eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
آرما مدیا
‍ لو رفتن اهداف پشت‌پرده‌ی «نمور» از زبان سازندگانش/حواشی مهم‌تر از فیلم در نشست خبری «نمور، سوژه‌ای است که می‌توانست در نقد بعضی مسائل فرهنگی، خوب ساخته و پرداخته شود...». این را قبل از شرکت در نشست خبری فیلم نوشتم و برای سردبیر فرستادم. اما وقتی در نشست خبری نشستم و حرف‌های تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان را شنیدم، فهمیدم تفکر این افراد، خود ضدفرهنگ است. حرف‌های این سه نفر، بسیار مهم‌تر از خود فیلم بود و آنچه را نتوانستند به دلیل ترس از ممیزی، محدودیت گرفتن مجوز و ضعف در فیلمسازی، در فیلم تصویر کنند، در نشست خبری به زبان آوردند! دانستن داستان فیلم برای درک بهتر آنچه در این نشست گذشت، لازم است. اما برای اینکه داستان فیلم لو نرود، تنها به ذکر نکات ضروری اکتفا می‌کنم: - در فیلم به آبروریزی دختر خانواده اشاره می‌شود بابت اینکه در دوران عقد باردار شده. البته اگر نقد این نکته، مسأله‌ی فیلم بود (که در ادامه عوامل فیلم گفتند نیست)، می‌شد یک کار فرهنگی! - جمله‌ی برادر دختر که «بچه‌ی حروم‌زاده رو هم سقط نمی‌کنن، این که حلال‌زاده بود!». - فیلم در انتها به مقام بلند مادر تقدیم می‌شود! و حالا آنچه در نشست گذشت... یکی از خبرنگاران پرسید «چرا با اینکه در فیلم به بارداری در عقد تأکید می‌شود، باز هم خانواده نگران بی‌آبرویی و انگشت‌نما شدن هستند؟». فکر می‌کردم این یک تابو در شهرستان‌هاست که منظور فیلمساز نقد این سخت‌گیری‌های خانوادگی بوده است. اما پاسخ تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس چیز دیگری بود! تهیه‌کننده صراحتاً گفت «به خاطر مجوز مجبور بودیم از حربه‌ی عقد و صیغه استفاده کنیم. اگر اجبار در کار نبود، قطعاً حرفی از عقد و صیغه نمی‌زدیم!» (یعنی می‌گفتیم بچه حرام‌زاده بوده!). خبرنگار دیگری پرسید «اگر این طور است پس چرا در فیلم تأکید می‌کنید که این بچه حلال‌زاده بوده؟». پاسخ نویسنده وحشتناک بود: «حتی اگر عقد و صیغه هم در کار نبود، به نظر من عشق بین این دو نفر آن‌قدر حرمت داشت که آن بچه را حلال‌زاده بدانیم.». از گوشه و کنار صداها به اعتراض بلند شد که «یعنی چه؟ قانون و حکم شرع چه می‌شود پس؟ و...». منتقدی پرسید «اگر منظورتان این بوده که بچه حرام‌زاده است، چرا در آخر، فیلم را به مقام مادر تقدیم کردید؟». کارگردان در کمال خونسردی، با یک جمله از جواب دادن طفره رفت: «فعلاً که در فیلم گفتیم بچه حلال‌زاده است!». تیر خلاص را کارگردان فیلم به نشست و مخاطبان ناراضی از فیلم و پاسخ‌ها زد که با اصرار سی ثانیه از مجری وقت گرفت تا بگوید «فیلم ما مثل قورمه‌سبزی است که گذاشته باشی جلوی یک خارجی! طول می‌کشد تا بفهمد این غذا چیست و چه مزه‌ای دارد!». باید از آقای داوود بیدل، کارگردان محترم پرسید «طبق پاسخ‌های تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس در نشست خبری که البته تلاش کردند در لفافه بگویند، آیا اصل مسأله‌ی فیلم پرداختن به “حرام‌زادگی” و عادی کردن آن بوده است؟!». ✍ م.روشن ✅ @media_arma
حلیمه سعیدی درگذشت ▪️حلیمه سعیدی، بازیگر تلویزیون و مادر شهید که با سریال‌های طنز رضا عطاران شناخته شد امروز جمعه ۲۲ بهمن ساعتی پیش در منزل خود درگذشت. ▪️جلال لشکری، فرزند این بازیگر علت فوت مادرش را بیماری سرطان عنوان کرد. ✅ @media_arma
ماساژ پیام ⭕️انواع بی‎شماری از فریب در انبوه اطلاعات و دانشی که هر روز از کارخانه کار فکری رسانه به بیرون جریان می‌یابد، دیده شده است که به ماساژ پیام معروف است. 🔺چند نمونه از تاکتیک‌های ماساژ پیام: ⬅️ تاکتیک زمان‎بندی: در این نوع تاکتیک معمول‎ترین رهیافت، به تأخیر انداختن ارسال پیام است تا حدی که دیگر پیام‌گیر نتواند کاری بکند. ⬅️ تاکتیک قطره چکانی: در اینجا اطلاعات و دانش به جای آنکه در سندی واحد منتشر شود، در زمان‎های گوناگون به مقدار کم منتقل می‌شود. در این شیوه الگوی رخدادها تجزیه می‌شود و از دید گیرنده مخفی می‎ماند. ⬅️ تاکتیک موجی: وقتی مردم شکایت می‌کنند که چرا از موضوعی بی‎اطلاع مانده‎اند، رسانه‌ها آنقدر مطلب را به صورت گسترده و افزایشی ارائه می‌دهند تا مردم در انبوه اطلاعات غرق شوند و دیگر نتوانند واقعیت‎های اساسی را دریابند. ⬅️ تاکتیک دروغ بزرگ: این تاکتیک توسط وزیر تبلیغات هیتلر، «یوزف گوبلز» شهرت یافت و بر این ایده مبتنی است که اگر دروغی به اندازه کافی بزرگ باشد، راحت‌تر از دروغ‎های کوچک باور می‌شود. @media_arma
💢برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر (بخش اول) 🔹️سیمرغ بلورین بهترین عکس: حبیب مجیدی، مجموعه عکس‌های فیلم منصور 🔸دیپلم افتخار بهترین پوستر: احسان برآبادی، پیرمردها نمی‌میرند 🔹سیمرغ بلورین فیلم‌ کوتاه داستانی: رضا نجاتی، فیلم ارفاق 🔸بهترین آنونس: امید میرزایی، فیلم‌های صحنه زنی و تک تیرانداز 🔹️سیمرغ بلورین بهترین مستند: حجت و عبدالخالق طاهری، احتضار 🔸جایزه ویژه سرباز وطن(سردار سلیمانی) ، سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی: بهروز شعیبی، بدون قرار قبلی 🔹بهترین جلوه های ویژه بصری :حسن نجفی و امیر ولیخانی، دسته دختران 🔸بهترین جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، موقعیت مهدی 🔹بهترین چهره‌پردازی: امید گلزاده، برف آخر و شادروان 🔸بهترین طراحی لباس : مارال جیرانی، خائن کشی 🔹سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه : محمد رضا شجاعی، ضد 🔸سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری: مسیح حدپور، موقعیت مهدی 🔹 بهترین صدا گزاری: علیرضا علویان، علف‌زار و بدون قرار قبلی 🔸دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن: بهزاد عبدی برای فیلم، علف‌زار 🔹سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن: مسعود سخاوت‌دوست، موقعیت مهدی @media_arma
💢برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر (بخش دوم) 🔸دیپلم افتخار موسیقی متن :بهزاد عبدی، علف‌زار 🔹سیمرغ بلورین بهترین تدوین: حمید نجفی‌راد، علف‌زار 🔸بهترین فیلمبرداری: آرمان فیاض برای، برف آخر 🔹دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن: فرشته حسینی، دسته دختران 🔸سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن: صدف اسپهبدی، علف‌زار 🔹دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد: علی‌اکبر اُصانلو، نگهبان شب 🔸سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: نادر سلیمانی، ضد 🔹سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:طناز طباطبایی، بی رویا 🔸سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد: امین حیایی، برف آخر 🔹سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول: هادی حجازی فر، موقعیت مهدی 🔸سیمرغ بلورین بهترین فیلنامه: کاظم دانشی، علفزار 🔹دیپلم افتخار جایزه ویژه داوران: هادی محقق، درب 🔸سیمرغ بلورین جایزه هیت داوران: امیرحسین عسگری، برف آخر 🔹سیمرغ بلورین بهترین کارگردان:رضا میرکریمی، نگهبان شب 🔸سيمرغ بلورین بهترین فیلم: موقعیت مهدی @media_arma
💢‏پیام ‎ و چهلمین ‎ به جوانان جبهه فرهنگی انقلاب: حتی اگر فیلمی ضعیف با دوربین رو دست فرهادی‌طور بسازید اما قول بدهید، نظام را متهم به تقلب در انتخابات کنید، بهترین کارگردانی، و اگر ‎ بسازید و نظام را لجن‌زار نشان دهید بهترین فیلم‌نامه مال به شماست. 💬 احسان رستگار @media_arma
آرما مدیا
‍دنیای متاورس... مخدر مجازی برای انسان واقعی/کاش این بار مسئولین دیر اقدام نکنند و به فکر فرهنگ‌سازی
⭕️تجاوز گروهی در متاورس، مضرات این پلتفرم در حال آشکار شدن 🔸نینا پاتل، یکی از کاربرانی است که تصمیم گرفته بود تا از پلتفرم‌های دنیای مجازی که اخیرا از سوی شرکت مِتا عرضه شده به طور آزمایشی استفاده کند و با ویژ‌گی‌های آنها آشنا شود. 🔸اکنون او مدعی است که به محض ورود، مورد تجاوز گروهی مردان قرار گرفته است و متجاوزان حتی از او به هنگام تجاوز عکس گرفته‌اند. 🔸متاورس که به سرعت در حال گسترش است، کم کم ابعاد خطرناک خود را نشان می دهد. 🔸افرادی که در قالب آواتارها می توانند بدون محدودیت های واقعی و ترس از مجازات در این دنیای بی در و پیکر دست به هر اقدامی بزنند، درحالیکه حتی اقدامات غیراخلاقی مجازی اثرات روحی واقعی به همراه دارد. ✅ @media_arma
جنگ هیبریدی ⭕️جنگ هیبریدی محیطی از واکنش های غیر موازی در جهت انکار و ترسیم اهداف واسطه ای و اثرگذار است. 🔻محیط رسانه عاملی مهم و سرنوشت ساز جهت تغییر افکار عمومی و همچنین ابهام سازی در برابر هدف تعیین شده است. @media_arma
25.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢خاطره ضرغامی از شیطنت جشنواره‌های فیلم‌ خارجی برای سیاه‌نمایی ایران 🔹به آقای کیارستمی گفته بودند این فیلم سیاه‌نمایی آمریکاست؛ اگر درمورد ایران بود در جشنواره پذیرفته می‌شد! ✅ @media_arma
سیمرغی که دروغ از آب درآمد! 🔺درست چند ساعت پیش از اختتامیه جشنواره فیلم فجر، مجری یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی با انتشار تصویری، شایعاتی درباره ظاهر جدید جایزه جشنواره منتشر کرد و مدعی شد تصویر سردار شهید به سیمرغ بلورین اضافه شده در حالی که تصویر منتشر شده ناصحیح و فیک بود. 🔺نه تنها تصویر سردار شهید در هیچ بخشی از تندیس وجود ندارد بلکه اساسا بدنه تندیس بلورین جشنواره هم هیچ شباهتی به تصویر منتشر شده ندارد 🔺این تصویر حتی متعلق به جایزه ویژه حاج قاسم هم نیست، چرا که تندیس در این بخش اساسا بلورین نیست و به آن تندیس زرین می‌گویند! @media_arma