eitaa logo
| معماری هجری |
383 دنبال‌کننده
156 عکس
66 ویدیو
3 فایل
معماری یعنی تحقق ظرف حیات انسان؛ انسانی که غایتش عبد بودن است ارتباط @AG_094
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیشنهاد اعطای مجوز به مدارس مسجدمحور به تصویب مجلس رسید. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 هجوم فرهنگی با طعم اقتصادی 🔹 بازار، مناسک می‌سازد و مناسک وارد می‌کند تا مصرف را دامن بزند. بلک‌فرایدی و کریسمس و ولنتاین هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارند اما آنقدر تبلیغ‌شان می‌کنند تا جا بیافتند و مردم در مناسبت‌های بیشتری به مراکز خرید هجوم ببرند. 🔹 حال و روز جامعه‌شناس‌ها این وسط جالب است: عمدتا خودشان را چپ‌های فرهنگی، منتقد بازار و ضد مصرف‌گرایی می‌دانند اما درباره این چیزها تقریبا صدایی ازشان شنیده نمی‌شود. درباره مناسک دینی اما انتقاداتِ شفاف و مصرانه‌ای دارند. 🔹 از آن مضحک‌تر وضعیت آن ژورنالیست‌ها و کاربران مجازی است که خیرات مذهبی را اسراف می‌دانند اما از مصرف و تجمل در طبقه متوسط و مرفه هیچ چیز نمی‌گویند. جو دانشگاه و رسانه‌های ما حقیقتا آلوده و ناامیدکننده است. @Hasanabbasi_students
⭕️ معماران ارمنی، در دوره پهلوی 🔶 حمید ناصری، تهران‌پژوه، می‌گوید: «تاثیر سه معمار ارمنی‌تبار به نام‌های آندره گدار، نیکلای مارکوف و وارطان هاوانسیان روی معماری تهران قابل توجه است. آندره گدار فرانسوی موزه ملی ایران و حافظیه را ساخت، مارکوف روس عمارت‌های باشکوهی مثل دبیرستان البرز، مدرسه دارالفنون و ورزشگاه امجدیه را طراحی و اجرا کرد و هاوانسیان معروف به آرشیتکت وارطان که ایرانی بود بنا‌های مهمی مثل کاخ سعدآباد و هتل لاله تهران را بنا کرد. این سه نفر از مهم‌ترین معماران ارمنی بودند که بیشترین تاثیر را روی معماری تهران گذاشتند.» 🔶 این معماران ارمنی در کنار ساخت بنا‌های بزرگ از تربیت شاگردان غافل نبودند. معماران و طراحانی مثل هوشنگ سیحون که آرامگاه‌های خیام، نادرشاه افشار، فردوسی، کمال‌الملک و ابن سینا را طراحی کرد یا عبدالعظیم فرمانفرمایان که ورزشگاه آزادی، فرودگاه مهرآباد و موزه فرش ایران را طراحی کرد و محسن فروغی، طراح و سازنده ساختمان دانشگاه تهران و طراح آرامگاه سعدی از شاگردان معماران ارمنی به شمار می‌روند. 📝 همشهری آنلاین 🏙 معماری هجری @MemariHejri_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓برکت از آسمان و زمین چطور می‌جوشد؟ ▫️علت‌العلل خشکسالی‌ها و بلایای طبیعی در جهان و ایران چیست؟ 💢 امروز ساینس و دانش غربی و نظام سرمایه‌داری در حل مشکلات محیط‌ زیست به بن‌بست مطلق رسیده است. شاخص‌ترین کشور تمدن غرب یعنی ایالات متحده آمریکا در میان انواع مصیبت‌های محیط زیستی مانند خشکسالی، آتش‌سوزی، آلودگی آب، آلودگی هوا، آلودگی خاک، سیل و... دست و پا می‌زند. ✅ زمان آن رسیده که برای ساخت جامعه قرآنی به سراغ خود قرآن برویم و از نظریات کفرآمیز انسان‌ خودبنیاد غربی تبری بجوئیم. اگر قرار بود با طرح‌های ساینتیفیکِ زیست‌محیطی که عالم خلقت را بدون خالق تصور می‌کند اتفاق مثبتی رخ بدهد وضعیت کشور‌های به اصطلاح توسعه‌یافته هر روز بدتر نمی‌شد. 🏙 معماری هجری @MemariHejri_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نصیف الخطابی، استاندار کربلا، با گردش در بازار برای حفظ فرهنگ دینی کربلاء و احترام به امام حسین علیه السلام به مغازه داران در مورد فروش هرگونه نماد یا درخت کریسمس جشن سال نو هشدار داد و هرکس اقدام به فروش نماد کریسمس کند یک ماه مغازه او را تعطیل می‌کند و به آنها دستور داد که تزئینات و نماد کریسمس را از خیابان‌ها حذف کنند. 🏙 معماری هجری @MemariHejri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ کاپیتالیسم یا سرمایه‌گرایی مرگ را هم تجاری‌سازی می‌کند و از آن پول درمیارد. این ویژگی کاپیتالیسم است که همه چیز را کالا می‌انگارد و قیمت‌گذاری می‌کند. ولنگاری اینجاست که اگر متولیان امر فرهنگی بینا بودند، می‌فهمیدند که این سبک از تبلیغات سمی چقدر باطن و روح یک جامعه را زخمی و کدر می‌کند. ❗️چطور باید در حکومت دینی اجازه داد که عده‌ای از مترفین (به تعبیر قرآن) با سنگ قبر هم نمایش اشرافی‌گری راه بیاندازند؟! 🏙 معماری هجری @MemariHejri_ir
آیا طرح‌های کلان ساخت و ساز نظیر طرح ملی مسکن یا انبوه‌سازی که قرار است به شرکت‌های چینی واگذار شود تحت نظام قواعد معماری بومیِ صحیح و منسجمی ساخته خواهد شد یا مجری با تایید شرکت مشاور کارفرما اقدام به تحویل واحدها خواهد کرد؟ آنچه مهم است این است که اگر هم این پروژه‌ها به خارجی‌ها واگذار می‌شود، صرفاً در صورت نیاز، اجرای آن و یا انتقال تکنولوژی باشد نه طراحی و معماری آن! 🏙 معماری هجری @MemariHejri_ir
هدایت شده از اخبات
ویتنی رایت ادامه روندی‌ست که سال گذشته بلاگر روسی در تهران آغاز کرد غرب از زاویه گردشگری، فرهنگ بسیاری از کشورها را نابود کرده: مثلا بسیاری از کشورها وقتی شرکت‌های آمریکایی و اروپایی در آن‌ها به بهانه نفت و... تاسیس شدند و کارمندان غربی آن شرکت در آن جامعه سکنی گزیدند، کم‌کم فرهنگ مهاجم را پذیرفتند. توریسم و گردشگری غیراقتصادی و تفریحی هم مثل توریسم اقتصادی اثرگذار بوده؛ مثل که عملا به‌خاطر توریسم تفریحی(بخوانید جنسی)، زنانش به‌جای آنکه سازنده جامعه باشند، اسباب لذت مردان بیگانه شده‌اند. درمورد ویتنی رایت، ماجرا را باید از این زاویه دید. از زمان مدیریت آقای ضرغامی بر وزارت گردشگری، از این اتفاقات افتاده است؛ مثل سفر سال گذشته به ایران و انتشار تصویر بی‌حجابش در کنار دو سرباز ایرانی؛ شاید چون از خواهران روس بوده، رگ غیرتمان نجوشید. پس ویتنی رایت اولینِ این روند توسعه گردشگری نیست و پس از سفر بلاگر بی‌حجاب روسی و خواننده ترک اهل جمهوری آذربایجان، او هم آمده تا قبح‌ها را بشکند و به قول غرب‌گراها «تحمل نظام را در پذیرش توریست (بخوانید فرهنگ آمریکایی) بالا ببرد.» ویتنی رایت صرفا یکی از ابزارهای جریانی‌ست که ضرغامی در توسعه گردشگری آغاز کرده؛ همان توسعه‌ای که گفته بود: «باید فضا را باز کنیم»، «این می‌تواند به توسعه گردشگری هم کمک کند.» 36932756.khabarban.com البته برای این‌که فعلا فضا بد نشود و «تحمل نظام و جریان مذهبی بالا برود»، به ویتنی رایت می‌گویند که با تصاویر ضدامریکایی سفارت سابق آمریکا عکس بگیرد و به خواننده زن ترک اهل جمهوری آذربایجان می‌گویند به حرم حضرت معصومه در قم برود. این روند تا زمانی که جریاناتی به نمایندگی ضرغامی در وزارت گردشگری حضور دارند، ادامه دارد. ویتنی رایت‌ها صرفا ابزارند. پ‌ن: منظور این نیست ضرغامی از ویتنی رایت و... دعوت می‌کند تا به ایران بیایند؛ خیر. منظور این است که دشمنی که صدسال است تجربه تغییر مزاج فرهنگ از طریق را دارد، وقتی ببیند وزیر گردشگری می‌گوید «باید فضا را باز کنیم»، «باید تحملمان را بالا ببریم»، طبیعتاً پیشروی می‌کند. @majkarimi