⭕️مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره
بخش یک از دو
💢شبکههای اجتماعی که با پیشرفتهای روزافزون خود اکنون بیشتر باعنوان “رسانههای” اجتماعی شناخته میشوندواقعاً مضر هستند ومضرات استفاده ازشبکههای اجتماعی دربرخی مواردبیشتر ازفایده آنها است.
💢این سخن از این روی اهمیت پیدا میکندکه نفوذوتأثیر این تکنولوژی به طرزفوق تصوری درزندگی امروز بشر بالارفته است؛ درست مانندزمانی که تلویزیون تازه درجهان رواج یافته بود و تأثیر فوقالعاده و همه جانبۀ آن بر زندگی بشر به یک معضل واقعی تبدیل شده بود.
💢به نظر میرسد تمام محصولات تکنولوژی محور تا مدت زمانی طولانی پس از ظهورشان برای بشر مشکلساز هستند. دراین میان هم نباید از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای روز تکنولوژی غافل شد.
💢شاید بتوان گفت انسان ذاتاً همانند کودکی است که وقتی با یک اسباببازی جدید مواجه میشود تا مدتها شیفته و اسیر آن میشود و کنار گذاشتن آن اسباببازی برایش سختترین کار دنیاست.
💢ما در این مقاله قصد داریم برخی مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی و نکات کمتر شنیده شده از تأثیرات عمیق و نه چندان مطلوبی که این رسانهها و شبکههای مجازی بر روی ذهن و روح آدمی دارند را از منابع مختلف دستچین کرده و به حضور شما ارائه دهیم:
💢اثر سرایت عاطفی(Emotional Contagion)(انتقال بدون کلام احساسات بین دو انسان) موضوعی موردبحث در روانشناسی است که قابلتعمیم به روابط در شبکههای اجتماعی مجازی میباشد.
💢ویژگیهای محوریِ یک کاربر رسانههای اجتماعی به عنوان متغیرهای تعدیل کننده در پژوهشهای علمی از این قرارند:
▪️(الف) تعداد دوستان
▪️و (ب) مدت زمان صرف شده در شبکۀ اجتماعی.
💢آسیبهای فزایندۀ شبکههای اجتماعی در حوزۀ ارزشهای اخلاقی-انسانی را میتوان تحت عناوین ذیل دستهبندی نمود:
▪️نفرت پراکنی،
▪️تبعیض قومی-نژادی،
▪️مزاحمتهای جنسی
▪️و قلدری آنلاین.
💢روانشناسان اجتماعی معتقدند رسانههای اجتماعی بستری برای بهتر نشان دادن نقاط ضعف ذهن انسان فراهم میکنند، زیرا زمینۀ ورود به حریم خصوصی انسانها را به طور فراگیر فراهم میآورند.
💢در آموزههای بودایی توجه مداوم و مستمر و بدون تعقل/ناآگاهانه به اشیا یا افراد به مرور باعث برانگیخته شدن/تقویت شهوت نسبت به سوژه میشود، فرایندی که در شبکههای اجتماعی قابل مشاهده است.
💢ذهن انسان تمایل به تکرار هرچه بیشتر سوژههای بصری جذاب و لذتبخش دارد. طبق نتایج تحقیق غرق شدن/احاطه ذهن با سوژههای یاد شده در شبکههای اجتماعی، باعث کاهش تمرکز فرد بر روی موضوعات دیگر میشود.
💢در رسانههای اجتماعی(برخلاف جامعۀ فیزیکی که مرزهای حاکم بر هنجارها، قوانین، ارزشهای فرهنگی و اخلاق اجتماعی تثبیت شدهاند) ارزشهای اجتماعی بدون کنترل کافی به طور مواج و آزاد جابجا میشوند.
💢در حالی که نمایش عمومی قتل، تجاوز و خشونت در فیسبوک لایو نمونهای بارز از سقوط ارزشهای انسانی است، مرور مباحث تخصصی نشان میدهد کلیت رسانههای اجتماعی ممکن است نقش مهمی در این افول ایفا کنند.
💢رسانههای اجتماعی کاربران را وادار میکند خود را با نوع خاصی از رفتارها و اعمال مطابقت دهند، بنابراین استفاده از رسانههای اجتماعی باعث ایجاد حسادت، اضطراب و دیگر احساسات منفی خواهد شد.
💢تکنولوژیهای دیجیتال خلاقیت کودکان را میکُشد و فرصت اختراع و خلاقیت را از آنها میگیرد. نتایج یک نظرسنجی در انگلستان نشان میدهد خلاقیت در کودکان در مقایسه با ۵ سال گذشته به شدت کاهش یافته است.
💢کاربران شبکههای اجتماعی در صورت مشاهدۀ پستهای بیشتری با محتوای منفی، محتوای منفی بیشتری منتشر خواهند نمود.
💢حجم فعالیتی که کاربران شبکههای اجتماعی در پاسخ به پستهای منفی از خود نشان میدهند، نسبت به پستهای مثبت بیشتر است.
💢احساس نهفته در لحن، جملهبندی یا محتوای پستهای شبکههای اجتماعی به طور قطع به صورت ناخودآگاه به دیگران منتقل میشوند.
💢نبودن خودقانون مداری و مستعد بودن در برابر فشارهای روانی، نوجوانان در سن بلوغ را در برابر مشکلاتی از جمله افسردگی فیسبوکی، هرزهنگاری و زورگویی مجازی آسیبپذیر میکند. این مشکلات تنها چندی از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی هستند.
💢در مورد مشکلات دیگری مانند چاق شدن ناشی از شبکههای مجازی، اعتیاد به اینترنت و کمبود خواب نیز بررسیهای موشکافانه و دقیقی در حال انجام است.
💢نزدیک به ۳۹ درصد نوجوانانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند به طریقی مورد زورگویی مجازی قرار گرفتهاند که این رقم برای آنهایی که از اینترنت استفاده میکنند ولی در شبکههای اجتماعی فعالیت ندارند ۲۲ درصد است.
بخش یک از دو
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️گراف ارتباطی کاربران شرکتکننده در موج دختر آبی:
🔻این گراف دارای ۳۰ هزار نود و ۱۲۰ هزار یال است. نودها (هر گره) نشان دهنده کاربران بوده و براساس میزان انتشار محتوای آنها وزندهی شدهاند. یالها هم ارتباط میان کاربران (ریتوییت، منشن و ریپلای) را نشان میدهند.
💢کاربرانی که نقش پررنگی در جریانسازی موضوع دختر آبی داشتهاند در گراف ارتباطات این موج به چهار دسته تقسیم میشوند. این دستهبندی از یالهای موجود کاربران، تأثیر گرفته و بر اساس کاربران قرار گرفته در مجاورت هم ایجاد شده است.
1️⃣ دسته اول: کاربران سلطنتطلب و مخالف نظام، منابع و فعالان رسانهای خارج از کشور
👥 کاربران شاخص: نایت واچ، RezaPahlavi، حشاشین، محمدمظفری، تناسلی، مسیح علینژاد، امیراعتمادی، سینا ولی اله و ...
🔻 کاربران این دسته که به رنگ قرمز مشخص شدهاند، بیشترین فعالیت را در این موج داشته و محتوای بیشتری در مقایسه با سایر دستهها منتشر کردهاند. برخی از کاربران واقع در لبه سمت چپ گراف، که یال یکسویهی زیادی را دارند، جزو کاربرانی محسوب میشوند که فعالیت رباتگونه داشته و به بازنشر محتوای دیگر کاربران پرداختهاند.
🔻 فعالان رسانهای خارج از کشور غالباً در سمت راست خوشهی کاربران معارض و نزدیک به کاربران رسانهای داخل کشور قرار دارند. این کاربران که عمدتاً رسانهها یا فعالان این حوزه و جزو مخالفین جمهوری اسلامی محسوب میشوند، در بخش میانی گراف قرار دارند.
2️⃣ دسته دوم: فعالان رسانهای داخلی و سلبریتیها
👥 کاربران شاخص: محمد مساعد، صبا آذرپیک، محمدرضا زائری، سهند ایرانمهر، مهناز افشار، باران کوثری و ...
🔻 این دسته در مرکز گراف و نزدیک به فعالان رسانهای خارج از کشور قرار است.
3️⃣ دسته سوم: مسئولان و فعالان سیاسی کشور
👥 کاربران شاخص: پروانه سلحشوری، علی مطهری، مصطفی تاجزاده، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی و ...
🔻 گراف به خوبی نشان میدهد که فعالان رسانهای نزدیک به مسئولان و فعالان سیاسی قرار گرفتهاند و مجاورت این دو گروه با هم، مشخص است.
4️⃣ دسته چهارم: کاربران ارزشی و انقلابی
👥 کاربران شاخص: علیاکبر رائفیپور، علی قلهکی، علی سیستانی، امیرحسین ثابتی، فرشته عسکری، شوق پرواز، سیدعلیرضا عابدی و ...
🔻 در بین اعضای این دسته نیز شاهد کاربرانی هستیم که فعالیت رباتگونهی آنها، تعداد یالهای یکسویهشان را افزایش داده و در لبه سمت راست گراف، دورتر از اعضای اصلی دسته قرار گرفتهاند.
💢در بخش دیگری از تصویر، هشتگ مربوط به هر دسته بررسی شده اند. هشتگهای سمت چپ تصویر غالبا جزو هشتگهای بکاربرده شده توسط مخالفین جمهوری اسلامی بوده و هشتگهای سمت راست نیز بیشتر در محتوای مربوط به کاربران ارزشی و انقلابی دیده میشود.
📚رسانه ویدیوچک-پایشگر
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
✅ مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره
بخش دو از دو
بخش یک از دو🔻
https://t.me/media_arma/1225
💢ارسال پستها و استاتوسهای غیرمفید و مبهم در شبکههای اجتماعی به راحتی میتواند تبدیل به عادتی زننده و مخرب در زندگی افرادی شود که غالباً از این شبکهها استفاده میکنند.
💢رقابت بیپایان برای به دست آوردن لایک بیشتر و کامنتهای متعدد میتواند یکی دیگر از مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی که زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد.
💢درک این موضوع که توجه بیش از حد افراد به دنیای مجازی و هویت خود در شبکههای اجتماعی آنها را از رقابت در دنیای واقعی و رسیدن به اهداف مهم بازداشته بسیار آسان است.
💢امروزه اکثر جوانان به جای اینکه با تلاش و پشتکار مهارتهای لازم برای رسیدن به اهداف عالی خود را در زندگی واقعی کسب کنند رو به فضای مجازی آورده و ترجیح میدهند به فوق ستارهای دنیای مجازی و شبکههایی از قبیل اینستاگرام، توییتر و … تبدیل شوند.
💢شبکههای اجتماعی آسانترین راه برای توقف رشد یا کشتن فرآیند خلاقیت و نوآوری در انسان است. مضرات استفاده از شبکههای اجتماعی و گشتوگذارهای بیهدف در آنها مانند زمانی است که شما از روی بیفکری و بدون برنامه خاصی به تماشای تلویزیون و برنامههای این رسانه جمعی بپردازید.
💢اگر تصمیم گرفتهاید که بهرهوری خود را افزایش دهید و از وقت خود درست استفاده کنید بهتر از اعلانهای تمام اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی را از همین امروز خاموش کنید.
💢شخصیتهای دیجیتالی افراد که در شبکههای اجتماعی وجود دارد به طرز چشمگیری با شخصیت و هویت واقعی آنها متفاوت است. بعد از چند ماه درگیر شدن با این شبکهها و مقایسه خود با افراد دیگر ممکن است فکر کنید که آنها از شما خیلی بهترند اما بهتر است این موضوع را همیشه به خاطر بسپارید که آنها هم مانند شما یک انسان هستند و درست مانند شما از نقاط ضعف و قوت مشخصی برخوردارند.
📚 semanticscholar، avogel، crazyegg، researchgate
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد
🔺کارگاه علمی تخصصی علوم شناختی و جذب مخاطب به عنوان یکی از کارگاههای نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه برگزار شد.
🔻در این کارگاه علی بنیادی نائینی _عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و امین هاشمی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران ابعاد تاثیر علوم شناختی بر جذب مخاطب را برای مخاطبان تشریح کردند.
💢به گفته مدرسان این کارگاه، پرداختن به علوم شناختی یا cognetive Science مورد تایید اسناد بالادستی کشور است.
💢بنیادی نائینی اظهار داشت: در این بخش از علم شناختی به دنبال تاثیرگذاری بر مخاطب هستیم که ۳ سطح تاثیرگذاری بر مغز وجود دارد و سادهترین آنها اثرگذاری از طریق تغییر ورودیهای مغز است.
💢وی ادامه داد: در حال حاضر از روشهای گوناگونی برای تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه استفاده میشود حتی ایدهای در مدرسه تجارت لندن پیگیری میشد که آدم خلاق تربیت کنند.
💢به گفته وی، البته پذیرش تاثیرگذاری این تلاشها مخالفان و موافقانی دارد که با وجود اثبات نشدن قطعی این تاثیرات، در حال حاضر #تاثیرگذاری_پنهان_بر_ضمیرناخوداگاه مخاطبان در اروپا #ممنوع شده است.
💢وی خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه علوم اعصاب شناختی به شدت به ابزار وابسته است و ابزارهای این علم گران و کم دسترس هستند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️لایک فیسبوک حذف شد
💢فیس بوک پروژه آزمایشی حذف لایک از پلتفرم این شبکه اجتماعی را در استرالیا نیز اجرایی کرد.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️به تازگی در فروشگاه پلی استور بازی به نام بازی براندازی منتشر شده!
💢در اطلاعات این بازی اینگونه نوشته شده:
این بازی شامل چند دسته ماموریت است. به طور شانسی ماموریتی به شما و گروه دوستانتان داده می شود (با اتصال محلی هات اسپات و بدون اینترنت). با انجام دادن هر ماموریت٫ ظرفیت بازی شما بیشتر می شود. المان های استفاده شد در این بازی که توسط سلطنت طلبان منتشر شده جالب است لوگوی توییتر ،پرچم شیر خورشید، نماد دختران انقلاب ... هدف از ساخت چنین بازی روشن و مشخص است.
👤سیدعلی موسوی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️کلیپی کوتاه درباره اسارت انسان در رسانه های اجتماعی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تیپ شناسی کاربران اینستاگرام
💢اینستاگرام آن بخش خودشیفته ی شخصیت ما را دوست دارد!
اینستاگرام دومین شبکه ی اجتماعی محبوب جهان و شبکه ی پرطرفدار آمریکایی ها و ایرانی هاست. این شبکه پس از خریداری شدن از سوی فیس بوک به بازاری مکاره برای خرید و فروش لایک های بیهوده و رقابت برای اشتراک گذاری و جمع آوری لایک کاربران بویژه ستارگان عرصه ی تلویزیون و سینما، ورزش و شاخ های اینستاگرامی تبدیل شد. در اهمیت این شبکه همین بس که به استناد نتایج تحقیقی حدود 76درصد اعضای آن را که اغلب نوجوانان و جوانان هویت جو تشکیل داده و هر روز به این شبکه سری می زنند. شواهد و قرائن نشان می دهد که بر ذهن و کنش کاربران این شبکه ی عکس محور، وجود نگاه زیباشناختی(پاتری) و رویکرد پست مدرنیستی( مبتنی بر فردگرایی، استقلال طلبی و انزوا جویی) بیش از رویکرد اخلاقی و فرهنگی سایه انداخته است؛ و شاید از همین روست که کارمن فیشن بک معتقد است" اینستاگرام آن بخش خود شیفته ی شخصیت ما را بیشتر دوست دارد"! و بی تردید هر جا خودشیفتگان بیشتر حضور و بروزی داشته باشند و پیوسته به تبرج و خودنمایی بپردازند موجبات دوری و نفرت کاربرانی را فراهم خواهند کرد و همانطور که نیکلاس کار بدرستی خاطرنشان کرده است " در اینترنت و شبکه های اجتماعی هر چه بیشتر به هم نزدیک شویم از یکدیگر متنفرتر می شویم"!
💢بواسطه ی ویژگی عکس محوری این شبکه، امروزه تیپ های شخصیتی خودشیفته ای را از هر سنخ و صنفی را به خود جلب کرده است؛ از خودشیفتگان غیر اخلاقی و هنجار شکن چون تتلو گرفته تا خود شیفتگان عاشق پیشه و رومانتیک، خودشیفتگان جبرانی(که در نبود عرصه ای برای کنشگری اجتماعی به این شبکه پناه آورده اند) تا حتی خود شیفتگان نخبه گرا با تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی. بر اساس نتایج یک تحقیق دانشگاهی(به راهنمایی اعظم راورد راد) تیپ های اینستاگرامی را می توان به سه گونه ی نمایشی، زیبا شناختی و بدنی- اجتماعی طبقه بندی کرد. لذا جای تعجب ندارد که امروزه 20 درصد از فعالیت های شبکه ای در این شبکه ی پر طرفدار در وهله ی نخست به مدلینگ و فشن اختصاص یابد که مبتنی بر بُعد نمایشی و زیباشناختی است و در وهله ی بعد به خدمتِ امور تبلیغات و بازاریابی، کسب و کار و البته عرضه ی محصولات و کالاهای لاکچری همچون خودروهای لوکس خارجی در آید تا زمینه ی شکل گیری فضای عمومی بورژوایی( به تعبیر هابرماسی) در جامعه ی در حال گذار بیش از پیش فراهم گردد.
🔺نکته ی قابل تامل و نگران کننده این است که بر خلاف دو شبکه ی محبوب دیگر جهانی، ماهیت شبکه ی اینستاگرام به سبب ذات فناورانه و جبر تکنولوژیک این رسانه در فضای رقابتی و تعیین نیافته (به تعبیر ویگوتسکی) حتی از شخصیت نسبتا سالم و خودآگاه، کنشگری با شخصیتی نوروتیک و ناخودآگاه و اغلب سلطه پذیر ساخته و بیم آن می رود که در نبود کدنامه و یا نظام نامه های اخلاقی و قانونی و عدم اهتمام نهادهای آموزشی و پرورشی در نهادینه کردن فرهنگ سواد رسانه ای در سطوح مختلف، در آینده ی نزدیک شاهد کنشگری و رفتارهای هنجارشکنانه ی بیشتری از سوی کاربران خودشیفته ی بورژوا و اخلاق گریز چون تتلو باشیم؛ و حتی هنرمندان متوهم تازه از راه رسیده؛ خودشیفتگانی که جامعه شناسی از آنها با عنوان آشوبگران فرهنگی طبقه ی متوسط یاد کرده(دکتر آزاد ارمکی، 1398) و این قابلیت بالقوه را همچون تتلو دارند که در مواقع لازم به آشوب گران اجتماعی تهدید کننده ی امنیت جامعه تبدیل شوند.
#رسانه_شناسی
👤فتوره چی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️اینستاگرام مضرترین رسانه اجتماعی برای سلامت روانی جوانان
💢انجمن سلطنتنی سلامت عمومی بریتانیا با تحقیق بر روی 1479 فرد جوان و با در نظر گرفتن عوامل متعددی همچون افسردگی، حس تنهایی، اضطراب، اذیت و آزار، اعتماد به نفس و غیره، شبکه اینستاگرام را بدترین شبکه اجتماعی و با عنوان آسیب خالص برای سلامت روانی جوانان معرفی کرد.
🔺در این بررسی که در مورد تاثیرات روانی 5 شبکه اجتماعی محبوب بر روی جوانان صورت گرفت یوتیوب با در بر داشتن محتوای آموزشی بسیار و عوامل آسیب زننده به مراتب کمتر، کم ضررترین و مفیدترین رسانه اجتماعی معرفی شد و پس از آن به ترتیب توئیتر، فیسبوک و اسنپ چت قرار گرفتند.
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
▪️عضو واحد جنگ روانی ارتش انگلیس، مسئولیت غرب آسیای توییتر را بر عهده دارد
پایگاه «میدلایستآی» نوشت، مدیر بخش غرب آسیا در شرکت توییتر فردی است که به صورت پارهوقت در واحد جنگ روانی ارتش انگلیس نیز عضویت دارد.
«گوردون مکمیلان» از چند سال پیش در واحدی که در سال ۲۰۱۵ با هدف تدوین راههای «غیرکشنده» در ارتش انگلیس ایجاد شده، عضو است.
واحد موسوم به «تیپ ۷۷» از شبکههای اجتماعی و همچنین امکاناتی نظیر تحلیل داده و تحقیق بر روی کاربران، برای پیشبرد «جنگ اطلاعاتی» استفاده میکند.
هدف از تشکیل این واحد تلاش برای «تغییر رفتار و رویکرد اهداف» از طریق عملیاتهای مبتنی بر شبکههای اجتماعی اعلام شده است.
#جنگ_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دستکاری افکار عمومی
💢"دستکاری هوشیارانه و هوشمندانه عادتها و عقاید سازمانیافته تودهها یکی از عناصر مهم جامعه دموکراتیک است. آنها که این سازوکار نادیده جامعه را دستکاری میکنند دولتی نامرئی را تشکیل میدهند که قدرت واقعی حاکم بر کشور ما است."
💢دولت نامرئی "طبقه بالاتر جامعه است؛ پرورده، آموخته، کارشناس، روشنفکر. حتی الزامی نیست که آنها همدیگر را بشناسند اما تودهها را کنترل میکنند، آنها هستند که سررشته کارها را به دست دارند و ذهن عموم را کنترل میکنند
🔺بر ما حکومت شده، ذهنهایمان قالب گرفته شده، ذائقهمان شکل داده شده، افکارمان توصیه شده، عمدتا توسط مردانی که هیچگاه اسمشان را نشنیدهایم."
💢اول این که تودهها بیش از حد احمق و بیعقلند و بیش از حد تحت تاثیر عواطف و تکانهها که بتوان به تصمیم آنها اعتماد کرد.
انگیزه افکار و اعمال مردم -که اغلب خود از آن آگاه نیستند- نیروهایی است در ناخودگاه آنها که فراموش یا سرکوب شدهاند.
💢تودهها "ممکن است به آسانی به فرد اشتباه رای بدهند یا چیز غلطی بخواهند، بنابراین باید از بالا هدایت شوند اما میتوان به عمیقترین امیال و ترسهای افراد دسترسی پیدا و از آن برای اهداف خود استفاده کرد."
💢راه دستکاری موثر افکار عمومی اینست؛ مردم باید کاری را بکنند که آنها که پول و قدرت دارند میخواهند؛ چیزی را که لازم ندارند بخرند و کسی را انتخاب کنند که حافظ منافع آنان نیست یا دنبالهرو رهبران قدرتمند باشند.
👤ادوارد برنیز
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ماجرای یک عکس جعلی در اعتراضات عراق.
«بهار عربی میخواهیم تا مراجع [نجف] را به کشورهایشان اخراج کنیم».
تصویری که سه روز است در رسانه ها از #اعتراضات #عراق دست به دست میشود.
مشخص شد جعلی است و عکس اصلی با محتوایی متفاوت مربوط به تظاهرات عراقی ها علیه پارلمان در سال ۲۰۱۵ است.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
💎 کارگاه آموزشی تاثیر پورنوگرافی آنلاین بر روابط همسران(ویژه متاهلین و مجردین)
- آنچه باید همسران امروز و آینده بدانند
- موانع ایجاد عشق و صمیمیت بین همسران
- بررسی روابط در تلگرام، اینستاگرام، ...
- روابط نامتعارف در فضای مجازی
- ✍مدرس: دکتر فاطمه آذرتاش
📌تاریخ و ساعت:
۱۸مهر، ساعت ۱۵ لغایت ۱۷
📌مکان:
شهرک غرب، فرهنگسرای ابن سینا
📌با ارائه گواهی معتبر شرکت در کارگاه
📌هزینه ۵۰ هزارتومان
📌۲۰% تخفیف ویژه دانشجویان
📞 ۰۲۱۶۶۵۳۰۵۶۷
📞 ۰۲۱۶۶۵۳۰۵۵۲
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استفاده از تکنیک اقناعی مقایسه
بنز و پراید
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ترفندهای رسانه ای در نا آرامی های عراق
💢 ایران و عراق مگر با هم نجنگیدند
🔺یکی از ابتداییترین سنگاندازیهایی که رسانههای بیگانه در هردو کشور مطرح کردهاند، این است که مگر شما با همدیگر نجنگیدهاید و بسیاری از عزیزانتان را در این مسیر از دست ندادهاید؟ پس چرا باید یکدیگر ارتباط داشته باشید؟
🔺آنها بیان نمیکنند که دشمنی ایران با بعثیهایی بود که یک دنیا را در حمایت خود داشتند، و نه این افرادی که جانانه از زائران اربعین میزبانی میکنند و «حبالحسین_یجمعنا» را معنا میکنند. حتی در همان زمان جنگ هم بسیاری از عراقیها به صف جبهههای ایرانی پیوستند و با حزب بعث جنگیدند.
💢حضور نیروهای خارجی
🔺امسال و در میانه اعتراضات عراق، شایعهای مبنی بر حضور نیروهای ایرانی برای سرکوب اعتراضات در برخی رسانهها منتشر شد. این شایعات، در حجم گسترده توسط رسانههای ضدانقلاب پوشش داده شد.
💢شایعه حیثیتی برای برانگیختن تعصب دینی
🔺یکی از مهمترین شایعات و حربههایی که بارها و بارها برای نفرت افکنی بین مردم ایران و عراق منتشر شده، موضوع سوءاستفاده جنسی است. این رسانهها که میدانند این موضوعات جزو خطوط قرمز شیعیان محسوب میشود، مدام روی این موضوع خبرسازی میکنند. مثلا سال گذشته مدعی شدند زنان مشهدی به مردان عراقی خدمات جنسی ارائه میدهند؛ شایعهای که سروصدای زیادی به پاکرد اما خیلی زود دروغ بودن آن معلوم شد.
✍️بخش یک از سه
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ترفندهای رسانه ای در نا آرامی های عراق
✍️بخش دو از چهار
💢در اقدامی مشابه و همزمان، روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" در ایام اربعین سالهای گذشته برای ایجاد اختلاف بین ملتهای ایران و عراق، خطر تعرض جنسی به زنان عراقی توسط ایرانی را مطرح میکرد.
🔺بیبیسی به تازگی نیز سعی کرده با یک مطلب موهن، ضربه خودش را در آستانه اربعین به شیعیان بزند و نشان دهد که مشکل اصلیاش نه مردم ایران و نه مردم عراق بلکه تمام شیعیان است؛ بیبیسی به منظور برانگیختن احساسات مردم، ادعا کرده که روحانیون شیعه ،دختران نوجوان حتی ۹ ساله را در ازای پول به صیغه مردان درمیآورند.
💢انداختن مشکلات به گردن کشور همسایه
🔺یکی از ترفندهای مورد استفاده در اعتراضات اخیر عراق این بود که جمهوری اسلامی را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در عراق معرفی کنند.
💢البته این فضاسازیها بیسابقه نبود و از سالهای قبل کلید خورده بود. بیبیسی فارسی که تقریبا تمام اخبار مربوط به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی اربعین را سانسور میکند، سال گذشته ناگهان گزارشهایی درباره اربعین منتشر کرد؛ اما به چه شکل؟ این رسانه دولتی انگلیس سعی کرد تا القا کند این راهپیمایی عظیم، اقتصاد عراق را دچار اختلال میکند.
💢تاکتیک انداختن مشکلات به گردن کشور همسایه، موضوعی بوده که بارها در ایران دربارهاش شایعه ساخته شده؛ از ارسال آب رایگان به عراق تا خروج دلار به این کشور همسایه.
🔺شبکه تلویزیونی «منوتو» حتی شایعه کرد که کمکهای مردم به کمیته امداد خمینی(ره) هم خرج زنان بیسرپرست عراقی میشود، درحالی که بعدا مشخص شد ریالی از کمکهای مردم یک شهر در شهر دیگر خرج نمیشود چه برسد کشور دیگر. و این شعبه کمیته امداد در عراق بود که کمکهای مردم عراق را برای زنان بیسرپرست هزینه میکرد.
✍️بخش دو از چهار
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma