eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
492 دنبال‌کننده
316 عکس
168 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
38.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎 «من أحبّ عليّاً فقد أحبّني، ومن أبغض عليّاً فقد أبغضني» @amin_enqelab
هدایت شده از مشکات
نشست علمی تبلیغ در اندیشه مقام معظم رهبری.mp3
48.43M
🎧 نشست علمی: "تبلیغ در اندیشه مقام معظم رهبری" 🎙ارائه دهندگان: 🔸استاد حسین زاده 🔸استاد اسدپور ╭────────┈┈┈ │‌𓏲ּ ֶָ ✧ @meshkat_noor1 ╰─────────────────
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 🕌 چرایی و فلسفه تبلیغ در نخستین قسمت از برنامه سنگ محک خبرگزاری رسا با موضوع تبلیغ، مبلغان حوزه به بیان فلسفه و چرایی ضرورت تبلیغ دین مبین اسلام و رسالت روحانیت در این خصوص می‌پردازند. 💯 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
36.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 📹 عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌های تبلیغی در سومین قسمت از "سنگ محک"خبرگزاری رسا، مبلغان حوزوی عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌های تبلیغی را مورد آسیب شناسی قرار داده و چرایی انحصار امر تبلیغ در روحانیت را بررسی می کنند. 💯 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 👈تبلیغ و جهاد تبیین در آخرین قسمت برنامه "سنگ محک" خبرگزاری رسا با موضوع "تبلیغ"، مبلغان حوزوی به تبیین رسالت شان در قبال جهاد تبیین می‌پردازند و از قوت و ضعف‌ها در این مسیر می‌گویند.. 💯 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 (۳) 👈 از اثر تبلیغ بر معنویت و اخلاق جامعه تا بررسی آثار و پیامدهای جهاد تبیین 🎬در قسمت سوم از جلسه «سنگ محک» که با محوریت تبلیغ برگزار شد، به بررسی اثر تبلیغ بر معنویت و اخلاق جامعه و چگونگی و چیستی «جهاد تبیین» پرداخته شده است. 📎 ادامه خبر 🌐https://rasanews.ir/0034jL 💯 🆔 @rasanewsagency
♨️یادداشت بنده پیرامون مواضع آقای علوی بروجردی، مخصوصا موضع ایشان در خصوص مسئله فلسطین👇
📝 ؛ 🇵🇸 علوی بروجردی و اعلام موضع نسبت به مسئله فلسطین اگر با حُسن ظن بنگریم شاید بتوان گفت که ایشان آنقدر مشغول درس و بحثند که حتی وقت چند دقیقه مصاحبه جهت اعلام موضع هم ندارند اما باید پرسید پس چگونه ایشان در ابتدای اغتشاشات سال گذشته آن زمان که صحنه غبارآلود بوده و آتش فتنه روشن شده بود به نفع دشمن اعلام موضع داشت و خود را یکی از اضلاع فتنه قرار داد؟ باید پرسید چرا هر زمان دانشمندان حوزوی و دانشگاهی برای اعتلای اقتصاد اسلامی منسجم می شوند ایشان احساس وظیفه کرده و در نفی اقتصاد اسلامی سخن می گوید؟ چرا.. 📎 ادامه یادداشت 🌐https://rasanews.ir/0034uF 💯 🆔 @rasanewsagency @amin_enqelab
❌در سال قبل آقای انصاری راد نامه تندی به رهبرمعظم انقلاب می‌نویسد و به قدر خود آتش فتنه را شعله ورتر میکند. بنده نقدی نسبت به نامه اعتراضی او نوشتم که در پست بعد می خوانید.👇👇👇
هدایت شده از خبرگزاری رسا
📝 / بازوی آمریکا یادداشت پیش رو صرفا نقد نامه اعتراضی انصاری راد به مقام معظم رهبری در فتنه سال قبل ؛ چرا که نامه او بی ارزش تراز آن است که لزومی در نوشتن نقد آن وجود داشته باشد؛ بلکه غرض نگارنده در گام نخست نشان دادن نقش و کارکرد امثال این نامه های اعتراضی و تند به رهبر معظم انقلاب در میانه فتنه ها و آشوب ها می باشد. مقام معظم رهبری در توصیف فتنه اخیر فرمودند: «طراحی این اغتشاش های پاییز گذشته در اتاقهای فکر آنجا شد. ‌طراحی جامعی هم انجام دادند»14/3/1402 📎 ادامه یادداشت 🌐https://rasanews.ir/0035QJ 💯 🆔 @rasanewsagency
با سلام و عرض احترام🌹 از این پس کانال با نام فعالیت خواهد نمود🙏
💢هویت و ذات انقلاب اسلامی چیست؟ ❓ آیا انقلاب اسلامی یک انقلاب اخلاقی بر ضد مظاهر فساد و بر علیه گسترش بی اخلاقی در جامعه طاغوتی بود؟ ❓ آیا یک انقلابی ملی و یا اقتصادی بود؟ ❗️یا اینکه... 💥چگونه باید انقلاب اسلامی را تحلیل کرد؟ 👇 در پست بعد بخوانید... 📲 @menhaj_hoseinzade
⭕️ هویت انقلاب اسلامی چیست؟ چه چیز باعث تمایز آن با دیگر انقلاب ها شده است؟ ❇️ انقلاب به آن تغییری گفته می شود که چهارچوب، پایه ها وعناصر از اساس دچار تحول می‌شود؛ پس هر تغییر اجتماعی الزاما به یک انقلاب نمی‌انجامد. ❓ اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را تببین کنیم چگونه می‌توانیم آن را بیان کنیم؟ هویت، چیستی و چرایی انقلاب را چگونه می‌توانیم تببین کنیم؟ آیا انقلاب اسلامی یک قیام اخلاقی بر ضد حکومت ضد اخلاق بود؟ اگر بخواهیم دریک کلمه انقلاب را تعریف کنیم آیا می‌توانیم بگوییم که انقلاب‌اسلامی یک قیام اخلاقی برضد یک حکومت ضد اخلاق بود واین طور تعبیر کنیم که حکومت پهلوی روز به روز جامعه سنتی و اخلاق‌منش ایرانی را به سمت مدرنیته وغرب‌زدگی می‌کشاند ومظاهر بی اخلاقی و بی‌دینی روز‌به‌روز زیاد می‌شد و ما نمی‌توانستیم جلوی بی اخلاقی ها را یک به یک و کوچه به کوچه وخیابان به خیابان بگیریم در نتیجه نیاز به یک قیام اجتماعی بر علیه بی‌اخلاقی ها داشتیم و می‌بایست یک قیام کلانی انجام می‌دادیم که از ریشه این بنیاد طاغوت را برکنیم. آیا می‌توانی هویت انقلاب اسلامی را اینگونه بیان نمود؟! ... ادامه پست بعد👇 📗 | جلسه دوم 📲@menhaj_hoseinzade
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
⭕️ هویت انقلاب اسلامی چیست؟ چه چیز باعث تمایز آن با دیگر انقلاب ها شده است؟ ❇️ انقلاب به آن تغییری
✌️ قسمت 2⃣ 🤔 یا به شکل دیگری بیان کنیم و بگوییم جامعه به سمتی حرکت کرده بود که اختلاف طبقاتی و اقتصادی به شدت زیاد شده و در اوج خودش به سر می‌برد و یک قشر فرو‌دستِ زیرخط فقری بودند که هیچ نقشی دراین حکومت نداشتند واز آن طرف یک طبقه مرفّهی که تمام اموال و قدرت جامعه به آن سمت حرکت می‌کرد. طبقه ای که بدون هیچ زحمتی و تلاشی از قابلیت های ایران استفاده می‌کردند. و از بین بردن طبقات ظالمانه اجتماعی دلیل انقلاب بود. ❓ آيا می‌توانیم انقلاب را به این شکل روایت کنیم و در یک کلام بگوییم که انقلاب اسلامی شورشی بود از طرف طبقه فرودست بر علیه طبقه مرفه و ظالم؟ آیا این روایت ما تمام مطلب را می‌رساند؟ ❔یا اینکه اساسا تبیین دیگری داشته باشیم و بگوییم انقلاب اسلامی یک قیام ملی بود. ملت ایران با تاریخ کهن خودش که هم ریشه در آداب وسنن ایرانی وهم تکیه بردین دارد، یک قیامی انجام داد بر علیه یک حکومتی که به سمت غرب وبیگانه در حرکت بود پس انقلاب اسلامی یک قیام ملی بود اما نه صرفا یک قیام ایرانی و باستانی بلکه اصالت هر آن چیزی که مؤثر در هویت ملت ایران است بر علیه تجدد موثر بود. هم خصوصیات ایرانی هم ویژگی های دینی. ادامه پست بعد👇 ... 📲 @menhaj_hoseinzade
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
#هویت_انقلاب_اسلامی ✌️ قسمت 2⃣ 🤔 یا به شکل دیگری بیان کنیم و بگوییم جامعه به سمتی حرکت کرده بود
قسمت3⃣ 🔹 اگر چه هیچ کدام از این روایت ها به صورت کلی غلط نیستند؛ اما نمی‌توان آن ها را کامل دانست و قطعا نمی توانند یک روایت درست و جامعی ازانقلاب اسلامی را ارائه بدهند. ما معتقدیم که هیچ کدام از این ها نمیتوانند بیان درستی از حقیقت انقلاب اسلامی باشد من یک بیانی را از حضرت اقا برای شما می خوانم تا یک مقدار فضای بحث روشن شود. 👈حضرت آقا میفرمایند: انقلاب اسلامی باهمه انقلاب های دیگر متفاوت است نه یک انقلاب صرفا معنوی وفرهنگی است ونه یک انقلاب صرفا اقتصادی است نه یک انقلاب صرفاسیاسی است بلکه یک انقلاب همه جامعه ومثل خود اسلام است؛ همانطوری که اسلام ابعاد معنوی واخلاقی والهی دارد در عین حال ناظر بر زندگی مردم است بعد اقتصادی بعد سیاسی واجتماعی دراسلام وجود دارد انقلاب اسلامی هم دارای ابعاد مختلف بود وراز ماندگاری انقلاب اسلامی وروز به روز زنده تر شدن این انقلاب درسطح منطقه و جهان همین ابعاد گوناگون است که با نیاز های بشر متوازن وهمراه هست پس نباید نزدیک بودن ما به این انقلاب این که ما درون این انقلاب واین نظام در حال زندگی کردن هستیم نباید باعث بشود که شناخت ما از حقیقت انقلاب یک شناخت تقلیل یافته وحداقلی باشد. 📗 گزیده دوره | جلسه دوم 📲 @menhaj_hoseinzade
♨️ مساله‌ی تبلیغ در نبرد تمدنی 🖋نگاهی تحلیلی به سخنرانی مقام معظم‌رهبری در دیدار با طلاب و مبلغان 🔸طرح کلان که ترسیم‌کننده‌ی شیوه‌ی آرایش جنگی در مقابل استکبار جهانی است، اولویت‌های هر مجموعه‌‌ای از انقلاب را مشخص می‌سازد. به نظر بنده نکاتی که مقام معظم رهبری در این سخنرانی ارائه فرمودند می‌بايست در کلان پروژه جهاد تببین که در سال‌های اخیر بارها از طرف ایشان ارائه شده است، خوانش شود تا طراحی کلان شبکه تبیین روشن گردد. 🔹در این جبهه، تنها نهادی است که با به دوش‌داشتن ذاتی رسالت دین، می‌بایست جلودار جهاد تبیین باشد. مقام معظم رهبری با ذکر مثال‌هایی در زمینه فعالیت‌های تبلیغی تُراث، نشان دادند که تبلیغ فقط به منبر محدود نمی شود و اصحاب قلم را نیز شامل است. نکته‌ی حائز اهمیت در سخنرانی ایشان روشن‌کردن ابعاد فعالیت تبلیغی تراز است. 🔸در تشریح تبلیغ مطلوب، نخست به اهمیت شناخت مخاطب، فضا و شرایط او اشاره کردند و سپس در انتخاب رویکرد تبلیغی فرمودند: تبلیغ، می‌بایست تهاجمی باشد. مبلغ آگاه، مبانی دشمن را هدف گرفته و به آن‌ها حمله می‌کند. اشاره‌ی ایشان به داشتن رویکرد فعال در عرصه‌ی تبلیغی، بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در این آن جبهه‌ای که زمین جنگ را طراحی می‌کند و دشمن را در موضع دفاع قرار می‌دهد، در نهایت پیروز است. 🔹نکته‌ی بعد که مورد اشاره معظم‌له قرار گرفت اهمیت شناخت صحنه است. بسیاری از اوقات دشمن با طراحی پیچیده، نیرو های اصلی و فرعی شبهه‌افکن را به شکلی در خط مقدم می‌چیند که ما را دچار خطای محاسباتی کند. گاهی نیروی دشمن با چهره خودی گرفتن و دفاع ضعیف و خرافی از انقلاب درصدد سست‌کردن پایه‌های فکری انقلاب است. گاهی شبهه اصلی در بیان‌های متنوع و رنگارنگ به سمت جبهه انقلاب پرتاب می‌شود که یک مبلغ آگاه می‌بایست عالمانه ریشه‌ی مشترک بین شبهات را بفهمد و حمله خود را به سمت توپخانه دشمن ببرد و نه توپ‌های جنگی! آخرین نکته‌ی در تبیین ابعاد تبلیغ تراز داشتن روحیه جهادی است. در اندیشه معظم‌له چنانچه مومن، خود را در موقعیت جهادی قرار دهد عنایت خدا به او صدچندان خواهد شد و میزان موفقیت دنیوی و اخروی او نسبت به مومن غیر مجاهد، غیر قابل مقایسه است. در یک جمله می‌توان گفت مجاهدت در کلام ولی امر به تلاش در جهت رفع نیاز اولویت‌دار و رفع مانع برای رسیدن به هدف تعریف می‌شود. ✅ با پیش‌فرض گرفتن این‌که در نبرد تمدنی، معظم‌له به عنوان فرمانده و طراح جنگ، و تبلیغ را به عنوان رسالت اصلی در نظر گرفته و بر این اساس، اولویت‌ها و وظایف را مشخص می‌فرمایند، ما باید با فهم این شبکه‌ی عظیم و طرح کلان، نقش خود را به درستی تشخیص بدهیم. ✍ محمدمهدی حسین‌زاده 📲 @menhaj_hoseinzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه‌های علامهطباطبایی (رضوان‌الله‌علیه) در ، در بیان آیت‌الحق مرحوم جعفری تهرانی(رحمة‌الله)🌹 📲 @menhaj_hoseinzade
💢 پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد: 🔸متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و و است. برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از ، در برابر دنیای اسلام گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه سیدعلی خامنه‌ای ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
💢 با دقت در متن پیام‌هایی که تاکنون در پی جسارت به قرآن نوشته شده دو نگاه متفاوت مشاهده می‌شود: 🔢 نگاه اول: یک شهروندِ شرورِ ضد اسلام در کشور سوئد با قصد شخصی اقدام به آتش زدن قرآن نموده و دولت سوئد به جای احترام به کتب مقدس، زمینه این کار شنیع را فراهم آورد لذا لازم است دولت سوئد از انجام این کار جلوگیری به عمل آورد و از مسلمان جهان عذرخواهی کند. 🔢 نگاه دوم: آتش زدن قرآن توطئه‌ای است که صحنه‌گردان آن موساد است و به هدف عادی‌سازی توهین به قرآن و مقدسات مسلمانان و ترویج این کار به انجام گرفته و در صورت مقابله نکردن مسلمانان روز به روز گسترده تر می‌شود. سوئد هم به عنوان یک کشور خوش‌نام در آزادی بیان زمین این بازی خطرناک را فراهم آورد و به اسم آزادی بیان اجازه همچین جنایتی را داد. در این نگاه می‌بایست با کسی که قرآن را به آتش کشید به اشد مجازات رفتار نمود و دولت سوئد را به آرایش جنگی گرفتن در مقابل تمام مسلمانان با قدرت تهدیدکرد. 〽️در این نگاه مقوله قدرت و اقتدار در اقدام بسیار مهم است. متن ها، بیانیه ها، سخنرانی ها، مواضع بین‌المللی باید از موضع قدرت و اقتدار و ایستادن عملی در مقابل این فتنه باشد. در این رویکرد، هم‌جبهگی مسلمانان و یک صدایی آنان بسیار اهمیت دارد. ❇️ این موضع مقام معظم رهبری است که متاسفانه این رویکرد در بسیاری از متن ها و واکنش های مهم دیده نمی‌شود. ✍محمدمهدی‌حسین‌زاده 📲 @menhaj_hoseinzade
سوئد یک‌میلیارد کرون اسلحه به خاورمیانه به خصوص عراق در زمان جنگ تحمیلی فروخت و این منطقه را انبار مهمات کرد! ⛔️ فروش اسلحه به کشور درحال جنگ در قوانین بین‌المللی هم پذیرفته نیست. ⭕️ این را برای کسانی منتشر میکنم که این کشور را ذاتا بی‌طرف و معتدل می‌دانند و نمی‌توانند انزجار خود از بی‌حرمتی دولت سوئد به را آنطور که باید ابراز کنند. 📲 @menhaj_hoseinzade