از شمس تبریزی پرسیدن که چه شد به آرامش رسیدی؟ پاسخ داد:
وعده این شد که خود را آرام کنم
نه جهان اطرافم را.
معجزه شد؛
جهان اطرافم هم آرام گرفت...🌸🌿
شیخ حسنعلی نخودکی را گفتند:
_مرا موعظه کن
+مرنج و مرنجان
_مرنجانش راحت است اما مرنجش را چه کنم؟
+خودت را کسی ندان!
چقدر این آیه قشنگه:
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
《ما این قرآن را که مایه تذکر است، نازل کردیم، و به طور قطع آن را حفظ خواهیم کرد》🌻✨
°°
ما زنده ایم، مهلت داریم، نفس می کشیم و..
آری
هنوز فرصت باقی است.
تا زمانی که خورشید از روال عادی خود خارج نشده، ستارگان تیره نشده اند و کوه ها جا به جا نگشته اند؛ فرصت باقی است.
تا زمانی که دریاها به خروش نیامده اند، مهلت داریم.
و آن، چه زمانی است؟؟
شاید لحظه ای دیگر؛
شاید فقط برای لحظه یا لحظاتی دیگر ، وقت داشته باشیم.
کسی چه می داند.
مهم نیست کی هستیم و کجاییم؛
مهم این است در بستری که زندگی می نماییم، چه می کنیم.
...و اگر هرکدام از ما انسان ها، در بستر و شرایطی که زندگی می کنیم، بتوانیم قواعد آن را شناخته و به آن عمل کنیم، در آخر، پیروز میدان هستیم؛
پیروزِ میدانِ زندگی.
_قسمتی از تدبر سوره تکویر🌿
#تدبر
•••
مسئلهی فلسطین یک مسئلهی صرفـاٰ
اسلامی نیست یک مسئلهی انسانی است
-حضرتآقـا
بعضی اوقات آدم دلش ميخواد
برگرده به گذشته ..
نه اينكه بخواد چيزی رو جبران كنه
يا اينكه تو دلش بگه ای كاش اينطور نمیشد ..
نه ..
صرفاً براي اينكه يك سری حسا رو دوباره تجربه كنه ..🥲
_دلی