eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️منبع شناسی در جنگ رسانه ای 💢آمد نیوز: یک ماه از بازداشت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی می گذرد ولی اطلاع مشخصی از وضعیت آنها در دسترس نیست. 🔻آمد نیوز (روز بعد): طبق خبر موثق (یک توییت!!!) اسماعیل بخشی برای اعتراف اجباری تحت فشار است. 💢منبع خبر دوم: یک اکانت توییتری که معلوم نیست چه کسی آن را می گرداند و با چه سندی می گوید خبرش موثق است. ⚠️ پایین بودن سواد رسانه‌‌ای باعث می شود عده ای به این سادگی فریب این رسانه ها را بخورند. #سواد_رسانه_ای #عملیات_روانی #جنگ_رسانه_ای ✅ آرما مدیا 🆔 @media_arma
🌐 #رصدخانه_آرما 💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی 📆 8 اسفندماه 97 ✅ آرما (آرمان ناتمام) @Media_Arma
⭕️ رصدخانه آرما 💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی 📆 8 اسفندماه 97 📌کیفیت مخصوص چاپ ✅آرما(آرما همان آرمان ناتمام است) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پشت پرده ی یک سلفی 💢رسانه می تواند نگاه مخاطب را نسبت به یک داستان تغییر دهد ✅آرما(آرما همان آرمان ناتمام است) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قدرت رسانه و جوامع مجازی 🔺ویدئویی جالب از ارزش ۱۵ برند برتر نکته ی جالبی که در این ویدئو دیده می شود، رشد عجیب تکنولوژی است. به اپل و کوکا توجه کنید ... 💢تنها برند دخانیات در این لیست مالبرو بود که از سال ۲۰۰۸ نیز از این لیست خارج شد. 💢اپل از سال ۲۰۰۴ در فهرست "بالاترین رشد" قرار داشت گوشه پایین سمت راست، هفت سال طول کشید تا به لیست نهایی ۱۵ برند برتر در دنیا راه یابد و دو سال بعد با اختلاف زیاد صدرنشین شد. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شایعات فضای مجازی 💢بررسی شایعات اخیر که در فضای مجازی منتشر شد 📆 ۸ اسفند ماه ۱۳۹۷ ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️ساختارسازی ذهی توسط بنگاه های خبری 🔻اطلاعاتی که هرگز در دسترس ما قرار نمی گیرد. ۸۰ درصد جوانان کره ای آرزوی فرار از این کشور را دارند ...!!! 💢در یک نظرسنجی از ۱۶۵۵ زن و مرد پرسیده شده که آیا قصد مهاجرت به خارج از کره جنوبی را دارند؟ که ۷۸.۶ درصد اعلام کرده اند که اگر می توانستند این کار را انجام می دادند. در بین آنها ۴۷.۹ درصد مشغول تدابیر عملی برای خروج از کشور بوده اند. 💢 نسل جوانتر تمایل بیشتری برای مهاجرت نشان داده و ۸۰ درصد جوانان در سن بیست سالگی (۲۰ تا ۳۰) اظهار تمایل به زندگی در یک سرزمین بیگانه نشان داده اند. در مقابل ۷۲.۴ درصد از افراد بین ۴۰ تا ۵۰ و ۵۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال تمایل به مهاجرت دارند. 🔻مهم ترین دلایل این افراد برای مهاجرت: 💢تمایل به سبک زندگی که آزادی بیشتری به آنها بدهد، در عوض زندگی که در آن همیشه در حال مسابقه دادن با ساعت و فشار کاری که در کره جنوبی هم برای افراد جویای کار و هم برای افراد مشغول به کار وجود دارد. 💢شرایط نامناسب زندگی و کار 💢نابرابری اقتصادی 💢نگرانی از زندگی بعد از بازنشستگی 💢خسته شدن از شرایط اجتماعی پر از رقابت 💢احساس اینکه کشور از شهروندان مراقبت نمی کند. 💢کشورهای دیگر سیستم رفاهی بهتری مهیا می کنند ... 🔻لینک خبر https://b2n.ir/73872 ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
✔️ درگذشت خشایار الوند «الهام غفوری» تهیه کننده سریال پایتخت: متاسفانه این خبر صحت دارد و و دقایقی پیش با خبر شدیم که آقای خشایار الوند بر اثر سکته قلبی درگذشت خشایار الوند نویسنده سریال‌هایی چون مردهزارچهره شب های برره باغ مظفر پایتخت علی البدل قهوه تلخ و غیره را در کارنامه کاری خود دارد ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️عملیات روانی در رسانه 💢تکنیک کلمات همسنخ 🔻به کلماتی که در کپشن ها استفاده میشود خوب دقت کنید: یک کشور برای کشور شدن به سه رکن ( #حاکمیت ، #تبعه، #سرزمین) نیاز دارد چنانچه یکی از آنها نباشد به آن رژیم گفته میشود ... 💢ما وقتی می گوییم #رژیم_منحوس_اسرائیل، این تکنیک رسانه ای نیست، آنها سرزمین ندارند و به زور سرزمینی را غصب کرده اند. ⭕️ آمدنیوز از این تکنیک ها برای تزلزل اقتدار کشورمان در اذهان مخاطب استفاده میکند. ⚠️آگاهانه از رسانه ها استفاده کنیم ... #عملیات_روانی #جنگ_رسانه‌‌ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
🇵🇰 پاکستان، نمایش فیلم‌های هندی را ممنوع کرد ⛔️پخش هر نوع فیلم هندی و بالیوودی در پاکستان ممنوع شد. 🔹هم‌ زمان با بالا گرفتن تنش میان هند و پاکستان، فوآد چادری وزیر اطلاعات و رسانه‌های پاکستان پخش فیلم های هندی را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. #اخبار ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🌐 #رصدخانه_آرما 💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی 📆 ۹ اسفندماه ۹۷ ✅ آرما (آرمان ناتمام) @Media_Arma
📌هرم یادگیری EDGAR DALE : ۱. خواندن %10 ۲. شنیدن %20 ۳. دیدن %30 ۴. شنیدن و دیدن %50 ۵. گفتن %70 ۶. گفتن و انجام دادن %90 🔸با گذشت 2 هفته چه چیزهایی در حافظه ما خواهد ماند؟ ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
👤 عبدی: صدا و سیما مرجع خبری مردم نیست 📺صدا و سیما به دلیل نداشتن استقلال نسبی مدیرانش، مرجع خبری برای مردم نیست 🔹رسانه‌های ما بر روی برخی از ارزش‌های خبری غش می‌کنند و آنها را مورد توجه قرار می‌دهند و ارزش‌های دیگر خبری را فراموش می‌کنند 🔸کشوری که رسانه مستقل نداشته باشد، مردم حرفش را باور نمی‌کنند و به سمت رسانه‌های بیگانه و یا فضای مجازی می‌روند که این امر برای امنیت کشور خطرناک است. ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐶 حیوانات هم تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرند! 🔹واکنش عاطفی یک سگ با دیدن کارتون " شیر شاه" 🔺حیرت انگیز هست😳 ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️روش های جذب رسانه ای 💢شرکت سوئدی IKEA برای جذب مشتری بيشتر، با احترام به اعتقادات مذهبی یهودیان، در تبلیغات محصولاتش در #فلسطین اشغالی از زنان استفاده نمی کند. ❓چقدر به روش های نوین تبلیغات و ارتباط آن با رسانه اندیشیده ایم؟! #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام ) @Media_arma
⭕️تعداد استفاده کنندگان از رسانه های جمعی 💢طبق پیش بینی ها این آمار در سال ۲۰۱۹ نزدیک به دو میلیارد و هشتصد میلیون است و در سال ۲۰۲۱ این آمار به بیش از سه میلیارد نفر خواهد رسید. 💢 با افزایش این آمار و فراگیری رسانه های جمعی، ضرورت یادگیری سواد رسانه‌‌ای بیش از پیش حس خواهد شد. ⚠️ کوتاهی در کسب سواد رسانه ای مسلماً آسیب های زیادی را برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت. ↙️ منبع: 🌐 http://yon.ir/kZvID #آینده_پژوهی #سواد_رسانه_ای #رصدخانه_آرما ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تحریف اینگونه اتفاق می افتد 🔺ساده و نامحسوس... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
📺جایگزین شبکه دو برای «کلاه قرمزی» در نوروز 98مشخص شد. 🔹«بالش‌ها» با حضور عمو پورنگ 2⃣ شبکه دو که امسال قید پخش «کلاه قرمزی» را زده برای جایگزین این برنامه سراغ مجموعه ۱۵ قسمتی «بالش‌ها» رفته است که پیش از این در شبکه خانگی پخش شده بود. #اخبار ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
📽ساخت اپیزود ویژه «پایتخت» منتفی شد؟ 📝 یادداشت احمد مهرانفر برای خشایار الوند: قول داده بودي قصه رو تموم كنی، تمومش نكردي و رفتي پس ما هم نميسازيم، حد اقل تو اين روزاي ابري نه، چرا كه بارون مياد و ياد تو چشمامونو خيس مي كنه، آدما تو هواي صاف مي خندن و مي خندونن، شايد بعداً وقتي هواي دلمون صاف شد براي يادگاري آخرين يادگارتو ساختيم خشايار عزيز ما رو ببخش نميتونيم. #اخبار ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
🌐 #رصدخانه_آرما 💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی 📆 ۱۰ اسفندماه ۹۷ ✅ آرما (آرمان ناتمام) @Media_Arma
⭕️فریب زندگی لوكس بازیگران را نخورید 👤جهانگیر الماسی یكی از جوان اول‌های سینمای ایران است.جوان اول به این معنا كه از اولین جوان‌هایی بود كه بعد از پیروزی انقلاب وارد سینما شد و توانست گیشه خوبی برای فیلم‌ها رقم بزند. آن زمان مجید مظفری هم چنین كاری می‌كرد او هم جزو جوان اول‌ها بود. سینمای ایران كه كاملا تغییر فرم و محتوا داده بود و ستاره‌هایش كاملا تغییر كرده بودند باید تلاش می‌كرد روی پای خود بایستد و مردم را دوباره به سینماها بیاورد كه بازیگرانی مانند الماسی و مظفری توانستند به خوبی از پس این كار برآیند. نام الماسی خیلی زود سر زبان‌ها افتاد، همان زمانی كه در فیلم تنوره دیو به كارگردانی كیانوش عیاری بازی كرد و بعد در ادامه همكاریش با این كارگردان در فیلم درخشان شبح كژدم ظاهر شد. هر چند قبل این فیلم با بازی در فیلم پدر بزرگ توانست محبوبیت و شهرت زیادی بین عموم مردم پیدا كند.در دهه 60 نام جهانگیر الماسی كافی بود تا فیلم بفروشد! 🔻حالا این بازیگر كه روزی روزگاری سوپراستار بود از بایكوتی می‌گوید كه مدت‌هاست گریبانش را گرفته و سال‌هاست به او اجازه نمی‌دهد در سینما یا تلویزیون بازی كند. وقتی از او می‌خواهم درباره دلایل و چگونگی این بایكوت توضیح دهد فقط به اشاره این نكته اكتفا می‌كند كه اعتراضش به نحوه انتخاب بازیگران و نقش دادن به كسانی كه اصلا نمی‌توان نام آنها را بازیگر گذاشت، باعث شده نزدیك به 14 سال بیكار بماند ! البته او در ادامه به این نكته هم اشاره می‌كند كه تمایلی ندارد سطح كارنامه‌اش را پایین بیاورد و هر نقشی را بازی نمی‌كند. شاید یكی از دلایل كم‌كاریش همین سختگیری در انتخاب نقش هم باشد. 💢جهانگیر الماسی این روزها به اصطلاح از جیب می‌خورد، شرایط زندگیش سخت شده و مثل بیشتر مردم كه روزگار دشواری را سپری می‌كند.به دولت و مسؤولان معترض است كه نتوانسته‌اند شرایط را درست مدیریت كنند و اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم به این روز افتاده كه برای مثلا گوشت صف می‌كشند و اتفاقاتی در این صف‌ها رخ می‌دهد كه در شان مردم ایران نیست.الماسی نمایندگان مجلس را هم به چالش می‌كشد، این بازیگر مقصر اصلی را نمایندگان مجلس می‌داند كه اصلا تخصص و مدیریتی ندارند و وظیفه خودشان نمی‌دانند كه از حقوق مردم دفاع كنند و در موقعیت مناسب و زمان درست وارد عمل شده و نگذارند اوضاع اقتصاد به این جا برسد. الماسی می‌گوید: تجربه ثابت كرده نزدیك انتخابات كه می‌شود، نمایندگان حركت‌هایی می‌كنند یا اعتراضاتی را نشان می‌دهند آنهم نه به این دلیل كه از حقوق مردم دفاع كنند بیشتر برای این كه دوره بعد باز هم نماینده شوند.اگر نماینده‌ها كار و وظیفه خود را بلد بودند، زمانی كه یک نماینده مجلس گفت، ما حقمان را از سفره انقلاب برداشته‌ایم، همان زمان اجازه نمی‌دادند او به كارش ادامه دهد... ! وقتی همه چیز بهم ریخته و بنیان اقتصاد كشور سست شده تازه نماینده‌ها یادشان آمده رئیس جمهور را استیضاح كنند كه چرا چنین و چنان شده است... !‌ 💢جهانگیر الماسی درباره فرهنگ و هنر هم خوش‌بین نیست و بر این باور است كه اگر مدیریت درست فرهنگی در كشور جاری بود فیلم‌ها به این اندازه سطحی نمی‌شدند.این بازیگر به فیلم شبی كه ماه كامل شد اشاره می‌كند و می‌گوید: بعد از نمایش این فیلم در جشنواره و جایزه‌هایی كه به آن دادند، حمله تروریستی خاش صورت گرفت و تروریست‌ها در بخشی از بیانیه خود به فیلم شبی كه ماه كامل شد، اشاره كردند.این نشان می‌دهد سینما هنر بسیار تاثیرگذاری است و نباید از آن غافل شد. اما سال‌هاست سینما به حال خود رها شده و فقط گاهی فیلمی تاثیرگذار ساخته می‌شود.در دهه شصت فیلم‌های بسیار خوبی ساخته می‌شد چون متولیان فرهنگی برای سینما برنامه‌ریزی داشتند و می‌دانستند چه ابزار مهمی در اختیار دارند.آن زمان ما برای بیان اندیشه و تفكری در سینما حضور داشتیم.مثل الان نبود كه زندگی به اصطلاح لاكچری بازیگران حسرت به دل مردم بگذارد.كدام ستاره و بازیگر سرشناس آن سال‌ها اتومبیل‌های لوكس سوار می‌شد و پز آن را به مردم می‌داد. كدام بازیگر با خانه و ویلا و لباس‌های آنچنانی خود فخر فروشی می‌كرد؟ بازیگران افتخارشان این بود كه مردم دوستشان دارند و مردمی هستند حالا بازیگر جوانی كه اصول بازیگری را هم نمی‌داند مدام از سبك زندگی لاكچری حرف می‌زند ! لاكچری یعنی چی؟ مگر زندگی لوكس به رخ كشیدن دارد آن‌هم در روزگاری كه مردم به سختی امورات روزانه خود را می‌گذارنند. در دهه 60 بهترین فیلم‌ها ساخته می‌شد و بازیگران سرشناس گیشه سینمای متفكر را تامین می‌كردند اما از این ادا اصول‌ها خبری نبود كه فرش قرمزی پهن كنند و بازیگران با لباس‌های آنچنانی روی آن راه بروند و دل مردم را بسوزانند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️چه کسی اپل من و تو را فروخت 💢نگاهی به پشت پرده جدیدترین محدویت ها برای آیفون ها در ایران #سواد_رسانه_ای #جنگ_سایبری ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
🌐 #رصدخانه_آرما 💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی 📆 ۱۱ اسفندماه ۹۷ ✅ آرما (آرمان ناتمام) @Media_Arma
⭕️موبایلت را زمین بگذار 💢در عكس‌های اریك پیكرسگیل، موقعیت‌ها معمولی و آشناست اما موبایل را که از دست آدم‌ها گرفته‌اند، آنها به هیچ خیره شده‌اند در چند صدم ثانیه یك شوك عجیب را تجربه می‌كنی درست همان وقت كه ناگهان متوجه می‌شوی برای مدت طولانی صدایی از گوشی تلفن همراهت درنیامده و نمی‌دانی كجاست و چه اتفاقی برایش افتاده است. این شوك ناشی از نوعی هراس یا فوبیاست كه برای خودش اسم دارد. «نوموفوبیا» كه یك بیماری جدید و متعلق به دوران تكنولوژی است و در كنار هراس‌هایی مانند مرگ‌هراسی، ترس از ارتفاع، ترس از پرواز و امثال آن در فهرست فوبیاها قرار گرفته. قرار نیست از نعمت‌ها و منفعت‌های تكنولوژی‌های ارتباطی و حتی گرفتاری‌ها و بیماری‌های ناشی از آن حرف بزنیم، چون چیزی كه شاید كمتر یا دست كم با دقت كمتری مورد توجه قرار گرفته، تغییراتی است كه تكنولوژی‌های ارتباطی در فرهنگ، رفتار، بودن و هویت ما ایجاد كرده و كمتر كسی با ابزار هنری به این تغییرات اشاره كرده است. اریك پیكرسگیل، عكاس ساكن شیكاگو این كار را كرده و در پروژه‌ای با عنوان حذف‌شده Removed از آدم‌ها در موقعیت‌هایی عكس گرفته كه به نظر بسیار عادی و طبیعی به نظر می‌رسد تا زمانی كه متوجه شوید دست آدم‌ها خالی است و هیچ تلفن همراهی در تصویر وجود ندارد! ⭕️در این عكس‌ها چه می‌بینیم؟ 💢عكس‌هایی كه اریك از آدم‌ها گرفته، فرم و رفتاری را از آدم‌ها به نمایش می‌گذارد كه به طور طبیعی و بدون تلفن همراه هرگز از هیچ آدمی در هیچ موقعیتی دیده نمی‌شود و به همین دلیل است كه سوژه‌ها در عكس‌های اریك عجیب به نظر می‌رسند در حالی كه هر روز آدم‌های زیادی را در موقعیت این سوژه‌ها می‌بینیم و از فرم و شكل آنها تعجب نمی‌كنیم. اریك در عكاسی از آدم‌ها به روابط خانوادگی توجه زیادی دارد و در عكس‌هایی كه گرفته بیشتر از هر چیز زوج‌هایی را می‌بینیم كه در كنار هم هستند، اما هركدام در جهان دیگری سیر می‌كنند. در یكی از عكس‌های او، یك عروس و داماد را می‌بینیم كه به ماشین تزئین شده، تكیه داده‌اند و به كف دست‌هایشان نگاه می‌كنند؛ كف دست‌هایی كه خالی است! ⭕️حرف حساب این عكس‌ها چیست؟ 💢 فناوری جدید، رفتار جدید ایجاد می‌كند. این تمام چیزی است كه اریك قصد دارد توجه مردم را به آن جلب كند. او در یكی از سخنرانی‌هایش، داستان پدربزرگش را تعریف می‌كند كه با یك دوربین ابتدایی از اعضای فامیل یك بار در حالی كه می‌دانستند، فیلم گرفته و یك بار هم در حالی كه خبر نداشتند دوربین در حال فیلم گرفتن است. او این دو فیلم را كنار هم قرار می‌دهد و به تغییر رفتارها اشاره می‌كند و توضیح می‌دهد تمام فناوری‌های تازه باعث تغییر رفتار می‌شوند. اریك توضیح می‌دهد از نظر او فناوری‌های ارتباطی، باعث شده رفتار، فرهنگ و حتی زبان بدن انسان‌ها تغییر كند. 💢او از مخاطبانش می‌پرسد: با دیدن این عكس‌ها چه حسی پیدا كردید؟ خودتان را در این عكس‌ها دیدید؟ دوستان و خانواده خودتان را دیدید؟ تلفن‌های هوشمند به ما اجازه می‌دهند با همه آدم‌ها در همه جا و در هر لحظه مرتبط شویم، اما چه نوع ارتباطی نصیب ما شده است؟ به‌زودی نسلی كه زندگی بدون این نوع ارتباط را تجربه كرده، از بین می‌رود و ما برای همیشه فراموش خواهیم كرد دنیای بدون فناوری ارتباطی چگونه خواهد بود. به گفته این عكاس، در دنیایی كه می‌توان با یك دوست در آن سوی دنیا طوری ارتباط گرفت كه گویی روی مبل كنار دستمان نشسته، آدم‌ها نمی‌توانند همان آدم‌های قبلی باشند؛ با همان رفتار، واكنش و همان فرهنگ. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️رسانه ها در تغییر رفتار موثرند 🔺وقتی مشروبات الکلی می نوشید، رانندگی نکنید! 💢هر تبلیغ با رسانه ای که آن را منتشر می کند، باید در هماهنگی کامل باشد، به شکلی که بتواند از قابلیت های آن رسانه (فرم، سازه، ویژگی ها، اجزای تشکیل دهنده و ...) در جهت جذابیت بصری و انتقال سریع و عمیق پیام تبلیغ، استفاده کند دقیقا مانند این ماشین . #تبلیغات #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma