eitaa logo
محمد ابراهیم کفیل
2هزار دنبال‌کننده
652 عکس
619 ویدیو
363 فایل
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون انعام/127 ارتباط با ادمین @mekafil1348 @mojtabakafil
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 📌 نقد پایتخت ۶ توسط استاد عبدالحسین خسروپناه به نام حکیم مطلق و خالق هنر و زیبایی دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره می‌کنم. البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: اختلاط نامحرم، ترویج بی‌حدرقص و موسیقی، تعابیر بی‌ادبانه مخصوصاُ نسبت به والدین و بزرگترها، بی‌احترامی به نماز و حج و غیره ولکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال به نظر بنده، رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متاسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال می‌شود و کتاب‌ها در باب ناتوانی و مجمع‌الرذایل بودن ایرانیان نوشته می‌شود. این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاق‌چی(ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ‌کاره و فرصت‌طلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می‌کند(هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد. سوال این است که چرا عده‌ای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش می‌کنند تا ایرانی را با موفقیت‌ها، مقاومت‌ها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی‌عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند. انتظار این بود لااقل واقعیت‌های ایران اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد. نکته قابل تامل اینکه چرا پایتخت۶ بعد از پایتخت۵(مقابله با داعش) ساخته می‌شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان‌شناسی سریال‌های ایرانی دقت بیشتری نمایند‌. عبدالحسین خسروپناه دزفولی حوزه علمیه قم ۱۶ فروردین ۹۹ @mekafil
بسم الله در قرنطینه خانگی برا تعظیم شعائر مهدوی چه کنیم؟ @mekafil
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پروژه‌ی قم هراسی از کجا کلید خورد؟ افشاگری رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم: همزمان با قم در بیش از ۱۵ استان موارد مشابه به ابتلای ویروس کرونا بوداولین تشخیص کرونا در کشور با اصرار پزشکان قمی و خلاف پروتکل های وزارت بهداشت انجام شد! با قرنطینه قم هم دردی دوا نمی شد چون همزمان بیش از ۱۵ استان درگیر کرونا بودند. @mekafil
برخورد متفکرانه با صحنه های زندگی.pdf
492.8K
گفتاری جالب ، خواندنی و کاربردی از حجة الاسلام والمسلمین استاد احمد فربهی @mekafil
سخنرانی به مناسبت ۲۰ فروردین سالگرد قطع رابطه با استکبار جهانی.mp3
8.3M
سخنرانی حجة الاسلام محمد ابراهیم کفیل موضوع: بیستم فروردین سالگرد قطع رابطه با استکبار جهانی @mekafil
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا صاحب الزمان چرا به کوی محبت نمی بری ما را سبب ز چیست نگارا نمی خری ما را پرستوی حرم و گوشه قفس مردن برای اوج گرفتن بده پری ما را خداکند به دلت مهر این غلام افتد به رنگ سرخ شهادت درآوری ما را اگر چه غفلت من سد راه احسان است بیا ز راه محبت بزن سری ما را بیا و خیبر جانها بدست خود بگشا امیر خسته دوران که حیدری ما را خدا کند که دگر از تو دل نگردد دور قبول خویش نمایی به قنبری ما را میان گلشن وصلت شکوفه عشقیم امید آنکه نگارا بپروری ما را @mekafil
سخنرانی حجة الاسلام محمد ابراهیم کفیل به مناسبت نیمه شعبان.mp3
4.02M
سخنرانی حجة الاسلام محمد ابراهیم کفیل موضوع : نیمه شعبان و شش ویڑگی بهار مهدوی عجل الله تعالی فرجه الشریف @mekafil
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه نکته اساسی در باره محبوب منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف ۲:۰۳ دقیقه @mekafil
9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پلاسما درمانی موفقیت محققان ایرانی در پلاسما درمانی کووید ۱۹:حالا چش آبی ها باید بیان از تجربیات ایرانی ها استفاده کنند بیش از ۴۵ روز بود ایران‌ پلاسما درمانی را شروع کرده بود امثال بی بی سی هیچ اشاره ای به این نقطه قوت نکردن اما با شروع پلاسما درمانی در آمریکا ذوق مرگ شدن!!
آدرس غلط ندهید( نقد بخشی از یک فیلم هندی در نفی دین).mp3
5.61M
سخنان حجة الاسلام محمد ابراهیم کفیل موضوع: نقد بخشی از یک فیلم هندی در نفی دین @mekafil
# کرونا ویروس تاجدار! حسین شریعتمداری ویروس کرونا، نام خود را از کلمه «کرون- CROWN» به معنی «تاج» گرفته است، چون سطح بیرونی آن به تاج پادشاهان شباهت دارد! کرونا را با این تشابه می‌توان «شاه ویروس‌ها»! نامید و البته «ویروس شاه» هم مثل سایر پادشاهان، زورگو، ویرانگر و ستمگر است و ویروس تاجدار هم خلق و خوی پادشاهان را دارد. کرونا میلیون‌ها برابر کوچکتر از پشه‌ای است که نمرود را از پای درآورد. این ویروسِ بی‌نهایت کوچک، واقعه‌ای بی‌نهایت بزرگ را رقم زده و ظرف چند هفته، همه جهان را به هم ریخته است، شهرها را به خانه ارواح تبدیل کرده، اجتماعات مردمی را ممنوع ساخته، مردم را در سراسر جهان خانه‌نشین کرده، کسب و کارها را به تعطیلی کشانده‌، حرکت قطارها و خودروها و هواپیماها را به کلی مختل کرده و در همان حال سردمداران ستمگر غرب را که در شیپور «انا ربکم الاعلی» می‌دمیدند، به خواری و ذلت کشانده و داعیه مدیریت مدرن آنها را با چالشی رسوا‌کننده و جدی رو‌به‌رو کرده، تمدن‌های به ظاهر بزرگ را به آزمونی سخت و نفس‌گیر فرا خوانده، سبک زندگی انسان‌ها را به طور کلی تغییر داده و مردمان را از همه ملت‌ها و تیره‌ها به رعب و وحشت ‌انداخته است. کرونا در اولین گام، انسان‌های غفلت‌زده را به خود آورده و به آدم‌های غرق‌شده در دنیای مادی نشان داده است که هیچ ملجأ و پناهی جز خدای مهربان ندارند. همه ملت‌ها با هر دین و مذهبی که دارند دست به دعا برداشته و خدای قادر بی‌همتا را به یاری می‌طلبند. آنانی که خدا را از زندگی خود حذف کرده بودند -و نه اینکه الزاماً وجود او را انکار کرده باشند-  امروزه به خود آمده و خدای منان را به مهربانیش می‌خوانند. ترامپ با غروری احمقانه اعلام کرد«اگر ایران از ما تقاضا کند، حاضریم برای مقابله با کرونا به آنها کمک کنیم»! ‌اندکی بعد که کرونا به آمریکا رسید، در فاصله‌ای کوتاه سراسر این کشور را درنوردید. کمبود باور‌نکردنی ابتدایی‌ترین لوازم ضروری برای مقابله با کرونا نظیر ماسک، دستکش، گان، تخت‌های بیمارستانی، ناکافی بودن ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه (ICU ) و حتی دستمال توالت و...  سیستم بهداشت و درمان آمریکا را فلج کرد و کار به آنجا کشید که دولت آمریکا دست نیاز به سوی کشورهای دیگر دراز کرد و همراه سایر کشورهای غربی که شرایط وخیمی نظیر آمریکا داشتند به دزدی محموله‌های بهداشتی یکدیگر روی آوردند! مردم در این کشورها به غارت فروشگاه‌ها پرداختند و حتی برای چند رول دستمال توالت به روی هم اسلحه کشیدند و برای حفظ امنیت خود در مقابل فروشگاه‌های اسلحه به صف ایستادند، صف‌های طولانی برای تهیه یک وعده غذا و... دیروز اما، ترامپ به دنبال گسترش ویروس کرونا و ناتوانی از مقابله با آن در ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت اضطراری با عنوان فاجعه بزرگ اعلام کرد و تأکید کرد که رو‌به‌رو شدن با این شرایط در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. تصویر بیماران مبتلا به کرونا که در برخی از کشورهای غربی به علت فقدان تخت، در راهروها جای داده شده‌اند و یا استفاده از کیسه زباله به جای گان در بیمارستان‌های آمریکا و انگلیس و...، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. ولی در این میان نکته‌ای به چشم می‌خورد که نمی‌تواند و نباید نادیده گرفته شود و آن اینکه که گویی خدای منان تمدن پوشالی و منحط غرب را به چالش کشیده تا پوچی آن را به مردم جهان نشان بدهد و در همان حال نمایی از تمدن انسان‌ساز و حیات‌آفرین اسلام را در مقابل چشم و دل ملت‌ها به نمایش بگذارد. فقط یک نگاه گذرا به از خودگذشتگی و ایثار و همدلی و اخلاق معنوی مردم و مسئولان در این سوی ماجرا که ما ایستاده‌ایم و مقایسه آن با سوی دیگر ماجرا که سردمداران غرب نشسته‌اند، نشانه و سندی مثال‌زدنی از تفاوت فرهنگ و تمدن نجات‌بخش اسلامی و تمدن منحط غربی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهت زده نشویم اندیشی بزرگ بصیرت است کلیپ فوق بخشی از گفتگویی است که توسط بی بی سی انجام گرفته و در برخی شبکه های اجتماعی باز نشر شده است و در آن ضمن اشاره به رشد چشم گیر حوزه علمیه بعد از چهل سالگی انقلاب ، از مراکز و افرادی با عظمت یاد شده است. ولی نباید بی جهت ذوق زده شد بلکه باید توجه داشت که اموری که برجسته شده و مراکز و افرادی که از آنها با عظمت یاد شده ، همه ی اینها در یک رسانه معاند و توسط فردی اتفاق افتاده است که مقام معظم رهبری دام ظله در سال ۱۳۷۸ در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارزیابی عملکرد او فرمودند: «وزارت ارشاد در این دو سالی که ایشان در رأس این کار هستند هیچ کار اسلامی به عنوان اسلامی ارائه نداد ، این اولین اعتراض من است» ، باید توجه داشت که گرچه در فضای مدرسه و مباحثه علمی صرفا باید به اتقان مطلب توجه نمود و ادله آن را ارزیابی کرد و....ولی در اینگونه موارد و در فضای رسانه غیر از توجه به اصل سخن و اینکه درست است یا غلط، توجه به سه امر دیگر هم لازم است یکی اینکه منشأ پیدایش این اندیشه در گوینده چیست؟ دوم: چرا این گفتگو در این زمان خاص انجام شده است؟ سوم: به صورت طبیعی چه آثاری بر این سخنان بار میشود و شخص گوینده و بعلاوه رسانه منتشر کننده ، آن هم رسانه معاندی چون بی بی سی چه اغراضی را از نشر آن دنبال می کند. پس از توجه به این امور ارزیابی کنیم که آیا نشر این مطالب ، بدون توضیح و حاشیه مطلوب است یا نه. @mekafil