⭕️نه به سانسور
💢همچنان درگیر کاتهای دستوری؛ امیدوارم به پخش برسیم. تهیهکننده چند قدم تا CCU» این جملاتی بود که در صفحه شخصی امیرشیبان خاقانی تدوینگر سریال «آقازاده» منتشر شد و در صفحات فیلمبردار، صدابردار و سینا مهراد و پردیس پورعابدینی بازیگران اصلی سریال نیز بازنشر شد.
اکانت رسمی سریال «آقازاده» در توئیتر در پاسخ به سوال یکی از مخاطبانش درباره این موضوع نوشته است: «امروز که با تاخیر به پخش رسیدیم ولی اتفاقا بچههای آقازاده هم متعجبند و باور نمیکنند حرفهایی درباره نماز، ایمان و معنویت و ارادت به امام رضا(ع) حذف بشه.»
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
💢گونه بندی اخبار جعلی و گمراه كننده در رسانه هاي اجتماعي و ميزان تاثير آنها در جامعه
#فیک_نیوز
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
🌐 فیلتر کردن اپلیکیشن "تیک تاک" توسط آمریکا نقطه عطفی است در تاریخ اینترنت
🔴 در سال 2020 پردانلودترین اپلیکیشن در تمام جهان TikTok بوده است. این اپلیکیشن برای ساختن کلیپ های داب اسمش و رقص استفاده می شود که توانسته است بیشتر از فیسبوک، بیشتر از واتس اپ، بیشتر از اینستاگرام، و بیشتر از هر اپلیکیشن دیگر در جهان مشتری داشته باشد. ولی نکته مهم چیست؟ نکته مهم این است که بر خلاف دیگر اپلیکیشن های غول در جهان، TikTok یک اپلیکیشن آمریکایی نیست. به عبارت دیگر، برای اولین بار در تاریخ، صدر جدول غول های اینترنت دست یک شرکت آمریکایی نیست، بلکه به دست یک شرکت چینی رسیده است.
🔴 راه حل آمریکا در این رقابت چه بوده است؟ فیلتر کردن تیک تاک! در گذشته، هر گاه یک کشور دسترسی به یک اپلیکیشن را قطع و فیلتر کرده است، آمریکا با محکوم کردن این حرکت علیه آن کشور بیانیه داده است. فیلتر کردن فیسبوک، توییتر، تلگرام و امثالهم در ایران و چین و روسیه همیشه اهرم فشار بوده است. اینکه شما مجبورید با استفاده از فیلتر شکن و وی پی ان این متن را در تلگرام مطالعه می کنید که در ایران فیلتر است، از نظر آمریکا سندی است بر دیکتاتور بودن دولت ایران.
🔴 ولی حالا که TikTok گوی سبقت را از آمریکایی ها ربوده است و حدود 100 میلیون کاربر آمریکایی از آن استفاده می کنند، قضیه فرق کرده است. در گذشته آمریکا با فشار آوردن به تیک تاک آن را مجبور کرده که همه سِرورهایش را از کشور چین خارج کند. آنها را مجاب کرده که مدیران چینی خودشان را عوض کنند و مدیران آمریکایی انتصاب کنند. آنها را مجبور کرده که رابطه خود را با دولت چین به حداقل برسانند. و حتی با وجود انجام همه این کارها توسط تیک تاک، آمریکا باز هم نتوانست آن را تحمل کند!
🔴 امروز رئیس جمهور ایالات متحده جلوی دوربین ها ایستاد و گفت که دستور فیلتر کردن این اپلیکیشن را در آمریکا داده است. به چه جرم؟ به جرم اینکه مبادا کاربران آمریکایی به صورت گسترده از یک اپلیکیشن چینی استفاده کنند. عجب طنز تلخی. فیلتر و سانسور وقتی به دست مخالفان آمریکا باشد محکوم است، ولی وقتی به دست خود آمریکا باشد جایز و مطلوب! بازی تا وقتی خوب است که آن ها جلو باشند، و به محض اینکه عقب بیافتند، بازی را به هم میزنند.
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️اعتماد دیجیتال در فضای واقعی
✍️بخش اول
👤ریچل باتسمن می گوید: اعتراف میکنم که اخیراً در طول اقامتم در هتل دیزنی سووان در فلوریدا، بعد از حمام، چندین حوله را استفاده کردم و با بیمبالاتی آنها را روی زمین رها کردم. این کار را قبلاً هم بارها انجام داده بودم و کاری هم نبود که برایم اهمیتی داشته باشد: هتل را ترک میکنم و کیست که متوجه شود؟ اما از در که خارج شدم، چیزی به ذهنم خطور کرد: امکان نداشت هنگام اقامت در یکی از اقامتگاههای ایربیانبی۱، چنین کاری انجام دهم. آنجا رفتار متفاوتی از خود نشان میدهم، چرا که سایت ایربیانبی از نوعی سیستم تأیید اعتبار استفاده میکند، و در این سیستم، نهتنها من میزبانان را ارزیابی میکنم، بلکه آنها هم من را ارزیابی میکنند. اعتمادْ در جایی نزدیک، در میانِ تصورات دو کاربر ایجاد میشود.
💢اشاره به این مثال، نشان میدهد چگونه اعتمادِ آنلاین، که ابزارهای دیجیتال آن را تسهیل کردهاند، میتواند رفتار ما را در«دنیای واقعی» تغییر دهد. بهراحتی میتوان دریافت حولهای که با بیمبالاتی روی زمین انداختم، میتوانست در آینده توانایی مرا برای معامله در ایربیانبی تحت تأثیر قرار دهد. آنچه این مثال به تصویر میکشد، تغییر پارادایم است. دنیای جدیدی از اعتماد در حال ظهور است: دنیایی که در آن اعتماد در دستِ افراد قرار دارد، نه در شکمهای بزرگ نهادها.
🔺از انقلاب صنعتی تاکنون، اعتمادِ نهادی -اعتماد به رابطۀ بین افراد و شرکتها یا سازمانها– مرسوم بوده است. ما به نهادهای مالی، دانشگاهها، شرکتهای رسانهای و دیگر شرکتهای بزرگ اعتماد کردهایم که قواعد را وضع خواهند کرد و توافقاتی را اجرایی خواهند کرد که ما را مصون نگه میدارد و کالاها و خدمات را قابلاعتماد میکند.
ادامه دارد
#سواد_رسانه_ای
#سبک_زندگی_دیجیتال
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️اعتماد دیجیتال در فضای واقعی
✍️بخش دوم
💢این ساختار اعتماد، با خطا، رسوایی، یا ناکارآمدی مطلق، به اعتماد بسیاری از ما خدشه وارد آورده است و در نتیجه رو به زوال است. از سال ۱۹۷۳ تاکنون، گالوپ۲ سالانه این سؤال را در نظرسنجیهایش پرسیده: «قصد دارم فهرستی از نهادهای جامعۀ آمریکا را برایتان بخوانم. لطفاً بگویید شما، خود شما، به هر یک از آنها چقدر اطمینان دارید: بسیار زیاد، زیاد، کم، یا بسیار کم؟» در پیمایش ژوئن ۲۰۱۵، این پرسش نشان داد که اطمینان عمومی به تمامی نهادهای اصلی، به جز ارتش و کسبوکارهای کوچک، به پایینترین سطح خود سقوط کرده است.
🔺اما ازمیانرفتن تدریجی اعتمادِ نهادی تنها بدین دلیل نیست که ساختار و اندازۀ نظامهای نهادی و اعتبار رهبران این نهادها را به چالش میکشیم؛ بلکه بدین دلیل است که اعتماد نهادی برای عصر دیجیتال طراحی نشده است. به ویژگیهای «اعتماد نهادی» فکر کنید: بزرگ، سلسلهمراتبی، متمرکز، محافظتشده، استانداردشده. اگر شما گلدمن ساکس۳، ایتیاندتی۴، یا پیفایزر۵ هستید، این ویژگیها لازم است؛ اما اگر شبکه یا شرکت بازارمحور مانند ایربیانبی، لیفت۶، یا اِتسی۷ هستید، این ویژگیها معنایی ندارند. دی.ان.اِیِ «اعتماد همتا به همتا»۸ را ویژگیهایی غیر از ویژگیهای ذکرشده شکل میدهد: کوچک، پایین به بالا، تمرکززداییشده، روان و شخصی. نتیجۀ این تغییر فقط ظهور الگوهای جدیدی از کسبوکارهای اختلالآفرین نیست. افزون بر این، این تغییر، روند شکلگیری، از دسترفتن و بازیابی اعتماد -به برندها، به رهبران و به کلیت نظامها- را وارونه کرده است.
💢ما در حال ابداع نوعی از اعتماد هستیم که میتواند چرخ کسبوکار را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد و روابط فردبهفرد را در عصر شبکههای توزیع و بازار مشارکتی تسهیل کند؛ نوعی از اعتماد که با تکیه بر ایدههای جدید انسجام اجتماعی۹ را دگرگون میکند. ایدههایی که باعث میشود خانهتان را به کسی که نمیشناسید، اجاره دهید، در پلتفرمهای اجتماعی، به آدمهایی که نمیشناسید پول قرض بدهید، سوار ماشین غریبهها شوید، ریسکپذیر تلقیشوید و کسبوکارهای چندمیلیارد دلاری بنا کنید.
🔺قدرت و نیرو محرکۀ این اعتماد نوظهور را استارتاپها و برندهای جاافتاده کنترل میکنند. در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵، آمازون، فلکس۱۰ را در سیاتل راهاندازی کرد. این سرویسِ تحویل کالا که با تکیه بر جمعسپاری۱۱ انجام میشود، نه تنها از پیکهای سنتی بلکه از آدمهای عادی استفاده میکند تا بستهها را به شما تحویل دهد. غول تجارت الکترونیک این تحویلدهندگان را استخدام نکرده است. آنها یونیفورم آمازون به تن ندارند و سوار خودرویی با آرم آمازون نیستند. شاید برخی بگویند آمازون با این شیوه صرفاً از نیروی کار ارزان -این افراد را «کارگران اقتصادِ گیگ» مینامند- بیشترین بهره را میبرد تا هزینههای پرایم نوو۱۲، سرویس پرطرفدار تحویل یکساعتۀ خودش را کاهش دهد. اما آنچه توجه مرا بیشتر به خود جلب میکند، پویایی اعتماد است که آمازون با تکیه بر آن، بستههای خود را به دست مشتریان میرساند. در مدل حملونقلِ جمعی۱۳، اعتماد دیگر امری خطی نیست که بهشدت بین آمازون و مشتریانش کنترل شود، در عوض، اعتماد، جایی در شبکهای بین مشتری و راننده، راننده و آمازون، و مشتری و آمازون قرار میگیرد.شوید، ریسکپذیر تلقیشوید و کسبوکارهای چندمیلیارد دلاری بنا کنید.
💢قدرت و نیرو محرکۀ این اعتماد نوظهور را استارتاپها و برندهای جاافتاده کنترل میکنند. در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵، آمازون، فلکس۱۰ را در سیاتل راهاندازی کرد. این سرویسِ تحویل کالا که با تکیه بر جمعسپاری۱۱ انجام میشود، نه تنها از پیکهای سنتی بلکه از آدمهای عادی استفاده میکند تا بستهها را به شما تحویل دهد. غول تجارت الکترونیک این تحویلدهندگان را استخدام نکرده است. آنها یونیفورم آمازون به تن ندارند و سوار خودرویی با آرم آمازون نیستند. شاید برخی بگویند آمازون با این شیوه صرفاً از نیروی کار ارزان -این افراد را «کارگران اقتصادِ گیگ» مینامند- بیشترین بهره را میبرد تا هزینههای پرایم نوو۱۲، سرویس پرطرفدار تحویل یکساعتۀ خودش را کاهش دهد. اما آنچه توجه مرا بیشتر به خود جلب میکند، پویایی اعتماد است که آمازون با تکیه بر آن، بستههای خود را به دست مشتریان میرساند. در مدل حملونقلِ جمعی۱۳، اعتماد دیگر امری خطی نیست که بهشدت بین آمازون و مشتریانش کنترل شود، در عوض، اعتماد، جایی در شبکهای بین مشتری و راننده، راننده و آمازون، و مشتری و آمازون قرار میگیرد.
لینک بخش اول
#سواد_رسانه_ای
#سبک_زندگی_دیجیتال
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️جنگ روایت ها و جریان تحریف
✍️ بخشی از یادداشت محمد عبداللهی
اندیشکده رند ۲۰ سال پیش کتابی درباره «جنگهای شبکهای» منتشر کرد که یک جمله کلیدی داشت: «در جنگهای فردا برنده کسی نیست که بزرگترین بمبها را دارد، کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد.»
💢برنده شدن بخاطر روایت غالب را پیروزی بدون جنگ تعبیر میکنند. جنگی که با قدرت تولید معنا و روایت و قدرت رسانه صورت میگیرد و طبیعی است که در عصر رسانه و اینترنت، روایت غالب تعیین میکند پیروز نهایی یک میدان نبرد کیست. در سند استراتژی پنتاگون که در سال ۲۰۱۲ نیز تنظیم شده، به جنگ «ایدهها» و «روایتها» در عصر بینظمی حاصل از اینترنت، اشاره شده است.
جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند «روایت بسازد»، «کنترل روایت» را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. کسی که روایت اول را ارائه میدهد و تثبیت میکند، چه از ایدئولوژی چه از اتفاقات جاری، افکار را تصاحب میکند و میتواند سیاستهای خود را بر آنها تحمیل کند.
در بازار رسانههای جهان، رسانههای بزرگ صهیونیستی مثل بیبیسی و سیانان، تعیین کنندگان اصلی روایتها و دستور کارهای خبری و تحلیلی هستند. با تاسف باید گفت، در حوزه رسانهای ایران، بیبیسی فارسی و نوچههای رسانهایاش چه شبکههای ماهوارهای چه روزنامهها و صفحات اجتماعی که محتوا و مدلهای تولید آن را اقتباس و تقلید میکنند، فرماندهی جنگ روایتها را در دست دارند و نقش استراتژیک در کنترل افکار عمومی داخلی خصوصا در شهرهای بزرگ دارند. شاهد هم تغییر سبک زندگی بخشی از جامعه ایران طی دو دهه اخیر است و.. و اگر با این «غول روایت ساز» مقابله فکری و رسانهای نشود، ضربات سهمگینتری از آن خواهیم خورد.
❓آنها چگونه روایت می سازند؟ اخبار مهمترند یا روایتها؟ روایتها چگونه غالب میشوند؟! آنها چه روایتهایی برای ما ساختهاند که در پس ذهنمان جا گرفتهاند؟
💢برخلاف تصور برخی، رسانه حرفهای، هیچ خبر یا تصویر و فریمی را بیهدف تولید نمیکند. آنها ابتدا یک روایت را میسازند. که شاید اصلا در هیچ خبر و تحلیلی، مستقیما آن روایت را به شما نگویند. مثلا اتاق فکر بیبیسی تصمیم میگیرد یکی از مهمترین پاشنههای راهبردی ایران را هدف بگیرد: مقاومت. روایت میسازد: «مقاومت بی فایده است، همه باید در نظام جهانی مدنظر امریکا هضم شوید.» و بعد بر اساس این روایت هزاران خبر و تحلیل میسازد یا میگوید، مستندهای تاریخی میسازد، کمپینهای اجتماعی و رسانهای به راه میاندازد، حتی در سطوح خرد در فلان کانال پرطرفدار طنز شعر و انیمیشن منتشر میشود.
🔺یا روایت میسازد «جمهوری اسلامی ناکارآمد و رو به شکست و نابودیست» مرتبا در بخشهای خبری اخبار سیاه و ناامید کننده و تحقیر آمیز نمایش میدهند و این باور را به مخاطب قالب میکنند که «ایران دیگر جای زندگی نیست»، «هیچ امیدی به حل مشکلات نیست»، «علت مشکلات سیاستهای تنشزای نظام و ارتباط نداشتن با آمریکاست»؛ اینکه ایران در انزوا قرار دارد و با وجود تحریمها سرنوشت محتوم ملت ایران بیچارگی روزافزون است...
💢اینکه کشورهای کمتر توسعه یافته دیگر دنیا به خاطر برقراری مناسبات با آمریکا روز به روز در حال پیشرفتند؛ اینکه ما با تسلیم نشدن در برابر غرب به سمت ونزوئلا و کره شمالی شدن پیش میرویم؛ اینکه نفوذ منطقهای هزینهساز بوده و عامل رنج مردم ایران است؛ موشکی و هستهای بدون صرفه اقتصادی و سبب توسعه نامتوازن است...انکار و تحقیر نقاط قوت و بزرگنمایی و تکرار گوبلزی نقاط ضعف واقعی یا موهوم.
💢اینگونه غولهای روایتساز با بمباران دیتا با هدف شعلهور کردن نارضایتی و یأس و بیاعتمادی مشغول مهندسیذهنی جامعه میشوند. همه خبرها و تحلیلها حول محور قرار گرفتن در پازل این روایتها منتشر میشود و به مخاطبینی میرسد که ورای تحصیلات مختلف، مجهز به سلاح سواد رسانهای نیستند؛ و برایشان حس ظلم و ناکارآمدی و ناامیدی نسبت به نظام را تثبیت میکند.
💢اما در برابر این روایت سازیهای شیطانی، ما چه کرده ایم؟ چگونه روایت ساختهایم؟ چقدر برای اقداماتمان استراتژی و پیوست رسانهای تعریف کردیم؟ واقعیت این است که ما در عرصه جنگ شناختی و اطلاعاتی نتوانستهایم قوی عمل بکنیم و بارها اجازه دادهایم مثلا بیبیسی روایت اول را راجع به یک واقعه بسازد و در افکار عمومی تثبیت کند.
#جریان_تحریف
#جنگ_روایت_ها
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️جریان ممنوعیت ویدیو
👤محمّدطه عبدخدایی، معاونِ هنریِ محمّد خاتمی در وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامی در نیمۀ نخستِ دهۀ شصت میگوید:
🔻حدودِ صدوپنجاه هنرپیشۀ دورۀ قبل از انقلاب، جزوِ اخراجیهای وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامی در زمانِ مدیریّتِ محمّد خاتمی از عرصۀ سینما و تلویزیون بودند. ازاینرو، من آمدم خدمتِ آیتالله خامنهای - که رئیسجمهور بودند - و گفتم: نیروهای جریانِ چپ در وزارتِ ارشاد، فهرستی از هنرپیشهها را به من دادهاند که آنها را اخراج کنم، ولی نمیتوانم چنین کاری کنم!
💢ایشان گفتند: «هرگز این کار را نکن، اینها بندگانِ خدا هستند، بالاخره فضای آن زمان، اینگونه بوده و این، شغلشان بوده است.»
بهاینترتیب، از سالِ 61 تا 66 بهواسطۀ حمایتِ شخصِ آیتالله خامنهای، حتّی یک نفر هم اخراج نشد و همین افراد، اکنون نیز جزء هنرپیشهها هستند.
🔺در این کشور دستگاه فیلم ویدیو ممنوع شد، چهکسی ممنوع کرد؟ آقا ممنوع کرد؟ امام ممنوع کرد؟ حوزه علمیه ممنوع کرد؟ چرا ممنوع شد؟ دادستانی موظف بود برود داخل خانهها آن را بهعنوان اشیاء ممنوعه بگیرد و بیاورد و بعد میداد ارشاد و دوباره با برگ سبز وارد میشد.
🔻یادم هست رفته بودم اجلاس توریسم در پاریس، داشتم برمیگشتم در هواپیما برگههایی میدادند که چهچیزهایی در ایران ممنوع است، مثلاً مواد مخدر، ورود اسلحه، ورود مشروبات الکلی و دستگاه و فیلم ویدئو و... یک آقایی به مهماندار میگوید "من دوربین ویدیو دارم با آن چه کنم؟"، مهماندار میدانست من معاون گردشگری هستم گفت "از آن آقا بپرس"، آن آقا با لهجه صحبت میکرد و گفت "با این چه کنم؟" من هم نمیدانستم چه بگویم! گفتم "بیایید فرودگاه راهنمایی میکنند که چه کنید". من آمدم در جلسۀ معاونین این را مطرح کردم که "چرا ما این کار را میکنیم؟"، آقای تاجزاده روبهروی من بود، گفت "آقا رفته فرنگ متجدد شده"! و یکسری آقایان ما را هو کردند که چنین سخنی را گفتیم. بعد آقای خاتمی گفت "پس مواد مخدر را هم آزاد کنیم!" من گفتم "مواد مخدر ماهیتش مشکل دارد. پس شما دوربین عکاسی را هم ممنوع کنید چون ممکن است با دوربین عکاسی عکسهای مستهجن گرفته شود".
🔻آقای انوار، آقای امینزاده، آقای تاجزاده، آقای ابطحی، آقای بهشتی و... . یکسری مخالف بودند و یکسری هم با من موافق بودند چون جوِ قالب بر مخالفت بود طبیعتاً مخالف بودند. بعد آقای لاریجانی وزیر ارشاد شد و ویدئو هم آزاد شد. زمان آقای میرسلیم یک پروندهای بهوجود آمد که مشخص شد در بردن و آوردن این ویدیوها کلی در آن پول جابهجا شد که نه آقای خاتمی خبر داشت، نه آقای لاریجانی، چون بعضی از آنها با امضای آقای خاتمی بود، بعضی با امضای آقای لاریجانی بود و بعضی با امضای آقای کرباسچی هم بود ولی اینها خودشان نمیدانستند در ماجرای بدهبستانها چهخبر است. سانسور مطبوعات از کجا شروع شد؟ کجا ممیزی کتاب شروع شد؟ چهکسی این کارها را کرد؟ همین آقایان که الآن روشنفکر شدند.
🔺آقایان در این زمینه تندروی داشتند نمونهاش اکبر گنجی که امروز منکر میشود قرآن وحی است و میگوید قرآن وحی نیست همین آدم سوار موتور میشد و در خیابان فاطمی به حجاب زنها گیر میداد، یا مثلاً فرستادن رایزنهای فرهنگی به خارج کشور. آقای عربسرخی را فرستادند ترکیه. عربسرخی را رایزن فرهنگی ما در ترکیه قرار دادند و ایشان حتی مولانا و مولوی را تشخیص نمیداد.
💢کجا آدم باصلاحیت و ممتاز انتخاب کردند؟ همه جا باندی عمل کردند، الآن هم همین است، کجا آقایان گشتند آدم مخصوص آن کار را پیدا کنند؟ واقعاً در ایران طردالرجال است. احمدینژاد هم همین بود، اینها هم مانند احمدینژاد هستند. او هم دوستانش را آورد و هزار خطا کرد.
💢همین آقای میرلوحی (محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاحطلب) که دانشجوی هند بود، بعد میآید رئیس کمیتۀ تهران میشود و میرود پیست اسکی دیزین و شمشک دستور میدهد تمام عینکهای دودی را جمع کنند! چون این مظهر غرب است! همین آقا امروز روشنفکر میشود! اگر یادتان نرفته بیایید از مردم عذرخواهی کنید.
بین دانشجویان چادر و حصار کشیدید و امام خمینی بهمحض اینکه فهمید که این اتفاق افتاده است دستور داد که سریعاً به موضوع رسیدگی شود.
(محمدطه عبدخدایی، «ماجرای مخالفتهای سنگینِ خاتمی و تاجزاده با ویدئو»، خبرگزاریِ تسنیم، ۲ خرداد ۱۳۹۷)
#جریان_تحریف
#جنگ_روایت_ها
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
♦️فیسبوک نرمافزار جدیدی شبیه تیکتاک را در اینستاگرام راهاندازی کرد
🔹️شرکت فیسبوک روز چهارشنبه ۱۵ مرداد يک نرمافزار ارسال و اشتراک ویدئو شبیه به تیکتاک را در آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر راهاندازی کرد. این نرم افزار به نام «ریلز» داخل شبکه اجتماعی اینستاگرام کار میکند
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
💢همه واکنشهای توئیتری به #انفجار_بیروت : از همدردی با مردم بیروت تا انتقاد از سیاستهای نظام
🔹پس از انفجار مرگبار سهشنبه در بندر بیروت، حدود ۳۲هزار کاربر توئیتری نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند و هشتگ #بیروت را به یکی از هشتگهای پرتکرار توئیتر فارسی تبدیل کردند.
🔸مطابق با بررسی توئیتهای پرلایک منتشر شده تا پایان روز چهارشنبه، همدردی با مردم بیروت، بیشترین استقبال را در میان مضامین منتشر شده راجع به این حادثه داشته است. از سوی دیگر، منتقدان و براندازان نیز از این فرصت استفاده کرده و انتقاداتشان از سیاستهای نظام نسبت به لبنان را بیان کردهاند.
🔸به نظر میرسد که تا ابتدای روز گذشته، اصولگرایان فعالیت منسجمی در پاسخ به انتقادات مذکور نداشتهاند و به همین دلیل فضای غالب توئیتر همسو با مواضع آنها نبوده است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma