هدایت شده از mesaghمیثاق
🖌🖌🖌 #حیات_اسلام(۱۴)
دو اقدام حضرت زینب برای باقی ماندن حادثه عاشورا
🚩 رهبر انقلاب: حادثه ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان میخواستند نگذارند باقى بماند، #زینب_کبری (سلام الله علیها) نگذاشت. دو حرکت عمه ى ما - #زینب کبری سلام الله علیها - انجام داد:
1️⃣ یک حرکت، حرکت #اسارت بود به کوفه و شام و آن روشنگرى ها و آن بیانات که مایه ى افشاى حقایق شد.
2️⃣ یک حرکت دیگر، آمدن به زیارت کربلا در اربعین بود؛ حالا #اربعین اول یا دوم یا هرچه.
🚩 این حرکت به معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزه هاى خباثت آلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفق بشوند.
🎙بیانات مقام معظم رهبری۹۳/۱۰/۱۷
هدایت شده از mesaghمیثاق
♦️بازنمایی مسائل خانواده در رسانه ملی
#یادداشت چهارم
خانواده یکی از نهادهای مهم جامعه بشری است که زیربناییترین و اولین نهاد اجتماع به شمار میرود. تاثیر خانواده بر رشد، تعادل و شکوفایی افراد و جامعه به حدی است که هیچ صاحبنظری نمیتواند آن را انکار کند. از این رو ادیان الهی از جمله دین اسلام بر ضرورت تشکیل و حفظ این نهاد تاثیرگذار، تاکیدات بسیار نموده اند. لذا در یک جامعه ایده آل و مطلوب، محوری ترین کارگزار تعلیم و تربیت و جامعه پذیری افراد، خانواده بوده و افراد در درون خانواده، ارزش ها و هنجارهای متناسب با زندگی اجتماعی را فرا می گیرند. از سوی دیگر نقش رسانهها در گسترش و ترویج فرهنگ برخاسته از تحولات مدرنیسم، نیز غیر قابل انکار میباشد و رسانههای دیداری و شنیداری با بازتولید پیامهای فرهنگ و سبک زندگی دنیای مدرن، در جهت دهی روند تحولات خانواده سهم ایفا مینمایند. از جمله این رسانهها، تلویزیون میباشد که می توان گفت تنها رسانهای است که اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه به آن دسترسی داشته و مخاطب آن هستند. در کشور ایران نیز پر بازدیدترین و پر مخاطب ترین رسانه ای که اکثریت قریب به اتفاق مردم و افراد جامعه به آن دسترسی دارند تلویزیون است که نقش بسزایی در فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان در میان مخاطبان خود ایفا می کند. تلویزیون با تولید برنامه های مختلف از جمله سریال های خانوادگی و اجتماعی که پر بازدیدترین برنامه ها نیز می باشند، به ارائه الگوهای خانوادگی متفاوت پرداخته و به صورت کاملا غیر مستقیم و ناخودآگاه، ذهنیت افراد جامعه را به سمت الگوهای ارائه شده سوق می دهد. به همین دلیل رسانه ملی ایران را می توان تاثیر گذارترین و با نفوذترین رسانه در داخل کشور معرفی کرد.
مشاهده روند تغییر و تحولات در سبک زندگی و ساختار خانواده های ایرانی و نیز کمرنگ شدن نقش و تاثیر این نهاد در فرایند جامعه پذیری افراد، نشان از نفوذ و تاثیر الگوهای مدرن از خانواده در جامعه ایرانی می باشد که توسط رسانه های مختلف از جمله تلویزیون ارائه و تایید می گردند. خانواده ایرانی امروزه با مسائل اساسی و بعضا بحران آفرین مواجه است. امروزه به دلیل غلبه فرهنگ مدرن بر فضای فرهنگ سنتی و اصیل جامعه ما توسط رسانه ها، شکاف نسلی قابل توجهی میان والدین و فرزندان آن ها به چشم می خورد و این مساله زمینه ساز پیدایش بحران های هویتی و رفتاری در میان جوانان گردیده است. از سوی دیگر الگوهای خانوادگی ارائه شده توسط رسانه ملی نیز به نظر می رسد نه تنها پاسخ در خور توجهی به این مساله در میان خانواده های ایرانی نداده است بلکه بر شدت این شکاف و فاصله نیز در بعضی مواقع افزوده است. بهطور کلی روند تولیدات و سریالهای رسانه ملی در دهه اخیر در جهت تقویت سبک زندگی اسلامی – ایرانی از خانواده نبوده و تصویر ارائه شده از خانواده ایرانی دچار معضلاتی چون شکاف نسلی، سبک زندگی مصرفی و مدرن، غلبه ارزش های سکولار و غیر دینی، هسته ای شدن خانواده و خروج از مدل خانواده گسترده و تعاملات محدود فامیلی و خانوادگی، کم رنگ شدن ارزش های سنتی و دینی، ضعف و عدم تدبیر والدین در تربیت و پرورش فرزندان، فرزند سالاری و عدم توجه و احترام به جایگاه والدین و بزرگترها، تضعیف جایگاه مرد در ساختار قدرت خانواده و تاکید بر مدیریت دوگانه و در عرض هم زن و مرد در خانه و مواردی از این قبیل است.
✍ابوالفضل اقبالی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جنگ_شناختی در ۳۸ ثانیه
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حال و هوای این روزهای شهر بصره...جزو دورترین شهرها به کربلا که پیاده روی شون خیلی طولانی تر میشه...
و
دیگ هایی که ...
اللهم رزقنا...💔
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 خویشتنداری هویتی زن ایرانی، سرمایهای مغفول
🔻جریان غرب در جنگی فرهنگی_تمدنی با به کارگیری ابزارهای مختلف شناختی، رسانهای و به پشتیبانی جریان سرمایهداری در بستر صنعت مد و مصرفگرایی و جلوهگری، چندین دهه است هویت زن مسلمان ایرانی را مورد عظیمترین و بیرحمانهترین حملات قرار داده است.
📛 نمود این نبرد بزرگ، آنچه بود که در جریان اتفاقات سال ۱۴۰۱ با شعار دروغین "زن، زندگی، آزادی" بروز و ظهور یافت و متاسفانه جریان حاکمیتی و متولیان دینی را دچار نوعی انفعال کرد.
💡 اما آنچه در این بین، بهعنوان سرمایهای عظیم اجتماعی در اغلب تحلیلهای جامعهشناختی مورد غفلت قرار گرفت، کنش قاطبه زنان ایرانی در برابر این جریان است.
🔆 بانوان و دخترانی که علیرغم همه هجمههای دشمن و کاستیهای موجود جامعه، باز هم هویت زن ایرانی را به رخ کشیدند و به پشتوانه همان در برابر تمام فراخوانهای اردوگاه دشمن، خویشتنداری کردند.
.
این زنان در شرایطی که کشف حجاب بهلحاظ روانی، اجتماعی و قانونی بسیار کم هزینه بود، باز هم حجاب خود را ولو بصورت ناقص حفظ کردند و در حقیقت از هویت ایرانی_اسلامی پاسداشت نمودند.
⚠️ این گنجینه مهم باید پشتوانه حرکت تمام ارکان حاکمیتی در حراست از هویت زن قرار گیرد.
در این تقابل روایتها باید مراقب بود در دام تحلیلهای مغرضانه و دروغین که حیا و حجاب را فاقد پشتوانه اجتماعی میداند، نیفتیم. چرا که دشمن بهدنبال نمایش نسلی فاقد پایبندی به ارزشهای دینی و القای ترس در بدنه جبهه حق و در نتیجه انفعال آن است.
💫 حقیقت زن ایرانی و روایت صحیح همان است که بارها رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرموده اند:
"حقیقت مسئله این است که زنِ باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربهها را به تمدّن غرب زده. اینها دلشان پُر است؛ [این کار را] زنها کردند. غیر از مجموع حرکت جمهوری اسلامی، بهخصوص زن ایرانی یکی از مهمترین ضربهها را به داعیههای غربی و دروغهای غربی وارد کرده." ۱۴۰۱/۵/۵
✍ فاطمه ترکان
#جنگ_روایتها
#نقش_بانوان #روایت_زن
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ یک کلاه برداری بزرگ از زنان که هم اکنون در جریان است!
کاش متوجه این نکته باشند...
استاد #رحیم_پورازغدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸 باربی و حاشیههایش
♦️فیلم سینمایی باربی که بهتازگی روی پردۀ سینماهای دنیا رفته، با استقبال زیادی مواجه شده.
این استقبال اما روی دیگری هم دارد و آن انتقادهایی است که نشان میدهد فیلم باربی تهاجمیترین تبلیغات فمینیستی است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی جالبه تا آخر ببینیدش ☝
عشق جانم...
امام زمانم♥️...
الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ