لب تو كوثر على، رخ تو ماه فاطمه
سرشته در وجود تو، جلال و جاه فاطمه
قسم به ناله هاى تو، به اشك و آه فاطمه
نهان به گوشه چشم تو، بود نگاه فاطمه
▪️شهادت دردانه کربلا، بنت الحسین علیه السلام حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها تسلیت باد
@mbkho1
هفتم صفر، سالروز شهادت مظلومانه غریب مدینه، کریم اهل بیت علیهم السلام، حضرت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت باد.
@mbkho1
محمد باقر خراسانی
هفتم صفر، سالروز شهادت مظلومانه غریب مدینه، کریم اهل بیت علیهم السلام، حضرت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت
💎 بهترین و بدترین مردم
🔻امام حسن مجتبى عليهالسلام:
اَلنّاسُ اَرْبَعَةٌ فَمِنْهُمْ مَنْ لَهُ خُلقٌ وَ لا خَلاقَ لَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ خَلاقٌ وَ لا خُلقَ لَهُ، قَدْ ذَهَبَ الرّابِـعُ وَ هُوَ الَّذى لا خَلاقَ وَ لا خُلقَ لَهُ وَ ذلِكَ شَرُّ النّاسِوَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ خُلقٌ وَ خَلاقٌ فَذلِكَ خَيْرُ النّاسِ؛
🔻مردم چهار دستهاند:
◻️ دستهاى از آنها اخلاق دارند، امّا بهرهاى (از دنيا) ندارند.
◻️ دستهاى از دنيا بهرهمندند، اما اخلاق ندارند.
◻️ دستهاى نه بهرهاى (از دنيا) و نه اخلاق دارند كه اينها بدترين مردماند.
◻️ و دستهاى كه هم اخلاق دارند و هم (از دنيا) بهرهمندند كه اينان، بهترين مردماند.
📚 بحارالأنوار، ج ۷۰، ص ۱۰، ح ۸
•┈┈••✾••┈┈•
@mbkho1
8.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شهادت امام حسین برای نجات مردم از جهالت
▪️ در زیارت اربعین هست كه وجود مبارك سید الشهداء در صحابت آن حضرت، همراهان او «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیرَةِ الضَّلالَةِ»؛فرمود وجود مبارك ابی عبدالله خونش را داد تا مردم از جهالت نجات پیدا كنند نه جهل! مشكل مردم جهالت است نه جهل! جهل این است كه آدم بی سواد باشد جهالت این است كه بی عقل باشد. برخی از مشكلاتمان برای بی سوادهاست، برخی از مشكلاتمان برای بی عقل هاست.
⬅️ درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی - تاریخ:۱۳۸۷/۱۱/۲۴
@mbkho1
خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی:
اربعین رزمایش بزرگ اقتدار شیعه است
مشروح خبر :
https://ana.press/fa/news/318632/%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86
@mbkho1
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹بزرگترین دستهٔ عزاداری اربعین امسال با جلوهٔ قرآنی
بزرگترین دسته عزاداری اربعین حسینی صبح امروز ۱۹ صفر ١٤٤٥ (۱۴ شهریور ۱۴۰۲) به شهر کربلا رسید.
«موکب (هیئت) بنیعامر» که روز دوم صفر از بصره حرکت کرده بود، ۱۹ صفر وارد کربلا و با جلوه های قرآنی وارد بین الحرمین شدند. این هیئت متشکل از هزاران عزادارِ این طایفه، امسال برای حمایت از قرآن کریم در برابر اهانت به ساحت قرآن کریم در غرب، با جلوه خاص قرآنی در بین الحرمین حضور یافتند.
وجه مشخصهٔ عزاداران بنیعامر لباسهای سفید آنان است که هم اکنون در خیابانها و کوچههای کربلاء به چشم میخورند.
@mbkho1
◾️فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد.
◾️أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُود وَثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَأَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ(علیه السلام)
@mbkho1
محمد باقر خراسانی
◾️فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت
پنج ویژگی مومن در روایت امام حسن عسکری علیه السلام:
عن الامام العسکری علیه السلام: عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْإِحْدَى وَ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ التَّخَتُّمُ بِالْیَمِینِ وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ.
امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: مؤمن پنج نشانه دارد: اقامه ۵۱ رکعت نماز (مجموع واجبات و مستحبات)، خواندن زیارت اربعین، انگشتر عقیق در دست راست کردن، در سجده پیشانی بر خاک نهادن و «بسم الله الرحمن الرحیم» را (در نماز) بلند گفتن. (وسائل الشیعه جلد ۱۰ صفحه ۳۷۳)
@mbkho1
محمد باقر خراسانی
پنج ویژگی مومن در روایت امام حسن عسکری علیه السلام: عن الامام العسکری علیه السلام: عَلَامَاتُ الْمُؤ
☑️ از اعمال بسیار مهم روز اربعین قرائت زیارت اربعین است و این زیارت در تعالی انسان جایگاه خاصی دارد، چنانکه امام حسن عسکری علیه السلام در حدیثی یکی از ویژگی های مومن را خواندن زیارت اربعین بیان می فرمایند.
✅ متن کامل زیارت اربعین
اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ
اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَرات
ِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَ قآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ
اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً.
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ.
اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ.
اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ
وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا
وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
@mbkho1
با پایان مراسم باشکوه اربعین حسینی، تعداد مواکب عراقی که پذیرای بیش از ۲۲ میلیون زائر از اقصی نقاط بودند، منتشر شد.
در آمار تعداد مواکب را ۱۴۲۸۱ عدد اعلام کرده است که به نظر می رسد این آمار فقط مربوط به مواکب بزرگ و یا مواکبی باشد که ثبت رسمی شده اند. به واقع آمار واقعی مواکب عراقی بسیار بالاتر از این و شاید بتوان گفت سه و یا چهار برابر این تعداد باشد، چرا که در همه مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا با مواکب بسیار زیادی مواجه می شدیم، در بسیاری از شهرهای عراق از جمله کربلا، نجف، کاظمین، حله، بغداد، بصره، کوفه، سامرا و .... مواکب متعدد که خدمات متنوعی ارائه می دادند، قابل مشاهده بود، ضمن اینکه در روستاهای منتهی به این شهرها مملو از مواکب بود، با این توضیح، واقعیت مواکب امسال، سه و یا چهار برابر آمار اعلامی، می باشد.
علاوه بر آنچه ذکر شد جمع زیادی از عراقی ها اعم از روستایی و شهری و حتی از اهل سنت، هر روز و هر شب، با علاقه و گشاده رویی جمع قابل توجهی از زوار را میهمان منازل خود می کردند، لذا هر خانه از این عراقی های میهمان نواز را یک موکب می توان بیان کرد.
این عشق، این اخلاص، این میهمان نوازی و این دلدادگی واقعا ستودنی است.
یا اهل العراق؛ مشکورین، ماجورین
@mbkho1
◾️ایام حزن و اندوه آل الله در غم رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت عالم آل محمد، ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بر شیعیان و ارادتمندان تسلیت باد.
@mbkho1
محمد باقر خراسانی
◾️ایام حزن و اندوه آل الله در غم رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، ش
💠 خصلت هایی زیبا از رسول خدا (ص) در بیان امام حسن مجتبی علیه السلام:
🔻امام حسن مجتبی علیهالسلام:
کانَ رَسولُ اللّه صلی الله علیه و آله فَخْما مُفَخَّما ... یَتَکَلَّمُ بِجَوامِعِ الکَلِ مِفَصْلاً لا فُضولَ فیهِ و لا تَقصیرَ. دمثا، لَیْسَ بِالجافی و لا بِالْمَهینِ تَعظُمُ عِنْدَهُ النِّعْمَةُ و اِنْ دَقَّت لا یَذُمُّ مِنها شَیئا غَیْرَ اَنَّهُ کانَ لا یَذُمُّ ذَواقا و لا یَمدَحُهُ و لا تُغضِبُهُ الدُّنْیا و ما کانَ لَها، فَاِذا تُعوطیَ الحَقّ لَم یَعْرِفهُ اَحَدٌ، و لَم یَقُمْ لِغَضَبِهِ شَی ءٌ حَتّی یَنتَصِرَ لَه ...
❇️ رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله (در نظرها)
◻️با شکوه و بزرگوار بودند...
◻️سخنانی کوتاه، جامع و بیچونوچرا میگفتند؛ بدون کم و زیاد
◻️نرمخو و مهربان بودند
◻️در حق کسی ظلم نمیکردند
◻️کسی را خوار نمیشمردند
◻️نعمت را اگرچه کم بود، بزرگ میدانستند و چیزی از آن را نکوهش نمیکردند
◻️از مزه غذا نه بد میگفتند و نه تعریف میکردند
◻️دنیا و آنچه به آن مرتبط است ایشان را خشمگین نمیساخت
◻️هرگاه حقی ضایع میشد، احدی را ملاحظه نمیکردند و چیزی باعث رفع خشمشان نمیشد، تا آن که حق را حاکم سازند.
📚 عیون اخبارالرضا، جلد ۲، صفحه ۲۸۳
•┈┈••✾••┈┈•
@mbkho1