eitaa logo
💎 مدیاگرام | MediaGram
31 دنبال‌کننده
8 عکس
77 ویدیو
1 فایل
💎 گاهنامه مدیاگرام با زدن روی کلمات زیر، موضوع مرتبط درکانال نمایش داده میشود: #دانش_فناوری #هنر_ساخت #دانستنی_آموزش #طبیعت_گردش #سینما_انیمیشن #روانشناسی_موفقیت #جامعه_تاریخ #گیم #هیجان #رقص_موسیقی #حس_خوب #بهبود #حرکت #قصار #طنز_سرگرمی @nima_nuel .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 پدیده عجیب کراون فلش یا crown flash بر فراز ساحل میامی! 🔹این پدیده یکی از نادرترین پدیده های طبیعی و شبیه یک نورافکن متحرک درخشان در میان ابرها است. 🔹خنده دار است، اما دانشمندان توضیح روشنی از آنچه اتفاق می افتد ندارند. یکی از رایج‌ترین فرضیه‌ها بیان می‌کند که این اثر زمانی ایجاد می‌شود که نور از میان کریستال‌های یخ عبور می‌کند که به دلیل تغییر در میدان الکتریکی ابر کومولونیمبوس، موقعیت خود را تغییر می‌دهند. @scitex_mag
📖 Atomic Habits ‏خلاصه فصل هشتم - چطور عادتها رو هیجان‌انگیز کنیم در آزمایشی دیدن اگر گیرنده‌های دوپامین رو در موشها از کار بندازن، موشها میل به هیچ کاری ندارن - نه غذا، نه سکس،… . اونها بعد از مدتی از تشنگی تلف میشدن! اگر بهشون شکر داده میشد، همچنان از خوردن اون لذت می‌بردن، ولی بدون دوپامین نه هوس شکر می‌کردن و نه انگیزه‌ای برای کاری داشتن تو آزمایش دیگه‌ای، وقتی موشها به بینی‌شون دست می‌زدن بهشون دوپامین داده میشد. دیدن موشها چنان میلی به دست زدن به بینی‌شون پیدا کردن که این کار رو تا ۸۰۰ بار در ساعت تکرار می‌کردن! دوپامین یکی از عوامل اصلی در ایجاد «میل» و شکل‌گیری عادتهاست. هروقت دوپامین زیاد باشه، ما پیش‌بینی می‌کنیم که پاداشی نزدیکه. هرچقدر میزان دوپامین بیشتر باشه، انگیزه ما برای اون کار هم بیشتر میشه. شرکتها هم از این قضیه نهایت بهره رو می‌برن تا به سمت محصولشون همیشه کشش داشته باشیم. مثلا در سوشال‌مدیاها تعداد لایکی که دریافت می‌کنیم خیلی بیشتر از میزان تاییدیه که در دنیای واقعی از اطرافیانمون می‌گیریم. به همین دلیل، در این فضا انگار پاداش بزرگتری در انتظار ماست. یا فیلم‌سازان پورن هر روز تنوع جدیدی ایجاد می‌کنن که در دنیای واقعی هیچوقت توان بازتولید اونها رو نداریم. فست‌فودها سرشار از کالری هستن و بازی‌های کامپیوتری پر از هیجان. به همین دلیله که میزان تحریک اونها می‌تونه انقدر زیاد باشه. ۹۰٪ ظرفیت نورونهای مغز برای «خواستن» فعال میشن و بقیه برای «لذت بردن». به همین دلیل «خواستن» چیزی برای ما هیجان‌انگیزتر از «داشتن» هست. قماربازها بیشترین میزان دوپامین رو قبل از بازی دریافت می‌کنن. برای خیلی‌ها انتظار تعطیلات و برنامه تفریح و سفر هیجان‌انگیزتر از خود تعطیلاته از این اطلاعات چطور استفاده کنیم و عادتهای موندگار بسازیم؟ توصیه کتاب «بسته‌بندی وسوسه» است. یعنی کاری که می‌خوایم انجام بدیم رو بچسبونیم به کاری که همینجوری هم [از سر علاقه] انجام می‌دادیم. مثلا زمانی تلویزیون ببینیم (کاری که انجام میدیم) که روی دوچرخه ثابت داریم ورزش می‌کنیم (کاری که می‌خوایم انجام بدیم) باید به ایمیل‌های زیادی جواب بدین و برنامه پدیکور هم دارین؟ سر زمان پدیکور، به ایمیلها جواب بدین. «بسته‌بندی وسوسه» می‌تونه با «بهم چسبوندن عادتها» ترکیب بشه. عادتی که دوست دارم ← عادتی که نیاز دارم ← عادتی که دوست دارم ←... مثلا: بعد از کار ← ورزش می‌کنم ← بعد به سوشال‌مدیا سر می‌زنم ← بعد آشپزی می‌کنم ←... خلاصه، هرچقدر رفتاری جذابتر باشه، احتمال اینکه تبدیل به عادت بشه بیشتره. هر چقدر میزان دوپامین بیشتر باشه، میل به اون کار هم در ما قوی‌تره. این «خواستن»ـه که محرک رفتار ما میشه، نه خود پاداش. هرچقدر این خواستن بیشتر باشه، انگیزه ما هم بیشتره. توصیه کتاب برای جذاب کردن عادتی که می‌خوایم در خودمون ایجاد کنیم این بود که از جذابیت کارهای فعلی‌مون استفاده کنیم - «بسته‌بندی وسوسه‌ها» - کارهایی که می‌خوایم انجام بدیم رو بچسبونیم به کارهایی که همین الان هم برامون لذتبخش هستن. و پایان ✍مــتـیـن @Aalijnab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شک نکنیم که بچه ها و موسیقی جهان را نجات خواهد داد... حال خوب ✍بهمن بابازاده @Aalijnab
26.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مایلز ۶ ساله یه نابغه موسیقیه و ویدیوهایی جذابی رو به همراه خواهرش چارلی ۵ ساله منتشر میکنه! فقط به استعدادی که توی این بچه ها هست دقت کنید! درک موسیقیشون انگار یه دنیای دیگست..... خودم تمام پیجش رو هزار بار دیدم . لطفا سعی کنیم بچه هامون رو زوری زوری پی کاری نفرستیم که علاقه ای بهش ندارن! اینم پیجش: milesmusickid