#پیشنهاد_موضوع
از زمان پیامبر ص عده ای شروع به ادعای نبوت و رسالت کردند.
این بحث رو از چند جهت قابل بررسی است:
زمینه های تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی شکل گیری چنین ادعاهایی
آثار و نتایج ترویج چنین اعتقاداتی در جامعه در طول تاریخ
نقش حکومت ها در ترویج چنین فرقه هایی
این مباحث لازمه به صورت کلان نگریسته شود، مخصوصا در دوران معاصر یا از زمان جنگ های صلیبی به بعد. چون از این زمان ها به بعد چنین فرقه های سازمان یافته و با ساز و کار خاص شروع به فعالیت کردن.
بررسی مدعیان دروغین رسالت در سایر ادیان نیز مناسب
رویکرد علمای شیعه و سنی در برخورد با چنین مدعیان دروغین از نظر فقهی و تفسیری
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
حدیث: عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا قُلْتُ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا اَلْحَدِيثَ.
چندتا بحث در این حدیث هست که می توان به عنوان پژوهش انتخاب شود:
✅مفهوم امرنا و امر در روایات اهل بیت چیست؟
✅مفهوم علومنا در روایات اهل بیت چیست؟
✅چه رابطه ای بین علومنا و کلامنا وجود دارد؟ اگر منظور از علومنا احادیث هست چرا همان ذکر نشده؟
✅محاسن کلام به چه مفهومی است؟
✅کیفیت تعلیم آموزه های اهل بیت باید به گونه ای باشد که منجر به تبعیت از اهل بیت شود. این شیوه تعلیم چگونه باید باشد؟ برای سنین مختلف چه گونه باشد؟ برای جنسیت های مختلف چگونه باید باشد؟
✅نمونه ها و مصادیق تعلیم محاسن کلام اهل بیت در تاریخ چیا بوده؟
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
📌 تمدید ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی (ویژه #طلاب شیعه و اهل سنت) تا ۲۵ مرداد
دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش و آموزش کشور از میان طلاب حوزه های علمیه شیعه و مدارس علوم دینی اهل سنت از طریق آزمون اختصاصی در سال ۱۴۰۳ در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.
🔻بازه ثبت نام: تا پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ تمدید گردید.
تاریخ برگزاری آزمون: روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
📎 لینک ثبت نام
✅ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
پژوهش های تاريخی و مواجهه با دو خطر جدی
در عرصه مطالعات و پژوهش های تاريخی ما در طی به ويژه يک دهه گذشته با دو خطر جدی روبرو بوده ايم و اگر نسبت به اين دو خطر تمهيدی انديشه نشود دور نيست که به کلی جايگاه اين نوع مطالعات در عرصه زبان فارسی از بين برود:
يکی از اين دو خطر دخالت بی رويه مجلات دکه ای در عرصه مطالعات تاریخی است؛ مجلاتی که در قالب هفته نامه ها و ماهنامه ها و ... و يا با عناوينی مانند ترويجی منتشر می شوند و در کيوسک روزنامه فروشی ها به فروش می رسند و متأسفانه اين تصور را ايجاد کرده اند که می توانند يا جای مجلات آکادميک را بگيرند و يا در کار آنها دخالت کنند. بی ترديد اين نوع نشريات اگر کار خود را در سطح اطلاع رسانی و فرهنگ و روشنفکری عرصه عمومی محدود کنند در جای خود نه تنها مفيد بلکه بسيار هم ضروری اند. اما اين تصور که مجله ای بی آنکه دارای هيئت علمی آکادميک باشد و مقالاتش موضوع روندهای معيار و دقيق داوری پيش از انتشار قرار گيرد می تواند جای مجلات علمی را بگيرد طبعا تصوری خام و برای آينده پژوهش های آکادميک تاريخی بسيار خطرآفرين است. مجلات غير آکادميک منطق تبلیغی و تجاری و ایدئولوژيک خودشان را دارند؛ از چهره کردن برخی فعالان رسانه ای تا ايجاد موج های روشنفکری عرصه عمومی. اين اقدامات اگر با دخالت در عرصه مباحث پژوهشی و تحقيقات متنی و تاريخی و ادبی همراه شود آنجاست که بايد نسبت به خطر بالقوه آنها برای آينده پژوهش نگران بود.
دوم: ورود رسانه های خبری به ويژه رسانه های فارسی زبان خارج کشور است در موضوعات پژوهش های تاريخی و مباحث تاريخ فکر و دين و فلسفه. اینجا هم اگر روشنگری در عرصه عمومی به دخالت در عرصه پژوهش های آکادميک و جعل مرجعيت های علمی و پژوهشی جايگزين بيانجامد خطر آفرين است. تحت عناوين مختلف مانند ميزگردها و مناظره ها اين نوع رسانه ها از یک سو مشغول چهره سازی از فعالانی هستند که در اکثريت موارد جايگاهی آکادميک در عرصه پژوهش های علمی و تاريخی ندارند و از دیگر سو مباحثی را تحت عنوان روشنگری عرصه عمومی ارائه می دهند که از فقر هر گونه ملاک و سنجه ای برای نقد و ارزیابی های علمی رنج می برند. در نظامات دانشگاهی و علمی اگر شما مقاله ای و يا يک گفتاری را ارائه می دهيد پيشتر صلاحيت خود را با تحصيل دانش در مراتب دانشگاهی و علمی اثبات کرده ايد. مبانی معرفتی و علمی شما شناخته شده است و معلوم است بر چه معيار و اساسی اظهار نظر می کنيد. مقالات و کتاب های شما پيشتر منتشر شده و اين نوع مقالات و کتاب ها از داوری های دقيق پيش از نشر برخوردار بوده. بنابراين زمينه مشترکی وجود دارد که اگر کسی به نظر و يا مقاله و کتاب شما به هر دليل انتقادی داشته باشد بتواند از طرق آکادميک و در جاهای مناسب خودش، و نه با جنجال آفرينی رسانه ای، از طریق مقاله و کتاب نظرات شما را نقد کند و یا به نقدهای شما پاسخ دهد. متأسفانه در سال های اخير با اهدافی عموما سياسی رسانه ها و تلويزيون ها به ويژه رسانه های فارسی خارج کشور با دخالت بيجا، ناشايست و غير اصولی در عرصه مطالعات تاريخی عملا موجب تضعيف مطالعات آکادميک تاريخی را در عرصه زبان فارسی ايجاد کرده و يا دست کم آن را تشديد کرده اند.
https://t.me/azbarresihayetarikhi
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
پژوهش های تاريخی و مواجهه با دو خطر جدی در عرصه مطالعات و پژوهش های تاريخی ما در طی به ويژه يک ده
نقد محتوای رسانه های مختلف چه داخلی و چه خارجی در مباحث دینی زیاد جای کار دارد.
اشکال دوم بسیار تاثیر گذار هست در جهت دهی به افکار جامعه
#ترجمه
هناك جملتان تحكمان المشهد بعد اغتيال اسماعيل هنية
✍🏻ترجمه: بعد از ترور اسماعیل هنیه دو جمله وجود دارد که بر صحنه[جهانی] حکمفرماست
ان رجلاً من اشجع رجالات العرب ورمز من رموز مقاومتها قد اغتيل في ايران ..
✍🏻ترجمه: همانا مردی از شاجع ترین مردان عرب و نمادی از نمادهای مقاومت آن در ایران ترور شد
وان العالم ينتظر رد ايران .. لكن .. لا احد في العالم ينتظر رد العرب ابداً ..
✍🏻ترجمه: و همانا دنیا منتظر پاسخ ایران است... ولی... هیچ کسی در دنیا هرگز منتظر پاسخ عرب نیست.
هذا نحن ..غثاء السيل .. صدق من لا ينطق الا حقاً
✍🏻ترجمه: این، ما[عرب] هستیم... کف روی سیل... راست گفت کسی که جز حق نمی گوید.
الله غالب
✍🏻خدا پیروز گرداند.
#معتز_مطر، خبرنگار مصری با 2/7 میلیون دنبال کننده.
لینک تویت: https://x.com/moatazmatar/status/1820538622510268791
💢 مهلت ارسال مقاله به سومین کنفرانس ملی فضای سایبر تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ تمدید شد.
برای دریافت اطلاعیههای این رویداد، به تارنمای کنفرانس مراجعه کنید
🌐 http://cysp2024.ut.ac.ir
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
🌐 مرکز ترجمه و نشر بین الملل حوزه های علمیه با همکاری انجمن ترجمه و زبان های خارجی حوزه علمیه برگزار می کند:
🔴 سیزدهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی "ترجمان نور" همراه با اعطای گواهی الکترونیکی برای مشارکت حضوری
با موضوع:
📣 تأثیر جنسیت مترجم بر ترجمه
ارائه دهنده:
🎤 دکتر محمد جواد معافی
مدرس دانشگاه
پژوهشگر و مترجم زبان انگلیسی
❗️❗️با توجه به محدودیت مشارکت حضوری، خواهشمند است در صورت تصـمیم قطـعی برای حضور در نشست، از طریق لینک زیر ثبتنام کنید.
https://B2n.ir/mtn.neshast
👈⏱زمان: چهارشنبه 24 مرداد۱۴۰۳ ساعت 16:30 تا 18
👈📍مکان: قم، خیابان جمهوری اسلامی، کوچه۲، سمت چپ، فرعی ۱، ساختمان انجمن های علمی حوزه های علمیه، طبقه ۱
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پذیرش_دانشجو
#بدون_کنکور
📣دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی بدون کنکور به شیوه های حضوری و مجازی در رشته های زیر دانشجو می پذیرد.
🔹علوم قرآن و حدیث
🔸روانشناسی
🔹فقه و مبانی حقوق اسلامی
🔸فلسفه و کلام اسلامی
🔹علوم حدیث
✅شروع ثبت نام: همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش
sanjesh.org
📞تلفن راهنمای ثبت نام👇
09002151290
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
چند سال قبل #کیمیا_علیزاده به خاطر #حجاب مهاجرت کرد چون مانع پیشرفتش می شد و رفت زیر پرچم بلغارستان
چند دقیقه قبل در #المپیک توسط #ناهید_کیانی باحجاب شکست خورو
اگر دغدغه حجاب دادید این موارد رو برجسته کنید
به قول #شهید_سلیمانی هرکس سوی این نظام تیری پرتاب کرد، آواره شد
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
همراهان گرامی، سلام
از آنجایی که دوره های پروپزال نویسی و پایان نامه نویسی اکثر مباحث به صورت خصوصی با هر فرد انجام می شه، اگر کسانی مایل به شرکت هستند، می توانند شرکت کنند.
دوره ورد نیز سه جلسه تشکیل شده و فایل ها موجوده، اگر بخواهید می توانید توی این دوره هم شرکت کنید.
🔗🔗دوره تابستانه آموزش word
یکشنبه ها ساعت 17 تا 19
https://eitaa.com/mehad1/410
🔗🔗دوره تابستانه پروپزال نویسی حرفهای :
ارشد: دوشنبه ها ساعت 17 تا 19
دکتری: شنبه ها ساعت 18 تا 20
https://eitaa.com/mehad1/411
همراه این دو دوره به صورت رایگان کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش نیز آموزش داده می شود.
🔗🔗دوره پایاننامه نویسی
https://eitaa.com/mehad1/424
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
کانال ایتا: @mehad1
#اطلاع_رسانی
🔹 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی برگزار میکند:
🔸 مجموعه کارگاه های تخصصی روش تحقیق
🌀 کارگاه تحلیل گفتمان با محوریت سخنان امام حسین (ع)
👤 مدرس: دکتر حسین افسردیر
دانش آموخته مقطع دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران
📆 زمان برگزاری: از سه شنبه ۲۳ الی جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ به مدت ۴ جلسه
🕰 ساعت برگزاری: ۱۸ الی ۱۹:۳۰
💰 هزینه دوره: ۲۰۰،۰۰۰ تومان
📜 به همراه گواهی معتبر حضور از دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
🌐 لینک ثبت نام و پرداخت:
https://kad.mazaheb.ac.ir/1657
✳️ شناسه پشتیبان دوره در تلگرام، ایتا و بله:
@elian_st
⚜ کارگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد فایل صوتی جلسات در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
💠 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
#اطلاع_رسانی 🔹 انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی برگزار میکند: 🔸 مجموعه
سلام.
کسانی که از طریق کانال مهاد ثبت نام می کنند، بعد از ثبت نام نهایی اسکرین شات ثبت نام رو برای بنده ارسال کنند تا از تخفیف های دوره های بعدی کانال مهاد استفاده کنند.
با تشکر
سلام
بزرگوارانی که #اربعین رفتن یا عازم هستن، ان شاء الله به سلامتی برن و برگردن.
نایب الزیاره بنده هم باشید.
یه عمود به نیت ما پیاده برید😊😊🤲🤲🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اطلاع_رسانی
🌀 انجمن علمی مطالعات نهجالبلاغه ایران برگزار میکند.
🔹کارگاه آنلاین
آشنایی با مهارتهای لازم پروپزالنویسی و پایاننامهنویسی (دورهمقدماتی)
🔹 سر فصلهای آموزشی کارگاه:
- آشنایی با مراحل انتخاب موضوع
- آشنایی با شیوه نگارش پروپزال
- آشنایی با ابزارهای مورد نیاز در نگارش پایاننامه
- آشنایی با منبعیابی و شیوهنگارش پایان نامه
🔹مدرس:
دکتر حسین افسردیر
💰هزینه دوره: ۱۵۰ هزار تومن
لینک ثبتنام:
digiform.ir/wcc25f7cd
⏰ زمان:
۳۱ مرداد و ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ساعت ۱۸ الی ۱۹/۳۰
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
#ترجمه
دکتر حمود النوفلی، دانشیار دانشگاه سلطان قابوس
القرآن منهجه ودستوره:
ترجمه: قرآن، چراغ راه و قانون[اساسی] او است.
القائد يستلهم من القرآن خططه العسكرية، ويحذر قادته من التراجع أمام العدو مخافة وقوع غضب الله.
ترجمه: رهبر، برنامه های نظامی اش را از قرآن الهام می گیرد و فرماندهانش را به خاطر ترس از وقوع خشم خداوند از عقب نشینی جلوی دشمن بیم می دهد.
بينما صهاينة العرب قادتهم يستلهمون الخطط من الصهاينة وأمريكا، لأنهم لا يحفظون شيء من القرآن ولا يتدبرونه.
ترجمه: حال آنکه صهیونیست های عرب، فرماندهانشان، برنامه ها را از صهیونیست و آمریکا الهام می گیرند؛ چرا که آنان نه چیزی از قرآن حفظ می کنند و نه در آن تدبر می کنند.
والمصيبة يصفون هؤلاء بالمشركين،ويحجزون مقاعد الجنة لهم
ترجمه: مصیبت این است که اینان، آن ها را مشرک می دانند و جایگاهی در بهشت برای آن ها در نظر نمی گیرند.
لینک تویت:
https://x.com/hamoodalnoofli/status/1824345299503952272
#آسیب_شناسی
"نکته پرانی" در فضای مجازی
درباره آسيب شناسی فضای مجازی بسيار گفته اند و خوانده ايم و شنيده ايم. يکی از آسيب های آن به نظرم در فضای روشنفکری و نظری ايجاد توهم عالم بودن و صاحب "سخن" بودن است.
تا قبل از عصر رسانه های اجتماعی انتشار يک مطلب حتی در يک روزنامه دست چندم کار ساده ای نبود. اما الآن به لطف رسانه های اجتماعی هر کسی می تواند از حق اظهار نظر برخوردار باشد. اين البته جنبه مثبت وجود چنین رسانه هایی است. منتهی مشکل آنجاست که کارکرد رسانه های اجتماعی هنوز کاملا مورد بحث و بررسی قرار نگرفته.
مثلا اينکه در سياست و اجتماع و دين و فرهنگ و علوم هر کدام چه راه هایی وجود دارد که بتوان با آنها ميان اظهار نظرهای با پشتوانه و بدون پشتوانه علمی تشخيص داد و تمايز برقرار کرد؟ رسانه های اجتماعی در چه حيطه هایی می تواند بستری برای گفت و شنود باشد و در کجاها نيازمند حفظ حدود شناخت علمی و تخصصی هستيم؟ اظهار نظر چه کسانی را بايد در رسانه های اجتماعی و در چه موضوعاتی مورد توجه قرار دهيم؟
مسلم است که موضوعات بسياری در اجتماع و سياست هست که می تواند عرصه اظهار نظر و رايزنی عمومی باشد و اساسا تنها در پرتوی خردی جمعی می توان درباره آن به بحث و بررسی و روشنگری پرداخت. اما موضوعات علمی چطور؟ جايگاه تخصص چيست؟ سهم "جامعه علمی" در هر رشته ای چيست؟ آيا پسنديده است در عرصه رسانه های اجتماعی بحث های علمی و تخصصی را دامن زد؟ اگر اين بحث ها مطرح می شود چه راه هایی وجود دارد تا مانع از سيطره عوام گرایی و شانتاژهای رسانه ای بر بحث های علمی شويم؟ چه راهی وجود دارد که علم و تخصص را از سياست زدگی و يا غلبه موج های زمانه برحذر داريم؟ چطور می توان از علم در برابر موج های رسانه ای حفاظت کرد؟
به نظرم يک راهش اين است: در مباحث علمی و آکادميک ملاک های متناسب با "جامعه علمی" هر رشته ای را حتی در رسانه های اجتماعی محترم شماريم. مثلا از کسی که حتی يک کتاب، سهل است يک مقاله آکادميک در موضوعی علمی که در رسانه ای اجتماعی از آن سخن می گويد منتشر نکرده و از طرق معمول تخصص و دانش خود را به محک داوری نگذاشته سخنی و يا بهتر بگويم اظهار نظر مهمی را در رسانه های اجتماعی نپذيريم.
در غير اين صورت علم، و به ويژه علوم انسانی در زير ضربات و شانتاژهای رسانه ای له خواهد شد و اسير موج های رسانه ای و "نکته پرانی" های مجازی خواهد گردید؛ نکته پرانی های کسانی که سرمايه ای علمی جز همين "مداخله" های مجازی ندارند...
دکتر حسن انصاری
https://t.me/azbarresihayetarikhi
اطلاعیه اعلام اسامی پذیرفتهشدگان نهایی آزمون ورودی دوره دكتری «Ph.D» نیمهمتمركز سال 1403 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی
https://sanjesh.org/fa-IR/sanjesh/4936/news/view/14591/11498/Staging
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
لطفاً نسبت به برگزاری دوره های مهر ماه نظر خودتان را بفرمایید: (هر نفر سه گزینه می تواند انتخاب کند.)
✅ آموزش پاورپوینت
✅ آموزش اکسل (مقدماتی)
✅ آموزش فتوشاپ (مقدماتی)
✅ آمادگی کنکور ارشد
✅ آمادگی کنکور دکتری
✅ کارگاه فن ترجمه عربی به فارسی(کاملا عملی)
✅ کارگاه مقاله نویسی
✅ کارگاه پروپزال نویسی
✅ تدریس صرف و نحو(مبادی العربیه)
🔗🔗لینک نظرسنجی
https://EitaaBot.ir/poll/nrba
گروه آموزشی و پژوهشی مهاد
#اطلاع_رسانی
🌀 انجمن علمی مطالعات نهجالبلاغه ایران برگزار میکند.
🔹کارگاه آنلاین
آشنایی با مهارتهای لازم پروپزالنویسی و پایاننامهنویسی (دورهمقدماتی)
🔹 سر فصلهای آموزشی کارگاه:
- آشنایی با مراحل انتخاب موضوع
- آشنایی با شیوه نگارش پروپزال
- آشنایی با ابزارهای مورد نیاز در نگارش پایاننامه
- آشنایی با منبعیابی و شیوهنگارش پایان نامه
🔹مدرس:
دکتر حسین افسردیر
لینک ثبتنام:
digiform.ir/wcc25f7cd
مبلغ ثبت نام: ١۵٠ هزار تومان
⏰ زمان:
۳۱ مرداد و ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ساعت ۱۸ الی ۱۹/۳۰
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
#پیشنهاد_موضوع
چند روز پیش بود که یکباره قیمت #طلا بالا رفت. خب یه کم عجیب بود، اتفاق خاصی نه در کشور افتاده بود و نه در جهان. قیمت جهانی هم اتفاقا افت داشت. همین طوری به علت این فکر می کردم که خبری در رسانه منتشر شد. 13 #صفر خوش یمنه هرکی طلا بخره شکون داره. بلافاصله یاد حدیث #پیاز_عکه افتادم که #ابوهریره نقل کرده. «من أکل بصل عکة بمکة وجبت له الجنة».
///////
حالا بماند که چرا 13 ای که در نوروز بوده نحس هست و اینجا خوش یمن شده یا سال بعد هم 13 صفر خوش یمن خواهد بود یا فقط 13 صفر امسال خوش یمنه چون که با 28 مرداد یکی شده بود. خب ناخودآگاه یاد #کودتای 28 مرداد 1332 هم می افتیم.
//////
اما، اینکه در عصری که #تکنلوژی و #هوش_مصنوعی و رفتن به فضا از افتخارات بشر برای مبارزه با سنت های گذشته هست، چرا عده زیادی با این مباحث خوش یمن بودن یه روز باز همان رفتار 1400 سال قبل و یا گذشته های خیلی دور رو انجام می دن؟
آیا اگر ابزارهای انسان تفاوت کند، تفکر اون و نگاهش به مسائل خودش و جامعه هم تغییر می کنه؟
ریشه های روانشناختی پذیرش این جور مسائل از سوی انسان ها در طول تاریخ چی بوده؟
راه کارهای مقابله با چنین خرافاتی چیه؟ چه گروه هایی از پذیرش خرافات از سوی مردم سود می برند؟
شناخت مرز خرافات و سنت های خوب گذشته چیه؟
روایات های مختلفی که بحث خوش یمن بودن یه روز و یا زمان خاص رو معرفی کرده به طور دقیق از نظر فرهنگی و ... بررسی شود. بررسی صرفاً درون دینی نباشه.
نقش تلقین و تصور ذهنی در پذیرش خرافات چیه؟
و...
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1