eitaa logo
شعبه دو - مدرسه علمیه حضرت مهدی عج
913 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
407 ویدیو
927 فایل
♥️ فِیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یتَطَهَّرُوا وَ اللهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ 🔹مدرسه علمیه حضرت مهدی عج شعبه دو (مفتاح) https://eitaa.com/meftah_2 کانال قدیم در سروش (سال 97 تا 1400) https://splus.ir/meftah_2 🔸خادم کانال : مصطفایی @Hmostafaei
مشاهده در ایتا
دانلود
📢📢📢 اطلاعیه تغذیه 📢📢📢 ✋ سلام و عرض تبریک 💐 خدمت اساتید گرامی و طلاب عزیز ⏰ لطفا برای رزرو وعده‌های هفته آینده در اولین فرصت به سایت مرکز مدیریت مراجعه فرمایید 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
نکته: ان شاء الله هفته آتی روز یکشنبه روزه دسته جمعی داریم رفقا حتما سحری روز یکشنبه رو رزرو کنن قابل توجه رفقا 🔹روز یکشنبه هفته آینده برنامه مدرسه روزه است فلذا اگر عزیزی به هر دلیلی از روزه داری محروم است نگه داری ناهار و صبحانه به عهده خود عزیزان است 🔹بیدار باش رسمی ساعت ۳:۴۵ سحر میباشد سوالات و نکات خود را به خادم کارگروه عبادی بفرمایید
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: کسی که اولین روز از شعبان را روزه بگیرد، خداوند برای وی هفتاد حسنه می نویسد که معادل عبادت یک سال است. مَنْ صَامَ أَوَّلَ یَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ سَبْعِینَ حَسَنَهً الْحَسَنَهُ تُعَادِلُ عِبَادَهَ سَنَهٍ کسی که دو روز از شعبان را روزه بدارد، گناهان هلاک کنندۀ وی بخشیده می شود. مَنْ صَامَ یَوْمَیْنِ مِنْ شَعْبَانَ حَطَّ عَنْهُ السَّیِّئَهَ الْمُوبِقَهَ کسی که سه روز از شعبان را روزه بدارد، خداوند، هفتاد درجه به درجات بهشتی او افزوده می کند. وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثَهَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ رَفَعَ لَهُ سَبْعِینَ دَرَجَهً فِی الْجِنَانِ مِنْ دُرٍّ وَ یَاقُوتٍ کسی که چهار روز از شعبان را روزه بدارد، روزی او وسعت پیدا می کند. وَ مَنْ صَامَ أَرْبَعَهَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ وَسَّعَ عَلَیْهِ الرِّزْقَ کسی که پنج روز از شعبان را روزه بدارد، نزد بندگان خداوند، محبوب می گردد. وَ مَنْ صَامَ خَمْسَهَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ حُبِّبَ إِلَى الْعِبَادِ کسی که شش روز از شعبان را روزه بدارد، خداوند هفتاد رنگ از انواع بلا را از وی دور می گرداند. وَ مَنْ صَامَ سِتَّهَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ صَرَفَ اللَّهُ عَنْهُ سَبْعِینَ لَوْناً مِنَ الْبَلَاءِ کسی که هفت روز از شعبان را روزه بدارد، از ابلیس و لشگریان او محفوظ می گردد. وَ مَنْ صَامَ سَبْعَهَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ عُصِمَ مِنْ إِبْلِیسَ وَ جُنُودِهِ وَ هَمْزِهِ وَ غَمْزِهِ کسی که هشت روز از شعبان را روزه بدارد، از دنیا خارج نمی گردد مگر اینکه از وَ مَنْ صَامَ ثَمَانِیَهَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ لَمْ یَخْرُجْ مِنَ الدُّنْیَا حَتَّى یُسْقَى مِنْ حِیَاضِ الْقُدْسِ کسی که نه روز از شعبان را روزه بدارد، «منکر» و «نکیر» ( دو فرشتۀ الهی که شب اول قبر، از انسان سؤال می کنند) در هنگامۀ سؤال و جواب، از وی در می گذرند. وَ مَنْ صَامَ تِسْعَهَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ عَطَفَ عَلَیْهِ مُنْکَرٌ وَ نَکِیرٌ عِنْدَ مَا یَسْأَلَانِهِ کسی که ده روز از شعبان را روزه بدارد، خداوند، به مقدار هفتاد ذراع در هفتاد ذراع، قبرش را توسعه می دهند وَ مَنْ صَامَ مِنْ شَعْبَانَ عَشَرَهَ أَیَّامٍ وَسَّعَ اللَّهُ عَلَیْهِ قَبْرَهُ سَبْعِینَ ذِرَاعاً فِی سَبْعِینَ ذراع [ذِرَاعاً]
کسی که یازده روز از ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند بر روی قبر وی، یازده مناره از نور می گذارد وَ مَنْ صَامَ أَحَدَ عَشَرَ یَوْماً ضَرَبَ اللَّهُ عَلَى قَبْرِهِ إِحْدَى عَشْرَهَ مَنَارَهً مِنْ نُورٍ کسی که یازده روز از شعبان را روزه بدارد، همه روزه هفتاد میلیون فرشته زائر او در قبرش خواهند بود و این کار را تا روزی که در صور دمیده می شود، انجام می دهند. وَ مَنْ صَامَ اثْنَیْ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ زَارَهُ فِی قَبْرِهِ کُلَّ یَوْمٍ سَبْعُونَ أَلْفَ أَلْفِ مَلَکٍ إِلَى النَّفْخِ فِی الصُّورِ کسی که سیزده روز از شعبان را روزه بدارد، ملائکۀ هفت آسمان برای وی استغفار می کنند. وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثَهَ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ اسْتَغْفَرَتْ لَهُ مَلَائِکَهُ سَبْعِ سَمَاوَاتٍ کسی که چهارده روز از ماه شعبان را روزه بدارد، به حیوانات و درندگان، و حتی به ماهی های دریاها الهام می گردد تا برای وی استغفار کنند. وَ مَنْ صَامَ أَرْبَعَهَ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ أُلْهِمَتْ بِهِ الدَّوَابُّ وَ السِّبَاعُ حَتَّى الْحِیتَانُ فِی الْبُحُورِ أَنْ یَسْتَغْفِرُوا لَهُ کسی که پانزده روز از شعبان را روزه بدارد، پروردگار عزت به وی ندا می دهد که: قسم به عزتم! تو را به آتش جهنم نخواهم سوزاند. وَ مَنْ صَامَ‏ خَمْسَهَ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ نَادَاهُ رَبُّ الْعِزَّهِ وَ عِزَّتِی لَا أَحْرَقْتُکَ بِالنَّارِ کسی که شانزده روز از شعبان را روزه بدارد، هفتاد دریا از آتش برای وی خاموش می گردد. وَ مَنْ صَامَ سِتَّهَ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ أَطْفَأَ عَنْهُ سَبْعِینَ بَحْراً مِنَ النِّیرَانِ کُلِّهَا کسی که هفده روز از شعبان را روزه بدارد، درهای آتش به روی او بسته خواهند شد. وَ مَنْ صَامَ سَبْعَهَ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ غُلِّقَتْ عَنْهُ أَبْوَابُ النِّیرَانِ کُلُّهَا کسی که هجده روز از شعبان را روزه بدارد، همۀ درهای بهشت به روی او گشوده می گردد. وَ مَنْ صَامَ ثَمَانِیَهَ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ فُتِحَتْ لَهُ أَبْوَابُ الْجِنَانِ کُلُّهَا کسی که نوزده روز از شعبان را روزه بدارد، در بهشت، هفتاد هزار قصر از دُرّ و یاقوت به او اعطا می گردد. وَ مَنْ صَامَ تِسْعَهَ عَشَرَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ أُعْطِیَ سَبْعُونَ أَلْفَ قَصْرٍ فِی الْجِنَانِ مِنْ دُرٍّ وَ یَاقُوتٍ کسی که بیست روز از شعبان رو روزه بدارد، هفتاد هزار زوجه، از حورالعین بهشتی به تزویجش در می آیند. وَ مَنْ صَامَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ زُوِّجَ سَبْعِینَ أَلْفَ زَوْجَهٍ مِنَ الْحُورِ الْعِینِ
کسی که بیست و یک روز از شعبان را روزه بدارد، ملائکۀ الهی با بال های خود او را نوازش می دهند. وَ مَنْ صَامَ أَحَداً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ وَجَبَتْ لَهُ الْمَلَائِکَهُ وَ مَسَحَتْهُ بِأَجْنِحَتِهَا کسی که بیست و دو روز از شعبان را روزه بدارد، هفتاد لباس حُلّه از سندس و استبرق به وی می پوشانند. وَ مَنْ صَامَ اثْنَیْنِ وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ کُسِیَ سَبْعِینَ أَلْفَ حُلَّهٍ مِنْ سُندُسٍ وَ إِسْتَبْرَقٍ‏ کسی که بیست و سه روز از شعبان را روزه بدارد، هنگام خروجش از قبر، مرکبی از نور به وی عنایت می شود، سپس سوار بر آن می شود و پرواز کنان به سوی بهشت می رود. وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثَهً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ أُتِیَ بِدَابَّهٍ مِنْ نُورٍ عِنْدَ خُرُوجِهِ مِنْ قَبْرِهِ فَیَرْکَبُهَا طَیَّاراً إِلَى الْجَنَّهِ کسی که بیست و چهار روز از شعبان را روزه بدارد، هفتاد هزار نفر از اهل توحید، شفیع وی می گردند. وَ مَنْ صَامَ أَرْبَعَهً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ شُفِّعَ فِی سَبْعِینَ أَلْفاً مِنْ أَهْلِ التَّوْحِیدِ کسی که بیست و پنج روز از ماه شعبان را روزه بدارد، وی را از نفاق دور می کنند. وَ مَنْ صَامَ خَمْسَهً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ أُعْطِیَ بَرَاءَهً مِنَ النِّفَاقِ کسی که بیست و شش روز از ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند، جواز عبور از صراط را به وی عنایت می کند. وَ مَنْ صَامَ سِتَّهً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ کسی که بیست و هفت روز از شعبان را روزه بدارد، خداوند، دوری از آتش جهنم را برای وی می نویسد. وَ مَنْ صَامَ سَبْعَهً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بَرَاءَهً مِنَ النَّارِ کسی که بیست و هشت روز از شعبان را روزه بدارد، صورتش نورانی و شاداب می گردد. وَ مَنْ صَامَ ثَمَانِیَهً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ تَهَلَّلَ وَجْهُهُ کسی که بیست و نه روز از شعبان را روزه بدارد، به رضوان الهی نائل می گردد. وَ مَنْ صَامَ تِسْعَهً وَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ نَالَ رِضْوَانَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَکْبَرَ کسی که سی روز از شعبان را روزه بدارد، جبرئیل ـ علیه السلام ـ از عرش به وی ندا می دهد: ای فرد! عملت را از سر بگیر؛ چرا که خداوند گناهان گذشته و آیندۀ تو را بخشید و خدای عزوجل می فرماید: اگر گناهانت به تعداد ستارگاه آسمان و قطرات باران و برگ های درختان، و ریگ های بیایان و روزهای دنیا باشد، بدون شک همه را بخشیدم. بعد از روزه ای که در شعبان گرفتی، چنین کاری بر خداوند مشکل نیست. وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثِینَ یَوْماً مِنْ شَعْبَانَ نَادَاهُ جَبْرَئِیلُ ع مِنْ قُدَّامِ الْعَرْشِ یَا هَذَا اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ عَمَلًا جَدِیداً قَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى وَ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذُنُوبِکَ وَ الْجَلِیلُ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ لَوْ کَانَ ذُنُوبُکَ عَدَدَ نُجُومِ السَّمَاءِ وَ قَطْرِ الْأَمْطَارِ وَ وَرَقِ الْأَشْجَارِ وَ عَدَدَ الرَّمْلِ وَ الثَّرَى وَ أَیَّامِ الدُّنْیَا لَغَفَرْتُهَا لَکَ- وَ ما ذلِکَ عَلَى اللَّهِ بِعَزِیزٍ بَعْدَ صِیَامِکَ شَهْرَ شَعْبَانَ
روایت بسیار زیبا درباره فضیلت روزه ماه شعبان طولانی اما خواندنی
شعبه دو - مدرسه علمیه حضرت مهدی عج
کسی که بیست و یک روز از شعبان را روزه بدارد، ملائکۀ الهی با بال های خود او را نوازش می دهند. وَ مَن
منبع: امالی شیخ صدوق، ص۲۳ الی ۲۵ / ثواب الآعمال، عقاب الأعمال، ص ۶۲ و ۶۳ / وسائل الشیعه، ج۱۰، ص۴۹۸ الی ۵۰۰ / بحار الانوار، ج۹۴، ص۶۹ و ۷۰
⁉️ چرا «الله اکبر» گفتن در ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن و حضور در مراسم ۲۲ بهمن بسیار مهم است؟ بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 برخی از دلایل اهمیت این دو رخداد به این شرح است: 1⃣ شکستن مارپیچ سکوت: مارپیچ سکوت، نظریه‌ای در حوزه علوم سیاسی و علوم ارتباطات اجتماعی است که به ترس افراد از انزوا اشاره دارد؛ به شکل کلی یک اکثریت با توهم اقلیت بودن و ترس از اظهار عقیده خود به جهت طرد نشدن از جامعه، رفته رفته به یک اقلیت تبدیل می‌شود! با اینکه اکثر مردم ایران انقلابی‌اند، اما فضاسازی‌های رسانه‌ای باعث شده تا خود را اقلیت دانسته و اکثر مردم را در ضدیت با خود بدانند و از اظهار نظر انقلابی پرهیز کنند! شکستن این مارپیچ در قالب «الله اکبر» گفتن ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، باعث شکستن این تصویر دروغین شده و قوت قلبی برای این اکثریت مؤمن و انقلابی خواهد بود! 2⃣ اصلاح خطای محاسباتی دشمن: دشمنان این ملت و در رأس آنها دولت ایالات متحده آمریکا، با افزایش فشارهای تحریمی و اقتصادی خود در سال‌های گذشته، تلاش داشته‌اند تا ملت ایران را از حرکت در مسیر انقلاب خود منصرف کنند! حضور کمرنگ مردم در برنامه‌هایی از این دست، آنها را دچار خطای محاسباتی کرده و با تقویت این فرض غلط که فشارهایشان اثربخش بوده، آنها را به تشدید این فشارها ترغیب می‌کند! پس حضور در این برنامه‌ها می‌تواند باعث ناامیدی دشمن از اثرگذاری برنامه‌هایش و در نتیجه جلوگیری از تشدید آنها شود! 3⃣ تقویت امنیت: یکی از آثار حضور گسترده ما در این برنامه‌ها، نمایش پشتوانه عظیم مردمی نظام است که مانع جدی برای دشمنان جهت تهاجم نظامی یا ایجاد بحران‌های امنیتی در کشور است! دولت آمریکا در طول یک قرن گذشته، به دلیل ترس از شکستن هیمنه پوشالین خود، به هیچ کشور مقتدر و هیچ دولت دارای پشتوانه مردمی تهاجم نکرده است! 4⃣ شریک شدن در أجر مجاهدت انقلابیون ۶ دهه گذشته: یکی از قواعد محاسبه در دستگاه الهی این است که خداوند، هر کس که عمل دیگری را دوست و به عمل او رضایت داشته باشد، در ثواب و عقاب آن عمل شریک خواهد کرد! لذا برگزاری شایسته این رویدادها، ما را در أجر مجاهدت انقلابیون در بیش از ۶ دهه گذشته که با جان و مال و آبروی خود این نهال را کاشته و آن را به درخت تناور کنونی تبدیل کرده‌اند، شریک خواهد کرد. 5⃣ یادآوری ایام الله: خداوند در قرآن کریم یکی از وظایف مؤمنین را یادآوری ایام الله ذکر می‌کند: «وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ»؛ (۵ ابراهیم). بی‌شک سالروز پیروزی نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) به جهت اعتلای کلمه‌ی حق در جهان از ایام الهی بوده و حضور ما در این رویداد عمل به یادآوری این یوم الله و انجام تکلیف و وظیفه دینی‌مان است. 6⃣ حل مشکلات بوسیله تقوا: خداوند در قرآن کریم امر نموده تا تقوای الهی پیشه کنیم و در کنار صادقین و همراه و یاور آنها باشیم؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» (۱۱۹ توبه). برگزاری شایسته این رویدادها در حکم تجدید عهد و پیمان با امام وعده‌های صادق و نمایانگر تقوای الهی این ملت است؛ تقوایی که نمایان شدن آن راهکار اصلی حل مشکلات ما در قالب بهره‌مندی از امداد الهی است. «وَلَو أَنَّ أَهلَ القُرىٰ آمَنوا وَاتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَيهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَالأَرضِ»؛ (۹۶ اعراف) و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم. ❗️کلام آخر آنکه در نزدیک قله‌ایم و در این شرایط نبایستی در انجام این دو تکلیف الهی (الله اکبر گفتن در شب ۲۱ و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن) تعلل کنیم و علاوه بر انجام آنها بایستی دیگران را نیز به انجام آنها توصیه کنیم (و تواصوا بالحق) تا خداوند نیز ثمره شیرین عمل به تکالیف را به ملت عزیز ما بچشاند إن‌شاءالله.
❤️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «بیست و دوم بهمن امسال ان‌شاءالله به توفیق الهی مظهر حضور مردم، مظهر عزت مردم، مظهر اعتماد مردم به یکدیگر است، مظهر اتحاد ملی است. من توصیه‌ام هم این است به همه‌ی آحاد مردم عزیزمان که سعی کنند این راهپیمایی را، این روز بزرگ را، این حرکت پرشکوه را مظهر اتحاد ملی و وحدت ملی قرار بدهند.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ @Meftah_2
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✌ راهپیمایی ، مظهر اتّحاد ملی است ✏️رهبر انقلاب، صبح امروز: راهپیمایی ۲۲ بهمن، هر سال، مظهر اتّحاد ملی است در کشور ما. ✏️ملّت بصیر و مسئولان خستگی‌ناپذیر؛ این است که مشکلات ما را برطرف میکند. ۱۴۰۳/۱۱/۱۹ 📥 نسخه قابل چاپ 💻 Farsi.khamenei.ir
📣🌺📣🌺 قابل توجه طلاب عزیز باتوجه به سردی هوا شروع برنامه ها فردا سه شنبه از ساعت ۸ می‌باشد. صبحانه ۷:۳۰ (اختیاری) دعا و حضور و غیاب ۸:۰۰
🌹خاطره ای از علامه حسن زاده آملی @Meftah_2