شیخ حسنعلی نخودکی را گفتند:
_مرا موعظه کن
+مرنج و مرنجان
_مرنجانش راحت است اما مرنجش را چه کنم؟
+خودت را کسی ندان!
چقدر این آیه قشنگه:
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
《ما این قرآن را که مایه تذکر است، نازل کردیم، و به طور قطع آن را حفظ خواهیم کرد》🌻✨
°°
ما زنده ایم، مهلت داریم، نفس می کشیم و..
آری
هنوز فرصت باقی است.
تا زمانی که خورشید از روال عادی خود خارج نشده، ستارگان تیره نشده اند و کوه ها جا به جا نگشته اند؛ فرصت باقی است.
تا زمانی که دریاها به خروش نیامده اند، مهلت داریم.
و آن، چه زمانی است؟؟
شاید لحظه ای دیگر؛
شاید فقط برای لحظه یا لحظاتی دیگر ، وقت داشته باشیم.
کسی چه می داند.
مهم نیست کی هستیم و کجاییم؛
مهم این است در بستری که زندگی می نماییم، چه می کنیم.
...و اگر هرکدام از ما انسان ها، در بستر و شرایطی که زندگی می کنیم، بتوانیم قواعد آن را شناخته و به آن عمل کنیم، در آخر، پیروز میدان هستیم؛
پیروزِ میدانِ زندگی.
_قسمتی از تدبر سوره تکویر🌿
#تدبر
•••
مسئلهی فلسطین یک مسئلهی صرفـاٰ
اسلامی نیست یک مسئلهی انسانی است
-حضرتآقـا
بعضی اوقات آدم دلش ميخواد
برگرده به گذشته ..
نه اينكه بخواد چيزی رو جبران كنه
يا اينكه تو دلش بگه ای كاش اينطور نمیشد ..
نه ..
صرفاً براي اينكه يك سری حسا رو دوباره تجربه كنه ..🥲
_دلی
آدمی درست به اندازهی
همان چیزهایی است که ،
او را خوشحال یا رنجور میسازد ؛
_استاد علی صفاییحائری
°°°
خدایا! تمام عالم متحول شد با تحول شب و روز؛ و من هنوز... .
خدایا! هرکسی در این مدت با تلاشش به خواسته ای رسیده است و من هنوز... .
خدایا! ماه مهمانی تو تمام شد و من هنوز... .
خدایا! استعدادهایم را در گذر عمر و گردش ایام، با بی تفاوتی ها، نادیده گرفتن ها و اما و اگر کردن ها خشکاندم.
خدایا! به وقت سختی و مصیبت فهمیدم که آنچه باید، نکرده ام.
خدایا! چند پله، زمین رفت به بام ملکوت و من هنوز... .
خدایا! راه تو به بزرگیِ تو دشوار است و شگفتا که این انسان را آرزوی دیدار است:)
_دلنوشته💛