فرمان مشروطیت (۱۲۸۵ ش)
2⃣روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی
3⃣رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به نخست وزيری دكتر باهنر (۱۳۶۰ ش)
4⃣شهادت دكتر "حسن آيت" نماينده مجلس شورای اسلامی (۱۳۶۰ ش)
5⃣عمليات نصر ۷ با رمز يا فاطمة الزهرا در ارتفاعات دوپازا و سليمانيه توسط سپاه (۱۳۶۶ ش)
6⃣شهادت "سيد حسين حسينی" رهبر شيعيان پاكستان توسط گروهک سپاه صحابه (۱۳۶۷ ش)
7⃣شهادت "مصطفی مازح" در راه اعدام سلمان رشدی (۱۳۶۸ ش)
8⃣حمله ارتش آلمان نازی به بلژيک و اعلان جنگ انگلستان به آلمان (۱۹۱۴ م)
9⃣آغاز جنگ استقلال طلبان تركيه با ارتش يونان (۱۹۲۲ م)
🔟آغاز رسمی جنگ ويتنام با آمريكا در پی وقوع حادثه خليج تونكن (۱۹۶۴ م)
🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران
✅@matinchamran
📍با حکم دکتر پزشکیان؛
دکتر سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه شد
◀️رئیس جمهور در حکمی آقای " سید حمید پورمحمدی" را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد.
◀️دکتر پزشکیان در حکم انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه، پورمحمدی را موظف به تحقق اهداف سند چشم انداز، سیاست های کلی مصوب مقام معظم رهبری و قانون برنامه توسعه کرده است.
◀️آقای پورمحمدی متولد ۱۳۴۶، دارای دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران بوده و معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه و معاون امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه، قائم مقام بانک مرکزی، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و معاون برنامه ریزی و اداری و مالی استانداری چهارمحال و بختیاری از جمله سوابق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.
#پزشکیان #دولت
⛔️اینجا حقیقت طور دیگری دیده میشود
✅@matinchamran
📍انتصاب دکتر طیبنیا به عنوان مشاور عالی رئیس جمهور
رئیس جمهور با صدور حکمی ضمن انتصاب دکتر علی طیبنیا به عنوان مشاور عالی خود تصریح کرد: اهتمام به اهداف و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر تحقق چشمانداز، سیاستهای کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی" و نیز وفاداری به منشور اخلاقی دولت چهاردهم به منظور خدمت هر چه بیشتر به مردم عزیز ایران مورد نظر است.
متن حکم دکتر پزشکیان به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقای علی طیبنیا
نظر به مراتب تخصص، تعهد و تجربیات ارزشمند جنابعالی در سطوح مختلف علمی و مدیریتی، به موجب این حکم به عنوان "مشاور عالی رئیس جمهور" منصوب میشوید.
اهتمام به اهداف و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر تحقق چشمانداز، سیاستهای کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی" و نیز وفاداری به منشور اخلاقی دولت چهاردهم به منظور خدمت هر چه بیشتر به مردم عزیز ایران مورد نظر است.
توفیق جنابعالی را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه ربوبی خواستارم.
مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران
#پزشکیان #دولت
⛔️اینجا حقیقت طور دیگری دیده میشود
✅@matinchamran
014-Ostad-Aminikhah-www.ziaossalehin.ir-Dark-Mohandesi-Khelgat-Nezam-Taskhir-27-vd001.mp3
8.22M
🧮💡کلاسِ اخلاق
|#تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت|
📻 بخش تسخیر | جلسه بیست و هفتم
🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران
✅@matinchamran
📍متن سخنرانی1⃣
در جلسه گذشته گفتیم در قرون اخیر خصوصا بعد از رنسانس یک جدال دروغین بین علم و دین درست شده است و حرفشان این است که؛ یک «باور» یا محصول مقدمات است یا محصول مقدسات.
آنها می گویند اگر باور تو، محصول مقدسات است پس تو یک فرد دُگماتیسم، جزم اندیش، خرافاتی، غیر علمی و متدین به دین داعش هستی، اما اگر حرف و باورت بر اساس مقدمات است، یک آدم علمی هستی.
دعوای بین مقدمات و مقدسات یک دعوای دروغین است، اینجور نیست که یک مقدمات وجود داشته باشد و یک مقدسات، در واقع دو نوع مقدمات داریم.
یک وقت مقدمات شما علمی است و یک وقت مقدمات شما غیر علمی. اگر مقدمات شما علمی است پس آن مقدمات از مقدسات است.
مقدس یعنی؛ امری که باید آن را بپذیرید، تابعش باشید و از آن کوتاه نیایید و حتی از آن دفاع کنید. مقدس به این معنا نیست که به خاطرش کسی را بکشید و یا خودتان کشته شوید.
برای روشن شدن مطلب، به این نکته توجه کنید؛
واژه «حق» به چه معناست ؟!
تصور ما از معنای این واژه چیست؟!
حق ؛ همان «هست» فارسی است، حتی ترجمه لغوی کلمه حق یعنی «واقعیت».
یعنی امری که حق است، واقعیت دارد و امری که باطل است، واقعیت ندارد.
📍متن سخنرانی2⃣
ا این تعریف می شود برای تمام عرصه ها، حق و باطل را انتزاع کرد، چون برای حق باید عنوان «واقعیت» را حمل کرد.
سوال←دو، دوتا می شود چهار تا، امر حق است یا باطل؟
مسلما سریع جواب می دهید←هیچ کدام، چون اصلا ربطی به حق و باطل ندارد.
سوال را کمی تغییر می دهیم←دو، دوتا می شود چهار تا، واقعیت دارد یا ندارد؟
با تغییر سوال، جواب شما هم تغییر می کند و قطعا می گویید “بله واقعیت دارد”.
وقتی امری واقعیت دارد یعنی «حق» است و وقتی حق است یعنی «مقدس» است.
پس تنازع بین مقدسات و مقدمات غلط است.
گاهی کشفِ واقعیتِ یک چیز، متناسب با خود آن ساده است، مثل همین “دو، دو تا می شود چهار تا”
یعنی بعضی چیزها اگر چه عقلی هستند اما می شود آن را با چشم و تجربه فهمید.
به عنوان مثال فیزیولوژی انسان را در نظر بگیرید، هیچ انسانی خارج از این فیزیولوژی نداریم و برای همه قطعی است که فیزیک و سیستم بدن همه انسان ها به این صورت است و می توانیم بگوییم هر انسانی هنگام غذا خوردن فکش تکان می خورد !
سوال این است، وقتی بدون اینکه روی تک تک انسان ها آزمایش انجام بدهید و یک گزاره را به همه ی آنها نسبت بدهید، آیا این منطقی “هست” یا نه؟!
هست یعنی؛ حق است و واقعیت دارد، وقتی واقعیت است یعنی مقدس هم هست.
سوال←شما چطور به این کشف رسیدی؟
ما نمی خواهیم پای «استقرای منطقی» را وسط بکشیم.
اما بدانید با وجودی که مرحوم صدر، مبانی منطقی را عوض کرده و برهان را تکمیل کند اما متاسفانه این هنوز در حوزه و دانشگاه بیان نشده چرا که سیستم علمی ما قریب به دویست سال عقب است حتی از غرب.
نظریه ی مرحوم شهید صدر این است که می گوید اگر شما در یک تجربه، پنج عدد موش را آزمایش کردید نمی توانید بگویید همه ی موشها این جورند، استقرای شما غلط است مگر اینکه کشف شما یک کشف انتزاعی از ماهیت موش باشد، یعنی به یک کشف ذاتی از موش برسید.
📍متن سخنرانی3⃣
اگر کشف ذاتی کردی می توانی بگویی، همه ی موش ها در صورتی که موش باشند این ویژگی را دارند.
در مورد انسان این مثالی که زدیم از همین قِسم است، شما از انسان فیزیولوژی و آناتومی کشف می کنید و می گوید هر انسانی موقع غذا خوردن فکش تکان می خورد، این دیگر نیاز به استقراء، تجربه و آزمایش ندارد و یک امر عقلی می شود ولی خیلی از مسائل دیگر این طور نیست، ابتدا با یک آزمایش، فرضیه ای را مطرح می کنند و بعد فرضیه را تبدیل به نظریه می کنند،بعد این نظریه می شود مبنای علمی و کم کم مقدس می شود.
در حال حاضر بسیاری از مبانی علمی، فرضیه ای است. برای مثال فرضیه ی داروین،صرفا یک نظریه است که چون مبنای علمی پیدا کرده تبدیل شده به یک امر مقدس و کسی نمی تواند با آن مخالفت کند .
چرا می گوییم «مقدس» چون میگوید این واقعیت دارد.
مقدس نه به این معنا که بگوید اگر این حرف را قبول نکنی به رویت شمشیر می کشم، مقدس یعنی شما را در یک فشاری قرار میدهد تا نتوانی زیر بار این مطلب نروی، میگوید این «واقعیت» دارد، اگر مخالفت کنی با واقعیت مخالفت کرده ای.
«واقعیت» مراتب دارد:
۱-واقعیت حسی
۲-واقعیت عقلی
۳-واقعیت شهودی
هرچه سطح واقعیت بالاتر باشد، کشف آن واقعیت هم مراتب بالاتری دارد.
برای روشن شدن بحث یک مثال عینی از قرآن بیان می کنیم .در ماجرای موسی و خضر قرآن می فرماید موسی خطاب به حضرت خضر عرض کرد:
قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُکَ عَلى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً (کهف:۶۶)
📍متن سخنرانی4⃣
پس موسی به دنبال یک «عقل منفصل» می گردد که کشف واقعیت کرده آن هم در یک درجه بالاتر.
می بینیم مواجهه حضرت موسی و حضرت خضر کاملا تعبدی و کاملا مقدس گرایانه است.
در این ماجرا صحبت های خداوند بسیار تعجب بر انگیز است.
وقتی وقایع پیش آمده بین موسی و خضر را می شنویم ممکن است برایمان غیر عقلی باشد!!!
ببینید رفتارهای حضرت خضر برای حضرت موسی غیر عقلی است، ولی در عین حال کاملا عقلی هم هست، در قرآن آمده:
«وَ کَیْفَ تَصْبِرُ عَلى ما لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْراً»(کهف:۶۸)
«چگونه می توانی صبر کنی بر چیزی که آگاهی و احاطه بر آن نداری ؟ »
این تعبیری است که حضرت خضر به کار می برد و می گوید امری که تو به آن احاطه نداری نمی توانی نسبت به آن صبر کنی.
این نکته ی مهمی است می گوید چیزی که در محدوده ی اشراف اطلاعاتی تو نیست و تو در آن کشف واقعیت نکرده ای پس برای تو تعبدی است و پذیرش آن باید همراه با صبر باشد.
برای همین امام صادق (علیه السلام) فرمود:
«نَحْنُ صُبَّرٌ وَ شِیعَتُنَا أَصْبَرُ مِنَّا» (البرهان فی تفسیر القرآن، ج۴، ص: ۲۷۳)
«ما صابر و شکیبا هستیم؛ ولی شیعیان ما صبورترند»
این روایت بسیار عجیب است فرمود؛ شیعیان ما از ما صبور ترند، چون ما کشف واقعیت کردیم و پذیرفتیم اما شیعه ی ما کشف واقعیت نکرده و از سر تعبد قبول می کند، تعبدی که از روی عقل است.
این که میگویند صبورتر از ماست منظورشان این نیست که فضیلت او بالاتر از ماست،منظور این است که در مبنای تعبد، شیعیان تعبدی تر از ما عمل می کنند.
همان طور که حضرت موسی نسبت به خضر صبورتر بود و تعبدی تر عمل می کرد.
📍متن سخنرانی5⃣
حضرت خضر از اولیا خداست و تعبیر قرآن راجع به ایشان این است:
«فَوَجَدَا عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا آتَیْنَاهُ رَحْمَهً مِّنْ عِندِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِن لَّدُنَّا عِلْمًا»(کهف:۶۵)
«چون بدان جا رسیدند، بنده ای از بندگان ما (خِضْر) را یافتند که از جانب خود رحمتی به او عطا کرده و از نزد خود دانشی به او آموخته بودیم»
کسی که در رحمت خاص خداست چاقو را فرو می کند در شکم بچه بعد کشتی که متعلق به یک فرد بیچاره است را سوراخ می کند .
جالب اینجاست که هربار موسی سوال می پرسید؛چرا؟
حضرت خضر فقط به او تشر می زند و میگوید یک بار دیگر سوال بپرسی رهایت می کنم.
اما در آخر وقتی حضرت خضر توضیح میدهد و همه چیز روشن میشود می فهمیم تمام کارهایش همه از روی عقل بود اما چون در ابتدا، کشف واقعیت صورت نگرفته مسئله غیر عقلایی به نظر می آید.
کشتی را سوراخ کرد چون جلوتر پادشاه غاصبی بود و همه کشتی ها را می گرفت چون این کشتی سوراخ بود برای صاحبش باقی ماند.
بچه را کشت چون به امر خدا در این جا نقش خضر نقش جناب عزرائیل است، حضرت موسی هم می تواند بفهمد که او واقعا این ماموریت را دارد اما نمی تواند ببیند که این مسئولیت بر عهده ی اوست در واقع دلیلش را نمی فهمد(این دو با هم فرق دارد).
نسبت ما با پیغمبر این طور است، البته اگر عقل رشد کند ما هم می توانیم به مراتب بالاتری از کشف واقعیت دست بیابیم.
همان طور که وقتی حضرت موسی رشد کرد خود او کارهایی را انجام داد که دیگران دلیلش را نمی فهمیدند و اعتراض می کردند.
همیشه رابطه عقلا و کسانی که کشف واقع می کنند همین طور است انسان های عادی به آنها اعتراض می کنند.
مثلا در مسئله ی عقد موقت چون پای پیغمبر که عقل واقع گراست وسط می آید و می فرماید چرا بی حساب و بی ضابطه رابطه برقرار می کنید؟!
📍متن سخنرانی6⃣
یک عده سریع مخالفت می کنند و می گویند شما متحجر هستید و عصر این حرفها گذشته است.
در کشور ما طرف ده تا دوست دختر دارد، اگر از او بپرسی این خانم موقت توست ؟!
سریع واکنش نشان می دهد که توهین نکن!
اینها پوزیشن احمقانه می گیرند و فکر می کنند عاقلانه حرف می زنند.
این که در دین مسئله صیغه مطرح می شود، بحث لفظ نیست بلکه بحث تعهد است !
طرفین متعهد می شوند که در یک مدت معین فقط با هم باشند، مرد متعهد می شود در این مدت مخارج خانم را بدهد از طرفی اگر در این مدت نطفه ای بسته شد مشخص است مسئولیت بچه با کیست.
حرف پیغمبر از روی عقل و مصلحت است و آدم اگر عاقل باشد مصلحت را می فهمد.
تعبیر فارابی این است که باید به «عقلِ فعال» متصل بشویم چون او کشف واقعیات کرده و جامعه، جامعه نمی شود مگر با ریاست پیغمبر.
تعبیر قرآن راجع به جامعه ای که رأس آن پیغمبر نیست جالب است میگوید جامعه ی جاهلیت هستند.
یعنی هزاران دکتر و مهندس هم درون آن جامعه باشد، قران میگوید آنها جاهلند.
(بحث نیاز به شرح بیشتر دارد ان شاءالله در جلسات آینده مفصل بیان خواهیم کرد)
🔺پایان جلسه بیست و هفتم|بخش تسخیر
🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران
✅@matinchamran
Part49_تاریخ ایران خسرو معتضد.mp3
10.55M
📜🪔تاریخ معاصر ایران
"از اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ به بعد"
قسمت 9⃣4⃣
📻از زبانِ خسرو معتضد
🪴کارخانه تولیدِ حال خوب|کانالِ میم.چمران
✅@matinchamran
21.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓💡🌍🎯هدف و معنایِ زندگی(فلسفه سختی و علت مشکلات زندگی)
قسمت هشتم
◀️دو رویِ سیاه و سفیدِ امید!
◀️داستانِ پاندورا
◀️دروغ سفید، دروغ سیاه!
◀️امید سیاه یا غم فراگیر؟!
◀️جایگزین غم ساده و نزدیک ست
#هدف_زندگی #معنای_زندگی
🎬📽📻تولید شده توسط رادیو سایبان
⛔️اینجا حقیقت طور دیگری دیده میشود
✅@matinchamran
⁉️ آقا یک سوال! 🧐
🤔 تا حالا به این فکر کردین
چرا فلسطین انقدر برامون مهمه؟ 🇵🇸
👤 امام خمینی (ره) از همون قبل از انقلاب
همیشه پشت مردم فلسطین بودن و
علیه رژیم صهیونیستی و یهودیها قیام کردن.🇵🇸✊🏻
📣 بعد از امام هم، رهبر معظم انقلاب
همین راه رو ادامه دادن و با این
دولت جعلی (اسرائیل) مخالفت کردن.🚫
⁉️ آیا نباید بدونیم پشت این ظلمها چی میگذره؟ ❌
⁉️ چرا این دولت جعلی اینقدر برای ما خطرناکه و
چرا باید همیشه باهاش مقابله کنیم؟⚠️
🔍 حالا فکر کن بتونی تمام این حرفا رو
یه جا و با جزئیات دقیق ببینی. از
دلائل تاریخی و سیاسی تا نقش
صهیونیسم در جهان امروز.✅
🌹 اگر یک فرد مورد اعتمادی هم باشه
که مطمئن باشیم حرفهاشم درسته و
دانشش هم از ما بیشتر باشه ...
خب چی بهتر از این؟!! ☑️
💬 بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنهای
دربــــــــــــــــــــاره صهیـــــــونیـــســـــــم📢
📘کتـاب "رو به پایان"
جامـعتریـن و کامـلتریـن
گـردآوری از سخنان رهبر انقلاب
دربـــاره اسـرائیـــــله.📑
🎙از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۹۰، تمام بیانات
حضرت آیتالله خامنهای درباره
این موضوع رو شامل میشه. ⏳
5️⃣ پنج بخش اصلی داره که هر کدوم
به یه جنبه از این مسئله میپردازه. 🗂
📝 از "صهیونیسم؛ شجره خبیثه" تا
"تقابل ایدئولوژیک". 📌
📚 کتاب "رو به پایان"
به شما کمک میکنه تا
با واقعیتهای تلخ و
پشت پردههای جریان
یهود و اسرائیل
آشنا بشید.
♦️خلاصه بهتون بگم
دیگه جامع تر از این کتاب نداریم!❗️
✅ که هم مستند از حرف آقا باشه
✅ هم جامع باشه
✅ هم انتشارات خوبی چاپش کرده باشه.