eitaa logo
منهاج الولاية
2.9هزار دنبال‌کننده
453 عکس
89 ویدیو
20 فایل
⚡️نَحنُ نَرفَع رَأيَة الولَايَة و الْبَرائة⚡ ✍🏻ان شاء الله با بهره‌گیری از معارف نورانی اهل‌البیت علیهم‌السلام، شاید بتوانیم گوشه‌ای از فضای آشفته‌ی مجازی را تغيير دهیم آرشیو: @Menhajol_velayat2 ادمین: @moteallem_110 ادمین تبادل: @Alireza_vatandoust
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 قاتِل حضرت فاطمه سلام الله علیها ، - در منظر اهل تسنن - از قتل ایشان ثواب برده است. بخش دوم : 🖋 ⇠بعد از بیان فوق دانستید که هیاهویِ «یک روایت صحیح برای شهادت بیاورید» و «یک سند صحیح بیارید» یک بازی ولهو بیش نیست. مراد مولوی های اهل تسنن از این بازی صرفاً تلف وقت ونگه داشتن عوام خود در کنج حماقت است،چون مطلوب یک سند صحیح باید ترتیب یک حکم شرعی یا افاده نفع دینی باشد، 🔺 ولی همانگونه که مشاهده کردید،اگر روایت صحیحی بر شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها برای اهل تسنن ارائه دهیم آنان 👈🏻به راحتی خواهند گفت عمر بابت قتل دختر پیامبر اجتهاد کرده ثواب برده است. واکنش آنها همیشه یکی است👇🏻 👈🏻معاویه حجر بن عدی راکشته، ! 👈🏻طݪحـه عثمان را کشته، ! 👈🏻عایشـه جنگ راه انداخته و هزاران مسلمان را به قتل رسانده ، ! 👈🏻خاݪد، مالک بن نویره را کشته، ! ⚠️ برای آنان چه مانعۍ وجود دارد که اگر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برای آنان ثابت شود،بگویند که عمـر اجتهاد کرده وخوب کرده حضرت را کشته ؟! 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄ ⇠پس شایسته است در برخورد با این بازی های کودکانه وتطفّل بر ساحت علم،عقلانی برخورد کنیم ودقیقاً مطلوبشان از سند صحیح را بخواهیم ، 👈🏻 اگر قرار است قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها را تکفیر کنند، پس باید قبل از آن بیزارۍ خود را از منهج اهل تسنن اعلام کنند چون تا وقتی که جزء عامه هستند نمیتوانند عمر بن الخطاب را در قتل سیّدة النساء سلام الله علیها تخطئه کنند. 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
از عجایب روزگار...❗️ ✍🏻 مرحوم علامه ابوالفتح کراجکی (م۴۴۹ق)، فقیه و متکلّم شیعه در قرن پنجم و از شاگردان مرحوم شیخ مفید و شیخ طوسی می‌نویسد: 💠 فمن عجيب الامور و طريفها: أن تخرج فاطمة الزهراء البتول سيّدة نساء العالمين، ابنة خاتم النبيّين، تندب أباها و تستغيث بامّته، و من هداهم إلى شريعته، في منع أبي بكر من ظلمها فلا يساعدها أحد، و لا يتكلّم معها بشر، مع قرب العهد برسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله، و مع ما يدخل القلوب من الرّقة في مثل هذا الفعل إذا ورد من مثلها حتى تحمل الناس أنفسهم على الظلم فضلا عن غيره، 👈🏼 ثمّ تخرج عائشة بنت أبي بكر إلى البصرة تحرّض الناس على قتال أمير المؤمنين عليّ بن أبي طالب عليه السّلام، و قتال من معه من خيار الناس، ساعية في سفك دمه و دماء أولاده، و أهله و شيعته، فتجيبها عشرة آلاف من الناس، و يقاتلون أمامها، إلى أن هلك أكثرهم بين يديها، إنّ هذا لمن الأمر العجيب! ➖ ترجمه: از عجایب روزگار این است که فاطمه زهراء بتول، سیدة نساء العالمین، دختر خاتم الانبیاء، بسوی پدرش گریه‌کنان خارج می‌شد و از امتّش یاری می‌طلبید و از کسانی که آنان را به دینش هدایت کرده بود برای دفع ظلم ابوبکر در حقّش استمداد می‌کرد، اما هیچکس او را یاری نکرد و پاسخش را نداد، با وجود زمان کمی که از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله گذشته بود و اگر این عمل آن غاصبان در حقّ فرد دیگری مثل او صادر می‌شد، رقّت قلبی بر مردم عارض می‌گشت و به یاری آن مظلوم می‌شتافتند! ⚠️ اما دیر زمانی نگذشت که عایشه دختر ابوبکر، بسوی بصره خارج شد و مردم را به جنگ با امیرالمؤمنین علیّ بن ابیطالب علیهماالسلام و نیکانی که در اصحابش بودند تحریض و ترغیب کرد و بسوی ریختن خون او و فرزندان و خاندان و شیعیانش سوق داد، در عین حال ده هزار نفر از همین مردم ندای او را لبیک گفتند و (در جنگ جمل) در برابرش جنگیدند تا اینکه اکثرشان در مقابلش به هلاکت رسیدند! و این از امور عجیب روزگار است! 📕 التعجب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة، صفحه ۱۲۸ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
⚫️ شیخ صدوق رحمه الله: اگر آزار دادنِ حضرت زهرا سلام الله علیها آزار به رسول خداست، پس قتل ایشان چگونه‌ خواهد بود !!! 🔻 مرحوم شيخ صدوق در کتاب شریف "من لا يحضره الفقيه" روایت کرده است: وَ قَدْ قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله مَنْ آذَی ذِمَّتِی فَقَدْ آذَانِی. ⇠ ترجمه: رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هرکس افرادِ در ذمه و أمان من را بیازارد، من را آزرده. 💠 سپس ایشان در شرح و توضیح روایت فوق می نویسد: فَإِذَا کَانَ فِی إِیذَائِهِمْ إِیذَاءُ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله و سلّم فَکَیْفَ فِی قَتْلِهِمْ وَ إِنَّمَا أَرَادَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله و سلّم بِذَلِکَ فَاطِمَةَ صلی الله علیه و آله و سلّم وَ قَالَ إِذَا کَانَ مَنْ آذَی ذِمَّتِی فَقَدْ آذَانِی لِمَنْعِی مِنْ ظُلْمِهِ وَ إِیذَائِهِ فَکَیْفَ مَنْ آذَی ابْنَتِی وَ وَاحِدَتِی الَّتِی هِیَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ سَیِّدَةُ نِسَاءِ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ أَتْبَعَ علیه السلام ذَلِکَ بِأَنْ قَالَ مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ غَاظَهَا فَقَدْ غَاظَنِی وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی. ⇠ترجمه: اگر آزار و اذیت آنان مساوی با آزارِ رسول خدا صلی الله علیه و آله باشد، پس قتل ایشان با رسول اکرم چه خواهد کرد؟ و منظور رسول اکرم صلی الله علیه و آله از این کلام، حضرت زهرا سلام الله علیها بود. حضرت، با این کلام منع کردند از ظلم و آزار به ایشان، و خواستند بفرمایند که وقتی آزار و ظلم به دخترم اینگونه باشد، پس قتل او چگونه خواهد بود؟! حال آنکه او تنها دختر من است و پاره تن من و سَرور تمام زنان از اولین تا آخرین می‌باشد؛ و حضرت رسول اکرم این کلام را در راستای همان حدیث مشهور فرمودند که هرکس دخترم فاطمه را بيازارد و خشمگین کند، مرا آزرده و خشمگین کرده، و هرکس او را شاد کند، مرا شاد کرده. 📚 کتاب من لا یحضره الفقیه، ط_الاسلامیه، جلد ۴ صفحهٔ ٩٣ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
فِرَاقُکِ أَعْظَمُ الْأَشْیَاءِ عِنْدِی 💔 🥀 حسنين عليهما السلام را از سینهٔ مادر برداشت و فرمود : «فِرَاقُکِ أَعْظَمُ الْأَشْیَاءِ عِنْدِی وَ فَقْدُکِ فَاطِمُ أَدْهَی الثُّکُولِ سَأَبْکِی حَسْرَهً وَ أَنُوحُ شَجْواً عَلَی خَلٍّ مَضَی أَسْنَی سَبِیلٍ أَلَا یَا عَیْنُ جُودِی وَ أَسْعِدِینِی فَحُزْنِی دَائِمٌ أَبْکِی خَلِیلِی» ▪️ترجمه : «فراق تو نزد من بزرگ ترین چیزها است و از دست دادن تو برایم سخت ترین مصیبت است😭 من برای حسرت و غم کسی گریه و ناله می کنم که بهترین راه مرگ را رفت ای چشم من! با من همراهی کن که حزن من دائمی است و برای دوست خودم گریانم» 📕 بحار الأنوار - ط داراحیاء التراث، جلد ۴۳ صفحه ۱۷۹ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
شروع مظلومیت امیرالمؤمنین...💔 🖋ابن ابالحدید معتزلی در کتاب "شرح نهج البلاغه" و دیگرانی نقل کرده اند: ▪️« وَ کَانَ لِعَلِيٍ وَجْهٌ فِي حَيَاةِ فَاطِمَةَ فَلَمَّا تُوُفِّيَت فَاطِمَةُ إنصَرَفَ وُجوهُ النَّاسِ عَنْهُ» 🔻ترجمه: «برای علی علیه السلام، احترامی در حياة حضرت فاطمه سلام الله علیها [ بین مردم ] بود تا هنگامی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دنیا رفت... مردم از علی علیه السلام روی گردان شدند» 📕 إحقاق الحق و إزهاق الباطل،جلد ۱۰ صفحه ۴۸۴ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
🖋 آیت الله وحید خراسانی(دام ظلّه): قِوام مذهب حقّهٔ شیعه فقط به دو‌ چیز است: «تولّی و تبرّی». آنچه که این دو امر را زنده میکند،بزرگداشتِ روز شهادت صدّیقه کبریٰ(علیها السلام) است! 📕 حلقهٔ وصل رسالت و‌ امامت؛ ص ۳۳۹-۳۴۰ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
🔥 توجیهات بی‌ثمر اهل تسنن برای تبرئه خلیفه ❌ در صحیح بخاری روایت شده است: «فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا» ⇠ترجمه: «وقتی فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت شوهرش علی علیه السلام او را شبانه دفن کرد و ابو بکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواندصحيح البخاري، جلد ۵ صفحه ۱۳۹ 👈🏻 این گزارش برای عامه چنان رسواکننده بوده که شارحان مجبور شده‌اند وجوهی برای آن دست و پا کنند که به هذیان‌گویی شبیه‌تر است! برای نمونه: ❶ ابن حجر ( ۷۷۳_۸۵۲ق ) «وَلَعَلَّهُ لَمْ يُعْلِمْ أَبَا بَكْرٍ بِمَوْتِهَا لِأَنَّهُ ظَنَّ أَنَّ ذَلِكَ لَا يَخْفَى عَنْهُ! وَلَيْسَ فِي الْخَبَرِ مَا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ أَبَا بَكْرٍ لَمْ يَعْلَمْ بِمَوْتِهَا وَلَا صَلَّى عَلَيْهَا» ⇠ترجمه: «شاید ابوبکر را از وفات فاطمه خبر نکرد چون گمان می‌کرد بر او مخفی نمی‌ماند! و این روایت دلالت ندارد که ابوبکر از مرگ فاطمه خبردار نشد و بر او نماز نخواند!!» فتح الباري، جلد ۷ صفحه ۴۹۴ ✅ بر اهل زبان مخفی نیست که هیچ معنایی جز این ندارد؛ ولی تعصب، ابن حجر را بر آن داشته تا خود را از مرتبه فهم ابتدایی جملات هم تنزّل دهد. ❷ محمد بن إسماعيل الكحلاني (م ١١٨٢ق) «يحتمل أنه لكون الدفن ليلاً، فكره علي - عليه السلام - إيقاظ أبي بكر من نومه❗️...» ⇠ترجمه: «شاید برای این بود که شبانه دفن شد و علی دوست نداشت ابوبکر را از خواب [ ناز ] بیدار کند» التحبیر، جلد ۳ صفحه ۸۶۵ ❸ أبو العباس القرطبي (٥٧٨ - ٦٥٦ ق) هم از گزارش بخاری و مسلم چنان خشمگین شده که راهی جز فرافکنی نیافته است: «وليس في الخبر ما يدل على: أن أبا بكر لم يعلم بموتها، ولا صلَّى عليها، ولا شاهد جنازتها، بل اللائق بهم، المناسب لأحوالهم حضور جنازتها، واغتنام بركتها، ولا تسمع أكاذيب الرَّافضة المبطلين، الضالين، المضلين.» المفهم، جلد ۳ صفحه ۵۶۹ ⚠️ عجب آن که در همین گزارش، یک سطر بالاتر علت به اجمال بیان شده است: «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ...» ⇠ترجمه: «فاطمه به خاطر فدک بر ابوبکر خشمگین شد و با او قهر کرد و تا زمانی که از دنیا رفت با او سخن نگفت...» 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
⁉️ فاطمیه اول | فاطمیه دوم ⁉️ ⚠️ در نقل تاریخ شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در اسناد روایی کهن شیعه به خط کوفی صدر اسلام که بدون نقطه است، عبارتی آمده به این مضمون «عاشت بعد أبيها خمسة و سبعین يوما» یعنی: حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از پیامبر، تنها هفتادوپنج یا نودوپنج روز زندگی کردند؛ که در این عبارت بین «خمسة و سبعین» [۱] (هفتاد‌وپنج روز) و «خمسة و تسعین» [۲] (نودوپنج روز) قابل تشخیص نیست! و به همین خاطر محدّثین شیعه هر دو برداشت را نقل کرده‌اند؛ لذا این ماهیت تاریخ است که باعث اختلاف در نقل قول و برگزاری دو فاطمیّه توسط شیعیان شده است. 📸 به تصویر ارسال شده، دقت بفرمائید 📕 منابع: [۱] الکافی جلد ۱، صفحه ۴۵۸ [۲] کفایة الأثر، صفحه ۶۵ 📌 فرمایش آیت الله شبیری حفظه الله راجع به علت برگزاری مراسمات در فاطمیه اول و فاطمیه دوم 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
☑️ عتبه بوسی مرحوم علامه شيخ مرتضی انصاری ✍🏻 شیخ عبدالله مامقانی نقل می‌کند، برایم نقل فرمود شیخ والد [ شیخ محمد حسن مامقانی ] ؛ یعنی مرحوم پدرم، که مرحوم شیخ فاضل دربندی( قدس سره )، به شیخ اعظم انصاری ( قدس سره ) گفت: فعل شما حجّت است، زمانی که قبور ائمّه را زیارت میکنید، اعتاب و درگاه آن بزرگواران را ببوسید. جناب شیخ انصاری جواب فرمودند که من حین تشرّف به زیارت حضرت اباالفضل عليه‌السلام فضلا از ائمه معصومین علیهم السلام: من عتبه و درگاه حرم آن جناب را میبوسم، آن هم به عنوان جای پای زائرین، نه به عنوان عتبه و درگاه حرم حضرت اباالفضل عليه‌السلام. 📘 إزاحة الوسوسة عن تقبيل الأعتاب المقدسة صفحه ۲۴ و ۲۵ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat