از شمس تبریزی پرسیدن که چه شد به آرامش رسیدی؟ پاسخ داد:
وعده این شد که خود را آرام کنم
نه جهان اطرافم را.
معجزه شد؛
جهان اطرافم هم آرام گرفت...🌸🌿
شیخ حسنعلی نخودکی را گفتند:
_مرا موعظه کن
+مرنج و مرنجان
_مرنجانش راحت است اما مرنجش را چه کنم؟
+خودت را کسی ندان!
چقدر این آیه قشنگه:
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
《ما این قرآن را که مایه تذکر است، نازل کردیم، و به طور قطع آن را حفظ خواهیم کرد》🌻✨
°°
ما زنده ایم، مهلت داریم، نفس می کشیم و..
آری
هنوز فرصت باقی است.
تا زمانی که خورشید از روال عادی خود خارج نشده، ستارگان تیره نشده اند و کوه ها جا به جا نگشته اند؛ فرصت باقی است.
تا زمانی که دریاها به خروش نیامده اند، مهلت داریم.
و آن، چه زمانی است؟؟
شاید لحظه ای دیگر؛
شاید فقط برای لحظه یا لحظاتی دیگر ، وقت داشته باشیم.
کسی چه می داند.
مهم نیست کی هستیم و کجاییم؛
مهم این است در بستری که زندگی می نماییم، چه می کنیم.
...و اگر هرکدام از ما انسان ها، در بستر و شرایطی که زندگی می کنیم، بتوانیم قواعد آن را شناخته و به آن عمل کنیم، در آخر، پیروز میدان هستیم؛
پیروزِ میدانِ زندگی.
_قسمتی از تدبر سوره تکویر🌿
#تدبر