چرا این بنده خدا با اینهمه تلاش و خوبی به اینجا رسید؟
✍🏻 محمد هادی مذهبجعفری
@mazhab_jafari
محمدهادی مذهبجعفری
چرا این بنده خدا با اینهمه تلاش و خوبی به اینجا رسید؟ ✍🏻 محمد هادی مذهبجعفری @mazhab_jafari
▫️پشت سر یامین پور یه حرفایی هست که خودتون شنیدید. این هم مصادیقش حتی کتاب قویش یعنی نخل و نارنج هم توش به بحثایی هست.
▫️من سعی میکنم مواضعی که دیگران در حال دفاع هستند رو جواب ندم. وقتی کم یا زیاد دوستان طلبه و خواهران
مجاهد و برادران ایمانی این موارد رو تحلیل میکنند جواب میدهند زیاد ورود نمی کنم.
و اما یادتان باشد در کنار صورتیها خزنده ها هم هستند.
اینها درون انقلابیها هستند و کارشان توجیه
صورتی هاست.
✍🏻 محمد هادی مذهبجعفری
@mazhab_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کپیتالیست فردی است که از فرط اومانیته به محدودترین حالت دین فردی بدون ارتباط با مفاهیم زندگی رسیده است و قلب را محور مادی گرایی سرمایه سالارانه قرار داده است.
🔸شاید بتوان گفت اینها جزو کافرترین طبقات اجتماعی این روزهای جامعه ما هستند حتی پلیدتر از آن نوجوان بی حجابی که در پی شهوت جنسی است.
✍🏻 محمد هادی مذهبجعفری
@mazhab_jafari
محمدهادی مذهبجعفری
✍🏻 محمد هادی مذهبجعفری @mazhab_jafari
⭕️ ناظر به مقاله ترجمهای « چرا پروژه انسانسازی در ژاپن شکست خورد؟» مینویسم.
▫️دوستانی که من را دنبال میکنند باید کم کم من را شناخته باشند. یک طلبه با آرمان تحقق كلمه "لااله الاالله. معتقدم برای شکل گیری تمام و کمال آن باید این کلمه را تمدن سازی کرد. پس پروژه ام تمدن سازیست. خب این عنوانیست که خیلیها آن را بیان می کنند، بعضا دو نفری که ذیل یک جلسه جمع نمیشوند هم عنوان پروژه شان تمدن سازی است. پس مسئله این است که تمدن سازی با چه شکل و روشی !؟ من معتقدم تمدن فقط با تعریف متفاوت از هستی و انسان و معرفت شکل میگیرد. یعنی از پیشا فلسفه تمدن بوجود میآید و اگر قرار است تمدن غرب نباشیم باید به «انسان سازی» بپردازیم.
▪️البته تمدن به اندازه بزرگی و گستردگیاش جزئیات فراوانی دارد. انسانسازی پیشفرض مفهومش انسان است. که شاید دقیقتر از آن آدمسازی باشد. باید سعی کنیم سهگانه معرفتشناسی، هستیشناسی و انسانشناسیمان قرآنی باشد که یک چهارمی پیدا میکند که کل بر آن سهتا است و از همه مهمتر است و آن خداشناسی است.
▫️به هر صورت انسان شناسی پروژه مشترک ما و معنویت شرقی است. باید بدانیم آنها به کجا رفتند. چرا رفتند و چگونه زمین خوردند. اینکه آنها از مبدا خدا برای انسانسازی شروع نکردند که بدیهی عالم است. دقیق بودن این است که جزئیات این مسیر اشتباه را بدانیم تا بتوانیم "قشرصورتی" را که امام این روزهای مومنین مستضعف و چماق مردم عواماند را کنترل کنیم و نگذاریم وقتی پروژهی انسانسازی را مسئله کشور کردیم اینها بدل عرفان شرقی و غربیاش را بخاطر میل قلبیشان به باطل به جامعه حقنه کنند و بلای مهلا برای بار صدم سر ما نیاید.
▪️زشت است مومن که باید زیرک باشد مجتهد باشد، کیّس باشد. نتواند دینش را در ابعاد جتماعی تفقه کند و در ابعاد حکومتی نظامسازی کند و تاریخ را عهد منقضیای ببیند که باید آن را عبرت کند برای آینده متصل به آسمان.
✍🏻 محمد هادی مذهبجعفری
@mazhab_jafari
محمدهادی مذهبجعفری
⭕️ ناظر به مقاله ترجمهای « چرا پروژه انسانسازی در ژاپن شکست خورد؟» مینویسم. ▫️دوستانی که من را د
▫️پس آنچه باید به آن توجه داشت این است که هم در فرم و هم در محتوی باید حرف جدید داشت.
▪️انسانسازی ما با عرفان شرقی در خدمت تمدن غرب متفاوت است هم محتوی متفاوتی ارائه میدهد و هم در شیوه ساختن این انسان متفاوت عمل میکند. یعنی به پرسش "برای کدام هدف باید انسان را بسازیم" پاسخ متفاوتی میدهد. این تفاوت باعث میشود نتیجه نهایی هم متفاوت باشد. چرا که شاخصههای متفاوتی را در انسان پرورش میدهد که پروژه وبر نبوده.
▫️ما در این رقابت تمدنی نباید بگوییم مبدا ما خداست و مبدا شما تجربه بشر محور (امانیسم) بلکه در سطح نزاع که مخاطب ما مردم خودمان و مردم و نخبگان سراسر عالم هستند باید بگوئیم این مبدا خدایی ما چه میگوید و چگونه تبیین میکند روابط را و بتوانیم برتری آن را به تجربه مهموم بشری به هر نحو اثبات کنیم از یقینیات فلسفی تا کارکردگرایی میدانی.
▪️و هر نحو اثباتی برای طیفی از مخاطب است و این را میتوان (عمل الصالحاتی) دانست که در کنار اثبات استدلالی صحت مبانی ما (الذین آمنوا) ضرورت دارد.
انجام این انسانسازی نیز دو بعد دارد. یکی تولید مبانی آن که وظیفه اندیشمندان و مجتهدین جامعه است و یکی اجرای آن که توسط اقشار مخطلف مردم در نظامهای اجتماعی مختلف تحقق میپذیرد. این نقطه کمتر تحلیل شده پروژه آنهاست. "شرکت" به معنی موجود آن ماهیتی کپیتالیستی دارد.
▫️اساسا مشارکت مدرن به معنی معاونت دینی نیست که بتوان در یک شرکت مدرن مثل "پاناسونیک" بتوان انسانی با مولفههای عرفانی ولو شرقی ساخت. لذا باید جهت بحث را در این بخش پر رنگ کرد چرا که تمدن غرب از مبانی گذشته و الان در شاخههای علم و تکنولوژی ظهور پررنگی دارد. پس جبهه دینی باید تمرکزش در پاسخ به این نقطه باشد و سختی کار این است که آن قسمت مبانی را نیز باید به سرعت تکمیل کند تا در جبهه به سمت خودی و به نفع دشمن نجنگیم.
✍🏻 محمد هادی مذهبجعفری
@mazhab_jafari
93.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله
از اجرای برنامه پاورقی کنارهگیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم. خلاصهش اینکه قرار نیست بسیجی فحشخور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاحورزیها و رشیدپورها و آخوندیها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن.
قرار نیست هنوز سال شهید عجمیان و علیوردی نشده، فعالان و ساکنان و مشوقان فتنه برگردن روی آنتن.
ما زورمون به هیچکس هم نرسه، به خودمون که میرسه! زورمون میرسه یقه خودمون رو بگیریم که آهای! مرد حسابی، بلند شو، داد بزن، نذار فحش به نظام و انقلاب و نایب امام زمان و شهدا عادی بشه. بلند شو یه دادی بزن که خون شهید آب جوی نیست که راه بیفته کف خیابون و هنوز سالش نشده به بهانههای مختلف اونایی که روی خونش پا گذاشتند رو برگردونید به آنتن. بلند شو فریاد بزن اون بدن عجمیان روی آسفالت داغ اتوبان کشیده نشد که شما برید سراغ اونایی که دور بدنش هلهله میکردن.
امیدوارم خدا عاقبت همهمون رو ختم به خیر کنه.
محمدهادی مذهبجعفری
بسم الله از اجرای برنامه پاورقی کنارهگیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم. خلاصهش اینکه ق
مقایسه بفرمایید با سوپر حزب اللهیهای عمق جریان دینی یعنی مداحان محترم مطیعی و رسولی با حضورشون در معلّای کپی تلنت شو. خدا داره چه میکنه با قشر حزب اللهی!!
@mazhab_jafari
🔆 هوالحکیم
❇️ مرکز اشاعهی ایمان به عنوان قرارگاه عرش الرحمن، یک مرکز تخصصی، از مراکز تحت سیستم مدولار اندیشکدهی یقین است.
اندیشکده، در بیش از سه دهه حیات خود از 1370 تا کنون در سیستم دولار، مراکزی مانند مرکز قدرت دریایی، مرکز قدرت اجتماعی [انتظامی]، مرکز بررسیهای دکترینال، مرکز تحقیقات پیشرفته ضدتروریسم و ... را در بطن خود داشته و دارد. مرکز اشاعهی ایمان نیز یکی از این مراکز در نظام مدولار مزبور است.
❇️ مرکز اشاعهی ایمان [قرارگاه عرش الرحمن] از سال 1390 در هندسهی اندیشکده، جایگاه ماهوی داشته و هر هفت متعلق ایمان، از سطح کلاسهای استراتژی برای کودکان، تا سطح طرحهای استراتژیک کلی سازمانها و نهادهای مختلف، توسط اندیشکده اشاعه یافتهاند. این مرکز، قرارگاه آینهی خود؛ یعنی قرارگاه ابلیس به عنوان مرکز اشاعهی کفر را نیز تحت اشراف و رصد دارد.
@ImanCenter_ir | مرکز اشاعهی ایمان
به حمد و قوهی الهی برنامه آتی بر روی این مرکز خواهد بود. امیدوارم خدا توفیق تبیین و اشاعهی ایمان رو بما بده.
در این مرکز قرار هست، موارد آسیبزا برای ایمان رصد تحلیل و بررسی بشه و در مقابل موارد تقویتکنندهی ایمان تبیین و اشاعه داده بشه تا از وضعیت فعلی جامعه بیرون بریم و به سمت جامعه ایمانی بتونیم حرکت کنیم.
انشاءالله
- ناشناس.mp3
82.15M
📻 رهیافت( رادیو اقتصاد)
👤کارشناس: محمدهادی مذهبجعفری
🔹موضوع: بنگاهداری بانکها
▫️قدرت نمایی پوشالی بانک مرکزی با پایین کشیدن دیوار نگاره ولیعصر بهجرم بالا بردن فرمایش رهبری «بانکها غلط میکنند بنگاه داری میکنند» سبب شد تا بار دیگر پیرامون موضوع بانک و پول به تبیین بپردازیم.
@mazhab_jafari
#نوید
به زودی نابودی اسرائیل را تا وعدهی داده شده خواهیم دید
@mazhab_jafari
▫️نقشه جدید فلسطین ۲۰۲۳
🔻نشر با ذکر صلوات
#طوفان_الأقصی
@mazhab_jafari
▫️ نقشه جدید فلسطین ۲۰۲۳
🔻نشر با ذکر صلوات
#طوفان_الأقصی
@mazhab_jafari
مقالهای با عنوان «توهین به قرآن کریم از منظر امام خامنهای» برای بخش خارجی دفتر حفظ و نشر انقلاب اسلامی نوشتم که با توجه به اینکه قرار نیست به طور فارسی منتشر بشه، مناسب دیدم متن فارسی رو با شما به اشتراک بگذارم. یک بند از این مقاله رو باهم مرور کنیم:
🛑گرچه پس از حکم تاریخی امام خمینی، سلمان رشدی که با حمایت مالی یک صهیونیست این کتاب را به انتشار رسانده بود به دلیل اختفا از جامعه در مکانی نامعلوم و تحت تدابیر امنیتی حکمش اجرا نشد؛ اما وحشت سراسر زندگی او و حامیانش را فراگرفت، بطوری که شرکت هوایی بریتیش ایرویز حضور او در پروازهای این شرکت را به علت عملیاتهای اجرای فتوا ممنوع کرد و مبلغ 3.3 میلیون دلار جایزه برای به هلاکت رساندن او کافی بود تا علاوه بر مسلمانان، او در وحشت از غیرمسلمانان نیز باشد. حکم اما بخش دیگری نیز داشت و آن اعدام ناشر کتاب بود. در سال 1991 هیتو ایگاراشی مترجم ژاپنی این اثر بنا به این حکم توسط گروهی کشته شد. مترجم ایتالیایی این اثر نیز در همان سال با ضربات چاقو از پای در آمد. ویلیام نیگارد ناشر نروژی کتاب نیز بشدت زخمی شد اما از هلاکت جان به در برد. در ترکیه نیز 37 نفر که در گردهمایی ترجمه طنز این کتاب جمع شده بودند، طی آتش سوزی به هلاکت رسیدند. سرانجام رشدی در سال 1401 به گمان اینکه فضا نسبت به سالهای ابتدایی تلطیف شده برای یک سخنرانی به نیویورک رفته و حین سخنرانی مورد حمله قرار گرفت و یک چشم و یک دستش را از دست داد. تا به همگان ثابت شود دکترین جمهوری اسلامی ایران خدشه ناپذیر و فرسایشناپذیر است و دامنه حکمهای فقهی تشیع از ژاپن تا ایالات متحده قابلیت اجرایی داشته و دارد و هرگاه حکمی صادر شود در سراسر کره خاکی پیگیری و اجرا خواهد شد.
@mazhab_jafari
توهین_به_قرآن_کریم_از_منظر_امام_خامنهای.pdf
236.8K
▫️ فایل pdf مقاله توهین به قرآن کریم از منظر امام خامنهای
🔻نشر با ذکر صلوات
@mazhab_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥/ انقلاب در صنعت پوشاک توسط شرکت ادوبی با رونمایی از پارچهای بنام پامچال
🔻در ادامه یادداشت را بخوانید
@mazhab_jafari
محمدهادی مذهبجعفری
🎥/ انقلاب در صنعت پوشاک توسط شرکت ادوبی با رونمایی از پارچهای بنام پامچال 🔻در ادامه یادداشت را بخو
▫️هزار زاویه میشود به یک موضوع نگاه کرد. اما میخواهم از تحول ترندها صحبت کنم و تحجر. شوهای لباس را در فرانسه و ... دیده اید. دو دسته دارند کالکشنهای جدید مثل پاییزه و زمستانه و ... و unwearable یعنی نپوشیدنیها که اون عجائبی که کلیپهاش شایع میشه همین نمایش نپوشیدنی هاست اما چرا نپوشیدنیها وارد طراحی مزونها و برندها شدند؟
▪️یک دلیل واضح دارد و آن هم میل به خلاقیت و تحول است کالکشن پوشیدنیها هزار محدودیت دارد و انچنان تغییری نمیتوان در آن ایجاد کرد. همان رنگها و همان جنسهای موجود و همان محدودیتهای فضای اجتماعی و فرهنگی و کاری و ... باید دست و پاگیر نباشد. پوشش بدهد و ... اما عطش تحول و تغییر هنرمندان ساختارشکن را دارد دیوانه می کند و یکهو یک طرح انقلابی بگذار دسته پوشیدنیهای نپوشیدنی را ایجاد کنیم.بله چون وارد مسئلهی تحول واقعی نمی شوند، وضع همین است. در مواد کار تغییر صورت نمی دهند. در فلسفه پوشش تغییر صحیحی ایجاد نمیکنند و در فلسفه تغییر تغییر نمیدهند. لاجرم آن مزون های پرادعا کار خاصی نمیتوانند بکنند اما یک شرکت بی ربط سر میرسد و یکهو گوی سبقت را در تحول می رباید بنحوی که همه هاج و واج میمانند.
▫️ساده بگویم. فکر نکنید تحجر یعنی یکجا ماندن مادی تحجر یعنی درجا زدن حرکت داردها ولی جلو نمی رود. این بحران است که فساد میآفریند. نپوشیدنی جدید می سازد و همه را مشمئز میکند. حالا از آن برند و طراح های متکبرش بپرسی می گویند ما داریم حداکثر ساختار شکنی را ایجاد میکنیم که در قالب سنت و تکرار نیافتیم. این یعنی تحجر
▪️من تقریبا همه فعالان صنعت مد و پوشاک و حجاب را متحجر به این معنا میدانم والا مثل آدوبی باید به تحول "ريزساختارها" فكر می کردید به تغییر در آنچه بدیهی است یعنی !پارچه این رفیق ما آقای انصاری حرف جالبی زد گفت چرا به این فکر نمیکنند که یک پارچه بسازند که در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد و سبک هم باشد این یعنی در وسط صنعت پوشاک متالوژی پلیمر شیمی و بیوشیمی ورود ،کند کشاورزی و نانو ورود کند و پارچهای تولید بشود که بشدت مقاوم سبک باشد نور را عبور ندهد اما هوا را عبور بدهد. زمستان گرم و تابستان سرد باشد. ساده بگویم همه نیازهای "حيا" زن ایرانی را بتواند پاسخ بدهد. باور بفرمایید این با طراحی و خیاطی جواب نمیگیرد خلاصه اینکه متحجر و جیره خوار فکری علمی غرب نباشیم
ارادت
@mazhab_jafari