eitaa logo
🚩 هی هات | جهاندار
1.7هزار دنبال‌کننده
451 عکس
254 ویدیو
15 فایل
موسی به فرعون گفت: خودت را به کدام کوچه می‌زنی! خوب می‌دانی کجا چه‌خبر است... (سوره إسراء، آیه ١٠٢) @hey_hat
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 علی که فرش حصیرش ز بوریاست کماکان... @mehdi_jahandar
🚩 علی که جام غدیرش جهان‌نماست کماکان غدیر، آنکه مسیرش به کربلاست کماکان دو دست علقمه او را به ربّناست کماکان جهان بدون ولایش به قهقراست کماکان... @mehdi_jahandar
🚩 شادکامی‌های عالم گر یکی سازند دست کی توانند ای غم جانان تو را از ما گرفت @mehdi_jahandar
🚩 رندان جهان تشنه‌لب از رود گذشتند... @mehdi_jahandar
🏴 شاید امسال شاید امسال به این بادیه باران برود شاید امسال به این دشت، بهاران برود شاید امسال خدا را تو چه دیدی، شاید یوسف گمشده اینبار به کنعان برود شاید امسال حسین از سفر کرب‌وبلا منصرف گردد و شاید به خراسان برود شاید امسال کسی آب نبندد به کسی یا اگر بست، از این کرده پشیمان برود شاید امسال اباالفضل نیفتد از اسب شاید امسال اباالفضل به میدان برود شاید امسال اذان علی‌اکبر در شهر تکیه در تکیه، شبستان به شبستان برود شاید امسال علی‌اصغرِ آغوش حسین سوی گهواره‌ی خود با لب خندان برود شاید امسال حبیب و وهب و جُون و زهِیر نگذارند که آتش سوی طفلان برود شاید امسال نه از گوش کسی خون آید و نه در پای کسی خار مغیلان برود شاید این قافله تا کوفه و از کوفه به شام تازیانه نخورد دیگر و آسان برود خیزران شرم کند از همه شاید امسال چه رسد اینکه بسوی لب و دندان برود روضه‌خوان! از دم دروازه‌‌ی ساعات نرو دختر شیر خدا ازچه پریشان برود؟ دختر شیر خدا ازچه مشوّش باشد دختر شیر خدا ازچه هراسان برود؟... @mehdi_jahandar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 این چه شمعی است يوسف ای گمشده در بی سر و سامانی‌ها اين غزلخوانی‌ها، معرکه‌گردانی‌ها سرِ بازار شلوغ است، تو تنها ماندی همه جمعند، چه شهری چه بيابانی‌ها چيزی از سوره‌ی يوسف به عزيزی نرسيد بسکه در حقّ تو کردند مسلمانی‌ها! "پيرهن‌چاک و غزلخوان و صُراحی در دست" خوش به حال تو و نيمه‌شب زندانی‌ها خواب ديدم که زليخايم و عاشق شده‌ام ای تعابیر تو پايان پريشانی‌ها عشق را عاقبت کار پشيمانی نيست اين چه عشقی است که آورده پشيمانی‌ها! اين چه شمعی است که عالم همه پروانه‌ی اوست اين چه پروانه که کرده است پرافشانی‌ها يوسفِ گمشده! دنباله‌ی اين قصّه کجاست بشنو از نی که غريبند نيستانی‌ها بوی پيراهن خونين کسی می‌آيد اين خبر را برسانيد به کنعانی‌ها @mehdi_jahandar
هدایت شده از بهشتیان
🔰 ♦️محفل شعر تاسوعایی 🔺 با حضور شاعران آیینی اهل‌بیت علیهم‌السلام 🗓️ پنجشنبه ، ۵ مردادماه ، از ساعت ۱۱:۰۰ 📍حسینه انصارالحسین علیه‌السلام مهربانی بی کران او را استثنایی نیست، هرکسی‌ در این‌ آغوش جای‌خود رادارد... 🔺هیئت انصارالحسین(علیه‌السلام) 🔻موسسه فرهنگی شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی (ره) 🔰 @beheshtyian
🚩 و در شهادت یک شمع راز منوّری است که آن را آن آخرین و آن کشیده‌ترین شعله خوب می‌داند... @mehdi_jahandar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 زندگی با ظلم ْذلت، مرگ با عزّت شرف شیوه‌ی آزادگان را امتداد این است و بس... @mehdi_jahandar
🚩 ترجیح در ظلمت عصری که زمین تیره‌‌ترین است نام تو گرفته‌ست جهان را، خبر این است خونی که بنا بود همان لحظه بخشکد امروز خروشنده و وجوشنده‌ترین است سر می‌رود و درد تو از سر نمی‌افتد بد دردسری نیست اگر دردسر این است مهتاب من آن‌روز که لب‌تشنه برآمد کشتندش و گفتند که شقّ القمر این است! ترجیح من این است که آزاده بمانم اسلام و مسلمانیِ این قوم اگر این است با مردم این شهر، به کرّات بگویید او خوب‌ترین، خوب‌ترین، خوب‌ترین است @mehdi_jahandar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 همه زخمی و همه مرهمی همه شادی و همه ماتمی تو که هم زيادی و هم کمی تو مگر چه‌کاره‌ی عالمی!... @mehdi_jahandar
48.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 گنجینة الأسرار خوانی ظهر شعر تاسوعا هیأت انصار الحسین اصفهان لاجرم آن قدوه‌ی اهل نیاز آن به میدان محبت یکه‌تاز آن قوی پشت خدا بینان ازو و آن مشوّش حال بددینان ازو موسی توحید را هارون عهد از مریدان جمله کامل‌تر به جهد طالبان راه حق را بُد دلیل رهنمای جمله بر شاه جلیل بُد به عشاق حسینی پیشرو پاک خاطر آی و پاک اندیش رو می‌گرفتی از شط توحید آب تشنگان را می‌رساندی با شتاب عاشقان را بود آبِ کار ازو رهروان را رونق بازار ازو روز عاشورا به چشم پر ز خون مشک بر دوش آمد از شط چون برون، شد بسوی تشنه کامان رهسپر تیر باران بلا را شد سپر بس فرو بارید بر وی تیر تیز مَشک شد بر حالت او اشک ریز اشک چندان ریخت بر وی چشم مشک تا که چشم مشک، خالی شد ز اشک تا قیامت تشنه‌کامان ثواب می‌خورند از رشحه‌ی آن مشک، آب بر زمین آب تعلق پاک ریخت وز تعیّن بر سر آن، خاک ریخت هستی‌اش را دست از مستی فشاند جز حسین اندر میان چیزی نماند... @mehdi_jahandar
🚩 بشارت عاجزانه و شکست‌خورده برگ‌هات را نشانه می‌روند خشمگین از اینکه قد کشیده‌ای شکوفه‌هات را شهید می‌کنند زورشان به ساقه‌هات هم نمی‌رسد ای تناورِ رشیدِ ریشه‌دار ای وطن بشارت بهار! @mehdi_jahandar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 از ریزعلی خواجویی تا فهمیده و الداغی ای خونِ بجوشان، ای عشق أنت الحق و أنت الباقی @mehdi_jahandar
🔹 قیمت از آدم تا خاتم از ولیّ الله تا بقیّة الله هم دین را آباد می‌خواستند هم دنیا را از سیّدجمال تا اقبال حسرتش را کشیدند از کلینی تا خمینی فریادش را از سوسنگرد تا مرصاد خون برایش دادند از شام تا عراق آبرو این پرچم افتادنی نیست حتّی اگر قیمتش افتادن عباس باشد یا اسیری زینب! @mehdi_jahandar
🔹 چه بهتر! جنگ است؛ چه پوچ و بی‌ثمر بزدل‌ها جنگ است؛ چه خالی از جگر بزدل‌ها جنگ است؛ چه بهتر آنکه وقتی جنگ است تسلیم شوند زودتر بزدل‌ها! @mehdi_jahandar
حضرت محمّد صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله: هر که گنجشکى را بيهوده بکشد روز قيامت بياید و نزد عرش فرياد زند و گويد پروردگارا از اين بپرس براى چه مرا بى فائده کشت. منبع: نهج الفصاحه
🔻انقلابیِ نمایشی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. «انقلابیِ‌ نمایشی»، کسی است که بنیان‌های فکر اسلامی و انقلابی‌اش دچار چرخش به سوی لیبرالیسم شده است، امّا همچنان «ادّعای انقلابی» دارد و با «ادای انقلابی»، تظاهر می‌کند. او آن‌قدر «عمل‌گرا» و «روزمرّه‌اندیش» بوده که به‌تدریج، دامنۀ تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزش‌های اساسی نیز رسیده و از درون، استحاله و مسخ شده است. او خویشتنِ انقلابی‌اش را باخته و جز پوستۀ نمادین و شعاری، چیزی از هویّتش باقی نمانده است. او چون در مواجهه‌های عملی و عینی، احساس کرده است که «منطق انقلابی»، شکست می‌خورد و او را ناکام می‌گذارد، هستۀ انقلابی‌گری را وانهاده و پوستۀ انقلابی را حفظ کرده است تا در عین این «عبور هویّتی» و «چرخش فکری»، دست‌کم برخی از ظواهر را نگاه داشته باشد. در واقع، رندانه و زیرکانه چرخش کرده است، نه صادقانه و شفاف. حرف‌های ناگفتۀ زیرمیزی دارد که تعهد به منافعش، اجازۀ بازگویی آنها را نمی‌دهد. چون می‌خواهد در ساخت قدرت بالا برود و بماند و منزلت سیاسی‌اش تثبیت شود، جسارت ساختارشکنی ندارد. در پی جایابیِ ساختاری است نه طرد شدن. بدین‌جهت، در جادّۀ «محافظه‌کاری» و «کلّی‌گویی»، شب‌روی می‌کند تا مبادا حاشیه‌ای ساخته شود. در خلوت به گونه‌ای سخن می‌گوید که احساس می‌کنیم که تفاوت او با رقیب سیاسی‌اش، فقط «سیاسی» است و مسأله، بودنِ «شخص او» است نه «استقرار ارزش‌ها». او فقط در ظاهر و به‌نام، نمایندۀ ارزش‌هاست نه در واقع. واقع و واقعیّت، چیزی جز منافع شخصِ او نیست و باقی، «پوشش‌ها» و «توجیه‌ها» و «نقاب‌ها»یی برای پنهان نگاه‌داشتن این راز هستند. ۲. «انقلابیِ نمایشی»، این‌گونه فهمیده است که لیبرالیسم، «منطقِ زمانه» شده و او نیز چاره‌ای جز بازتولید این منطق ندارد و باید از خود، چنین خویشتنِ جدیدی بسازد. او دربارۀ منافع شخصی‌اش، تاب‌آوری ندارد و اهل مدارا نیست، امّا اگر پای ارزش‌های اسلامی و انقلابی در میان باشد، از هیچ تساهل و تسامحی فروگذار نمی‌کند و هیچ خطّ قرمزی را نمی‌شناسد. به‌خوبی می‌داند که می‌تواند با ارجاع به «مصلحت‌اندیشی» و «خواست مردم» و «عقلانیّت» و «حکمرانی خوب» و «حکمرانی نو» و «بحران حکمرانی» و ... از همۀ ارزش‌ها عبور کند. او هیچ‌گاه دستش از توجیه، خالی نیست؛ برای مستقر نشدن هر یک از ارزش‌ها، ده‌ها استدلال دارد و به این واسطه، اسلام و انقلاب را به «آرزوهای خوب امّا نشدنی» تبدیل می‌کند. حتّی اندکی آرمان‌گرایی را نیز برنمی‌تابد و با تیغ واقعیّت‌ها و شبه‌واقعیّت‌ها به جان آرمان‌ها می‌افتد و از آنها، تصویری «خیالی» و «خام» می‌سازد. گویا ارزش‌ها فقط در صفحه‌های کتاب، شدنی هستند، امّا همین که میدان واقعیّت پدید آمد، باید آنها را کنار نهاد و جانب لیبرالیسم را گرفت. به‌این‌ترتیب، او وانمود می‌کند که ارزش‌های اسلامی و انقلابی، «خوب‌های ناممکن» هستند؛ محال‌هایی برای ناکجاآباد که از سطح شعار، فراتر نمی‌روند و اگر چالش نیافرینند، هیچ گرهی را نمی‌گشایند. ۳. «انقلابیِ نمایشی»، به رهبر انقلاب ارجاع می‌دهد، امّا ارجاع‌هایش «گزینشی» و «دلخواهانه» هستند و ازاین‌رو، حاصلش جز «تحریف» نیست. رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادره‌به‌مطلوب می‌کند و از ایشان چهره‌ای می‌سازد که خود می‌خواهد. او همۀ آیت‌الله خامنه‌ای را قبول ندارد، بلکه حتّی بسیاری از درون‌مایه‌های اندیشه‌اش را نمی‌پسندد، امّا چون می‌خواهد در قدرت سیاسی بماند و از نردبان قدرت بالا برود، زبان به اعتراض نمی‌گشاید و شفاف سخن نمی‌گوید، بلکه موذیانه، تفکّر ایشان را تحریف می‌کند. همچنان‌که کسانی در جریان اصلاحات از امام خمینی، چهرۀ لیبرال ساخته‌اند، کسانی نیز در جریان اصول‌گرایان، با آیت‌الله خامنه‌ای چنین معامله‌ای می‌کنند. ۴. انقلابیِ نمایشی، بی‌ایدئولوژی است؛ چون «سیّال» و «شناور» است و بر اساس «اقتضاهای شکنندۀ روزمرّه»، هویتّش را تعریف می‌کند. در هر زمانی به رنگی درمی‌آید و این رنگ نیز برآمده از «جوّ» و «فضا» است؛ همچون آفتاب‌پرست، این «زمینه»‎ است که رنگ‌ و لعاب او را تعیین می‌کند. خودش، همان بیرون است و اگر خودی در میان باشد، جز منافع و تمنیّات و لذّت قدرت نیست. به‌این‌ترتیب، ایدئولوژی‌اش به تعبیری، «جوّزدگی» و «عوام‌زدگی» است، البتّه با نام موجّه «مردم» و «جامعه» و «مصلحت» و «عقل سیاسی» و ... . در واقع، ایدئولوژی‌اش تابع جهت وزش باد است نه حقیقت. او از ارزش‌ها، آنچنان خواجه‌گانی ساخته است که در حرم‌سرای لیبرالیسم، بیتوته کرده‌ و بی هیچ تنش و تلاطمی، به خدمت «سلطنت لذّت» گمارده شده‌اند؛ ارزش‌هایی رقیق و منفعل و بی‌خاصیّت که تسهیل‌گر جماع تحمیلی «لیبرالیسم» با «جامعۀ ایران» هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خوشا به غیرت آنی که برنمی‌تابد علی نشسته و غیری بجای او باشد محبّ فاطمه در شأن خود نمی‌داند کسی به غیر علی پیشوای او باشد... کجاست گام مدامی که وقت لغزیدن به هر بهانه و توجیه، راه کج نکند در این مسیر اگر نخبگان خطا رفتند بصیر باشد و با اصل راه، لج نکند... به قیل و قال مداوم بجای قالَ علی هرآنچه گوش و دهان را مرید خواهد کرد رسانه زودتر از زهر، زودتر از تیغ امام‌های زمان را شهید خواهد کرد... 🔹 شعرخوانی خانم سیده اعظم حسینی در شب شعر عاشورای شیراز شهریور ۱۴۰۲ .
[ ویراست خانم نانی‌زاد برای مرحوم مهدی قاسمی شاعر بی غل و غش اصفهانی ] 👇 ————————————————-- شاعر اهل بیت باشی... پست بذاری توی پیاده روی که: در راه رسیدن به تو ای کاش بمیرم! و برسی به عمود ۶۱۰ ایست قلبی کنی و تمام! چقدر قشنگ به آرزوت رسیدی! آقای ... شادی روحشون صلواتی بفرستیم کاش روح ما هم اینجوری شاد بشه ما رو اینجوری بخرن👌 .
🌿 حرارتی است در این سینه‌ها به نام حسین @mehdi_jahandar