فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 شان حضرت خدیجه (سلامالله علیها) در قیامت
🎙حجت الاسلام علوی تهرانی
🏴رحلت ام المومنین حضرت خدیجه کبری(سلامالله علیها) تسلیت
#مناسبت_مذهبی
کانال مطالب مرتبط با مناسبتهای مذهبی،فرهنگی و سیاسی 👇👇👇👇
@maz_far_siasi
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍بازبینی دقیق فیلم ماست ریختن رو سر دو خانم
دلایلی که احتمال ساختگی بودن فیلم
را تقویت می کند
✍انتظار داریم مسولین وصدا و سیما سریع روشنگری کنن.
❌🚨قضیه خیلی مشکوکه‼️
درست مثل دروغ مرگ مهسا‼️
میخوان آمرین به معروف رو ساکت کنند‼️
و همچنین بعدها با اسیدپاشی و .... به زنان بیحجاب پروژه کشته سازی رو اینبار به شکلی دیگر و به شکل سوزناک تری دنبال کنند‼️
هشیار باشید‼️
#حجاب #امر_به_معروف
#ماه_رمضان
#کانال مطالب مرتبط با مناسبتهای مذهبی،فرهنگی و سیاسی 👇👇👇👇
@maz_far_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اگه ازت بپرسن چرا زن مسلمان باید موهاشو بپوشونه میدونی چه جوابی بدی⁉️
➖➖➖➖➖➖➖
امـــــامـ زمـــانـــے
کانال مطالب مرتبط با مناسبتهای مذهبی،فرهنگی و سیاسی 👇👇👇👇
@maz_far_siasi
6-abyate-2301-ta-2340.mp3
7.96M
6-abyate-2301-ta-2340.mp3
#فرهنگی_شعر
کانال مطالب مرتبط با مناسبتهای مذهبی،فرهنگی و سیاسی 👇👇👇👇
@maz_far_siasi
📍حکایت آن آبگیر و صیادان و سه ماهی عاقل و نیم عاقل و مغرور
سه ماهی در آبگیری می زیستند . روزی سه ماهیگیر از آن ناحیه می گذشتند که چشمشان به آن سه ماهی افتاد و بلافاصله رفتند که دام های خود را فراهم کنند . یکی از ماهیان که عاقل بود از این حرکت دریافت که خطری در کمین است و عزمِ ترکِ آن آبگیر کرد . ابتدا خواست که با آن دو رفیق خود در این باره مشورت کند امّا دید که آن دو به قدری از قضیّه دور و بیگانه اند که نه تنها با او هم رأی و همراه نمی شوند بلکه او را در این تصمیم سُست و منفعل می سازند از اینرو یکه و تنها راهِ دریا را پیش گرفت و رفت . ماهی دیگر که نیمه عقلی داشت از رفتن ناگهانی رفیقِ خود به فکر فرو رفت و دانست که قهراََ خطری در پیش است که او اینگونه ترکِ موطن کرده است . ماهی نیمه عاقل ، بر سطح آب بی حرکت ماند و خود را به مُردن زد . وقتی که صیادان آمدند و او را در آن حالت دیدند به تصوّرِ اینکه شاید نیمه جانی در تنِ او مانده بلافاصله او را روی ماسه های ساحلِ رودخانه انداختند تا خوردنِ گوشتش حلال شود . امّا آن ماهی با زیرکی خاص ، خود را اندک اندک غلطاند و به آبهای دریا وارد شد و جانِ خود را نجات داد . و امّا آن ماهی دیگر که ذرّه ای دوراندیشی و درأیت نداشت به دامِ آنها افتاد و گوشتش بر آتش بریان گشت .
مأخذِ این داستان حکایتی است در کلیله و دمنه ، باب الاسد و الثور ، صفحۀ 84 به بعد ( مأخذ قصص و تمثیلات مثنوی ، ص 142 و 143 ) . آورده اند که در آبگیری از راه دور....
مذهبی،فرهنگی و سیاسی
📍حکایت آن آبگیر و صیادان و سه ماهی عاقل و نیم عاقل و مغرور سه ماهی در آبگیری می زیستند . روزی سه ما
مولانا در بخش قبل ، در بارۀ نشانه های عاقل و نیمه عاقل و غافل صحبت کرد و گفت عاقل با مشعلِ عقل و هدایت خود سلوک می کند و به مقصد می رسد . و نیمه عاقل باید با ارشادِ عاقل طی طریق کند . و امّا آنکه غافل است نه عقلی دارد که خود به مقصد برسد و نه نیمه عقلی که به کمکِ هادیِ عاقل به منزلگه مقصود واصل شود . اینک مولانا برای بسطِ این مفهوم حکایت سه ماهی را می آورد . این حکایت نقدِ حالِ آدمیان است . دنیا به آبگیری می مانَد که سه نوع مردم در آن می زیند . عاقلِ کامل ، نیمه عاقل و غافل . عقلا با تکیه بر مصباحِ عقلِ خود ، راهِ حیات را به سلامت درمی نوردندند . امّا نیمه عاقلان ، ابتدا در اندیشۀ نجاتِ خود برنمی آیند لیکن با ارشادِ عقلا راه را از چاه تشخیص می دهند و با قمعِ هوای نفسانی و مرگ اختیاری از صیّادِ نَفس و شیطان می رهند و امّا غافلان در دامِ مکر و حیلتِ نَفس و شیطان اسیر می شوند .