*سیر آشنایی با جهاد تبیین*
#جهاد_تبیین 1⃣
✅ مروری بر بیانات رهبر انقلاب در روز اربعین
📣 اهمیت عاشورا و اربعین حسینی:
1️⃣ این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتّفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهمّ تاریخ اسلام است.
2️⃣ روز عاشورا در اوج اهمّیّت است و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، تالیتلو روز عاشورا است.
3️⃣ روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری است، این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری است.
4️⃣ اگر این چهل روز نمیبود، اگر حرکت عظیم زینب کبریٰ و جناب امّکلثوم و حضرت سجّاد نمیبود، شاید آن فقرهی «لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَة» اتّفاق نمیافتاد.
5️⃣ این حرکت عظیم و صبر فوقالعادهی خاندان پیغمبر بود که توانست حادثهی کربلا را ماندگار کند، این تبیین مکمّل آن فداکاری بود.
📣 وظیفه جوانان:
📝 به مسئلهی «تبیین» اهمّیّت بدهید.
✅ خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود.
✅ در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.
📝 هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی پیرامون خودتان را روشن کنید.
📝 افکار درست و صحیح، پاسخ به اشکالات و ابهامآفرینیها را در فضای عمومی منتشر کنید.
📝 خودتان را آماده و مجهز کنید به علم و عقلانیت و آگاهیهای فراوان.
📝 استفاده از شیوههای اخلاقی در تبیین
📝 خنثی کردن توطئه دشمن در زمینه افکار عمومی
📣 ضرورت توجه به تبیین و افشای حقایق:
❗️ سرازیر بودن حرکت گمراه کننده از صد طرف به سمت ملت ایران
❗️ در ابهام نگه داشتنِ افکار مردم ایران
❗️ رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها
✅ بایدهای تبیین و افشای حقایق:
- منطقِ قوی
- سخنِ متین
- عقلانیت کامل
- همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی
- بهکارگیری اخلاق
❌ نبایدهای تبیین و افشای حقایق:
- دشنام
- تهمت
- فریب
- دروغ
🗓 بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی؛ ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
May 11
قوانین پوشش در چند دانشگاه مختلف رو مطالعه کنید و سپس به سوالی که بعد از آن مطرح شده پاسخ دهید:
۱_ لباسی که بطور نامناسب اندام ها را نشان دهد مجاز نمی باشد
۲_ رنگ کردن مو مجاز نمی باشد
۳_ آرایش کردن مجاز نیست
۴_ مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید وجوراب استفاده کنند
۵_ موها رنگ طبیعی باید داشته باشد
۶_ ریش بزی ممنوع
۷_ سوئیت شرت ممنوع است
۸_ دکمه های پیراهن بسته باشد
۹_ هرگونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره برای بانوان مجازنمی باشد
۱۰_ پوشش دانشجویان باید طوری باشد که باعث حواس پرتی خود و دیگران و مانع تمرکز بر روی درس نشود
۱۱_ پوشیدن لباس لی برای بانوان ممنوع
۱۲_ پوشیدن هرگونه تی شرت، لباس ورزشی، شلوارتنگ ممنوع
۱۳_ لباس رسمی برای آقایان: پیراهن یقه دار و آستین دار، بدون کروات بهمراه جوراب
۱۴_ لباس پاره و تنگ ممنوع
۱۵_ لباس هایی که ترغیب به مصرف مشروبات الکلی بکند ممنوع است
۱۶_ لباس ها باید داخل شلوار باشد و انقدر بلند باشد که درموقع نشستن و بلند کردن دست ها قسمت های توزده لباس بیرون نیاید
۱۷_ اگر دانشجو نتواند پوشش خود را اصلاح کند با اولیاء او تماس خواهند گرفت تا برای او لباس مناسب بیاورند و او بیرون از کلاس خواهد ماند و غیبت خواهد خورد
⁉️حدس میزنید این قوانین برای کدوم دانشگاه هاست؟
🔻دانشگاه آزاد اسلامی؟
پناه برخدا، یعنی ممکنه؟ فکر نکنم هیچکدوم از موارد بالا در دانشگاه آزاد رعایت بشه
🔻دانشگاه های دولتی؟
بازم بخش زیادی از موارد بالا توی دانشگاه های دولتی رعایت نمیشه
🔻مربوط به دانشگاه امام صادقه؟
دارید نزدیک میشید
🔻 دانشگاه الزهرا؟ یکم نزدیکتر
🔻حوزه علمیه قم؟
این قوانین مربوط به این دانشگاه هاست:
موارد ۱، ۲، ۳ 👈 دانشگاه گرین ویل آمریکای شمالی
موارد ۴، ۵، ۶ 👈 دانشگاه آکسفورد انگلیس
موارد ۷ تا ۱۰👈 کالج رابرت ترکیه
موارد ۱۱، ۱۲، ۱۳👈 هاردین لیمونز آمریکا
موارد ۱۴ تا ۱۷👈 دانشگاه ایالتی کالیفرنیا
📚منبع: کتاب "نیم نگاهی به ضوابط پوشش دردانشگاه های جهان"
🔹پس غربی ها هم اعتقاد دارن که پوشش نامناسب میتونه باعث حواس پرتی دیگران بشه
🔹مشروبات الکلی مگه توی این کشورها بَده که میگن روی لباس نباید تبلیغ بشه؟ من فکر میکردم فقط تو اسلام این چیزا ممنوعه
🔹چرا فقط تو دانشگاه ها این قوانین سخت پوشش رو لحاظ کردن؟ یعنی تو خیابون اگه باعث حواس پرتی و دل مشغولی دیگران بشن و روی کانون خانواده ها، جوانها تاثیر منفی بذارن اشکالی نداره؟
🔹راستی دانشجویان اعتراضی نمیکنن به این قوانین سخت اونم تو اون کشورها که آزادی هستش؟
تبلیغات اسلامی شهرستان یزد
https://eitaa.com/nehzat_yazd
✳️آيا جمهوری اسلامی، نظامی پاسخگوست؟
🔺 گاهی روشنفكران، برونگرايان و مقلدان كليشههاي سياسي غرب ميگويند جمهوري اسلامي پاسخگو نيست. فلان نهاد پاسخگو نيست.هركس هر كار بكند كسي نميتواند يقهاش را بگيرد. برخي با كنايه و متأثر از ماهيت ديني نظام ميگويند: «اينها معتقدند فقط بايد به خدا پاسخگو بود.» برخي معتقدند چون نظام ديني است خود را در پارادايم حق-باطل تعريف و درباره آنچه عليه باطل است، لزومي به پاسخگويي نميبيند. ادراكي كه در بخشي از مردم معتبر كردهاند نيز همين گزاره است.
🔹اما دقت در پديدهها و مصاديق اتفاقات نشان ميدهد جمهوري اسلامي فراتر از حد نرمال پاسخگوست، اما برخي پاسخگويي را جمعكردن بساط نظام ميدانند و فقط اینگونه راضی میشوند لذا دشمنان، منافقان، وابستگان نظام پيشين و سكولارها نيازي به اقناع ندارند.
🔸️ اما بايد براي تشنگان حقيقت اين موضوع روشن شود كه چگونه پاسخگوترين نظام سياسي جهان را در ذهن برخي وارونه ساختهاند. به حوادث ريز و درشت سالهاي پس از انقلاب بنگريد!
در ماجراي قتلهاي زنجيرهاي
در سال ۱۳۷۷ كدام نظام سياسي قتل مخالفان توسط سازمان امنيتياش را رأسا بهعهده ميگيرد؟ اعلام ميكند و ميپذيرد؟ (ميگويند چون در دولت خاتمي بود، اعلام شد؟ آنها كه چنين ميگويند مگر رئيسجمهور در ايران را صاحب اختيار ميدانند؟)
در ماجراي هواپيماي اوكرايني
در جهان موردي هست كه فرماندهان عالی نظامی آن شخصا موضوع را بپذيرند، اعلام عذرخواهي كنند و از خدا براي خود طلب مرگ نمایند؟ و نظام سياسي كشتهشدگان اين موضوع را شهيد محسوب و هنوز ۱۰ نفر از مرتبطان با موضوع در زندان باشند؟
در ماجراي متروپل
وزير كشور ۳روز آنجا ماند، معاون اول رئيسجمهور و معاون اقتصادي حضور يافتند، رئيسجمهور شخصا حضور يافت، تيمهاي ويژه شهرداری تهران به آنجا اعزام شدند. غرامت جانباختگان قبل از تشكيل هر دادگاهي پرداخت شد، ۴شهردار متوالي آبادان زنداني شدند... اما آنچه ديديد هشتگ «تفنگت را زمين بگذار» بود و وقتي یقه آنان گرفته ميشود، خود را فيلمساز متمايز از حاكميت معرفي و علت دستگيري خود را به آن ارجاع ميدهند.
در ماجراي كهريزك
رهبري شخصا آنرا جنايت خواند و تا پايان كار پيشرفت. با دادستان وقت تهران آنگونه برخورد شد و از مسئوليت قضا عزل شد.
در ماجراي ستار بهشتي و زهرا كاظمي
تا آخر مراحل قضايي و صدور حكم پيش رفت.
در ماجرای تجمع آب اصفهان
شخص رئیس جمهور، وزیر نیرو و معاون اول حضور یافتند و با هماندیشی کشاورزان موضوع را در کوتاهمدت حل و در بلندمدت راههای آن را شروع کردند .
در ماجرای آب شهرکرد و همدان
شخص وزیر نیرو مثل یک کارگر در میدان میدوید
و درخصوص مهسا اميني
بهرغم اينكه همه اسناد تاكنون علت فوت را سكته ميدانند، در كجاي دنيا رئيسپليس كشور شخصا با خانواده تماس ميگيرد. رئيسجمهور شخصا به خانواده قول پيگيري ميدهد. وزير كشور شخصا مأمور ويژه رسيدگي ميشود. قوه قضایيه و پزشكي قانوني وارد موضوع ميشوند. ردههاي مختلف مسئولان استاني به سراغ خانواده ميروند.
🔹 اما چرا عدهاي راضي نميشوند؟ چون او بهانه است. دستهاي پايان جمهوري اسلامي را ميخواهند و عدهاي پایان اجراي شريعت را و بس.
🔻 در همه حوادث ريز و درشت ديگر اگر حريت و اخلاق به ميدان بيايد و كينههاي شتري به حاشيه رانده شود، همينگونه است اما طبيعي است كه دنياي حقوق با دنياي سياست بسيار متفاوت است. ممكن است فردی در افكار عمومي ۱۰۰ بار به اعدام محكوم شود اما در عالم حقوق سندي براي يكسال زندان نيز برايش يافت نشود. در سيل و زلزله نيز همينگونه است.
🔹مسئولان ما بهتر از هرجاي جهان، كنار مردماند تا جايي كه در زلزله سرپلذهاب و بم شخص رهبري حضور يافتند و در بم اين سركشي دوبار انجام شد. بنابراين آنكه احساس ميكند درمقابل خدا پاسخگوست، طبيعي است كه ميداند پاسخگويي به حقالناس مقدم بر پاسخگويي به حقالله است.
دکتر عبدالله گنجی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
هدایت شده از یاران انقلاب و ولایت
⭕️ #پوستر | پیاده نظام دشمن !
🔹 مقام معظم رهبری 14 خرداد 1401 :
امروز مهمترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّتهای اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدورپروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند؛ منتهی محاسبهی دشمن در این مسئله هم مثل بسیاری از محاسبات دشمن ، غلط است.
#برخورد_قاطع
5.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهان بینی حضرت آقا
من به آینده این نظام کاملا امیدوارم
*ناکارشناسان کارشناسنما*1⃣
حقیقت این است که حادثه درگذشت مرحومه امینی برای جبهه احزاب معاند «سوژه» (بهتر بگوییم «طُعمه»)، اما برای مردم جامعه یک پرونده است. متأسفانه در این میان عدهای خودی و بعضاً ناکارشناسان کارشناسنما، با عدم تشخیص درست میدان و بدون توجه به فرامتن سخنان و مواضعشان، تلاش میکنند با بهرهبرداری از این حادثه تلخ، هرگونه مقابله با بدپوششی را ناموجه جلوه دهند. در همه تخلفات کوچک و بزرگ دیگر هم ممکن است فردی باسابقه بیماری زمینهای یا حتی غیر آن دچار موارد مشابه شود. اگر قرار باشد پلیس صرفاً به احتمال آنکه افراد ممکن است دچار حادثهای از این جنس شوند اقدامی نکند و با این بهانه وظایفش را انجام ندهد، باب مقابله با قانونشکنی بسته میشود و عملاً فلسفه وجودی پلیس بیمعنا خواهد شد.
در حالی که حقیقت این است که محیط با حجاب و عفاف و حیا، شرط اولی است که زن میتواند با آرامش و امنیت وارد فعالیت اجتماعی شود. وظیفه جمهوری اسلامی است که این محیط را برای زن و حفاظت از خانواده ایجاد کند. البته جمهوری اسلامی حتماً ایدهآل نیست و خودش هم چنین ادعایی ندارد. حتماً در این مسیر اشتباه میکند، اما «دارای انعطاف و آمادهی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حساسیت مثبت نشان میدهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بیعمل میشمارد، امّا به هیچ بهانهای از ارزشهایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمیگیرد» (بیانیه گام دوم). در ماجرای مرحومه امینی نیز حتماً با متخلف احتمالی این اتفاق تلخ، برخورد میکند و اشتباهاتش را توجیه نمیکند.
ناکارشناسان کارشناس نما2⃣
*⃣مهارت مواجهه با مسئله*⃣
گام اول: قاعده ترجیح سکوت فعالانه بر سخن منفعلانه
در اینگونه رخدادها، گام اول توجه به این نکته است که «سکوت فعالانه» مقدم بر «سخن منفعلانه» است. به بیان حضرت امیر بیان علیه السلام: «بسا سکوتی که رساتر از سخن است» (رُبَّ سُکوتٍ أبلَغُ مِن کلامٍ (غرر الحکم، ح5321))؛ و یا «رُبَّ کلامٍ جَوابُهُ السُّكوتُ»(غرر الحکم، ح5303). در فرمایش دیگری فرمودند: «چون در سخن گفتن مغلوب شدی، مبادا در سکوت کردن مغلوب شوی» (إذا غُلِبْتَ علی الکلامِ فإیّاكَ أنْ تُغْلَبَ علی السُّكوتِ(غرر الحکم، ح4061)). حتی امام صادق علیه السلام فرمودند: «هرکس به هر سؤالی که از او میشود پاسخ دهد، دیوانه است» (إنّ مَن أجابَ فی کلِّ ما یُسْألُ عَنهُ لَمَجنونٌ(معانی الأخبار، ج2، ص238)).
قاعده ترجیح سکوت فعالانه بر سخن منفعلانه، به دو دلیل است. یکی امکان رصد دقیقتر میدان و کشف همه ابعاد ماجرا است. «دشمنان ملت از شفافبودن فضا ناراحتند؛ فضای شفاف را برنمیتابند؛ فضای غبارآلود را میخواهند. در فضای غبارآلود است که میتوانند به مقاصد خودشان نزدیک شوند و به حرکت ملت ایران ضربه بزنند. فضای غبارآلود، همان فتنه است. اینی که امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِینَ»؛ اگر باطل، عریان و خالص بیاید، کسانی که دنبال شناختن حق هستند، امر برایشان مشتبه نمیشود؛ میفهمند این باطل است. «وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِینَ»؛ حق هم اگر چنانچه بدون پیرایه بیاید توی میدان، معاند دیگر نمیتواند حق را متهم کند به حق نبودن. بعد میفرماید: «وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ»(نهجالبلاغه، خطبه50)؛ فتنهگر یک تکه حق، یک تکه باطل را میگیرد، اینها را با هم مخلوط میکند، در کنار هم میگذارد؛ آن وقت کسانی که دنبال حقند، برایشان امر مشتبه میشود. فتنه این است دیگر» (29/10/1388).
دلیل دوم این است که در بسیاری از مواقع سکوت فعالانه باعث تحقق «الباطِلُ یَموتُ بِتَركِ ذِکرِهِ» میگردد و باطل با عدم تکرار، به خودیی خود زایل میشود و از بین میرود؛ «فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ»(انعام: ۱۱۲).
May 11
سلام علیکم عرض خیر مقدم ویژه خدمت اعضای محترم جدید
امیدوارم مطالب کانال در جهت انجام فریضه تبیین مفید باشه🌹🌹🌹🌹
156901122_-1863649338.mp3
18.81M
🎙 بشنوید | بیانات رهبر انقلاب در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
💻 Farsi.Khamenei.ir