eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.3هزار عکس
167.1هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای تحلیلگر استندآپِ 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ورود قوه قضائیه به موضوع کاخ ویلای جنجالی مازندران رئیس سازمان بازرسی: 🔸 ۴ پرونده برای ساخت و ساز غیرمجاز در حریم روستای سالدوزکلا شهرستان سیمرغ استان مازندران تشکیل شده است. 🔹علاوه بر ارسال گزارش این ساخت و ساز غیرمجاز برای استاندار مازندران، گزارش‌های کیفری علیه مدیر وقت بنیاد مسکن قائمشهر، مسئول فنی بخشداری و همچنین دهیار روستای سالدوزکلارا به مراجع قضایی ذی‌صلاح ارسال کردیم. 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش اول) 🔸با مطالعه تاریخ و نگاهی به تحولات متعددی که در دوره های متفاوت و در مکان‎های مختلف به وقوع پیوسته، می‎توان دریافت، و جایگاه او همواره در تمامی این تحول ها ـ چه از نوع اصلاحی و چه از نوع انقلابی آن ـ یکی از ویژگی ‎های مهم تغییرهاست. در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ‎ترین ویژگی ‎های آن، تحول در موقعیت و بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی‎های زن در جوامع غربی، آنها با مقوله مواجه شدند. بر آنیم تا نشان دهیم چگونه در فرهنگ مدرن غربی، مجدد زنده به گور شد و ریشه های این مسئله کدام اند؟ نحوه این زنده به گوری چیست؟ پیامدهای آن کدام است؟ 💠بهره ­کشی از زنان با شعار پیشرفت زنان 🔹غرب تحول هایی را پیمود که ریشه در دارد. سرمایه داری باعث صنعتی شدن یا همان شد. انقلاب صنعتی نیاز به کارگر داشت و مردها پاسخگوی این نیاز نبودند، لذا در انقلاب صنعتی و کودکان نیز در بدترین شرایط به کار گرفته شدند. طبق این ویژگی، دیگر موجودی محصور در خانه نبود، و این حق را داشت که به اندازه مردان، پا به عرصه اجتماع بگذرد. در این میان، نقش‎های سنتی مرتبط با جنسیت از میان برداشته و تلاش‎هایی شد تا با دورکردن از فضای سنتی، و وارد کردن آنها از فضای خانه به فضای اجتماع، هویتی به اصطلاح مدرن به آن ها بدهند. 🔹در همین رابطه روشنفکران غربی، ایده استقلال زنان را طرح کردند و این باور را گسترش دادند که اگر جامعه ‎ای بخواهد مستقل باشد، ابتدا باید زنان آن مستقل شوند و سرنوشت جامعه را به سرنوشت زنان گره زدند. از سوی دیگر، انقلاب صنعتی به قدرتمند شدن کشورهای غربی انجامید، که نتیجه این افزایش قدرت، جنگ ‎های جهانی اول و دوم بود که در مجموع بیش از پنجاه میلیون کشته داشت که غالب آن ها، مردهای سربازی بودند که در نبرد حضور داشتند و در این دوره، افراد بی پناهی شدند که ناچار بودند خودشان، زندگی خود را اداره کنند و نیز دچار بحرانی جدی شد؛ بنابراین، در دنیای مدرن و صنعتی شده، که شعار اصلی آن پیشرفت بود، اتفاق هایی شکل گرفت که اگر در جوامع دیگر رخ می‎داد، به عقب ماندگی و مدرن نبودن آن جوامع نسبت داده می‎شد. ... منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش دوم) 🔸در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ‎ترین ویژگی ‎های آن، تحول در موقعیت و بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی ‎های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی مواجه شدند. 💠ورود زن به اجتماع به بهانه مدرنیته 🔹تغییر در ، حاصل استعماری بود که غرب و اروپای مدرن با آن به تمام نقاط - که از نظر اقتصادی برای آن ها سودمند بود - سرَک کشیدند و مردم و منابع آن ها را به بهانه متمدن و مدرن کردن، زیر خود درآوردند. آن ها تلاش کردند تا را نیز به بهانه مدرن شدن، وارد عرصه اجتماع کنند، تا از این طریق، بتوانند در دنیای تازه صنعتی شده ‎- که نیاز به کارگر داشت - از نیروی کارِ ارزان ‎تر، کنند. از آن جایی که در مقایسه با مردان، دستمزد‎های کمتری می‎گرفتند، بنابراین حضور هرچه بیشتر آنها در این دنیای صنعتی شده مدرن، بیش از پیش تبلیغ می‎شد. 🔹ما مخالف حضور زنان در جامعه نیستیم و نمی‎خواهیم نقش محوری و کاربردی زنان را در پیش برد اهداف جامعه، برای توسعه نادیده بگیریم؛ بلکه می ‎خواهیم به این نکته اشاره کنیم که از ، تناسبی با فطرت و روحیه آنان ندارد، و نه تنها باعث پیشرفت شان نمی ‎شود، بلکه در طولانی مدت، جامعه با تناقض ‎های متعددی روبه‌رو می گردد. مشارکت اجتماعی زنان نیز در نظام غربی - که مادی‌گرایی و سود‌گرایی، تمامی جنبه های زندگی را در سلطه خود گرفته است - از این قاعده جدا نیست. 🔹در چنین جوامعی، پا به پای مردان به عرصه اجتماعی وارد میشوند و هدف اصلی از مشارکت آنان، و از زنان است. امام خمینی (ره) نیز اشاره کرده است: «مربی انسان‎ها، است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به است. زن، با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می کند. مبدأ همه سعادت‎ها از دامن بلند می شود». [۱] ... پی نوشت: [۱] صحیفه ی نور، ج ۷، ص ۳۳۹ منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش اول) 🔶 از واژه هایی است که تاکنون تعریف های متنوع و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است. 🔹ارتش آمریکا در مارس ۱۹۵۵م در آئین نامه رزمی خود، تعریفی جالب از در عرصه بین المللی ارائه کرد. جنگ روانی در آئین نامه یاد شده، اینگونه تعریف شده است: «، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد». 🔹به اعتقاد ویلیام داواتی، عبارت است از: «مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود». طرفداران این نگرش اغلب بر این باورند که ، جزء اصلی و اساسی جنگ روانی است، نه همه آن. همچنین عبارت است از: مجموعه اقدامات تبلیغی - روانی یک کشور یا یک گروه، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و مردم، در جهت مطلوب. 🔹در بخش های بعدی این نوشتار به توضیح اجمالی در مورد برخی از ، از جمله سانسور، تحریف، ساختن یک یا چند دشمن فرضی، پاره حقیقت گویی، محک زدن، ادعا به جای واقعیت، شایعه، ماساژ پیام، کلی بافی، زمانبندی، حذف، قطره چکانی، دروغ بزرگ یا استفاده از دروغ محض، فوریت بخشیدن ساختگی به خبر و پیچیده کردن خبر برای عدم کشف حقیقت خواهیم پرداخت. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️فرزند آوری در آئینه آیات قرآن (بخش اول) 🔸امروزه یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به رفتارشناسی خانواده ها، مسأله و پایین آمدن نرخ فرزندآوری است. کاهشی که در ابعاد کلان، موجب می شود و در دراز مدت ممکن است تبعاتی را برای جامعه به همراه داشته باشد که هم اینک موضوع سخن ما نیست.   🔹پایین آمدن در مذموم شمرده می شود. با این حال ممکن است عده ای این ایده را مطرح کنند که لزوم فرزندآوری به هیچ وجه قابل استنباط از هیچ کدام از آیات قرآن نیست و از آنجایی که این کتاب آسمانی هیچ گونه خطابی را راجع به این موضوع متوجه پیروان خود نساخته، نباید و نمی توان مستظهر به آموزه های کتاب مقدس مسلمانان از آنها خواست که بچه دار شوند. به خصوص در شرایط سخت اقتصادی جامعه امروز که تأمین ابتدایی ترین لوازم نگهداری و مراقبت و تربیت کودکان با چالش مواجه می شود و برای والدین رؤیای ساختن حیاتی مرفه برای فرزندان شان را دست نیافتنی کرده است. در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا در واقع قرآن هیچ توصیه ای برای زاد ولد و فرزند آوری ندارد؟! 🔹در پاسخ به چنین سؤالی و پیش از ورود به جزئیات بحث می گوییم که ممکن است آیه ای در قرآن مجید یافت نشود که به صورت صریح و مستقیم دستور به فرزندآوری را متوجّه آحاد جامعه اسلامی و بشری کرده باشد، امّا در بسیاری از با ویژگی ها و تعابیری توصیف شده که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که در گفتمان وحیانی این کتاب مقدس، موضوع فرزندآوری و و پسندیده است. ضمن اینکه بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی تر  در آئینه روایات  منعکس شده است. در میان آیات قرآن، تعبیرها و توصیفات بسیار ستوده ای برای فرزندان و فرزندآوری وجود دارد که در بخش های بعدی این نوشتار به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. ... نویسندگان: حجّة الاسلام احمد حیدری -  علی غبیشاوی منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️فرزند آوری در آئینه آیات قرآن (بخش دوم) 🔸در بسیاری از آیات با ویژگی ها و تعابیر بسیار ستوده‌ای توصیف شده که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که در گفتمان وحیانی این کتاب مقدس، موضوع فرزندآوری و و پسندیده است، ضمن اینکه بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی تر  در آئینه روایات منعکس شده است. 💠به برخی از آیات قرآن که تعابير بسیار پسندیده ای برای فرزند و فرزندآوری در آنها وجود دارد اشاره می‌کنیم: 1⃣آیه ۴۶ سوره کهف: در این آیه کریمه می خوانیم: «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زينَةُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ الْباقِياتُ الصَّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً وَ خَيْرٌ أَمَلاً؛ مال و ، و باقيات صالحات [ارزش هاى پايدار و شايسته‏] ثوابش نزد پروردگارت بهتر و اميدبخش تر است!». در این آیه شریفه موقعيت مال و ثروت و نيروى انسانى كه دو ركن اصلى حيات دنياست مشخص شده اند. در اینجا در کنار اموال به عنوان شكوفه ها و گل هايى معرفی می شوند که بر شاخه هاى درخت زندگی می رویند. در کنار برخورداری از اموال، یکی از مهم‌ترین سرمايه‏هاى زندگى دنياست، چرا كه براى رسيدن به هر مقصودى از مقاصد مادى حتما مورد نیاز است و به همين دليل آنها كه بر تخت قدرت مى نشينند، در کنار مال اندوزی، سعى در جمع آورى اين نيرو  نیز مى كنند؛ مخصوصا در زمان هاى گذشته هر كس فرزندان بيشترى داشت خود را نيرومندتر احساس مى كرد، چرا كه آنها يكى از دو ركن اصلى قدرت او را تشكيل مى دادند. [۱] 🔹نکته لازم به ذکر این است که اگرچه این آیه اموال و را زینت زیست دنیوی می داند، امّا به تصریح بخش انتهایی آیه یعنی «الدُّنْيا وَ الْباقِياتُ الصَّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً وَ خَيْرٌ أَمَلاً» این امور زینت هایی زودگذرند که اگر از طريق قرار گرفتن در مسير «الله» رنگ جاودانگى نگيرند بسيار بى اعتبارند. [۲] با این حال بنا به تعبیر آیه ۳۱ سوره اعراف یعنی «يا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ»، این زینت ها می توانند با استقرار و ثبات قدم صاحبانشان در مسیر الهی تمام ناشدنی و در مقدس ترین مکان ها نیز قابل همراهی با آدمی گردند. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] تفسیر نمونه، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الإسلامية، تهران، ۱۳۷۱ش، چ دهم، ج ۱۲، ص ۴۴۵ [۲] همان نویسندگان: حجّة الاسلام احمد حیدری -  علی غبیشاوی منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش دوم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 1⃣ ؛ سانسور عبارت است از موادی از جریان عبور آگاهیها، به منظور شکل دادن عقاید و اعمال دیگران. این حذف عمدی، میتواند به دو شکل صورت پذیرد: سانسور در ساده ترین معنی اش، رسیدگی و آزمایش پیامهای کثیرالانتشار، توسط اولیای امور، برای بازداشت موادی است که از نظر آنان نامطلوب است. این شکل سانسور، همان ایجاد مانع قبلی یا عملی، برای جلوگیری از انتشار مواد نامطلوب است که میتواند شامل حذف واژه ها، عبارات یا جملاتی خاص، توسط سانسورگر باشد؛ 🔹اما در شکل گسترده‌تر آن، میتواند در برگیرنده هر نوع تلاشی جهت تضعیف یا جلوگیری از انتشار مواد نامطلوب از نظر برخی از اولیای امور باشد. بدین ترتیب، ممکن است دولتی جلوی انتشار اطلاعات یا اخباری را که میتوانند بازتابی مخالف یا ناموافق بر مقامات آن دولت داشته باشند، بگیرد، یا ممکن است دولت مذکور، اقدام به صدور مجوزهایی کند که از این راه، انتشار مواد نامطلوب را دچار مشکل یا فترت سازد. از طرف دیگر، ممکن است اولیای امور، اقدامی تنبیهی نیز بر ضد متخلفان در پیش گیرند؛ بدین منظور که مطمئن شوند متخلفان، دیگر دست به خلاف نخواهند زد و نیز دیگران را از انتشار موادی دارای ایراد، برحذر دارند. 2⃣ ؛ یکی از رایج‌ترین شیوه های پوشش خبری و مطبوعاتی، به شیوه های مختلف، از طریق خبر است. در مسئله تحریف، سه پدیده به چشم میخورد که عبارتند از: تعدیل، شاخ و برگ دادن و جذب. یک خبر در حین انتقال از شخصی به شخص دیگر، به تدریج، کوچکتر از گذشته، قابل فهم تر و از نظر بازگو کردن، ساده تر میشود. در حین عمل انتقال متوالی خبر، بسیاری از جزییات اصلی خبر، کم کم تعدیل میشوند. تجربه هایی که در مورد تحریف انجام شده، نشان میدهد که بسیاری از جزئیات موجود، در ابتدای زنجیره انتقال، به شدت حذف میشوند. هر بار که خبر تحریف شده نقل میشود، میزان جزئیات، هرچند با کندی، کاهش می یابد. در همان زمانی که عمل تعدیل انجام میگیرد، شاخ و برگهای دیگری به خبر اضافه میشود. شاخ و برگ دادن به خبر بر ادراک انتخابی و حفظ انتخابی موضوع در ذهن و نقل جزئیات کمی از موضوع اصلی، مبتنی است. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش سوم) 🔸در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ‎ترین ویژگی ‎های آن، تحول در موقعیت و بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی ‎های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی مواجه شدند. 💠استفاده ابزاری از زن و جاهلیت مدرن 🔹برای حضور در جامعه، نباید به طور محض از و دنیای مدرن تقلید کنیم؛ زیرا غرب با همه ادعای مدرن و متمدن بودن خود - گرچه از نظر اقتصادی و تکنولوژیکی به پیشرفت هایی دست یافته است - نمی ‎تواند ادعا کند که مشکلی ندارد و با تناقض ‎ها دست و پنجه نرم نمی ‎کند. برای پیشرفت خود به نیازمند است، اما زن نباید به دلیل حضور در جامعه، خود را فراموش کند و راه را برای جامعه از خود، هموار سازد و رفته رفته حضور او تنها به پیشبرد لذت های مادی و شهوانی محدود شود. اگر جامعه ‎ای بخواهد به سوی پیشرفت گام بردارد، باید به این نکته توجه کند که را نمی ‎تواند در رسیدن به این مهم انکار کند. 🔹اگر محور و کانون اصلی خانواده است، نباید تنها به دلیل حضوری پررنگ در اجتماع، نقش خود را در پرورش و حفظ نادیده بگیرد، که بدین ترتیب در طولانی مدت، نه تنها خودِ او، بلکه اجتماع نیز با مشکل های بی‌شماری روبه‌رو می ‎شود. ورود زن به اجتماع نباید به فساد اخلاقی و بی ‎بندوباری منجر شود که در نهایت، فروپاشی خانواده و به دنبال آن فروپاشی جامعه را از درون در پی خواهد داشت. در ، نیاز‎های روحی و معنوی را با نیاز‎های مادی جایگزین کرده و بدیهی است در چنین وضعیتی، گرچه شرایط از گذشته بهتر شده، اما رفته رفته به پدیده بدل گردیده است. ... منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش سوم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 3⃣ ساختن یک یا چند : این، یکی از شیوه های قدیمی سیاسیون کهنه کار است که قدرت را در اختیار دارند و برای بقا و ماندگاری در حکومت، از آن استفاده میکنند. این شیوه به مطبوعات نیز رخنه کرده است. در این شیوه، سعی میشود تا سایر رسانه ها و مطبوعات یا سایر سیاستمداران و احزاب در ، به شکل یک نشان داده شوند. همیشه داشتن یک ، میتواند اقدامات طرف مقابل را محق و معتبر جلوه دهد و زمینه را برای هر نوع اقدامی، فراهم آورد. استفاده از این شیوه، میتواند برای متحد کردن افراد داخل یک کشور نیز مفید واقع شود. هنگام بحرانهای اقتصادی و سیاسی و یا خطرات سیاسی که از درون یک کشور را تهدید میکنند، وجود یک دشمن فرضی خارجی، میتواند سرپوشی بر بحرانها باشد و اتحاد داخل کشور بر ضد آن بحران ها را میسر سازد. 4⃣ : گاهی حادثه، خبر یا سخنی مطرح میشود که از نظر منبع، محتوای پیام، مجموعه ای به هم پیوسته و مرتب است که اگر بخشی از آن نقل و بخشی نقل نشود، جهت و نتیجه پیام، منحرف خواهد شد. این از رویه های رایج مطبوعات است که معمولاً متناسب با جایگاه و جناح سیاسی ای که به آن متمایل هستند، بخشی از خبر را نقل و بخشی را نقل نمیکنند. این شیوه به خصوص در انتشار نظرات رهبران سیاسی، بسیار متداول است. استفاده از تیترهای اصلی روزنامه ها، مطابق با میل و سلیقه آن روزنامه، از نمونه های بارز است. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش چهارم) 🔹در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ‎ترین ویژگی ‎های آن، تحول در موقعیت و بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی ‎های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی مواجه شدند. 💠زن به گونه­ ای دیگر زنده به گور می­شود 🔹 در گذشته، به طور افراطی نادیده گرفته می ‎شد و در زن ‎ها را به بهانه زن بودن، تحقیر می ‎کردند و آن ها را در انجام فعالیت ‎های مهم - چه در امور خانه و چه در محیط بیرون ـ ناتوان می ‎دیدند و به هر نحوی تلاش می ‎کردند تا هویت زن ‎ها را، به مثابه یک انسان، نادیده بگیرند. امروزه نیز، با و افراطی از در جوامع مدرن ـ که حضور او را بیش از گذشته در عرصه اجتماعی پررنگ کرده است - همچنان هویت او، به مثابه یک انسان، نادیده گرفته می ‎شود. امروزه در مقایسه با گذشته، زن ‎ها رفاه نسبی بیشتری دارند؛ اما از طرفی دیگر، نیاز‎های معنوی و روحی آن ها و نیز فطرت شان فراموش شده است؛ به عبارت دیگر، در دنیای به اصطلاح مدرن که زن، بیشتر، یک کالای لوکس و پرزرق و برق است، گونه ‎ای دیگر از شکل گرفت که در آن، زن به ‎گونه ‎ای دیگر، زنده به گور می ‎شود. 🔹ریشه فلسفی این به اندیشه های اومانیستی (انسان گرایی) بر میگردد و ریشه در اندیشه ‎های افرادی، چون نیچه دارد. در این رویکرد، انسان رها از ارزش، تصور می ‎شود و می ‎تواند هرگونه می ‎خواهد زندگی کند؛ لذا زن در این میان، لذت‎بخش ‎ترین تفریح و لعبت برای این فضاست. امروزه در برای اینکه به اصطلاح عدالت را رعایت کند، حقوق مشابهی را برای مردان و زنان در نظر میگیرند، و از این روست که از شغل گرفته تا مشارکت در زندگی، زن باید در کنار مرد باشد و به اندازه وی، وظیفه بر عهده دارد؛ مثلا از زنها در ارتش و جنگها استفاده میکنند، و این استفاده از زنان، جز تخریب روحیه ظریف و پاک آنها و تبدیل آنان به موجودهایی خشن و بی روح چه پیامد دیگری میتواند داشته باشد؟ آیا برابری زن با مرد، لزوماً به این معناست که زن باید هم چون مرد، در تمامی مشاغل و عرصه ‎ها ـ که به طور ذاتی برای مردان طراحی شده است ـ حضوری فعال داشته باشد؟ در ، برعهده گرفتن چنین مشاغلی از سوی زنان، فقط در حد ضرورت است. ... منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش چهارم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 5⃣ : گاهی برای ارزیابی اوضاع جامعه و طرز تفکر مردم جامعه درباره موضوعی خاص، که نسبت به آن حساسیت وجود دارد و یا برای دریافت نظر حاکمان و یا گروهی خاص یا صنفی از جامعه، خبری منتشر میشود که عکس العمل نسبت به آن، زمینه طرح هدفهای بعدی قرار میگیرد. سعی میکنند برای دریافت نظر گروهی خاص و یا حتی افراد جامعه، با انتشار یک موضوع، عکس العمل آنها را مورد ارزیابی قرار دهند و سیاستهای آینده خود را نسبت به آن، طراحی کنند؛ مثلاً برای ارزیابی نظر مردم ایران درباره رابطه با آمریکا، خبری منتشر میشود تا پس از محک زدن آن، موضوعات جدی تری را در این باره منتشر سازند. 6⃣ : رسانه های خبری برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود، گاهی ادعاهایی بر ضد افراد، گروه های مختلف و رسانه های رقیب مطرح می کنند و آنان را مجبور به پاسخگویی می‌نمایند. در واقع، در این روش، اخبار مخابره شده و یا به چاپ رسیده، نوعی به جای واقعیت را در تداعی میکند، و با استفاده از کلماتی نظیر ادعا، منبع خبر، سعی میکند خبر را از دست ندهد و نیز درستی و نادرسی خبر را به گردن منبع مدعی آن انداخته، چنانچه خبر مورد تایید قرار گرفت، اعتبار پخش آن را نصیب خود کند و سرانجام، پیامی را که مورد نظرش می باشد، به همراه خبر، القا نماید. 🔹در جریان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ پس از هر بمباران شدید مقرهای طالبان، ادعاهایی درباره کشته شدن بن لادن از سوی رسانه های آمریکایی و رسانه های همسو با آنها، مطرح میشد و زمانی که طالبان خبر را تکذیب میکردند، آمریکاییها می‌فهمیدند که تلاش آنها در انهدام مواضع طالبان و کشتار آنها، چندان موثر نبوده است و اگر طالبان سکوت میکردند این سکوت، صحت ادعای آمریکایی ها را اثبات میکرد و نیروهای طالبان را از نظر روحی تضعیف میکرد. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش پنجم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 7⃣ : زمانی که جریان خبر از بین افرادی شروع میشود که از حقیقت موضوع دورند، ، آغاز میشود و تکرار آن، بدون ارائه برهان و دلیل، ادامه مییابد، تا تقریبا بسیاری از مردم، آن را باور میکنند و سرانجام، شیوه معینی برای ترویج آن در پیش گرفته میشود؛ مانند «آنها میگویند...» یا «از یک منبع مسئول شنیده ام که...» یا «اخبار دقیقی دارم مبنی بر این که...» و مانند آنها. میتوانیم بگوییم که ، برای به انجام رساندن دو وظیفه همراه هم انتشار مییابد؛ اولین وظیفه، بیان و تفسیر تنش احساسی است که افراد حس میکنند و وظیفه دوم، تسکین این تنش است. 🔹در شرایط عادی، اخبار از طریق منابع قابل اطمینان و رادیو و تلویزیون پخش میشود و شایعه، کمتر ظهور و بروز مییابد؛ اما وقتی و به وجود می آید، نیز گسترش مییابد؛ اما وقتی فشار روحی و از پشتوانه و شواهد محکمی برخوردار نیستند، اما به دلیل خودداری منابع رسمی از انتشار اطلاعات و اخبار کافی و شواهد که گاهی به خاطر دسترسی نداشتن، و گاهی به لحاظ اعمال سانسور است، به سرعت و از طریق در میان مردم، در سطح وسیعی گسترش مییابد و این تکرار، از آن جهت است که نیازهای هیجانی مردم را برآورده می کند. 8⃣ : انواع بی‌شماری از فریب و خودفریبی در انبوه داده ها و اطلاعات و دانشی که هر روز از کارخانه کار فکری دولت به بیرون جریان مییابد، دیده شده است که به ، معروف است. تاکتیک حذف، تاکتیک کلی بافی، تاکتیک زمان بندی، تاکتیک قطره چکانی، تاکتیک موجی و تاکتیک تبخیر، از تاکتیکهای ماساژ پیام به شمار می آیند که در کتاب های نوشته شده توسط الوین تافلر، به طور کامل، در مورد آنها توضیح داده شده است. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️فرزند آوری در آئینه آیات قرآن (بخش سوم) 🔸در بسیاری از آیات با ویژگی ها و تعابیر بسیار ستوده‌ای توصیف شده که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که در گفتمان وحیانی این کتاب مقدس، موضوع فرزندآوری و و پسندیده است، ضمن اینکه بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی تر  در آئینه روایات منعکس شده است. 💠به برخی از آیات قرآن که تعابير بسیار پسندیده ای برای فرزند و فرزندآوری در آنها وجود دارد اشاره می‌کنیم: 2⃣آیه ۸۳ سوره کهف: در بخشی از این آیه کریمه می خوانیم: «وَ إِذْ أَخَذْنا ميثاقَ بَني‏ إِسْرائيلَ لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً؛ و [به ياد آوريد] زمانى را كه از بنى اسرائيل پيمان گرفتيم كه جز خداوند يگانه را پرستش نكنيد و به پدر و مادر و نزديكان و يتيمان و بينوايان نيكى كنيد». اینکه نیکی کردن به والدین بعد از [توحید در] عبادت، میثاق بعدی خداوند با بنی اسرائیل معرفی شده، می تواند حکایت از رابطه بسیار ویژه ای بکند که بین انسان ها بعد از فرزندآوری، به عنوان والدین و فرزندان، پدید می آید. به عبارت دیگر، دانش و تجربه و حتی پیمان ازدواج و شروع زندگی مشترک، وضعیت ها و نقش های بزرگسالی را به وجود نمی آورد، بلکه دوره «پدر و مادر شدن» است که نقش های بزرگسالی را مشخص می کند. 🔹بنابراین به نظر می رسد که تجربه پدر و مادری در فراهم کردن تعالی و رشد شخصیت افراد اهمیت وِیژه ای دارد. وجود همین تجربه ها مجموعه کاملی از ارزش ها را به ساختار شخصیت والدین می افزاید. از این روست که والدین در این آیه کریمه با قرار گرفتن در کنار نام خدا گرامی داشته می شوند. [۱] می توان گفت سفارش خدا به «احسان در حق والدین» در کنار «دعوت به توحید» به این معنی است که سمت و از این حیث که سرپرستان چندین فرزند می باشند، در مراتب معنوی و انسانی بسیار عالی است. البته بسیار واضح است که «والدین» عنوانی است که با بر صاحبان این شأن اطلاق می شود و تا فرزند نداشته و یا فرزندانی را بر اساس آموزه های الهی تربیت نکرده باشند به مقامات معنوی موجود در آیه نمی رسند. 3⃣آیه ۶ سوره اسراء: در بخشی از این آیه و بعد از ذکر شدن چند عنوان از ویژگی های بنی اسرائیل و وضعیت آنها، خطاب به آنها گفته می شود که: «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفيراً؛ سپس شما را بر آنها چيره مى‏ کنيم؛ و شما را به وسيله دارايی ها و فرزندانى كمك خواهيم كرد؛ و نفرات شما را بيشتر [از دشمن] قرار مى دهيم». در اینجا می بینیم که به عنوان یکی از اسباب امداد و یاری الهی، معرفی شده است. ... پی نوشت؛ [۱] مقاله «مبانی فقهی الزام به فرزندآوری»، رهنما، نسرین، امیدی فرد، عبدالله، نشریه علمی پژوهشی پژوهش های فقهی، دوره ۱۱، ش سوم، پاییز ۹۴ نویسندگان: حجّة الاسلام احمد حیدری -  علی غبیشاوی منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش پنجم و پایانی) 🔸در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ‎ترین ویژگی ‎های آن، تحول در موقعیت و بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی ‎های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی مواجه شدند. 💠زن و تقابل میان اسلام و غرب 🔹الگویی که برای احقاق ارائه می ‎کند، الگوی متعادلی نیست و خواهان در اجتماع است؛ اما ، تنها زمانی به درستی ادا می ‎شود که با آنان به مثابه یک برخورد شود و با توجه به فطرت او و توانایی ‎های جسمانی و روحی اش در نظر گرفته ‎شود. جایگاه زن در جهان مدرن، جایگاهی است که پذیرفته نیست. زن در ، همانند مردها از آزادی برخوردار است؛ پس اولین دلیل - برای نشان دادن این که زن در غرب، در نوعی جاهلیت مدرن زندگی می کند - این است که ، بدون توجه به ویژگی های شخصیتی، طبیعی و ذاتی ، برای وی حقوق مشابهی همانند مردها در نظر گرفته اند. 🔹این حقوق مشابه، از منظر ، نوعی جاهلیت مدرن است. در این حقوق مشابه، زن در زندگی فردی و خانوادگی، حقوق متفاوتی ندارد. این در حالی است که در ، همراه با پذیرش آزادی ‎های اجتماعی برای زن، به مثابه یک فرد، هنگامی که نقش و را برمی ‎گزیند، برای زن در نظر گرفته می شود؛ مانند: مهریه، نفقه و غیره؛ در حالی که در غرب، زن و مرد کاملاً شریک زندگی هستند. منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭕️اسلام از ما خواسته انتظار داشته باشیم 🔹در از ما خواسته شده است که داشته باشیم. انتظار، فراتر از نیازمندی است، فراتر از احساس نیاز است. گفته‌اند منتظر باشید؛ انتظار یعنی ، انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آینده‌ی قطعی‌ای وجود دارد؛ صِرف نیاز نیست؛ انتظار، سازنده است، لذا در روایات ما، معارف ما، جایگاه بسیار مهمّی دارد. در توقیع شریف حضرت ولیّ‌عصر (عج) به ابن‌بابویه از قول پیغمبر (ص) نقل شده که فرمود: اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛ یعنی برترینِ اعمال امّت من این است که باشند؛ [یعنی] . در یک روایتی از موسی‌ بن‌ جعفر (ع) [آمده]: اَفضَلُ العِبادَةِ بَعدَ المَعرِفَةِ اِنتِظارُ الفَرَج. معرفت یعنی توحید و معرفتِ حقایق الهی، [برترین اعمال] بعد از آن، انتظار فرج است. از امیرالمؤمنین (ع) [نقل شده]: اِنتَظِرُوا الفَرَجَ وَ لا تَیأَسوا مِن رَوحِ الله؛ داشته باشید، از رَوح و رحمت و مأیوس نشوید. 🔹پس در ، امید هست، تحرّک هست، اقدام وجود دارد که البتّه حالا در مورد انتظار فرج گفته شده است و مسلّم است که انتظار فرج، یعنی انتظار فرج حضرت ولیّ‌عصر؛ این یک مصداق از انتظار فرج است. اینکه پیغمبر (ص) میفرماید: اَفضَلُ اَعمالِ اُمَّتی اِنتِظارُ الفَرَج، ناظر به همه‌ی مشکلاتی است که برای زندگی انسان پیش می‌آید؛ مشکلات گوناگونی در زندگی پیش می‌آید، انسان در مواجهه‌ی با این مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که خواهد آمد. خود انتظار فرج، یک نوع فرج است که این روایتی است از حضرت موسی‌بن‌جعفر: لَستَ تَعلَمُ اَنَّ اِنتِظارَ الفَرَجِ مِنَ الفَرَج؛ خود انتظار فرج و ، یک گشایشی است برای انسان که او را از آن حالت یأس، از حال درماندگی که به کارهای عجیب و غریبی وادار میکند، نجات میدهد. خب، اینکه پیغمبر و ائمّه این جور فرمودند، معنایش این است که امّت محمّدی (ص)، در هیچ حادثه‌ای از حوادث زندگی دچار یأس و نا‌امیدی نمیشوند و همیشه در همه حال دارند. بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی ۹۹/۰۱/۲۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش ششم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 9⃣ : تاکتیک کلی بافی، تاکتیکی است که در آن جزئیاتی را که ممکن است مخالفت اداری یا سیاسی را برانگیزد، با لعابی از مطالب غیر واقعی، می‌پوشانند. در پخش این تاکتیک، سعی میشود بدون توجه به مسائل اصلی و عمیق در خبر و بدون ریشه یابی موضوعی که منعکس میشود، به آن پرداخته شده، به خبر بزنند و شاخ و برگ آن را اضافه کنند و خواننده را در سطح، نگه دارند و توجه وی را کمتر معطوف به عمق مطالب نمایند. این تاکتیک، بیشتر در پخش بیانیه های وزارت امور خارجه و یا دستگاه دیپلماسی خارجی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد که در آنها، از شیوه بی حس سازی مغزی استفاده میشود. 🔟 : مرسوم ترین مصداقی را که می‌توان برای تاکتیک زمان بندی مثال زد، تاخیر در پخش خبر میباشد، به نحوی که دیگر پیامگیر نتواند کاری بکند. این شیوه در بسیاری از موارد، التهاب و اشتیاق مخاطبین را برای شنیدن خبر از منابع موثق، مهیا نموده، در بخشی دیگر، زمینه پخش را نیز فراهم میکند. «تافلر» میگوید: «پیچیدگی افکار عمومی به گونه ای است که استفاده از یک تاکتیک به شکل مجزا و مجرد، نمیتواند کاربرد لازم را داشته باشد». 1⃣1⃣ : براساس این تاکتیک، قسمت‌های مهمی از خبر، به دلایلی که از پیش طراحی شده و به شکلی هدفمند حذف میشود، تا زمینه را برای پخش تاکتیک شایعه، مهیا نماید. در این تاکتیک، پخش کننده خبر (رسانه) میداند که با پخش قسمت ناقصی از خبر، سؤالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد میکند و این سؤالات، چنانچه پاسخ گفته نشود، زمینه پخش را فراهم میکند. در وسایل ارتباط جمعی، معروف است که شایعه، جایی پخش میشود که خبر نباشد. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش هفتم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 2⃣1⃣ : داده ها، اطلاعات و دانش به جای آن که در سندی واحد نوشته شوند، در این تاکتیک، دسته بندی شده، در زمان های گوناگون و به ، ارائه می شوند، تا هم مخاطب نسبت به ، پیدا کند و هم نسبت به آن، پیدا کند و منتظر پخش اخبار از مجرای مورد نظر باشد. در این شیوه، الگوی رخ دادها تجزیه میشود و از دید گیرنده، مخفی می‌ماند. 3⃣1⃣ یا استفاده از دروغ محض: این تاکتیک، قدیمی و سنتی میباشد، اما هنوز هم مورد استفاده فراوانی در رسانه ها دارد و اغلب برای و یا حتی برای مورد استفاده قرار می گیرد؛ بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می کنند. معروف ترین مورد استفاده ای که از این تاکتیک شده، در زمان هیتلر و توسط گوبلز بوده است. گوبلز میگوید: دروغ، هر قدر بزرگ تر باشد، باور آن برای توده های مردم، راحت تر است. تسخیر یک هفته ای بغداد توسط نیروهای ائتلاف و استفاده از جنگ الکترونیک در بغداد، یکی از همین تاکتیک های دروغ محض بود. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️فرزند آوری در آئینه آیات قرآن (بخش چهارم) 🔸در بسیاری از آیات با ویژگی ها و تعابیر بسیار ستوده‌ای توصیف شده که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که در گفتمان وحیانی این کتاب مقدس، موضوع فرزندآوری و و پسندیده است، ضمن اینکه بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی تر  در آئینه روایات منعکس شده است. 💠به برخی از آیات قرآن که تعابير بسیار پسندیده ای برای فرزند و فرزندآوری در آنها وجود دارد اشاره می‌کنیم: 4⃣آیه ۱۲ سوره نوح: در این آیه می خوانیم: «وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهاراً؛ و شما را با اموال و فراوان كمك كند و باغ هاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختيارتان قرار دهد.»! این آیه یکی از آیاتی است که مژده های الهی را به قوم نوح از زبان آن حضرت بیان می کند - البته مژده هایی که مشروط به ایمان آن قوم و طلب مغفرت شان از خداوند بوده است - و همانطور که می بینیم نیز در کنار نعمت هایی دیگر به عنوان یکی مورد اشاره قرار گرفته است. سببی نیز که باعث شده حضرت نوح (ع) این وعده ها را به قوم خود دهد، بنابر بعضى از روايات این بوده است که وقتى قوم لجوج او از قبول دعوتش سر باز زدند، خشكسالى و قحطى آنها را فرا گرفت و بسيارى از اموال و فرزندان شان هلاك شدند. به همین خاطر نوح به آنها گفت: اگر ايمان بياوريد همه اين مصائب و بلاها از شما دفع خواهد شد. [۱] 🔹در این آیه از تعبیر «یمددکم بـ...» برای اشاره به اشاره شده است. كلمه «امداد» به معناى رساندن مدد به دنبال مدد ديگر است و مدد به معناى هر چيزى است كه آدمى را در رسيدن به حاجتش كمك كند و مشخص است که برخورداری از در کنار تملک اموال، نزديكترين كمك هاى ابتدايى براى رسيدن جامعه انسانى به هدف هاى خويش است. [۲] 5⃣آیات ۱۳۳ و ۱۳۴ سوره شعراء: در این آیات می خوانیم: «وَ اتَّقُوا الَّذي أَمَدَّكُمْ بِما تَعْلَمُونَ - أَمَدَّكُمْ بِأَنْعامٍ وَ بَنينَ؛ و از [نافرمانى] خدايى بپرهيزيد كه شما را به نعمت هايى كه مى دانيد امداد كرده - شما را به چهارپايان و نيز پسران [لايق و برومند] امداد فرموده». در این آیات می بینیم که از يك سو، یاری شدن انسان با سرمايه هاى مادى كه قسمت مهمى از آن - مخصوصا در آن عصر - چهارپايان و دام ها بودند مورد اشاره قرار گرفته و از سوى ديگر كافى كه بتواند آن را حفظ و نگاهدارى كند نیز - به عنوان یکی دیگر از مؤلفه های یاری خداوند به انسان - برشمرده شده است. اين تعبير در آيات مختلف قرآن تكرار شده است كه هنگام برشمردن نعمت هاى مادى، در کنار اشاره به اموال، از نیز به عنوان نيروى انسانى كه حافظ و نگاهبان و پرورش دهنده اموال است نام برده می شود. [۳] 🔹نکته ظریف دیگری که در معناشناسی این آیات باید مورد اشاره قرار بگیرد نیز این است که بنابر آنچه در کتاب های لغت ثبت شده، كلمه «مد» در اصل به معناى كشيدن است، ولى در معنای «يارى» هم‏ استعمال مى‏شود. بيشتر موارد استعمال «امداد» در عمل و فعل محبوب است، به خلاف كلمه «مد» كه بيشتر در مكروه استعمال مى شود، همچنان كه هر دو كلمه در قرآن كريم آمده يك جا می خوانیم: «وَ أَمْدَدْناهُمْ بِفاكِهَةٍ؛ [طور، ۲۲] ايشان را با ميوه مدد داديم» و در جای دیگر به این آیه برمی خوریم که: «وَ نَمُدُّ لَهُ مِنَ الْعَذابِ مَدًّا؛ [مریم، ۷۹] و عذابش را همواره ادامه خواهیم داد». [۴] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] تفسیر نمونه، مكارم شیرازی، ناصر، دار الكتب الإسلامية، چ ۱۰، ج ۲۵، ص ۷۰ [۲] المیزان فی تفسیر القرآن، طباطبایی، سیدمحمدحسین، ترجمه: موسوی، محمدباقر، دفتر انتشارات اسلامی، چ ۵، ج ۲۰، ص ۴۵ [۳] تفسیر نمونه، همان، ج ۱۵، ص ۲۹۷ [۴] المیزان فی تفسیر المیزان، همان، ج ‏۱۵، ص ۴۲۳ نویسندگان: حجّة الاسلام احمد حیدری -  علی غبیشاوی منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥🌷💥🌷💥🌷💥🌷💥 🌷 ⭕️«امانتداری» از چه خصلت هایی ناشی می شود؟ 🔹 از و به پروردگار عالم، و از علم به قدرت و اعتماد به وعده هاى پروردگار سرچشمه مى گيرد، زائيده عقل، درايت و توجه به عاقبت امور و نتايج كارها است. دليل بر واقع بينى انسان، و رهايى او از چنگال اوهام و پندارهاى هوس آلود است. از شخصيت والاى انسان سرچشمه مى گيرد، چرا كه حاضر نمى شود خود را به مال و مقام و مواهب زودگذرى بفروشد كه از طريق خيانت حاصل مى شود. و در يك كلمه، مولود فهم و شعور، عقل و ايمان، و اخلاص و شخصيت است. گاه فقر و ظلم انسان را در پرتگاه خيانت قرار می دهد، افرادی كه در جامعه به حقوق مشروع خود نرسیده، و تحت فشار فقر قرار مى گيرند، خود را آلوده به خيانت مى کنند، از این رو در فرامین اسلامى آمده كه براى حفظ امانت قاضى در قضاوتش بايد به طور كامل او را از بيت المال اداره كرد. 🔹اميرالمؤمنين امام على (عليه السلام) در عهدنامه «مالك اشتر» كه عالیترين برنامه های مديريتی است، مى فرمايد: «وَافْسَحْ لَهُ فِى الْبَذْلِ، ما يُزِيلُ عِلَّتَهُ، وَتَقِلُّ مَعَهُ، حاجَتُه اِلىَ النّاسِ، وَ اَعْطِهِ مِنَ الْمَنْزِلَةِ لَدَيْكَ ما لا يَطْمَعُ فِيهِ غَيْرُهُ مِنْ خاصَّتِكَ لَيأْمَنَ بِذلِكَ اِغْتِيالَ الرِّجالِ لَهُ عِنْدَكَ، فَانْظُرْ فى ذلِكَ نَظَراً بَلِيْغاً؛ و در بذل و بخشش به او [قاضى] سفره سخاوتت را بگستر، آنگونه كه نيازمندى اش از ميان برود، و حاجتى به مردم پيدا نكند، و از نظر مقام و منزلت آن قدر مقامش را نزد خودت بالا ببر كه هيچيك از ياران نزديكت به نفوذ كردن در او طمع نكند، و از توطئه اينگونه افراد نزد تو در امان باشد، و در اين موضوع با دقت بنگر». [۱] 🔹امام صادق (عليه السلام) در حديث پر معنايى، به بیان و ، می پردازد، آن حضرت مى فرمايند: «مَنْ اُؤْتُمِنَ عَلى اَمانَة فَاَدّاها فَقَدْ حَلَّ اَلْفَ عُقْدَة مِنْ عُنُقِهِ مِنْ عُقَدِ النّارِ، فَبادِرُوا بِاَداءِ الاْمانَةِ، فَاِنَّ مَنْ اُؤْتُمِنَ عَلى اَمانَة وَكَّلَ بِهِ اِبْلِيسُ مِأَةَ شَيْطان مِنْ مَرَدَةِ اَعْوانِهِ لِيُضِلُّوهُ وَ يُوَسْوِسوا اِلَيْهِ حَتّى يُهْلِكُوهُ اِلاّ مَنْ عَصَمَهُ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ؛ هر كس به او سپرده شود و آن را ادا كند، هزار گره از گره هاى آتش دوزخ از گردن او گشوده می شود، پس در تعجيل كنيد، زیرا هر فردی که امانتى به كسى بسپارد ابليس يك صد نفر از شياطين از دستيارانش را مأمور او مى كند تا او را گمراه سازند، و در دل او وسوسه خيانت كنند تا هلاكش كنند مگر كسى كه خداوند متعال اورا حفظ كند». [۲] پی نوشت: [۱] نهج البلاغة، للصبحي صالح، هجرت‏، قم‏، چ اول، ص ۴۳۵، نامه ۵۳ [۲] الأمالي، ابن بابويه،كتابچى‏، تهران، چ ششم، ص ۲۹۵؛ بحار الأنوار، مجلسى، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، چ دوم، ج ‏۶۶، ص ۳۸۵، باب ۳۸ 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه الامام على بن ابیطالب(ع)،‏ چ اول‏، ج ۳، ص ۱۹۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh