eitaa logo
🔹️🔷️💠 قرارگاه سایبری منهاج 💠🔷️🔹️
311 دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
13هزار ویدیو
48 فایل
جهادتبیین یک فریضه ، قطعی ، فوری و عینیست. #قرارگاه‌سایبری‌منهاج @menhaj_com
مشاهده در ایتا
دانلود
📌پنتاگون: ما از دولت عراق می خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی در این کشور را انجام دهد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حزب‌الله تصاویری از هدف قراردادن تجهیزات جاسوس رژیم صهیونسیتی را منتشر کرد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اردنی‌ها دعوت ابو عبیده را لبیک گفتند. هزاران نفر از مردم اردن ساعتی پس از سخنرانی ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام دعوت او را لبیک گفته و مجددا به خیابان آمده و علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی دست به تظاهرات زدند. تظاهرات کنندگان اردنی با سردادن شعارهایی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان حمایت خود را از غزه و مقاومت اعلام کردند. .
📌پنتاگون: شبه نظامیان متحد با ایران دیروز برای اولین بار از 4 فوریه دو حمله نافرجام به نیروهای ما در عراق و سوریه انجام دادند. .
📌پنتاگون: اگر حملات شبه‌نظامیان ادامه یابد، مانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهیم کرد. .
📌پنتاگون: ما تایید می‌کنیم که مذاکراتی بین ایالات متحده و نیجر برای خروج منظم نیروهای ما از آنجا صورت گرفته است. .
📌پنتاگون: در این مرحله هیچ نشانه ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ در رفح وجود ندارد. .
📌ترکیه تصمیم گرفته است سامانه دفاع هوایی اس-400 دریافتی از روسیه در سال 2019 را در مرز جنوبی خود با عراق مستقر کند. .
📌 آمریکایی ها می روند و چینی ها جایگزین می شوند وزیر دفاع نیجر با سفیر چین درباره تقویت همکاری‌های نظامی بین دو کشور گفتگو کرد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه آنچه شد تا اعتبار اسرائیل فرو بریزد دکتر ابراهیم متقی - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: 🔸بعد از بحث ایجاد رابطه کشورهای عربی با اسرائیل، این رژیم سیاست موازنه تهدید را در پیش گرفت به این معنا که به کشورهای عربی گفتند دشمن شما ایران است و ما هم متحد شما؛ در این فضای تهدید مشترک، شرایط خاصی ایجاد شد تا فضای مذاکرات عادی‌سازی، شکل بگیرد. 🔹بعد از جنگ غزه و عملیات وعده صادق، اسرائیل مجبور شد سفارتخانه‌هایش را در کشورهای منطقه ببندد؛ موشک‌های ایران در این بحران به سمت کشورهای عربی نشانه‌گیری نشدند و آنها هم اعلام کردند به اسرائیل و آمریکا اجازه نمی‌دهند از خاک و آسمانشان برای حمله به ایران استفاده کنند. 🔸همه‌ی اینها کاهش اعتبار رژیم صهیونیستی به عنوان بازیگری که سال‌ها تلاش کرد از طریق ارعاب و حمایت‌های آمریکا، برای خودش اعتبار بخرد. .
🔺 ایشون MAERSK YORKTOWN آمریکایی که در خلیج عدن قرار داشت. .
🔺 ایشون هم MSC VERACRUZ اسرائیلی هستند که در اقیانوس هند هدف قرار گرفت . .
🚨حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی 🔹«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است. 🔹سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده‌ است. .
👆تسلیحات موجود در بسته کمکی جدید یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین: موشک های پدافند هوایی RIM-7 و AIM-9M; استینگر سلاح های کوچک و مهمات اضافی برای سلاح های سبک، از جمله مهمات برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین. مهمات اضافی برای HIMARS; گلوله‌های توپخانه 155 میلی‌متری، از جمله گلوله‌های انفجاری قوی و مهمات دو منظوره معمولی بهبود یافته گلوله های توپخانه کالیبر 105 میلی متر; گلوله خمپاره کالیبر 60 میلی متر; خودروهای رزمی پیاده نظام برادلیMRAP، HMMWV خودروهای پشتیبانی مادی و فنی وسایل نقلیه تاکتیکی برای بکسل و حمل تجهیزات؛ موشک TOW ضد تانک Javelin و AT-4 مهمات هوانوردی با دقت بالا تجهیزات کمکی فرودگاه مهمات ضد نفر مهمات انفجاری برای از بین بردن موانع دستگاه های دید در شب قطعات یدکی، تجهیزات صحرایی، مهمات آموزشی، نگهداری و سایر تجهیزات پشتیبانی. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در شهر حلب سوریه ارمنی‌ها بمناسبت سالگرد نسل کشی ارامنه مراسم برگزار کردند.
انتشار اطلاعات FDI ، که بخشی از Financial Times است ، 100 شهر برتر را در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2023 منتشر کرد - باکو در رتبه سوم قرار گرفت. براساس این نشریه ، توافق نامه هایی که مستقیماً در مورد سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان امضا شده اند سال گذشته بزرگترین پروژه ها از سال 2017 بوده اند. خاطرنشان می شود که همراه با چندین پروژه مهم تدارکات ، هزینه سرمایه گذاری مجارستان با شرکت هلگروپ در سال 2023 توافق نامه ای با 211 میلیون دلار امضا کرده است.
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان : «در واقع، ما هرگز از غرب دور نبوده‌ایم، اما اکنون به هم نزدیک‌تر شده‌ایم." "پس از انقلاب 2018، ما گفتیم که دموکراسی برای ما یک ارزش لحظه ای نیست، بلکه یک استراتژی است." «هر گونه سرمایه گذاری خارجی مستلزم صلح در منطقه است." "در پنج ماه گذشته دو توافق مهم با جمهوری آذربایجان به دست آوردیم. اول از همه مردم ارمنستان و آذربایجان به صلح نیاز دارند.» «هیچ کشوری نباید از ایجاد ارتش قوی توسط کشور دیگری جلوگیری کند. هزینه های دفاعی ما فقط 15 تا 20 درصد هزینه ای است که آذربایجان برای خرید تسلیحات هزینه می کند." "ما به آذربایجان پیشنهاد کردیم که کنترل تسلیحات، خروج نیروها با اصل آینه ای ادامه یابد و پیمان عدم تجاوز اعمال شود - همه این پیشنهادها به قوت خود باقی است." "این توافقات می تواند وضعیت منطقه را تثبیت کند، به خصوص که ما روابط خود را بر اساس اعلامیه آلماآتا استوار می کنیم. در این زمینه، مفهوم «چهارراه جهان» خود را نیز پیشنهاد کردیم." «طبق اعلامیه آلما آتا، مرزهای ایجاد شده در آنجا نیز به عنوان محدوده مسئولیت CSTO در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که اگر این مرزها نقض شود، مکانیسم های CSMT باید فعال شوند." "با این حال، زمانی که چنین تخلفاتی بارها اتفاق افتاد، اگرچه ارمنستان با درخواست مداخله به سازمان پیمان امنیت جمعی مراجعه کرد، اما به دلیل عدم تعیین حدود مرزها هیچ پاسخی دریافت نکرد." «اخیراً بیانیه مشابهی از روسیه مطرح شد، اما شرکای ما به این سوال اصلی پاسخ ندادند: اگر مرزها مشخص نیست، پس منطقه مسئولیت CSTO در ارمنستان وجود ندارد؟!" "برای مثال، توجه داشته باشیم که مرز بین فدراسیون روسیه و ژاپن مشخص نیست. اگر کشوری وارد خاک فدراسیون روسیه در منطقه ای بدون تحدید مرز شود، سازمان پیمان امنیت جمعی چه واکنشی نشان خواهد داد؟! این بدان معنی است که CSMT کار نمی کند." "ارمنستان قصد جنگ برای قره باغ را ندارد". "در شرایط فعلی، بازگشت ساکنان قره باغ را امکان پذیر نمی دانم." "ما برای جنگ آماده نمی‌شویم، ما برای صلح آماده می‌شویم، اما از آنجایی که ارمنستان مطمئن نیست که مورد حمله قرار نمی‌گیرد، دفاع خود را نیز تقویت می‌کنیم." «ما باید به طور مداوم دستور کار صلح را ترویج کنیم زیرا این کلید ریشه کنی خصومت است." "این فرآیند باید بر سه اصل اصلی استوار باشد: به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت ها، استفاده از اعلامیه آلماآتا به عنوان مبنایی برای تحدید حدود، و باز کردن مسیرهای حمل و نقل بر اساس صلاحیت کشورهای مربوطه."
📌نخستین نشانگر مرز برای تعیین حدود مرزی جدید بین ارمنستان و آذربایجان قرار داده شده است. .
📌رئیس‌جمهور در پاکستان: اگر اسرائیل با حمله به خاک ایران اشتباه کنند، چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند . .
📌بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ .
📌وال استریت ژورنال: اسرائیل می خواهد حماس را از غزه بیرون کند، اما حتی از نابود کردن حماس در شمال نوار غزه نیز موفق نبوده است.
📌علی اف: باکو و ایروان درک مشترکی از توافقنامه صلح دارند، جزئیات باید بررسی شود. رئیس جمهور آذربایجان در سخنانی گفت که باکو و ایروان درک مشترکی از توافقنامه صلح دارند، جزئیات باید بررسی شود.
📌ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام: 200 روز گذشت و ارتش اشغالگر صهیونیستی همچنان در باتلاق غزه سرگردان است و از بحرانی که در آن گرفتار شده برای قتل و کشتار و ویرانگری بیشتر استفاده می‌کند. دشمن هیچ هدف و چشم‌اندازی در غزه ندارد و نتوانسته اسرای خود را آزاد کند. دشمن جنایتکار می‌خواهد وجهه خود را بهبود بخشد اما جز خفت و خواری دستاوردی نخواهد داشت. بعد از گذشت 200 روز، مقاومت همچون کوه استوار مانده است.
📌ابوعبیده: تنها بخش کمی از عملیات‌ها و ضربات خود به دشمن را ثبت کردیم. به ضربه زدن به دشمن و مقاومت مادامی که جنگ و جنایات دشمن ادامه داشته باشد و اشغالگران در وجبی از خاک این سرزمین باقی بمانند، ادامه می‌دهیم. نیروهای اشغالگر تلاش می‌کنند جهان را متقاعد کنند که همه گروه‌های مقاومت را نابود کردند و این دروغی بزرگ است. پس از گذشت 200 روز دشمن جز نسل‌کشی، ویرانگری و کشتار دستاوردی نداشته است. دشمن جنایتکاری که روز هفتم اکتبر در 60 دقیقه غرور و هیبت آن را درهم شکستیم، طی 200 روز نتوانسته هیچ دستاوردی کسب کند.