eitaa logo
استاد میثمی تهرانی
319 دنبال‌کننده
306 عکس
54 ویدیو
73 فایل
🔸محقق و مدرّس سطوح عالی حوزه علمیه قم. 🔸دریچه ای برای ارتباط با شاگردان بزرگوار، ارسال صوت دروس، اطلاع رسانی و طرح مباحث اجتهادی. 🔸گروه شاگردان و تقریرات: https://eitaa.com/joinchat/635306247C355cff20a0 🔸ارتباطات ضروری: @meisame
مشاهده در ایتا
دانلود
مکاسب۳-جلسه۸۴.mp3
21.18M
درس: مکاسب ۳ جلسه: ۸۴ موضوع: احکام المقبوض بالعقد الفاسد تاریخ: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
ساعت کاری مديريت حوزه‌ علميه قم در ماه مبارک  از ساعت ۰۸:۳۰ صبح لغایت ۱۳ می‌باشد.
@sotohaali
مکاسب۳-جلسه۸۵.mp3
23.22M
درس: مکاسب ۳ جلسه: ۸۵ موضوع: احکام المقبوض بالعقد الفاسد تاریخ: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
🌙حضرات آیات رهبری، وحید خراسانی، سیستانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی و نوری همدانی، در اطلاعیه‌ای فردا یکشنبه ۱۴فرودین ۱۴۰۱ را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند. 🔸 گفتنی است طبق مبنای فقهی برخی مراجع معظم تقلید، امروز شنبه 29 شعبان بوده است. 💎@meisamee
مکاسب۳-جلسه۸۶.mp3
29.66M
درس: مکاسب ۳ جلسه: ۸۶ موضوع: احکام المقبوض بالعقد الفاسد تاریخ: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
🔹 چون در بصره اکثریت با اهل سنت بود و اصولاً شیعه کم بودند چه برسد به روات شیعه. (مثلا معروف است که امام به فضیل بن یسار که از بزرگان بصره و ثقه می باشد، فرمودند: "کیف تری اقبال الناس علی هذا الأمر" مردم نسبت به تشیع و امامت و ولایت چگونه هستند؟فضیل پاسخ می‌دهد: خیلی اقبال نیست. امام می‌فرماید: علیک بالأحداث. این حدیث ناظر به وضع شیعه در بصره است. 🔸 وضعیت مکه هم مثل بصره بوده است. اصولاً در بصره شیعیان به دلایل مختلفی که الآن نمی‌خواهیم متعرض آن شویم در بصره کمتر بودند. خصلت اساسی میراث اهل بصره این است که به علت قلت شیعه و قلت ناقلین آثار، آثار آن نقادی نمی‌شد. 💎@meisamee
رسائل۳-ترم۲-جلسه۳۸.mp3
30.11M
درس: رسائل ۳ ترم: ۲ جلسه: ۳۸ موضوع: دوران الامر بین الاقل و الاکثر تاریخ: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
🔸 در حدیث بصره ما ثقات و اجلا داریم که از همه شان اجل شاناً فضیل بن یسار است. 💎@meisamee
رسائل۳-ترم۲-جلسه۳۹.mp3
27.13M
درس: رسائل ۳ ترم: ۲ جلسه: ۳۹ موضوع: دوران الامر بین الاقل و الاکثر تاریخ: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
🔸 همزمان با کوفه در سال‌های ۱۲۰ و ۱۳۰ در بصره هم رواتی وجود داشتند؛ مثل فضیل بن یسار و مسمع بن عبدالملک. 🔹 البته چون روایت بصره کمتر بودند، تعارض‌ها هم کمتر بود. 💎@meisamee
رسائل۳-ترم۲-جلسه۴۰.mp3
26.9M
درس: رسائل ۳ ترم: ۲ جلسه: ۴۰ موضوع: دوران الامر بین الاقل و الاکثر تاریخ: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
1⃣ تعریف طلاق: و هو اِزالةُ قیدِ النِّکاحِ بغیرِ عوضٍ بصیغةِ «طالق». 2⃣ صیغه طلاق: اَنتِ طالق یا زوجتی طالق. 3⃣ طلاق ایقاع هست و نیاز به قبول از طرف زن ندارد. 💎@meisamee
رسائل۳-ترم۲-جلسه۴۱.mp3
27.21M
درس: رسائل ۳ ترم: ۲ جلسه: ۴۱ موضوع: دوران الامر بین الاقل و الاکثر تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
✳️ متسالم عليها است که علم اجمالی در تنجّز مثل علم تفصيلی است ، البته در اين ميان ده نفر مخالف وجود دارد که ميرزای قمی در قوانين الاصول و محقق نراقی در مستند الشيعة از جمله مخالفين هستند و در تقريرات منسوب به ميرزای شيرازی نيز همين مطلب آمده است. 💎@meisamee
رسائل۳-ترم۲-جلسه۴۲.mp3
29.36M
درس: رسائل ۳ ترم: ۲ جلسه: ۴۲ موضوع: دوران الامر بین الاقل و الاکثر تاریخ: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
✳️ جهت صدور جهت صدورِ روایت ، انگیزه معصوم ـ عليه‌السلام ـ از سخن، رفتار و تقریری است که در قالب خبر ، روایت شده است . گاه انگیزه ، بیان حکم واقعی، گاه تقیه ـ به خاطر حفظ جان خود و یا شیعیان ـ و گاه غیر آنها است. ✳️جهت صدور در باب تعارض فقیه هنگام استنباط باید علاوه بر دقت در درستی صدور روایت از معصوم عليه‌السلام ، به انگیزه صدور آن نیز توجه کند. از جاهایی که به انگیزه صدور روایت استناد می‌شود، مبحث تعارض روایات است؛ برای مثال : اگر دو روایت تعارض کنند و انگیزه صدور یکی از آنها تقیه و انگیزه صدور دیگری بیان حکم واقعی باشد، روایتی که به منظور بیان حکم واقعی صادر شده ، ترجیح داده می‌شود. 💎@meisamee
مبانی اقتصاد اسلامی - جلسه۱۰.mp3
21.58M
درس: مبانی اقتصاد اسلامی جلسه: ۱۰ تاریخ: ۱۵ اسفند ۹۹ 💎@meisamee
✳️ روزه روز عاشورا ✔️ عن زید النرسی قال: سمعت عبید بن زراره یسأل أبا عبد الله (علیه السلام) عن صوم یوم عاشورا فقال: من صامه کان حظه من صیام ذلک الیوم حظ ابن مرجانه وآل زیاد. قال: قلت: وما کان حظهم من ذلک الیوم؟ قال: النار أعاذنا الله من النار ومن عمل یقرب من النار. 🔹 زید نرسی می‌گوید: از عبید بن زراره شنیدم که از امام صادق (علیه السلام) در مورد روزه عاشورا پرسید. فرمودند : کسی که این روز را روزه بگیرد حظّ و نصیبش از این روز همان خواهد بود که ابن مرجانه و آل زیاد از این روز بردند. راوی می‌گوید: گفتم حظّ و نصیب آنان در این روز چه بود؟ فرمود: آتش جهنم! و به خدا پناه می‌بریم از عملی که نتیجه آن آتش باشد!.... 📚 الکافی ج۴ ص۱۴۷ 🔸 اما ابن عربی(صوفی سنّی مذهب) در کتب خود بارها به استحباب روزه این روز تاکید کرده است. 💎@meisamee
رسائل۳-ترم۲-جلسه۴۳.mp3
31.11M
درس: رسائل ۳ ترم: ۲ جلسه: ۴۳ موضوع: دوران الامر بین الاقل و الاکثر تاریخ: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
🔰 دستورالعمل آموزشی دوره تابستانه @sotohaali
رسائل۳-ترم۲-جلسه۴۴.mp3
29.79M
درس: رسائل ۳ ترم: ۲ جلسه: ۴۴ موضوع: دوران الامر بین الاقل و الاکثر تاریخ: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
🔸 عراق ارضِ خراجی بوده است... مجوسی ها و ایرانی‌ها در آنجا زیاد بودند، یهودی زیاد نبوده، ولی مجوسی و مسیحی در آن زیاد بودند... 💎@meisamee
مکاسب۳-جلسه۸۷.mp3
27.9M
درس: مکاسب ۳ جلسه: ۸۷ موضوع: احکام المقبوض بالعقد الفاسد تاریخ: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee
"جدول مبالغ وجوهات" دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درگاه پرداخت اینترنتی وجوهات👇 https://www.leader.ir/fa/monies کانال اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در قم👇 @khamenei_qom
مکاسب۳-جلسه۸۸.mp3
25.99M
درس: مکاسب ۳ جلسه: ۸۸ موضوع: احکام المقبوض بالعقد الفاسد تاریخ: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ 💎@meisamee