eitaa logo
آرما مدیا
4.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
برخی منابع آگاه مدعی شدند دونالد ترامپ طی دستوری به سازمان سیا اختیارات بیشتری برای انجام عملیات سایبری علیه ایران داده است. 🔹یاهو نیوز به نقل از مقامات سابق آمریکا گزارش داد، این مجوز محرمانه به سازمان جاسوسی آمریکا آزادی عمل بیشتری را برای اقدامات خود، هم از بُعد نوع عملیات سایبری و هم از نظر اهداف، می دهد و محدودیت‌های پیشین را رفع می کند. این مجوز به سازمان سیا این اختیار را داده که در فضای مجازی به نحوی آسانتر عملیات سری خود را انجام دهد. 🔹 بدین ترتیب دستور ترامپ، سازمان سیا را از اخذ مجوز از کاخ سفید برای عملیات سایبری محرمانه خود معاف می کند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️ربات ها اعدام نمی کنند! 💢در پی ترند شدن هشتگ این سوال مطرح می شود که میزان مطالبه ی این موضوع بصورت واقعی تا چه حدی است؟ 💢شاید ایجاد حس مطالبه ی مخالفت با حکم اعدام تنها جوسازی و واقع نمایی در جامعه به جهت القای حس نفرت نسبت به اجرای عدالت باشد همانطور که مشاهده می شود در آنالیز هشتگ با احتساب فیلتر بات می توان گفت از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار توییت تنها ۱۶۰۰ توییت واقعی و مابقی ربات هستند جنگ‌شناختی بدنبال تصویرسازی ذهنی نسبت به پدیده های جاری است ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
💢آمار فیلترینگ‌ در دنیا ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
ایموجی های قلب چه معنی می دهند ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سلبریتی با عقاید محکم 💢🔺هنرمند مصری را دعوت کردند تا با شبکه ای آلمانی مصاحبه كند ... این هنرمند متوجه اسرائیلی بودن شبکه می شود و سپس ... 🔸 بقيه ماجرا را تا اخر ببینید ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🎬بازیکن شماره یک اماده؛ سواد رسانه‌ای به ورایت اسپیلبرگ فیلم بازیکن شماره یک آماده وضعیت اسفناک جهان در سال 2045 را نشان می‌دهد. در آن زمان بیشتر مردم به وسیله تکنولوژی VR یا واقعیت مجازی غوطه‌وردر دنیایی مجازی هستند و طبق چیزی که ابتدای فیلم گفته می‌شود مردم دیگر مشکلات خود را حل نمی‌کنند، بلکه با آن زندگی می‌کنند و چون واقعیت آزار دهنده است، همه به دنبال راهی برای فرار از آن هستند. این راه فرار همان دنیایی واقعیت مجازی یعنی «واهه یا اوسیس» است که مردم در آنجا آواتار مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و هر کاری که دوست دارند، انجام می‌دهد و فقط برای خوردن، خوابیدن و دستشویی رفتن از «اوسیس» خارج می‌شوند. به همین علت اکثر مردم به طرز رقت انگیزی در کانکس‌ها زندگی می‌کنند و غوطه‌وری در فضای مجازی به زندگی حقیقی آنها لطمه زده. 🔸در این زمان قهرمان فیلم و تیمش و در مقابل شرکتی به نام IOI در حال رقابت برای برنده شدن در مسابقه‌ای هستند که نتیجه آن به دست گرفتن کنترل «اوسیس» است. آنچه در مورد فیلم لازم است بدانیم: 🔹این فیلم بسیار ظریف به پدیده ، اشاره کرده است، کسانی که به علت خاص بودن در این فضا معروف می‌شوند و این موضوع در این فیلم تا حدی مثبت جلوه داده می‌شود. 💢اعتیاد و غرق شدن در فضای (واقعیت) مجازی به خصوص اگر بدون فکر و هدف باشد در این فیلم بد دانسته می‌شود. اگرچه معایب اعتیاد و استفاده بیش از حد از فضای مجازی در این فیلم نمایش داده می‌شود اما به دنبال تخریب و مطلقا بد جلوه دادن آن نیست، بلکه تاکید می‌کند حضور در این فضا نباید جایگزینی برای ارتباط با دیگران به خصوص خانواده شود. 💢همچنین نسبت به افشای اطلاعات در دنیای مجازی و اعتماد به افراد در آن هشدار داده می‌شود و همچنین بر روی مسئله هویت مجازی و امکان تفاوت آن با هویت حقیقی افراد تاکید می‌شود. 💢در صحنه پایانی فیلم، قهرمان داستان که برنده مسابقه و مالک دنیای مجازی شده، این فضا را دو روز در هفته تعطیل می‌کند. این نکته مهمی است که در به آن می‌گوییم. 💢اگرچه خشونت دراین فیلم وجود دارد اما حقیقی و آزاردهنده نیست، در بخشی از فیلم نیز صحنه‌ای از یک فیلم ترسناک نمایش داده می‌شود که این مورد نیز بسیار کوتاه است. نکته‌های مثبتی مانند: ترویج کارگروهی، پزوهش و تمرین، مطالعه و تلاش برای متخصص شدن در یک زمینه خاص به چشم می‌خورد. 💢دیدن این فیلم به همراه نوجوانان را به خانواده‌ها توصیه می‌کنم، مخصوصا خانواده‌هایی که نوجوانان در آن درگیر فضای مجازی هستند. دیدن این فیلم را بهتر است خانوادگی همراه با بحث در مورد موضوعاتی مانند «هویت مجازی، سلبریتی‌ها، رژیم مصرف و میزان استفاده از رسانه و شیوه فعالیت هدفمند در فضای مجازی» باشد. 👤محمدعلی عبدالهی ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️توسعه کتاب الکترونیک را جدی بگیریم استفاده از رسانه‌های نوین در همه جهان رو‌به‌رشد است و نقش انواع رسانه‌های نوین و فناوری‌های مرتبط با آن روزبه‌روز در زندگی مردم بیشتر می‌شود. 🔺«فان دن‌برگ» مصرف رسانه‌ای را مجموع استفاده فردی یا گروهی از رسانه‌های سرگرمی و اطلاعاتی می‌داند که فعالیت‌هایی از قبیل تعامل با رسانه‌های نوین، خواندن کتاب و مجله، تماشای تلویزیون و فیلم و گوش کردن رادیو را شامل می‌شود. سوال جدی این است که چه میزان از این مصرف رسانه‌ای به فضای مجازی منتقل شده است و این تغییر چه تأثیری روی جامعه بشری می‌گذارد یا گذاشته است؟ 🔺دانشمندان عرصه سواد رسانه‌ای معتقدند که بیشتر وقت مردم در فضای مجازی به مطالعه محتواهای سطحی و کوتاه سپری می‌شود و مردم کمتر از رسانه‌های عمیقی چون کتاب و سینما بهره می‌برند. این امر در میان‌مدت، منجربه سطحی شدن تفکر مردم خواهد شد و نهایتا بی‌ثباتی جامعه را در پی خواهد داشت. صاحب‌نظران راهکار این مساله را مدیریت مصرف محتوا از سوی مردم و استفاده بیشتر از محتوای عمیق می‌دانند. 🔺در میان رسانه‌های عمیق، حتما «کتاب» جایگاه ویژه‌ای دارد. «نیکلاس کار»، نویسنده کتاب «کم‌عمق‌ها» در این کتاب می‌نویسد: «کتاب، تنها عامل دگرگونی آگاهی بشر در سال‌های پس از اختراع چاپ نبوده است. بسیاری از فناوری‌ها و روندهای اجتماعی و جمعیت‌شناختی دیگر هم نقش مهمی ایفا کرده‌اند، اما کتاب در مرکز تمام این تغییرات بوده است.» 🔺کتاب الکترونیک راه‌حلی است که می‌تواند مصرف محتوا در ایران راه بهبود بخشد، البته با فراهم آمدن خط مشی‌های صحیح، زیرساخت‌های کافی و قوانین درست و شفاف. بازار کتاب‌های الکترونیک، سریع‌ترین خرده‌بازار در حال رشد در صنعت چاپ و نشر کتاب در سراسر جهان است. گزارش‌های مؤسساتی مانند «ویسخنبارت»، BISG و IPA حاکی از رشد میانگین سالیانه ۳۰ درصدی این بازار در جهان طی ۱۲ سال گذشته و سهم حدود ۲۸ درصدی آن از کل بازار نشر است. 🔺دولت باید بتواند با ارائه تسهیلات لازم، سرمایه‌گذاری در این بخش را ترویج نماید یا لااقل زیرساخت‌های مناسبی برای این امر فراهم کند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور بخصوص در یک سال اخیر، باید برای استفاده از فرصت رشد کتاب الکترونیک فکری جدی کنیم. ✍️قاسم صفایی‌نژاد ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
💢بنری که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، یک نقاشی قدیمی را نشان می‌دهد که سوژه‌اش، روی صورت خود ماسک زده است. این بنر با این طرح، از مردم خواسته که از ماسک استفاده کنند. بسیاری از کسانی که این عکس را منتشر کرده‌اند، بنر را تبلیغی برای فرهنگ چینی و نمادی از آن می‌دانند. اما واقعیت چیز دیگری است. 💢این اثر، یک تابلوی نگارگری ایرانی است. تابلو اثری است از محمد یوسف (حسینی مصور) نقاش معروف مکتب اصفهان که با نام «مرد جوان» شناخته می‌شود. این تابلو (که در بنر روی صورتش ماسک قرار گرفته) بین سال‌های دهه ۳۰ و ۴۰ قرن هفده میلادی در اصفهان و در عصر صفوی کشیده شده است. نسخه اصلی این نگارگری هم از سال ۱۹۲۴ تا به امروز در موزه‌ آرمیتاژ در سنت‌پترزبورگ نگهداری می‌شود و یکی از نمادهای نگارگری مکتب اصفهان به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با نقاش ایرانی این اثر می‌توانید از صفحه ویکی‌پدیای او بازدید کنید. https://fa.m.wikipedia.org/wiki/ محمد_یوسف_نگارگر ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
⭕️رالف اینترنت خراب کن و هل دادن بچه‌ها به فضای مجازی 💢 رالف خرابکار2 داستان دو کاراکتر (ونلوپه و رالف) یک بازی رایانه‌ای آرکید است که بعد از خراب شدن دسته‌ی دستگاه برای متوجه می‌شوند که این قطعه تنها در سایت ebay (یک سایت مزایده اینترنتی) وجود دارد و اگر نتوانند آن را تهیه کنند، دستگاه آنها بلااستفاده شده و همه کاراکترهای بازی نابود می‌شوند. بنابراین وارد اینترنت می‌شوند و این سرآغاز ماجراهایی است که برایشان رقم می‌خورد. 🔺نکات مهم انیمیشن رالف خرابکار۲: +مفهوم «دوستی» محوری‌ترین موضوع انیمیشن است، رالف برای کمک به دوستش وارد دنیای پرچالش اینترنت شده و ونلوپه نیز برای گرفتن تصمیم خود و ماندن در یک بازی اینترنتی، نگران واکنش رالف است. اما این انیمیشن نشان می‌دهد که دوستان ممکن است علاقه و اهداف متفاوتی داشته باشند ولی این مانع از ادامه دوستی نیست و دوستی نباید جلوی مستقل بودن افراد و رسیدن به هدف‌های بزرگ را بگیرد. 💢نشان دادن اینترنت، اجزای مختلف و کاربرد آن ویژگی بعدی این انیمیشن است. در حقیقت رالف خرابکار2 مغلمه‌ای است برای نشان دادن برندها و سایت‌های مختلف و البته شوآف‌های دیزنی که المان‌های جذابی نیز درون آن قرار داده شده است و بیشتر شبیه یک آگهی تبلیغاتی طولانی است که مخاطبان را به استفاده از آنها ترغیب می‌کند و موجب مصرف گرایی می‌شود. 🔺معرفی فضای «دارک وب» برای نوجوانان نیز در صورتی که کنجکاوی آنها را برانگیزد می‌تواند بسیار خطرناک باشد همچنین نشان دادن کسب درآمد از طریق ویدئوهای ویروسی(وایرال) نیز به دلیل اینکه اصولی و همراه با رعایت نکات اخلاقی و حفظ حریم خصوصی نیست می‌تواند عواقب بدی را برای مخاطب به همراه داشته باشد. 💢بهتر است بگوییم دیزنی در این انیمیشن ابزارهای مختلف رسانه را معرفی می‌کند بدون اینکه قدمی برای افزایش سوادرسانه‌ای مخاطبان بردارد و این یکی از نقاط ضعف مهم این انیمیشن است. 💢یکی از انتقادات همیشگی صاحب‌نظران ارتباطات و اجتماع به دیزنی بازنمایی ناقص خانواده در انیمیشن‌های این شرکت بود. نشان دادن پرنسس‌ها که همیشه منتظر مردی هستند که آنها را نجات دهد به عنوان الگویی برای دختران نیز دومین انتقاد رایج این شرکت بود که در این انیمیشن به هردوی این نقدها آن هم با نگاه پررنگ فمنیستی پاسخ داده شد. ✍️محمدعلی عبدالهی ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اظهارات جنجالی علی مسعودی درباره دولت روحانی، کمپین اعدام نکنید و سلبریتی‌هایی که درباره همه چیز نظر می‌دهند ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️ارتباط اقناعی در عرصه ی دفاعی 💢صحنه ی تعاملات دفاعی و بین المللی ، صحنه ی سیاست قدرت است در این صحنه کشوری برنده است که قدرت ملی برتری فراهم آورده باشد و آن را به گونه مؤثرتری به کار گیرد. 💢قدرت ملی حاصل مولفه های مختلفی است: جمعیتی،اقتصادی،تکنولوژیک،نظامی،دیپلماتیک،روانی و اطلاعاتی . از میان آن ها نقش جنبه ی روانی چشمگیرتر است . در روزهای عقب نشینی آمریکا از ویتنام ، داستان مشهوری در محافل سیاسی و نظامی آن کشور برسر زبان ها افتاده بود مبنی بر اینکه با روی کارآمدن دولت نیکسون،در سال 1969 کارشناسان پنتاگون همه ی اطلاعات مربوط به آمریکا و ویتنام شمالی شامل اطلاعات جمعیتی،تولید ناخالص ملی،ظرفیت های صنعتی،تعداد تانک ها،هواپیماها،کشتی های جنگی و اندازه ی ارتش های دو طرف را وارد کامپیوتر کردند و از آن پسیدند که چه موقع پیروز می شویم ؟ کامپیوتر پس از اندکی درنگ پاسخ داد که شما در سال 1964 پیروز شده اید. 🔺این داستان کنایه از آن دارد که عملیات روانی و ارتباط اقناعی حرف اول در میزان تقویت روحیه ی سربازان و مقاوت و فهم نسبت به چرایی جنگ را می زند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma