🔺راست میگوید لذت اندک در همه چیز وجود دارد زیرا خداوند همه چیز را با منفعت برای انسان خلق کرده است؛
اما جایی منفعت بیشتر وجود دارد که اگر ما به منفعت قلیل راضی شویم منفعت کثیر و بیشتر را از دست میدهیم‼️ یعنی این دو نمیتوانند در کنار هم باشند؛ نمی شود هم لذت بد داشت و هم لذت خوب داشت. باید یکی را انتخاب کرد؛ یا این یا آن..
در هر دو صورت لذت دارد؛ قرآن هم گفته است که لذت قلیل دارد اما عقل میگوید وقتی بین لذت قلیل و لذت کثیر قرار داری کدام را انتخاب کنی⁉️ لذت بیشتر و با دوام تر..!
🔺تمایل بد لذت دارد ولی دوام ندارد؛ طرف شراب میخورد آن لحظه لذت دارد ولی دوام ندارد عقلش زائل می شود و دیگر کسی به او اعتنا نمی کند؛ ولی لذت های بیشتر دوام بیشتر هم دارند؛
⪻ نکته دوم ⪼ اینکه تمایل بد مربوط به حیوان میشود؛ زیرا لذت هایش ثابت است‼️ قوه شهویه که یک قوه حیوانیست ثابت است و لذتش اندک است.. ولی انسان قوه ای دارد به نام قوه اختیار!
به ما گفتند " اما کفورا اما شکورا " یا این یا آن را انتخاب کن؛ تو میتوانی با عقل و اختیارت این را انتخاب کنی می توانی هم لذت بیشتر، هم دوام بیشتر را انتخاب کنی..
#در_محضر_استاد☁️
#رهایی_از_گناه🚫
🎙 ⊰ استاد رضایی ⊱
‹👣🏮›
╰┈➤ @menhaj_40
بابام_تو_راهه.mp3
9.67M
-بابا دعا کن تموم شه دردم!
#مداحی🎙
‹👣🏮›
╰┈➤ @menhaj_40
منهاج | مباحث استاد رضایی
-بابا دعا کن تموم شه دردم! #مداحی🎙 ‹👣🏮› ╰┈➤ @menhaj_40
امشب مهمون دارم، مهمونم ماهه..
تا سحر بیدارم، بابام توراهه!
هدایت شده از منهاج | مباحث استاد رضایی
🔹🔹
🖊روایت داریم که از امام حسین پرسیدند که هدف از خلقت انسان چیست؟
حضرت فرمودند معرفت الله!
پرسید معرفت الله چیست؟
حضرت فرمود شناخت امام زمانت(عج)..!
« فما معرفة الله قال معرفة أهل کل زمان إمامهم الذی یجب علیهم طاعته؛ »
🖊ای مردم! خدای متعال بندگان را فقط برای این خلق کرد تا خدا را بشناسند، پس هنگامی که او را شناختند به عبادت او بپردازند، و هنگامی که خدا را عبادت کنند از عبادت غیر خدا بینیاز میشوند.👌🏻
🖊شخصی از امام (علیهالسلام) میپرسد معرفت خدا چیست؟ امام (علیهالسلام) فرمود: شناخت خدا همان شناخت مردم هر زمان نسبت به امام زمان خودشان است که اطاعت از او واجب است.»
#در_محضر_استاد☁️
‹👣🏮›
╰┈➤ @menhaj_40
15.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
-روضهی مازندرانی حضرت علی اصغر..
#مداحی🎙
‹👣🏮›
╰┈➤ @menhaj_40
در ضمیر ما نمیگنجد به غیر از دوست کس
هر دو عالم را به دشمن ده، که مارا دوست بس.