eitaa logo
محمد ابراهیم کفیل
2هزار دنبال‌کننده
642 عکس
612 ویدیو
356 فایل
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون انعام/127 ارتباط با ادمین @mekafil1348 @mojtabakafil
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحيم باز نشر دستنوشته ای از دهه هفتاد شروعی است بر فعالیت کانال رسمی حجت‌الاسلام محمد ابراهیم کفیل 👇👇👇👇 @mekafil
بسم الله «بیاید اعمالمان را ثمر بخش کنیم» انسان فاعل مختار است یعنی در انجام کارهایش خود تصمیم می گیرد و با اراده و اختیار خود اقدام به انجام اموری نماید لکن چنین نیست که توان انجام هرکاری را در هر شرایطی داشته باشد. و به قول معروف «فَعّالِ مَا یَشَاء» باشد. بلکه اسباب، علل و شرایط و نبود موانع از اموری است که بدون آنها انجام کارها عملی نیست. و از آنجا که زمام همۀ این امور به دست خداوند است. حیات و قدرت انسان به دست خداوند است. شرایط و موانع طبیعی و غیره تحت سیطرۀ اوست (آل عمران/27) . لذاست که تا مجموعۀ عوامل جمع نشود و توفیق (یعنی موافقت و هماهنگی عوامل مختلف با هم و دست به دست هم دادن آنها) رفیق راه نگردد انسان راه به جایی نمی برد. آری انسان بهره مند از قدرت، توانایی و اختیار است ولی بدون حصول شرایط و اسباب و بدون برطرف شدن موانع که همه به دست با کفایت اوست توان انجام هیچ کاری را ندارد. و مسلمان موحد که بر اساس نگرش توحیدیش معتقد است که همه، هرچه هستند، از آن کمترند که با هستیش نام هستی برند، همیشه سر بر آستان خدا دارد و در هیچ امری بدون توجه به ساحت ربوبی اقدام نمی کند لذاست که همیشه و در ابتدای هرکاری به ذکر شریف «بسم الله الرحمن الرحیم» مترنم می شود و با این ذکر شریف به کارهایش اثر می بخشد. چرا که به فرمودۀ رسول الله صلی الله علیه وآله: كُلُّ أَمْرٍ ذِي بَالٍ لَا يُذْكَرُ بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ فِيهِ‏ فَهُوَ أَبْتَر(وسائل الشیعة/ج7/ص170) هر امر قابل توجه و اعتنایی که «بسم الله» در آن ذکر نشود (یا با بسم الله آغاز نشود) به سرانجام نمی رسد و اثر مورد نظر بر آن باز نمی گردد. خوردن و آشامیدن بدون نام خدا توانِ انجام کار نیک و مطلوب را به همراه نخواهد داشت و تحصیل علم بدون آن به هدایت بندگان خدا منتهی نخواهد شد و ذبح بدون آن، تذکیۀ حیوان را به دنبال ندارد... . پس . @mekafil
بسم الله در این کتاب جریان #کربلایی_کاظم به زبان شعر برای کودکان بیان شده است. صوت حجت الاسلام کفیل که متن کتاب را برای #کودکان خوانده اند در ادامه می آید.
بسم الله و - قسمت اول آن چه پیش روی شماست نکاتی است پیرامون و مسائل زندگی که توجه به آنها می تواند در پشت سر گذاشتن مشکلات و دشواریها ثمربخش و راهگشا باشد. بخشی از مطالب، مشترک بین زن و شوهر است و برخی اختصاص به یکی از زوجین دارد. الف: مطالب مشترک: 1- همسر و و بین زن و شوهر از است. وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ. روم/21 ترجمه: و از او اين كه از جنس خودتان براى شما تا در كنار آنان يابيد، و در ميانتان و قرار داد. در اين نشانه هايى است براى گروهى كه تفكّر می كنند! پس رشتۀ پیوند زن و شوهر و است و باید از هر سخن یا کاری که عطر خوش و از آن به مشام نمی رسد، پرهیز شود. 2- محور اساسی در خانه است. تا جایی که اگر شواهد بی اعتنایی به حدود الهی مشاهده شود؛ اصرار بر ادامه زندگی وجهی ندارد و زن می تواند با بخشیدن مهر یا بخشی از آن خود را رها سازد. الطَّلَاقُ مَرَّتَانِ فَإِمْسَاكُ بمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِيحُ بِإِحْسَانٍ وَ لَا يَحِلُّ لَكُمْ أَن تَأْخُذُواْ مِمَّا ءَاتَيْتُمُوهُنَّ شَيْئًا إِلَّا أَن يَخَافَا أَلَّا يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ فَلَا جُنَاحَ عَلَيهِمَا فِيمَا افْتَدَتْ بِهِ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَعْتَدُوهَا وَ مَن يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُوْلَئكَ هُمُ الظَّالِمُون (بقره/229) طلاق، (طلاقى كه رجوع و بازگشت دارد،) دو مرتبه است (و در هر مرتبه،) بايد به طور شايسته همسر خود را نگاهدارى كند (و آشتى نمايد)، يا با نيكى او را رها سازد (و از او جدا شود). و براى شما حلال نيست كه چيزى از آنچه به آنها دادهايد، پس بگيريد مگر اينكه دو همسر، . اگر بترسيد كه حدود الهى را رعايت نكنند، مانعى براى آنها نيست كه زن، فديه و عوضى بپردازد (و طلاق بگيرد). اينها حدود و مرزهاى الهى است از آن، تجاوز نكنيد! و هر كس از آن تجاوز كند، ستمگر است. و در صورتی که شواهد بر امکان در زندگی مشترک باشد حتی پس از سه بار طلاق (و فاصله شدن محلل)؛ زن و شوهر می توانند باز برای تشکیل زندگی مشترک با هم اقدام کنند؛ فَإِن طَلَّقَهَا فَلَا تَحِلُّ لَهُ مِن بَعْدُ حَتىَ تَنكِحَ زَوْجًا غَيرَهُ فَإِن طَلَّقَهَا فَلَا جُنَاحَ عَلَيهِمَا أَن يَتَرَاجَعَا إِن ظَنَّا أَن يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ وَ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ يُبَيِّنُهَا لِقَوْمٍ يَعْلَمُون (بقره/230) اگر (بعد از دو طلاق و رجوع، بار ديگر) او را طلاق داد، از آن به بعد، زن بر او حلال نخواهد بود مگر اينكه همسر ديگرى انتخاب كند (و با او، آميزش جنسى نمايد. در اين صورت،) اگر (همسر دوم) او را طلاق گفت، گناهى ندارد كه بازگشت كنند (و با همسر اول، دوباره ازدواج نمايد) در صورتى كه داشته باشند كه را مي شمرند. اينها حدود الهى است كه (خدا) آن را براى گروهى كه آگاهند، بيان می نمايد. @mekafil