فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥/ انقلاب در صنعت پوشاک توسط شرکت ادوبی با رونمایی از پارچهای بنام پامچال
🔻در ادامه یادداشت را بخوانید
@mazhab_jafari
محمدهادی مذهبجعفری
🎥/ انقلاب در صنعت پوشاک توسط شرکت ادوبی با رونمایی از پارچهای بنام پامچال 🔻در ادامه یادداشت را بخو
▫️هزار زاویه میشود به یک موضوع نگاه کرد. اما میخواهم از تحول ترندها صحبت کنم و تحجر. شوهای لباس را در فرانسه و ... دیده اید. دو دسته دارند کالکشنهای جدید مثل پاییزه و زمستانه و ... و unwearable یعنی نپوشیدنیها که اون عجائبی که کلیپهاش شایع میشه همین نمایش نپوشیدنی هاست اما چرا نپوشیدنیها وارد طراحی مزونها و برندها شدند؟
▪️یک دلیل واضح دارد و آن هم میل به خلاقیت و تحول است کالکشن پوشیدنیها هزار محدودیت دارد و انچنان تغییری نمیتوان در آن ایجاد کرد. همان رنگها و همان جنسهای موجود و همان محدودیتهای فضای اجتماعی و فرهنگی و کاری و ... باید دست و پاگیر نباشد. پوشش بدهد و ... اما عطش تحول و تغییر هنرمندان ساختارشکن را دارد دیوانه می کند و یکهو یک طرح انقلابی بگذار دسته پوشیدنیهای نپوشیدنی را ایجاد کنیم.بله چون وارد مسئلهی تحول واقعی نمی شوند، وضع همین است. در مواد کار تغییر صورت نمی دهند. در فلسفه پوشش تغییر صحیحی ایجاد نمیکنند و در فلسفه تغییر تغییر نمیدهند. لاجرم آن مزون های پرادعا کار خاصی نمیتوانند بکنند اما یک شرکت بی ربط سر میرسد و یکهو گوی سبقت را در تحول می رباید بنحوی که همه هاج و واج میمانند.
▫️ساده بگویم. فکر نکنید تحجر یعنی یکجا ماندن مادی تحجر یعنی درجا زدن حرکت داردها ولی جلو نمی رود. این بحران است که فساد میآفریند. نپوشیدنی جدید می سازد و همه را مشمئز میکند. حالا از آن برند و طراح های متکبرش بپرسی می گویند ما داریم حداکثر ساختار شکنی را ایجاد میکنیم که در قالب سنت و تکرار نیافتیم. این یعنی تحجر
▪️من تقریبا همه فعالان صنعت مد و پوشاک و حجاب را متحجر به این معنا میدانم والا مثل آدوبی باید به تحول "ريزساختارها" فكر می کردید به تغییر در آنچه بدیهی است یعنی !پارچه این رفیق ما آقای انصاری حرف جالبی زد گفت چرا به این فکر نمیکنند که یک پارچه بسازند که در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد و سبک هم باشد این یعنی در وسط صنعت پوشاک متالوژی پلیمر شیمی و بیوشیمی ورود ،کند کشاورزی و نانو ورود کند و پارچهای تولید بشود که بشدت مقاوم سبک باشد نور را عبور ندهد اما هوا را عبور بدهد. زمستان گرم و تابستان سرد باشد. ساده بگویم همه نیازهای "حيا" زن ایرانی را بتواند پاسخ بدهد. باور بفرمایید این با طراحی و خیاطی جواب نمیگیرد خلاصه اینکه متحجر و جیره خوار فکری علمی غرب نباشیم
ارادت
@mazhab_jafari
محمدهادی مذهبجعفری
⭕️ به بهانه خبر رشد ۷۰ درصدی زنان سیگاری:
🔻۱۳۳ درصد رشد در بین دختران نوجوان!
▫️ این خبریست که در مطالعات اجتماعی میتواند نشانه پایان انقلاب جنسی در کشورهای
هدف باشد. انقلاب جنسی که از
میانه دهه هشتاد شروع شده بود
در سال ۱۴۰۱ به پایان رسید. چیزی
در حدود ۱۵ سال.
▪️دوستان مطالعات جامعه در مورد این پدیده حرف باید بزنند. اما من یک مسئله را از منظر خودم میخواهم عرض
کنم؛
پدیده انقلاب جنسی، نتیجه
روند مسئولین جامعه در این سال هاست و چرا مسئولین
اینطور عمل کردند؟ چون
عالمان جامعه محتوی جدیدی تولید نکردند که فضای جامعه را پرکند و به گفتمان اصلی
جامعه تبدیل شود.
▫️ساده بخواهم بگویم انقلاب جنسی
نتیجه کم کاری ما در دین است. اگر ما میتوانستیم محتوی
جدیدی را تولید کنیم و نیاز جامعه را پاسخ بدهیم
مسئولین در دامن اندیشه
غربی و اباحه گری نمی افتادند
و اینگونه کشور را در تمدن غربی
هضم نمی کردند.
▪️مسئله تولید است. باید تولید محتوی جدید شکل
بگیرد. اگر دائم نیروهای انقلاب درگیر پاسخ به حملات باشند و کسی نگاه بلندمدت برای ساخت یک جامعه
متفاوت را ارائه نکند چشم باز
میکنیم و میبینیم
موریانه های مسئولین منافق از درون جامعه را خورده و به لبه فروپاشی رسانده اند. باید
مراقب بود که نیروهای
خوش فکر تولید کنند. آن
تولیدی که بدرد جامعه
بخورد.
▫️ همه درد ما در امروز
جمهوری اسلامی یک چیز
است؛جمهوری اسلامی ذخیره ۱۱۰۰ ساله فقاهت را در حدود ۳۰ سال تمام کرد و الان دستها خالیست.
پس وقت تولید است ...
▪️مسائل در سطوح مختلف قابل تحلیل و راهکار دادن است. اما آنچیزی که مهم است اینکه
عمیق ترین سطح برای تحلیل کجاست. معتقدم حوزه بعنوان متولی انقلاب نتوانست نرم افزار انقلاب را تولید کند. زحمات زیادی کشیدند و کتابهای زیادی نوشته شد و متن های زیادی منتشر شد اما به گواهی روح جمعی جامعه جواب درست در بین نوشته ها نبود برای همین است که معتقدم سخت ترین کار دنیا تولید علم است نه معدن و کارهای پر مخاطره جانی. چون افراد کمتری میتوانند در این کار باشند و مخاطراتش هم جانی نیست که فوقش بمیری مخاطراتش آتش جهنم است و سوختن ابدی برای همین خیلیها طرفش
نمی روند و اکثر هم توانش را ندارند.
▫️حرف یک چیز است:
باید گروهی تلاش کنند ظهور نزدیک شود و گروه دیگری تلاش کنند ایمان باقی بماند (تولید علم کنند ) باقی همه بی فایده است. کاملا بی فایده یکهو چشم باز کردیم و جمع کثیری از مذهبی ها را با عنوان مذهبی صورتی (لیبرال) جدا شده دیدیم و مسئولین را
ترسو و بیشجاعت و مدیران را درگیر
لقمه و رفاه اهل دنیا.
⁉️می پرسید چگونه تولید کنیم یا چه کاری دقیقا تعجیل در ظهور است و چه کاری نیست؟ به شما میگویم به کار سخت تر از معدن و خطرناک تر از مرگ خوش
آمدید.
📌این جرات شماست که جواز عبور از صراط و بهای فردوس است.
@mazhab_jafari
جهاد، سطوح مختلفی دارد. جهاد اکبر، جهاد کبیر، جهاد صغیر و جهاد اصغر. اما متاسفانه تنها برخی از این عناوین در جامعه شنیده شده و برای بخشهایی از این شنیده شدهها نهادسازی شده است. متن فرارو، یادداشتی است که برای یکی از گروههای جهادی نوشتهام تا بخشی از سطوح دیگر جهاد هم برای مجاهدان مخلص عرصه خدمت تبیین شود.
@mazhab_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | هشدار حضرت آقا نسبت به آینده حوزه و نقش نرم آن و غفلتی که وجود دارد.
🖋دل پر است. شاید یک روز در آینده نچندان دور یک دوره حوزوی گذاشتم و روند این کار نکردن را در خط و ربط های اصول و فقه و فلسفه ارائه کردم. گرچه تیغ دولبه ایست که گفتنش مشکلاتی دارد و نگفتنش مشکلات بیشتری.
@mazhab_jafari
محمدهادی مذهبجعفری
یادداشتی پیرامون « جنگ غرب با ایران و نیروهای نیابتیاش »
🔻یک اشتباه استراتژیک یا یک عملیات گمراه کننده!
▪️تحلیلهای بنگاههای خبری هرچه باشند به اهمیت تحلیلهای اندیشکدههای امنیتی و دفاعی نمی رسند، چرا که آنجا دوز نیاز به اثرگذاری به مخاطب پایین تر است. اما این گزارشها که در خبرگزاری های مطرح(عکس پیوست شده) تهیه و منتشر می شود علاوه بر تأثیرگذاری بر عموم مردم متن بولتنها و مایه اثرگذاری بر مسئولین خودمان را پدید میآورد. از همین رو باید به آن توجه کرد. تیتر واضح است: جنگ غرب با ایران و نوابش.
▫️نویسنده همچنان در تلاش است تا ایران را محور جنگ در سرزمین انبياء بداند و سایر اقوام را نائب ایران. این تحلیل برای غربیها خوب است؛ چون تحلیل اشتباه، تصمیم اشتباه میآورد. اما خودمان باید پدیده را درست فهم کنیم.
▪️یک زمانی بازرگان قدرت را اینطور فهم میکرد که ایران محور است و بعد که به سد متین امام خورد، آمد بیرون و گفت ما اسلام را برای ایران میخواهیم و آقای خمینی ایران را برای اسلام . حالا هم سوال همان است. غربی ها فکر میکنند ما اسلام را برای قدرتمان در ایران میخواهیم و تیتر میزنند ایران با نوابش منطقه را به آتش کشیده و سوال اینجاست: اساتید ما و مسئولان کشور چه فکر میکنند اسلام برای ایران یا ایران برای اسلام؟
▫️اینکه ژورنالیست هایشان استراتژی « قطع سر مار» را تجویز میکنند؛ نه چیز جدیدی است و نه چیز مهمی. مهم آن بدیهیاتی است که گویا بین مسئولان و دشمنان ما مشترک شده. قبل تر در یک سخنرانی به دکترین سایه سبز اشاراتی کردم و متدولوژی اکولوژیک انقلاب را شرح دادهام اما نیاز هست بازهم اینجا تاکید کنم، شیوه مدیریت انقلاب، شکلدهی به تولید شجرههای مستقل در منطقه است به نحوی که تراکم این شجره ها منجر به سایه یکپارچه سبز در لوزی انبیا بشود و این به آن معنی است که نواب ایران به سرعت در حال تبدیل به بازیگران مستقل و توانمند در منطقه هستند که نباید آنها را در موضع پراکسی شناخت و تحلیل کرد غرب از این واقعیت واهمه دارد و نمیتواند آن را بپذیرد چرا که نه در منطق منفعت گرایانه و قطب سازش میگنجد و نه در صحنهی عمل میتواند بپذیرد که آنقدر با ایران مماشات کردیم که تکثیر شد و درختهای جدید مستقل از درخت مادر عمل میکنند!
▪️واقعیت آن است که در روابط بین الملل همانطور که بحث "چایمریکا" یعنی انتقال قدرت از آمریکا به چین مطرح است. در روابط سرزمین انبیا هم "ایرامن" دارد مطرح میشود. انتقال قدرت از ایران به یمن. چرا که در چایمریکا مولفه قدرت اقتصاد بود و اکنون چین به سرعت در حال اقتصادی شدن است. مولفه قدرت در ایرامن نیز "ایمان به الله" است و روایات در حال تحقق! مسئولین ما در حال نمایش ضعف و یمنی ها در حال تبدیل شدن به قدرت اول منطقهاند. فقط کافیست با شاخصهای تمدن موجود وقایع را فهم نکنید، خواهید دید که این هم جزو روابط بین الملل و مسئله قدرت است اما با تعاریف جدید.
🖋خوشحال میشوم نظر شما را هم بشنوم آیا قدرت ایمان در ایران رو به کاهش است؟
🔗 لینک خبر: B2n.ir/h78375
@mazhab_jafari
#بازنشر
▪️در شهرسازی اسلامی، بناست تا کالبد شهر انسان را یاد خدا بیاندازد و به تفکر و تعمق وا بدارد، اساس شهرسازی اسلامی، توجه دادن به عالم بالاست. گرچه بر روی کاغذ میبایست هر بحثی جداگانه مطرح شود، اما در معماری به معنای کلان کلمه، قرار است رویکردها و خط مشیها تلفیق شوند تا یک اثر پدید بیاید، امنیت، زیباشناسی، فرهنگ بومی، اقلیم، و دیگر موضوعات با رویکردهای نظری مانند معرفت، انسان شناسی، و .... ترکیب میشوند. و نتیجه آن شگفت انگیز است: #کهف_الشهدا
▫️مکانی، یادبود شهدا، که مفهوم جهاد را زنده نگه میدارد؛ در بالاترین نقطه تهران ساخته شده تا حس بالا آمدن از آلودگیهای روزمره این شهر بزرگ را القاء کند و با کهف بودنش حس درونگرایی را بدهد آنگونه که در طول تاریخ کهفها میدادند و حس رازآلودگی را.
▪️از سوی دیگر مکانیست برای مومنین شهر که نه #تفرج بلکه #آسایش را تجربه کنند و کودکان در اطراف آن به بازی کودکانه بپردازند. شاید بتوان گفت که ارتفاع مهمترین نکته شهرسازی این بنا و تذکر در قالب تفرج مومنانه مهمترین کارکرد رویکردی آن است. البته برگزاری جلسات مفصل دعا و سخنرانی رویکرد معرفت مدار و علم مدار را هم به خوبی پوشش داده. شاید طراحان از بالا به پایین و با توجه به ترکیب این رویکردها این بنا را نساخته باشند، اما بنا به فرموده معصوم کارکرد تقوی گشایش راههاییست که پیشبینی و محاسبه نمیشوند.
🌱 به امید فهم عمیقتر از #معماری در #اسلام
@mazhab_jafari