eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.6هزار عکس
163.2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چه خبر از متهمان وایرال شده در فضای مجازی؟ 🔹عاملان هتک حرمت به گلزار شهدای نیشابور دستگیر شدند/ دستگیری عوامل دزدی از کامیونها در خرمشهر 🔹به گزارش دانا، انتشار ویدیویی از هنجار شکنی چند نفر در گلزار شهدای نیشابور که باعث خشم مردم شده بود با ورود پلیس به دستگیری هنجار شکنان و آغاز بررسی این اقدام دلخراش انجامید. 🔹️هم چنین عوامل سرقت از بار کامیونهای خرمشهر که ویدیوی آنها در فضای مجازی منتشر شده با ورود فرمانداری و همکاری کامیون دارها در ارائه اطلاعات افراد، به دستگیری هر ۶ نفر سارق انجامید.
🔴مقام اسرائیلی: از راه رافتن در خیابان‌ها می‌ترسیم 🔹«کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی عملیات تیراندازی تل آویو و هلاکت سه شهرک‌نشین را شکست بزرگ نیروهای امنیتی خواند و گفت که قبلاً از سوار شدن اتوبوس هراس داشتیم و امروز از راه رفتن در خیابان‌ها می‌ترسیم.
🔴رسانه ها می گویند آمریکا حاضر شده در ازای آزادی سه جاسوس خود، اجازه دسترسی ایران به 7 میلیارد دلار از اموال بلوکه شد در کره جنوبی را صادر کند. 🔹این جاسوسان دوتابعیتی (مراد طاهباز، باقر وسیامک نمازی) مرتکب کدام خیانت به ایران (خدمت به آمریکا) شده اند که آزادی آنها، به آزادی 7 میلیارد ایران می ارزد؟ 🔹ثانیا آنها در ایران با کدام شبکه نفوذ همکاری داشته یا کدام شبکه را راه اندازی کرده اند؟
🔴واکنش وزارت خارجه ایران به تحرکات اخیر در فلسطین اشغالی 🔸خطیب‌زاده: تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی با مشارکت همه ساکنین اصلی آن است. 🔹نژادپرستی، سرکوب، کشتار، زندانی کردن، محرومیت‌های دامنه دار و تحقیر روزانه ملت مظلوم فلسطین و همچنین تروریسم عریان رژیم آپارتاید صهیونیستی ریشه اصلی همه ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.
🤔تعصب بر مذاکره یا حفظ دستاوردهای هسته‌ای؟!!! 🔴 فعلا اولویت قبیله اصولگرایان نااهل و قماش قدرت‌طلب در تعصب بر مذاکره است!!! اما می‌فرمایند : ✅ مسئولان باید در حفظ دستاوردهای هسته‌ای تعصب داشته باشند. البته طبق نظر دیکته شده بر بدنه انقلابی، فقط تعصب بر حفظ میز است ⭕️تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تعصب دوستان انقلابی حتی بر تکرار فرمایشات نائب الامام دیده نشده چه رسد به عمل!!! @mesagh
😔جای خالی مردان میدان هسته‌ای در میان ما 🔴البته گرای ترور مردانمان را دادند تا بتوانند مکتب غیرانقلابی مذاکره را تا هر زمان که خواستند ادامه دهند! @mesagh
هدایت شده از 
فوری یک افسر واحد ویژه اسرائیل کشته شده است 🔸️رسانه های رسمی فلسطین گزارش کرده اند که در بین کشته شدگان حمله دیشب در تل آویو، یک افسر واحد ویژه ارتش اسرائیل به نام باراک لوفن حضور داشته است . 🔸️به نظر نمی رسد کشته شدن این فرد طبیعی و تصادفی بوده باشد و با توجه به اسلحه ای که عامل عملیات از آن استفاده کرده و خونسردی وی، احتمالا دیشب حمله ای هدفمند از سوی رعد فتحی حازم جوان فلسطینی انجام شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ گوشه ایی از سخنان امام خمینی (ره) درباره شهید آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر شان شهیده بنت الهدی صدر: 🔹 محمدباقر صدر که بود و امید این بود که از او بهره برداری های زیادتری بکند. 🔹 و من امیدوارم که این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد و خداوند او و خواهر بزرگوارش را با اجداد مطهرشان محشور فرماید. 🔺 سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گزارش یک جشن! 🔹 ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ جیمی کار‌تر رییس‌جمهوری آمریکا طی دستوری قطع روابط سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. کارتر هدف از این تصمیم را ایران بخاطر ایستادگی در برابر قدرت آمریکا اعلام کرد. اما بر خلاف تصور آمریکایی‌ها، این دستور مورد استقبال ملت ایران و بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار گرفت. 🔸 امام خمینی در پیامی اعلام کردند: ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه -یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها- کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد. 🔺 اما متاسفانه این جشن بزرگ انقلابی و نقطه عطف تاریخی به مرور فراموش شد و حالا دیگر در تقویم‌ها نیز حذف شده است.
⭕️ اگر کارتر‌‎ ‌‏در عمر خود یک کار کرده باشد همین قطع ارتباط با ایران است 🖋 پیام امام پس از قطع رابطه با آمریکا: 🔹 ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کردم و اگر کارتر‌‎ ‌‏در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع‌‎ ‌‏رابطه است... ما این قطع‌‎ ‌‏رابطه را به فال نیک می‌گیریم... رزمندۀ ایران این طلیعۀ پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع‌‎ ‌‏رابطه - یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها - کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد. 🔸 ما‌‎ ‌‏امیدواریم که نابودی سرسپردگانی مثل سادات و صدام حسین بزودی انجام گیرد و‌‎ ‌‏ملت‌های شریف اسلامی به این انگل‌های خائن، آن کنند که ملت ما با محمدرضای خائن‌‎ ‌‏کرد؛ و به دنبال آن برای آزاد زیستن و به استقلال تمام رسیدن، قطع روابط با ابرقدرت‌ها‌‎ ‌‏خصوصاً آمریکا نمایند. من کراراً گوشزد نموده‌ام که رابطۀ ما با امثال آمریکا، رابطۀ ملت‌‎ #‌‏مظلوم با است.‏ 🔹 شما ای ملت عزیز! که برای رضای خداوند متعال، با بانگ «الله اکبر» بر دشمنان خود‌‎ ‌‏چیره شدید و و را به دست آوردید، با اتکال به خداوند تعالی و حفظ‌‎ ‌‏وحدت کلمه مهیا باشید برای رو در رویی دشمنان اسلام و دشمنان ؛ شما به‌‎ ‌‏خواست خدای تعالی پیروز هستید و بر مشکلات غلبه خواهید کرد...(+)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قرآن آمده است که انسان را، انسان کند 🎙 : 🔹 قرآن، یک سفره‌ای است که خدا برای همه بشر، پهن کرده است. هر کس به اندازه اشتهایِ خود می‌تواند از آن استفاده کند. امراضِ قلبی، آدم را بی‌اشتها می‌کند. اگر انسان، مریض نباشد و اشتهایِ قلبی داشته باشد، از قرآن استفاده می‌کند. لکن ما هم نباید مأیوس شویم و باید از این سفره، یک بهره‌ای برداریم. 🔹 قرآن، آمده است که انسان را، انسان کند. تمامِ عبادات و ادعیه، وسیله است برای اینکه لُبابِ انسان، ظاهر شود و آن‌که بالقوه است و لُبِّ انسان است به فعلیت برسد. انسانِ طبیعی، یک انسانِ الهی بشود و همه چیز را، حق ببیند.
⭕️انتقادات تکان دهنده مدیرعامل تپسی به اتحادیه کسب و کارهای مجازی / اتحادیه به محل قدرت و انحصار طلبی یک اقلیت تبدیل شده! 🔷میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی در توییتر در نقد اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی نوشت: ▪️ اتحادیه کسب و کارهای مجازی، ۵ سال پیش تشکیل شد تا مانع بلعیده شدن اقتصاد نوپای دیجیتال، توسط بخش‌های سنتی اقتصاد شود. اتحادیه باید در این سال‌ها، نقش جدی برای حل دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارها مانند فیلترینگ، انحصار، تعدد مجوز و عدم تناسب قوانین سنتی بازی می‌کرد. ▪️ اما اتحادیه در این دوره نتوانست نقش اصلی خود را ایفا کند؛ بیشتر به دنبال افزایش قدرت با افزایش تعداد اعضا بود و به ابزاری مانند فیلتر کردن کسب‌وکارها رو آورد.در نابسامانی مجوزهای ارائه شده، همین بس که شمار زیادی از کسب‌وکارهایی که مجوز دارند،فعال نیستند یا فعالیت غیرمرتبط دارند. ▪️ از سوی دیگر، افزایش بی‌ضابطه‌ی اعضا زمینه‌ی بروز تخلف را ایجاد کرد. به گفته کاربران، شکایات زیادی از یکی از کسب‌و‌کارهای بازاریابی شبکه‌ای به اتحادیه وصول شده اما حتی یک شکایت،"به عمد یا غیر عمد"، به کمیسیون رسیدگی به شکایات نرسیده است. ▪️ عجیب نیست که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، در این 5 سال حتی یک سیستم اتوماسیون اداری داخلی راه نینداخته است؟ دلیل خاصی داشته که قابلیت ثبت و پیگیری اتفاقات در سامانه‌ای مانند اتوماسیون ایجاد نشده تا جلوی مسدود شدن اشتباهی کسب‌وکارها یا عدم ثبت شکایات گرفته شود؟ ▪️ آیا اتحادیه نباید فرصت برابر در مورد پروژه‌های ارجاعی را برای همه کسب‌وکارها، شامل کسب‌وکارهای کوچک و کسب‌وکارهای استانی فراهم آورد؟ چرا پروژه‌ها و فرصت‌های معرفی شده به اتحادیه در دوران کرونا، فقط به شرکت‌های انگشت‌شمار پایتخت‌نشین ارجاع شد؟ ▪️ به نظر می‌رسد اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی هم مانند برخی اتحادیه‌های سنتی، به محل کسب قدرت و منفعت برای فرد یا افراد کمی تبدیل شده که کسب و کار مشخصی هم در این حوزه ندارند.آیا عدم اطلاع‌رسانی مناسب برای ثبت‌نام کاندیدا و برگزاری انتخابات در سکوت هم برای تداوم حضور این افراد است؟ ▪️ نگرانی جدی من از ادامه‌ی این رویه‌ی اشتباه و تبدیل شدن اتحادیه به محل کسب قدرت و منفعت شخصی به جای رسیدگی به مسائل کسب‌وکارها است که موقعیت کل اکوسیستم شکننده‌ی دیجیتال را زیر سوال برده و متزلزل کند.
شما چه علاقه مندی هایی دارید؟ 👈 "غرب" به علاقه مندی شما پاسخ می دهد. ◾اهل سنت هستید؟ برای شما شبکه وهابی وصال و کلمه راه می اندازد. ◾شیعه هستید؟ برای شما شبکه اهل البیت راه می اندازد و به مقدسات اهل سنت توهین می کند. ◾می خواهید مرجع تقلید داشته باشید؟ برای شما مرجع تعیین می کند و شبکه المرجعیه را برای شما راه می اندازد و درس خارج فقه و اصول سید صادق شیرازی را برای شما پخش می کند. ◾امام حسین را دوست دارید؟ برای شما سه شبکه به نام امام حسین راه اندازی می کند و پخش زنده حرم امام حسین می گذارد. ◾حضرت زهرا را دوست دارید و معتقدید فدک غصب شد؟ برای شما در لندن شبکه فدک راه اندازی می کند و ملکه انگلیس را از نوادگان حضرت زهرا معرفی می کند و نسبت ناپسند به همسر پیغمبر میدهد !!! ◾به مباهله پیغمبر با مسیحیان معتقدید؟ آقای یاسرالحبیب با وهابی ها برایتان مباهله میکند. 📌هر نیاز فقهی و معرفتی و دینی دارید مرجعیت لندنی برای شما یک شبکه راه اندازی کرده است. ⭕️تا کنون 45 شبکه ناقابل! با میلیاردها هزینه برای ارتقای معلومات شما!!!! چقدر مهربانند این غربیها 👈کرونا شیوع پیدا میکند، شخصی ضریح حرم حضرت معصومه را لیس می زند و دین را در مقابل عقل قرار می دهد و فیلم این کار را پخش می کند بعد مشخص می شود از فرقه شیرازی است. BBC این کار را نه به شیعیان لندنی قم، بلکه به همه مردم شهر مقدس قم و کل شیعیان نسبت می دهد. ◾شما سریال دوست دارید؟ ◾بچه های شما کارتون دوست دارند؟ ◾مستندهای HD با کیفیت می خواهید ببینید؟ ◾به موسیقی علاقه دارید؟ ◾ورزش و سرگرمی می خواهید؟ ◾به اخبار و تحلیل اخبار علاقه دارید؟ ◾به آشپزی و سلامت خانواده علاقه دارید؟ در این دنیایی که حاضر نیستند یک پاپاسی خرج کسی کنن، برای هر علاقه شما ده ها شبکه "رایگان" راه اندازی کرده‌اند تا سیر تکامل دانش شما از جهان و از خودتان حتی لحظه‌ای متوقف نشود! 👈با وجود این همه شبکه، تحمل وجود یک شبکه انگلیسی زبان pressTV را هم ندارند و آن را حذف می کنند شبکه العالم هم در ماهواره حذف می شود، به همین راحتی! 📌 بعد شعار جریان آزاد رسانه ایشان گوش فلک را کر کرده است! ‌ 👈 برای مراسم حرام و خشن قمه زنی !! پلیس لندن محافظ می گذارد و آمبولانس آماده می کند، فیلم برداری کرده و به اسم شیعه در دنیا پخش میکند. 👈 اما "نهضت جهانی شیرخوارگان حسینی" به اتهام "نشر خشونت" در انگلیس "ممنوع" می‌شود. جالب نیست؟! قمه زنی در انگلیس آزاد و به همراه محافظ، انجام میشود. اما شیرخوارگان حسینی ممنوع میشود، به اتهام نشر خشونت و بعضی از ما هم خیلی محترمانه دنباله رو این کانالها و شبکه ها هستیم و چقدر راحت و سریع فریب میخوریم !!! 💠 و مبارزه بین حق و باطل همواره تا ابد ادامه دارد ... همیشه یادمان باشد که *طعمه مفت فقط در تله پیدا می‌شود!!!* قدری بیاندیشم.
وزیر امور خارجه امروز به وزیر خارجه کم‌تجربه کویت زنگ زده و گفته که سکوی ایران برای استخراج گاز از میدان آرش داره وارد میدان نفتی آرش می‌شود و بهتر است در این زمینه طرف کویتی کاملاً حواسش را جمع کند چرا که ایران نمی‌خواهد به هیچ عنوان روابطش با کشورهای همسایه به دلایل واهی دچار تنش شود. دلیل عمده این تماس علاوه بر اعلان خبر رسیدن این سکو، اظهارات چند روز پیش وزیر خارجه کویت در خبرگزاری این کشور بود که ادعا کرده بود میدان نفتی آرش (به قول آن‌ها الدوره) هیچ ربطی به ایران ندارد و بین کویت و عربستان مشترک است. با این حال او در این گفت‌وگو آمادگی کشورش را برای ازسرگیری دوباره مذاکرات حقوقی جهت تعیین مرزها (به باور طرف ایرانی مرزها کاملا مشخص است) اعلام کرده است. یکی نیست به این‌ها بگوید شما که عرضه چیزی را ندارید، بی‌جا می‌کنید دردسر درست می‌کنید و بعدش هم وزیر خارجه ایران را دعوت می‌کنید که بیشتر با هم دوست باشیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دستور العمل تیم مذاکره کننده حرکت بر مبنای خطوط قرمز نظام 🔹سخنگوی محترم دولت گفت "تحریم در حین مذاکرات، بیانگر و نشان دهنده جدی نبودن طرف غربی در پیشبرد مذاکرات است". ♦️این ارزیابی، ارزیابی دقیق و درستی است و منطبق بر واقعیات، نشان می دهد که نباید به برخی زبان بازی های طرف غربی اعتماد کرد. طرف غربی و غربگرایان همواره ادعا می کنند که مذاکره جای تعامل و تنازل است و "کوتاه بیایید تا توافق شکل بگیرد"! 🔹اما آنچه در عمل از طرف غربی و آمریکایی دیده می شود، اصرار بر حفظ ساختار تحریم ها و ندادن تضمین معتبر برای تکرار بدعهدی در برجام است. ♦️اعمال مکرر تحریم های جدید، اصرار بر عدم لغو موثر تحریم ها و ندادن تضمین معتبر، و حتی راه ندادن یک خواننده به آمریکا صرفا به خاطر این که مثلا سربازی اش را سی سال قبل در سپاه گذرانده، همگی گواه این مدعاست که آمریکا بنای کاهش تنش را ندارد و صرفا در صدد دسترسی به مکانیسم ماشه در برجام و تحمیل محدودیت های هسته ای به ایران است. 🔹در چنین شرایطی که سوء نیت آمریکا کاملا برای دولت محترم مُحرز است، چرا برخی حامیان -بر خلاف اغلب حامیان دولت- در توجیه "تنازل" از خطوط قرمز اعلامی رهبر معظم انقلاب، قلم می زنند و سخن می گویند؟! ♦️جدا کردن غیر واقعی "اصول و سیاست نظام" از "دستور العمل مذاکرات" و تلقی این که خطوط قرمز برای چانه زنی است و نه ایستادن بر مبنای آن، تحلیل نادرستی است که می تواند ایران را -در اثر رویکرد غلط دولت گذشته و چینش و اجرای خسارتبار برجام- از حداقل حقوق خود محروم کند و کلاهبرداری پسا برجامی آمریکا را احیا نماید. 🔹ما در مذاکرات، بر سود سود طرفین در یک توافق "بُرد- بُرد" (پایاپا و متوازن) حرف نمی زنیم که بتوانیم درباره کم و زیاد شدن این سود چانه زنی و تنازل کنیم یا تخفیف بدهیم؛ بلکه بر سر حقوقی می جنگیم که کف آن هم در برجام تضمین نشده است. ♦️ضمنا دوست و دشمن اذعان دارند چیدمان برجام به نحوی بوده که با وجود انجام همه تعهدات توسط ایران در طول سال های 94 تا اواخر سال 98، آمریکا و غرب توانسته اند زیر تعهدات حداقلی خود زده و دبّه کنند. 🔹بنا بر این واقعیت ها، معنا ندارد که ما سقف مطالبه خود را همان "کف بی تضمین حقوق خود در برجام" بدانیم و بازگشت به قالب کلاهبردارانه را بپذیریم. این در حالی است که آمریکا اراده واقعی ندارد، که اگر داشت، دولت بایدن می توانست راسا خروج آمریکا از توافق را جبران، و تحریم ها را به همان شکل محدود قبل، تعلیق کند. ♦️اجمالا این که به اعتبار یقین به اثبات "سوء نیت طرف غربی"، مسئولیت سیاسیون و رسانه های خودی، مطالبه "عدم تنازل از خطوط قرمز صریح و اعلامی رهبر انقلاب" است؛ و نه توجیه تراشی درباره تنازل از این اصول و القای این که دستور العمل ابلاغی تیم مذاکره کننده، غیر از خطوط قرمز است.
📝پافشاری بر منافع ملی 🔸️‌سخنگوی وزارت امور خارجه برخلاف برخی افراد غیرمطلع با عدم رد پیش‌نویس تهیه شده در  مذاکرات وین  و تاکید درست پافشاری بر  منافع ملی ، خواستار خوانش غیرگزینشی متن جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی شد. لذا جهت تنویر افکار لازم است  سیاست قطعی  کشور و جزییات متن مورد مقایسه قرار گیرد. 🔸️سیاست نظام در مورد لغو تحریم‌ها و مساله مهم راستی‌آزمایی از سوی  رهبر انقلاب  در ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ اعلام شده و اگر می‌خواهند  ایران  به تعهدات برجامی برگردد، باید  آمریکا  در عمل تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم، آن وقت به تعهدات برجامی بر می‌گردیم و از این سیاست برنخواهیم گشت. 🔸️ضمن اینکه در اول فروردین ۱۴۰۰ رهبری تاکید کردند این سیاستی است که اعلام‌ شده، مورد اتفاق هم بوده، آن سیاست هم عبارت از این است که آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند، بعد ما راستی‌آزمایی خواهیم کرد. اگر به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن وقت به تعهدات برجامی بر می‌گردیم. این سیاست قطعی است، قول آمریکایی‌ها را هم معتبر نمی‌دانیم این‌که بگویند ما بر می‌داریم و روی کاغذ بردارند، این فایده‌ای ندارد، عمل لازم است، باید در عمل تحریم‌ها را بردارند، ما هم راستی‌آزمایی کنیم و مطمئن بشویم که تحریم‌ها برداشته شده، آن وقت با تعهدات‌مان عمل می‌کنیم. 🔸️حال باید پرسید چطور در بند ۱-۵ متن پیش‌نویس تصمیم کمیسیون مشترک به جای اخذ  تضمین قانونی  به عدم خروج آمریکا از برجام،  سخنرانی بایدن  در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱ به عنوان یک تضمین محکم و روشن مورد قبول واقع شده است؟! 🔸️و جالب‌تر اینکه طبق بند ۷-۵ این متن، آمریکا نه تنها تعهد و تضمین نداده است که تحریم‌های رفع‌شده را دوباره وضع نکند، بلکه علنا اعلام شده در صورتی که آمریکا تحریم‌های رفع شده را بازوضع نماید، صرفا به‌شرط پایبندی کامل ایران به برجام، به سرمایه‌گذاران ۳۶۵روز فرصت خروج از ایران می‌دهد! 🔸️ضمن اینکه بر خلاف  قانون  راهبردی  مجلس  که لازم است ابتدا طرف مقابل نسبت به رفع تحریم‌ها اقدام کند، قبل از رفع تحریم نفتی و بانکی، طبق متن پیش‌نویس ایران موظف شده تا اقداماتی جهت توقف غنی‌سازی ۲۰ و ۶۰ درصد، به جز ۲.۵ کیلو غنی‌شده تا ۲۰درصد، بقیه را به زیر ۵ درصد رقیق‌سازی کند. 🔸️تاسف برانگیزتر اینکه طبق بند ۱۸، ۱۹ و ۲۵ پیوست بازاجرا،  راستی‌آزمایی  رفع تحریم‌های آمریکا و اروپا، به عهده خود آنها است و ایران هیچ دخالتی در آن ندارد؛ اما فعالیت‌های ایران در زمینه هسته‌ای طبق بند ۲۰ این پیوست، به طور کامل توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی می‌شود! 🔸️در نتیجه، با توجه به اینکه راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا و اروپا در رفع تحریم‌ها به عهده خودشان است، اما راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران باید توسط آژانس شود، براساس بند ۲۸ پیوست بازاجرا، آمریکا به‌طور خودکار به برجام بر می‌گردد و احتمال اعمال  مکانیسم ماشه  به صورت جدی وجود دارد. 🔸️لذا با توجه به موارد اجمالی بیان شده، آنچه روشن است اینکه خطوط قرمز ترسیم شده از سوی‌ رهبر انقلاب و همچنین قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تامین نشده است و با چنین شرایطی نمی‌تواند مورد تایید مجلس قرار گیرد و حتما لازم است پیش از هر اقدامی مورد اصلاح جدی قرار گیرد.
⭕️ ۶ سوال پیرامون آیا: ۱.واردات ۷۰ هزارخودرو، قیمت را تعدیل و انحصار را میشکند؟ ۲.اصلا انحصار علت اصلی رشدقیمت خودرو است؟ ۳.‌تضمینی وجود دارد واردات ۷۰ هزار خودرو تبدیل به رانتی بزرگ برای سرمایه‌داران نشود(وقتی خودرو برای مصرف‌کننده عملا تبدیل به کالای‌سرمایه‌ای شده)؟ ۴.چین و کره و... که برندهای خودرویی‌شان ذیل چندکمپانی محدود است با واردات بازار را تنظیم کرده‌اند؟ ۵.اصلا واردات ۷۰ هزار خودرو می‌تواند انحصار تولیدکننده با بیش از ۱ میلیون تولید را بشکند یا قیمت‌ را تعدیل کند؟ ۶.وضعیت ارزی ما طوری است که بتوان به واردات خودرو اولویت داد؟
⭕️ اوکراین: روس‌ها غیرنظامیان بوچا رو کشتن روسیه: تکذیب می‌کنیم دهباشی: فقط شیرین عقلها حرف روسیه رو باور می‌کنن پنتاگون: ادعای اوکراین رو نمی‌تونیم‌ تأیید کنیم نتیجه: قبل از اظهارنظر با کارفرماتون هماهنگ کنید!
⭕️ بر سر این عبارت که کشتن بیگناهان جنایت علیه بشریت است در جهان اجماع نظری وجود دارد.اما این روزها زیاد این عبارت را در توئیتر میبینید که:"کشتن بیگناهان محکوم است چه در حرم رضوی چه اسرائیل".پوستین روشنفکری و ادای استقلال فکری اگر در نیاوریم منطق این است:در فلسطین به قاتلینی حمله.. ‏میشود که مهاجرت کرده و به زور ساکن سرزمین مادری حمله کننده شده اند.تصرف عدوانی است و مالک آواره است.دوم اینکه صهیونیستهای بالغ همه کد نظامی دارند.در مشهد کسی قاتل است که ما به او پناه داده ایم و او میزبان را می کشد.هزینه اشغال با هزینه پناه دادن180 درجه باید متفاوت باشد. ✍ عبدالله گنجی
❌ 🔴تحولات مرزهای شرقی 🔻 از سال ۹۶ و ۹۷ آمریکا که نیروهای نخبه داعش را از عراق و سوریه به افغانستان منتقل کرده بود روند احیای داعش در افغانستان را در پیش گرفت. 🔻 این نیروها که غالبا در پاییز ۹۶ و در حالی که افکار عمومی منطقه درگیر رفراندوم استقلال کردستان عراق و بازداشت حریری در ریاض بود به وسیله بالگردهای آمریکایی از شرق فرات به جنوب ترکیه، اردن و اسرائیل منتقل شدند. 🔻از آن زمان جمهوری اسلامی که به خوبی متوجه تحرکات در شرق کشور شده بود با دولت اشرف غنی وارد مذاکره برای سرکوب داعش شد اما اتفاق خاصی رخ نداد. این مسئله منجر شد تا تهران با اطلاع دادن به کابل خود مستقیما با طالبان وارد مذاکره شده تا از راه‌هایی سرکوب داعش در نطفه انجام شود. 🔻هلاکت ۳۳ فرمانده مهم داعش در افغانستان که مثابه داغی بر دل میز افغانستان در موساد و سیا بود! از جمله اقدامات مهم کشورمان در این زمینه است. 🔻اما واضح است که دشمن در تلاش برای ناامن سازی و متوجه کردن دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور به شرق است‌‌. 🔻 قدرت‌گیری طالبان، ماجراهای آب هیرمند، درگیری‌های پراکنده مرزی با طالبان، پخش شعارهای هنجارشکنانه در بازار رضا مشهد، حواشی بازی ایران- لبنان در مشهد، رخدادهای سیاسی و احتمالا نظامی در پاکستان و حمله تروریستی امروز در صحن رضوی همگی نشان می‌دهد شرق کشور محل تنازعی جدید است. 🔻نوع اتفاقات رخ داده نیز کاملا با دو هدف شدت گرفتن اختلافات میان شیعه و سنی+ پروژه تنفرسازی میان ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها با هدف نهایی احیای داعش خراسان و انتقال ناامنی و تنش از غرب به شرق کشور حکایت دارد. به صحبت‌های امروز وزیر کشور توجه کنید: ✅ وزیر کشور در نشست شورای اداری استان تهران: 🔹️تغییر دولت در آمریکا تفاوتی در رویکرد خصمانه علیه ایران ایجاد نکرد. 🔹️آمریکایی ها با حمایت از گروهک تروریستی در پی ناامن سازی فضا برای ایران بودند اما همه آنها به شکست انجامید. 🔹️امروز دشمن به سمت حملات ترکیبی اعم از جنگ اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اطلاعاتی روی آورده است. 🔹️دشمن به صورت مشخص برای ایجاد گسست های قومی، مذهبی در ایران برنامه ریزی دارد. 🔻البته این فتنه به مسائل مذهبی و قومی نیز خلاصه نمی‌شود و رخدادهای اخیر بازی ایران- لبنان و موج‌سواری‌های خاص آن حکایت از تلاش برای راه‌رفتن روی گسل‌های سیاسی- اجتماعی و فعال‌سازی آنها در شرق کشور دارد. 🔻در خصوص مسئله آوارگان نیز باید گفت ابتدا هیچ‌گاه نباید سطح واکنش به‌گونه‌ای باشد که منجر به اختلافات قومی و مذهبی شود. اما این یک حقیقت است که وقتی غرب عمدا اجازه به آرامش رسیدن افغانستان را نمی‌دهد، هدف آن بحران اقتصادی و در پی آن هجوم سیل آوارگان به ایران با هدف بروز رخدادهای تفرقه‌افکن(مشابه این روزهای فضای مجازی)، امنیتی(فراموش نکنیم حدود ۵۰ هزار نفر افغانی توسط ایالات متحده در افغانستان آموزش داده شدند، یکی از لودهندگان زمان حرکت شهید فخری زاده از ویلای شخصی سرایدار افغانی آن ویلا بود، یکی از امرای این کشور در هنگام سربازگیری و شخصی دیگر هنگام جاسوسی از یک مرکز حساس در یک ساختمان در حال کار دستگیر شدند) و اقتصادی و اجتماعی را در پی دارد. علاوه بر این منجر به جذب مردم به سمت گروهک‌های تکفیری و تروریستی می‌شود. 🔻شهرک‌های حاشیه مشهد همواره محل خرید و فروش ملک توسط برخی سرمایه‌داران عرب بوده‌است. باید توجه کرد جریان وهابیت بر روی جریان خاصی از اهل سنت سرمایه‌گذاری نکند! هوشمندی سران برادران اهل سنت از اهمیت بیش از پیش برخودار است. 🔻وقتی داعش هنوز به خوبی جان نگرفته بود اعضای داعش به سوریه رفته و در مناطق مرزی با برخی افراد آن منطقه پیوندهای خانوادگی برقرار می‌کردند تا زمان حمله داعش از این ظرفیت استفاده شود! 🔻در این مورد باید اشاره کرد یکی از کارویژه‌های محور غربی-عبری- عربی در دوران پساآمریکای منطقه، اختلاف افکنی میان ایران و کشورهای همسایه است. 🔻در دوره ترامپ راهبرد آنها منزوی‌سازی بین‌المللی ایران بود اما دیپلماسی و مقاومت فعال جمهوری اسلامی این حربه را ناکام گذاشت. 🔻از همین جهت بود که بعد از کشته شدن مایکل دی آندریا، میز ایران در CIA در میز خاورمیانه سیا ادغام شد! یعنی امورات ایران ذیل سایر کشورها بررسی می‌شود و این همان تفرقه افکنی است که یک چشمه آن را اکنون و چشمه دیگر را در مردادماه ۱۴۰۰ و در خلیج فارس با محوریت ایستگاه سایبری موساد در امارات شاهد بودیم. طبیعی است که در ائتلاف عربی- عبری، دستور دهنده، طراح و پشتیبان، ضلع عبری است!